U redu, hvala ti.Koliko znam nije bilo smanjenja brzine usled vrućine. A i što bi bilo, kolosek je potpuno nov.
@Jelancha koliko putnika prođe kroz stanicu Bor u jednom danu (koliko je prolazilo ranije kroz istu?)
U redu, hvala ti.Koliko znam nije bilo smanjenja brzine usled vrućine. A i što bi bilo, kolosek je potpuno nov.
@Jelancha koliko putnika prođe kroz stanicu Bor u jednom danu (koliko je prolazilo ranije kroz istu?)
Samo da im posle ovog požara ne padne na pamet da putnički saobraćaj kompletno izmeste na stanicu Bor Teretna koja se nalazi pored kopova daleko van grada, do nje ne postoji nikakav gradski prevoz, a glavna putnička stanica koja je izgorela je u strogom centru. Jednom prilikom sam putovao vozom od Zaječara do teretne stanice u Boru, odande do prvih zgrada u naselju nema čak ni trotoara za pešake.
Dosta je što je stanica Majdanpek planski izgrađena u divljini 15 kilometara od istoimenog grada, kao da vozove treba da koriste vukovi, međedi, lisice i druge šumske životinje, a ne ljudi.
Ako tako izoluju i Bor, cela pruga Požarevac-Zaječar će i u perspektivi izgubiti atrakciju za bilo kakav putnički saobraćaj koji sada jedva da postoji. Homolje i Stig su retko naseljeni krajevi, ruralne stanice imaju malo putnika, a bez Bora i Majdanpeka tu postoji samo varošica Kučevo sa normalnom stanicom u okviru naselja, a i ono je u grdnom demografskom minusu. Malo ljudi bi koristilo voz na terminalnoj relaciji od Požarevca do Zaječara, čak i da se ta pruga ozbiljnije sredi u budućnosti.
@Jelancha koliko putnika prođe kroz stanicu Bor u jednom danu (koliko je prolazilo ranije kroz istu?)
Kako se uopšte došlo do toga da postoje 2 stanice Majdanpek i Debeli Lug, jedna iza druge? Lokacija samog grada Majdanpeka jeste vrlo nezgodna za razvoj železnice, sa onakvim geografskim položajem bi moralo da se gradi na desetine mostova i tunela, a današnja udaljena stanica Majdanpek je građena na lakšem terenu u dolini reke Pek. Da smo bogatija zemlja, možda bi imala smisla izgradnja nove pruge Majdanpek - Majdanpek Grad - Donji Milanovac- Negotin. Time bi se dosta skratilo vreme putovanja teretnih vozova od prahovskog pristaništa do Koridora 10, a dok je postojao putnički voz Beograd-Prahovo Pristanište i on je morao da kruži okolo-naokolo preko Bora i Zaječara. Međutim, zbog teškog terena bi takav projekat bio izuzetno skup i građevinski zahtevan, mada bi se možda dugoročno isplatio i doprineo bi oživljavanju celog tog kraja. Realizacija bi verovatno bila komplikovana koliko i barska pruga preko Nove Varoši i Zlatara umesto preko Priboja i dolinom Lima. Nova Varoš, Rožaje i Majdanpek dosta i panoramski liče međusobno, nalaze se usred planine i na velikoj nadmorskoj visini, a sva 3 grada nemaju železnicu osim Majdanpeka na papiru.Tačnije na 8 km, a koriste vozove Majdanpečani, pogotovo Srednjoškolci vikendom.
Majdanpek nije ni bio predviđen da dobije stanicu već Debeli Lug, al nazvaše je Majdanpekom, nekada je postojao bus prevoz do grada, ali sada samo taksijem.
Nažalost, grad ne želi da finansira autobus do stanice i tu je začkoljica koja se ne rešava.
Nema dovoljno slobodnih i ispravnih EMV na raspolaganju. I pruge Požega-Kraljevo i Mala Krsna-Požarevac su elektrificirane, pa na njima vozi 711 još otkako je ponovo puštena linija BG-NS.Zaboravih malo pre da pitam isto, zašto iz Lapova za Smederevo ide DMV, a ne EMV, a pruga je elektrificirana?
Hvala.Kako se uopšte došlo do toga da postoje 2 stanice Majdanpek i Debeli Lug, jedna iza druge? Lokacija samog grada Majdanpeka jeste vrlo nezgodna za razvoj železnice, sa onakvim geografskim položajem bi moralo da se gradi na desetine mostova i tunela, a današnja udaljena stanica Majdanpek je građena na lakšem terenu u dolini reke Pek. Da smo bogatija zemlja, možda bi imala smisla izgradnja nove pruge Majdanpek - Majdanpek Grad - Donji Milanovac- Negotin. Time bi se dosta skratilo vreme putovanja teretnih vozova od prahovskog pristaništa do Koridora 10, a dok je postojao putnički voz Beograd-Prahovo Pristanište i on je morao da kruži okolo-naokolo preko Bora i Zaječara. Međutim, zbog teškog terena bi takav projekat bio izuzetno skup i građevinski zahtevan, mada bi se možda dugoročno isplatio i doprineo bi oživljavanju celog tog kraja. Realizacija bi verovatno bila komplikovana koliko i barska pruga preko Nove Varoši i Zlatara umesto preko Priboja i dolinom Lima. Nova Varoš, Rožaje i Majdanpek dosta i panoramski liče međusobno, nalaze se usred planine i na velikoj nadmorskoj visini, a sva 3 grada nemaju železnicu osim Majdanpeka na papiru.
