Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

413048497_7561835830515960_6082251961121512623_n.jpg
 
A koja to domaća firma radi baš takav softver?
Искрено појма немам какав је тачно тај софтвер и која му је права намена, али није питање која фирма ради такав софтвер, него која фирма може да га направи.
И не сумњам да Сименс има одличан софтвер (вероватно кључ у руке решење) јер имају дугогодишњег искуства, али ако већ зајмимо паре, што да их не потрошимо на развој домаћег решења, него да купујемо готова, јер знајући наше државне фирме, тражиће нека прилагођења због њихове пословне политике и начина рада за која ће онда накнадно Сименс да их одере, са пуним правом, и онда ће цена да буде пута два. Или пак неће имати пара да плате прилагођење, па ће паралелно за нешто да користе нови софтвер, а остало ће по старом ручно да раде и онда ће да настане хаос, и у једном моменту ће само да батале тај софтвер и онда су то стварно бачене паре. Није био ни први ни последњи пут за тако нешто.
 
Искрено појма немам какав је тачно тај софтвер и која му је права намена, али није питање која фирма ради такав софтвер, него која фирма може да га направи.
И не сумњам да Сименс има одличан софтвер (вероватно кључ у руке решење) јер имају дугогодишњег искуства, али ако већ зајмимо паре, што да их не потрошимо на развој домаћег решења, него да купујемо готова, јер знајући наше државне фирме, тражиће нека прилагођења због њихове пословне политике и начина рада за која ће онда накнадно Сименс да их одере, са пуним правом, и онда ће цена да буде пута два. Или пак неће имати пара да плате прилагођење, па ће паралелно за нешто да користе нови софтвер, а остало ће по старом ручно да раде и онда ће да настане хаос, и у једном моменту ће само да батале тај софтвер и онда су то стварно бачене паре. Није био ни први ни последњи пут за тако нешто.
Nema domaćeg softvera koji obavlja ovu funkciju, ali ima dosta stranih. Verujem da se javilo više firmi i da je cena bila glavni faktor pri odabiru.
Što se tiče korišćenja ovog softvera, verujem da će ga koristiti jer je neuporedivo lakše nego ručno crtanje. Makar sa aspekta komfora će preferirati softver.
 

Ozbiljna priča, još ako uzmemo u obzir da Slovenija ima razvijeniju putnu mrežu (kao većeg konkurenta železnici) + duplo manje stanovnika od Srbije, shvatimo koliko su njihovih 15 miliona "teži" od ovih naših 7 miliona.
Kada sam gledao njihove RV doslovno su radnim danima svuda imali takt od 2h, čak i na nekim nebitnim prugama.

Fazon između Sevnice i Trebnja (ta mesta imaju stanovnika ukupno kao jedan Negotin) imaju neverovatnih 8 polazaka dnevno, to je znak koliko država vodi računa o unutrašnjosti države.
I da ništa ne urade u narednih 10 godina teško da bi ih stigli, koliko smo žalosni.

A na kakvom su nivou njihovi domaći remontni zavodi unutar holdinga poput onog u Mariboru bolje da ne komrntarišem, svaka koja izađe odatle radi kao singerica.
 
Ozbiljna priča, još ako uzmemo u obzir da Slovenija ima razvijeniju putnu mrežu (kao većeg konkurenta železnici) + duplo manje stanovnika od Srbije, shvatimo koliko su njihovih 15 miliona "teži" od ovih naših 7 miliona.
Kada sam gledao njihove RV doslovno su radnim danima svuda imali takt od 2h, čak i na nekim nebitnim prugama.

Fazon između Sevnice i Trebnja (ta mesta imaju stanovnika ukupno kao jedan Negotin) imaju neverovatnih 8 polazaka dnevno, to je znak koliko država vodi računa o unutrašnjosti države.
I da ništa ne urade u narednih 10 godina teško da bi ih stigli, koliko smo žalosni.

A na kakvom su nivou njihovi domaći remontni zavodi unutar holdinga poput onog u Mariboru bolje da ne komrntarišem, svaka koja izađe odatle radi kao singerica.
Tu smo mi u nepovoljnijem položaju kad gledamo brojanje. Verujem da je većina putnika okolina Ljubljane (isto kao u HR što je većina putnika oko Zagreba), ali se putnici tu broje, a kod nas se putnici u BGvozu ne ubrajaju u ukupan broj putnika već u su u gradskom prevozu. Pa tako hiljade i hiljade putnika dnevno koji iz Batajnice, Resnika, Lazarevca putuju u grad i uveče nazad nisu tu, a putnici koji idu od Kamnika ka Ljubljani lokalnim vozom jesu (a distanca je ista)
Svakako su SŽ razvijenije od naših železnica, ali mislim da ćemo ih do kraja decenije stići po broju putnika kako se budu završavali svi projekti (čak i ako ne računamo BGvoz). Posebno ako imamo u vidu puštanje BG-BUD vrlo brzo što će biti milioni međunarodnih putnika godišnje.
 
