Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pozdrav,

Moram priznati da me ali opasno nervira što se ljudi u Sokolu prave blesavi glede rezervisanih brojeva sedišta, svaki put dižem ljude koji sede na mestu koje mi je sistem /kakav god da je, koliko god glup i još gluplji bio/ dodelio i stalno se bune....čiveče, ako ti na karti piše 55, sedi na 55, zašto je to toliki problem????
Pozdrav,
Petar
Zato što dve karte koje su kupljene zajedno budu u različitim redovima, a ljudi hoće da sede zajedno.
 
Kargo hteo nehteo mora da pušta svašta na prugu jer su u izrazitom deficitu što se tiče lokomotiva.

Samo što bi mogli da plate kaznu, jer lok ne može da ispoštuje član 146 u vezi dnevnog/noćnog signalnog znaka.

Skora je bila neka kontrola, i naterali su da po prvi put u Zaječaru na 710 stave završne signale, jer su signalna završna svetla odavno razbijena na DMV od vegetacije i šiblja. (praktično stakla popucaju posle mesec dana.)
Baš sam se bio iznenadio kada sam video:
FB_IMG_1703845469076.jpg
 
Мене искрено чуди да до сад нису успели да закрпе макар светло некако.
Кад већ помену завршни сигнал, сећам се кад је возио неки од последњих полазака Плавог воза из бивше станице Топчидер, наместио сам се да усликам излазак из станице близу куће скретничара, и у одласку скретничар види да је композиција без завршног сигнала и прокоментарише то да л жени или колегиници која је била ту у дворишту куће како то може воз без завршног.
 
Od juče mi ne radi Srbija voz app, ne može da uđe u app kao da je neki problem sa serverom.
Kakvo je stanje kod vas?
 
Juče išao na relaciji Subotica - Szeged - Budapest - Práha, deo od Budimpešte do Praga ne znam kad sam toliko neudobna sedišta igde video kao na EC274 polasku, makar deluje mi da su svi vagoni na tim polascima takvi.

Takođe mi je zapalo za uvo Mađarske železnice samo promrljaju informacije i onda "za sve krađe mi nismo odgovorni čuvajte svoje stvari", Slovaci: "Tu smo za vas šta god vam zatrebalo", i onda ne vidiš konduktera tek u Češkoj. Česi: Dame i gospodo, voz koji ide kroz ... (sva mesta izgovoreno pogrešno), ali jedini najavljuju mesta koja slede na razglasu par minuta ranije što mi je bilo kul.

Inače mi je fascinantno što se u Subotici uz kartu za Budimpeštu koja se prodaje po mnogo skupljoj ceni ne dobija i rezervacija za sedišta, a jučerašnji polazak kojim sam išao je imao dosta ljudi koji su morali da stoje.

Sa druge strane Subotica - Segedin u 7.37 bilo oko 65 putnika, ono što sam primetio je da se na relaciji pojavljuju sad već i turisti koji nisu iz Srbije ili Mađarske. Obično taj radnim danima ima mnogo slabiji broj putnika. Inače će Suboticatrans da obustavi autobusku liniju na relaciji do Segedina, a ne sumnjam da postoji dobra mogućnost da će i mađarski Volánbusz za Suboticu.
 
deo od Budimpešte do Praga ne znam kad sam toliko neudobna sedišta igde video kao na EC274 polasku

Moра да си запао у вагон 367 или 368. Јако неудобни. На овој релацији ти предлажем вагоне са купеима, нарочити ако ставе неки немодернизован са старим седиштима, много су удобнији.

https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=%C4%8CD&kategorie=EC&cislo=274&nazev=Metropolitan&rok=2024https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=%C4%8CD&kategorie=EC&cislo=274&nazev=Metropolitan&rok=2024
 
Juče išao na relaciji Subotica - Szeged - Budapest - Práha, deo od Budimpešte do Praga ne znam kad sam toliko neudobna sedišta igde video kao na EC274 polasku, makar deluje mi da su svi vagoni na tim polascima takvi.

Takođe mi je zapalo za uvo Mađarske železnice samo promrljaju informacije i onda "za sve krađe mi nismo odgovorni čuvajte svoje stvari", Slovaci: "Tu smo za vas šta god vam zatrebalo", i onda ne vidiš konduktera tek u Češkoj. Česi: Dame i gospodo, voz koji ide kroz ... (sva mesta izgovoreno pogrešno), ali jedini najavljuju mesta koja slede na razglasu par minuta ranije što mi je bilo kul.

Inače mi je fascinantno što se u Subotici uz kartu za Budimpeštu koja se prodaje po mnogo skupljoj ceni ne dobija i rezervacija za sedišta, a jučerašnji polazak kojim sam išao je imao dosta ljudi koji su morali da stoje.

Sa druge strane Subotica - Segedin u 7.37 bilo oko 65 putnika, ono što sam primetio je da se na relaciji pojavljuju sad već i turisti koji nisu iz Srbije ili Mađarske. Obično taj radnim danima ima mnogo slabiji broj putnika. Inače će Suboticatrans da obustavi autobusku liniju na relaciji do Segedina, a ne sumnjam da postoji dobra mogućnost da će i mađarski Volánbusz za Suboticu.
I ja sam putovao tim vagonima, katastrofalna udobnost. Razočarao sam se u ČD jer sam u istim vagonima putovao od Krakova do Praga prošle zime. Da mi sad pošaljemo Z1 vagone mislim da bi bili ofuševljeni sedištima (ali samo sedištima)
Kad kažeš rezervacija, misliš na Subotica-Segedin? Nije obavezna rezervacija svakako, ali možeš kupiti rezervaciju svakako ali moraš da doplatiš. E sad, nisam siguran da li su sedišta numerisana, pa nzm kako bi našao svoje mesto.
 