Ko zna koliko uopšte košta taksi od centra Majdanpeka do železničke stanice usred ničega? Možda je čak jeftinija autobuska karta do Bora, ako se sabere cena taksija+železnička karta. Autobuska se barem nalazi u gradu, mada bi hipotetički mogla da se sagradi železnička stanica na novoj pruzi odmah pored nje, na ulazu u mesto kod jezera, ali ta pruga bi verovatno imala više mostova i tunela nego nadzemnih kilometara.
Nema dovoljno slobodnih i ispravnih EMV na raspolaganju. I pruge Požega-Kraljevo i Mala Krsna-Požarevac su elektrificirane, pa na njima vozi 711 još otkako je ponovo puštena linija BG-NS.
Kako se uopšte došlo do toga da postoje 2 stanice Majdanpek i Debeli Lug, jedna iza druge?
Ko zna koliko uopšte košta taksi od centra Majdanpeka do železničke stanice usred ničega? Možda je čak jeftinija autobuska karta do Bora, ako se sabere cena taksija+železnička karta. Autobuska se barem nalazi u gradu, mada bi hipotetički mogla da se sagradi železnička stanica na novoj pruzi odmah pored nje, na ulazu u mesto kod jezera, ali ta pruga bi verovatno imala više mostova i tunela nego nadzemnih kilometara..
Jezivo, i za ovu katastrofu po pravilu nije odgovoran niko, kao ni za curenje amonijaka kod Pirota i krah EPS-a.
Ova stanična zgrada sa zanimljivim arhitektonskim rešenjem je sagrađena tek šezdesetih godina, kada je otvorena pruga normalnog koloseka između Zaječara i Bora. Pre toga je valjda postojala samo uskotračna železnica Metovnica-Bor, koja je nastala početkom prošlog veka odmah nakon otkrića bakra i formiranja prvog naselja na mestu današnjeg grada. Više puta sam posetio Bor, da li neko zna gde se nalazila stanica na toj staroj pruzi, i da li objekat postoji još uvek, ili je davno porušen kao stara zemunska stanica na obali Dunava i novosadska stanica iz 19. veka na Limanu?
Jel ova stara stanica na kraju ulice Prvog Maja, blizu stadiona FK Bor? Čini mi se da u pozadini slike vidim zadnju stranu ona 3 šarena solitera na Trgu Oslobođenja.
Bor ima neku svoju specifičnu lepotu, barem za moje oči. Potseća na neki planski industrijski grad u Sibiru ili na ruskom Arktiku, mislim da je jedini grad u modernoj Srbiji koji se razvio oko rudnika, ima panoramu kao da je na Mesecu. Srpski Noriljsk ili Magadan Šteta samo što je zadnjih decenija toliko devastiran, i demografski, i ekonomski, i ekološki, i saobraćajno.
Na pružnom prelazu poginuo vozač kamiona
VALJEVO- U nesreći koja se dogodila danas na pruzi Beograd-Bar u selu Popučke u sudaru voza i kamiona nastradao je vozač teretnog vozila J.P. (60) iz Valjeva. Kako saznaje portal Patak online, nesreća se dogodila oko 10 časova kada je došlo do sudara brzog voza, koji saobraća na relaciji Beograd-patak.co.rs
Kako se vidi na licu mesta, na ovom praznom prelazu nema rampe, a u smeru u kojem su tinejdžeri išli nema ni znaka stop (ali ga je bilo u suprotnom smeru, prim.). Meštani su veoma kivni i ogorčeni, kažu da su više puta alarmirali nadležne i žalili se kako ovaj pružni prelaz nije bezbedan.
Elekto-lokomotiva na odseku Bg-Po, a dalje odatle dizelka, sa dva raspala, ali i simpatična vagona 2. razreda sa kupeima. To je bila situacija godinu-dve pred ukidanje, ne sećam se baš kad sam tačno putovao. Imao je neki izmišljeni rang tipa ubrzani.Koja vrsta voza je borskom prugom saobraćala do pre 15-tak godina, kada je ukinuta i poslednja direktna linija do Prahova/Zaječara ? Da li je to bio Šveđanin DM 710 u nekom sinhronu, ili obična dizel lokomotiva sa vagonskim klasama? Do Požarevca znam da je išao RVR, a pruga posle njega nije elektrificirana.