Искрено појма немам какав је тачно тај софтвер и која му је права намена, али није питање која фирма ради такав софтвер, него која фирма може да га направи.
И не сумњам да Сименс има одличан софтвер (вероватно кључ у руке решење) јер имају дугогодишњег искуства, али ако већ зајмимо паре, што да их не потрошимо на развој домаћег решења, него да купујемо готова, јер знајући наше државне фирме, тражиће нека прилагођења због њихове пословне политике и начина рада за која ће онда накнадно Сименс да их одере, са пуним правом, и онда ће цена да буде пута два.
Zaista smatram da treba uvek forsirati domaće, ali... Kao neko ko radi u ITju, mogu samo da kažem da bi izašlo skuplje i trajalo duže da se implementira domaće rešenje. Samo da se plati grupa ozbiljnih programera može lako da pređe milion godišnje (jer porezi...).
Naravno, to bi značilo da infra plati nekoj domaćoj firmi, koja bi onda razvila rešenje, ali isto kao i Siemens naplatila svaku buduću izmenu. Takođe, to bi bio manji tim ljudi koji radi jednom na tom softveru i kroz koju godinu kud koji mili moji, nema više nikog u firmi ko zna kako da ga menja.
 
Ozbiljna priča, još ako uzmemo u obzir da Slovenija ima razvijeniju putnu mrežu (kao većeg konkurenta železnici) + duplo manje stanovnika od Srbije, shvatimo koliko su njihovih 15 miliona "teži" od ovih naših 7 miliona.
Troduplo manje, Slovenija po proceni iz 2017. ima ukupno 2.066.880 stanovnika, što je na nivou regije Grada Beograda.
Kada sam gledao njihove RV doslovno su radnim danima svuda imali takt od 2h, čak i na nekim nebitnim prugama.
Čak i u Hrvatskoj ogromna većina Re vozova na najgušće naseljenom severu i severozapadu ima stalni dvočasovni takt, bez obzira što ni tu nisu sve pruge elektrifikovane, a Koridor 10 od Novske do Tovarnika je u katastrofalnom stanju.
Fazon između Sevnice i Trebnja (ta mesta imaju stanovnika ukupno kao jedan Negotin) imaju neverovatnih 8 polazaka dnevno, to je znak koliko država vodi računa o unutrašnjosti države.
I da ništa ne urade u narednih 10 godina teško da bi ih stigli, koliko smo žalosni.
Pandan ovome bi u Srbiji bio voz Kovačica-Alibunar ili Čoka-Novi Kneževac. Pre 100 godina su te linije i postojale, a danas više ne postoje čak ni zapuštene pruge na njihovim nekadašnjim trasama, jer ih je bravar demontirao pre više od pola veka.
 
Poslednja izmena:
Malo 661-119 pregorela, neki spoj...

Tako puštaju probleme na lok da se vuku dugo i onda se dođe do ovakvih situacija, na sreću pa je požar bio lokalne prirode, evo je već za KV opraviće je.
VIše u Kargu čovek nije siguran šta će se desiti kada se lok nagari.
 
Kinez kaze da ce pruga do Budimpeste po fizibiliti reportu imati 9 miliona putnika godisnje.
 
Da li neko zna zašto u jednom KISS-u već dugo ne rade dispeleji unutra? Danas sam takođe išao vozom iz NS-a za BG u 20h i u Sremskim Karlovcima, Beški i Inđiji voz je skretao sa glavnih na sporedne koloseke kao da hoće da pristane na peron ali je produživao samo. Ne znam je li to bio problem u skretnicama ili zbog smanjene vidljivosti jer je magla bila gusta.
 
Kinez kaze da ce pruga do Budimpeste po fizibiliti reportu imati 9 miliona putnika godisnje.

То не значи 9 милиона путника Београд - Будимпешта, него је у то укључено и Београд - Нови Сад, приградска железница Београда и Будимпеште на том правцу, и све остале локалне линије на тој прузи.
 
Vrh