Ako neko zna mađarski, koja je tačno razlika između vasútállomás što piše na stanici u Subotici i pályaudvar što piše u Budimpešti?

Ili u ruskom Железнодоро́жная ста́нция i Железнодорожный вокзал?
 
Prvo je "obična" železnička stanica, drugo je "velika" ili "važna" železnička stanica. Pályaudvar je takođe obično (ali ne i uvek) terminusnog tipa.

Ista analogija je i u ruskom s tim što mislim da su kod nih svi vagzali terminusni (ispravite me ako grešim).
 
Poslednja izmena:
Pályaudvar - колодвор, вокзал
Vasútállomás - железничка станица, железнодорожная станция

Дакле, нема везе са величином, нити тиме је ли станица пролазног или чеоног типа него једно означава зграду станице, а друго станицу. На жалост, на српском не постоји реч за ово прво, осим да се присвоји хрватска реч колодвор или да се користи рогобатан израз станична зграда.
 
Ako neko zna mađarski, koja je tačno razlika između vasútállomás što piše na stanici u Subotici i pályaudvar što piše u Budimpešti?

Ili u ruskom Железнодоро́жная ста́нция i Железнодорожный вокзал?
Вокзал је за веће станице/главне/централне.
Станция је за мање станице,теретне, пролазне станице. То је прихваћено у свакодневној комуникацији, иако је право значење ово што је навео @WLABmz
 
Вокзал је за веће станице/главне/централне.
Станция је за мање станице,теретне, пролазне станице.

Нетачно. Ако не знате, немојте писати којешта.

Конкретан пример, Белорусский вокзал je путнички терминал који опслужује станицу Москва Смоленская-пассажирская. У службеном реду вожње ћеш видети Москва Смоленская-пасс. док ћеш у реду вожње за путнике видети Москва Белорусская. Дакле вокзал је путнички терминал, део станице који опслужује путнике, док је станция (станица) цела инфраструктура станице, од улазне до излазне скретнице и све што припада њој.
 
Juče išao na relaciji Subotica - Szeged - Budapest - Práha, deo od Budimpešte do Praga ne znam kad sam toliko neudobna sedišta igde video kao na EC274 polasku, makar deluje mi da su svi vagoni na tim polascima takvi.

Takođe mi je zapalo za uvo Mađarske železnice samo promrljaju informacije i onda "za sve krađe mi nismo odgovorni čuvajte svoje stvari", Slovaci: "Tu smo za vas šta god vam zatrebalo", i onda ne vidiš konduktera tek u Češkoj. Česi: Dame i gospodo, voz koji ide kroz ... (sva mesta izgovoreno pogrešno), ali jedini najavljuju mesta koja slede na razglasu par minuta ranije što mi je bilo kul.

Inače mi je fascinantno što se u Subotici uz kartu za Budimpeštu koja se prodaje po mnogo skupljoj ceni ne dobija i rezervacija za sedišta, a jučerašnji polazak kojim sam išao je imao dosta ljudi koji su morali da stoje.

Sa druge strane Subotica - Segedin u 7.37 bilo oko 65 putnika, ono što sam primetio je da se na relaciji pojavljuju sad već i turisti koji nisu iz Srbije ili Mađarske. Obično taj radnim danima ima mnogo slabiji broj putnika. Inače će Suboticatrans da obustavi autobusku liniju na relaciji do Segedina, a ne sumnjam da postoji dobra mogućnost da će i mađarski Volánbusz za Suboticu.
Moj savet ti je da karte za unutrašnji u Mađarskoj kupuješ preko njihove aplikacije jer će izaći mnogo jeftinije. Primera radi karta od Segedina do BP sa rezervacijom sedišta za 2 razred košta 2399 ft ili oko 6.30 evra a za prvi 2999ft ili oko 8 evra po jednom pravcu, dok konkretno za Češku možeš kupiti kartu iz BP za Prag preko sajta Ceske drahy gde možeš sam da biraš sedišta kao i sama kola. Isto tako i privatnik Regio Jet ide od BP do Praga gde preko njihovog sajta isto možeš kupiti kartu sa rezervacijom uz biranje sedišta.
 
Нетачно. Ако не знате, немојте писати којешта.

Конкретан пример, Белорусский вокзал je путнички терминал који опслужује станицу Москва Смоленская-пассажирская. У службеном реду вожње ћеш видети Москва Смоленская-пасс. док ћеш у реду вожње за путнике видети Москва Белорусская. Дакле вокзал је путнички терминал, део станице који опслужује путнике, док је станция (станица) цела инфраструктура станице, од улазне до излазне скретнице и све што припада њој.
To je tačno, nigde nisam negirao, ali oni u svakodnevnom govoru koriste reč вокзал za samu putničku stanicu, tu reč koriste i za npr. terminale brodova. Kada idu na metro reći će samo станция. Za teretni stanicu u Moskvi se takođe koristi samo станция.
 
Vrh