Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Taj prelazi je rekonstrisan kao
Trebao je da dobije podvoznjak ali se digla dreka kako to simonović sebi pravi jer je on iz vrcina
U sklopu radova na pruzi u umcarima je postojale su rampe skinute su i nisu vraćene
Sama pruga je očajno uradjena
A objekti koji prate prugu nisu pipnuti o korovu ili ogradi da ne pričamo
Plus to u vrcinu je jako nepregledno
st*** politička naravno nece odgovarati
У Малом Пожаревцу, Дражњу и Умчарима нису постављене рампе годину дана након пуштања пруге у рад, у Малом Пожаревцу исто се жалили као у Врчину због прелаза код ЖС "Брестови ". Како кажу из железница на прелазима на којима још увек нису стављени полубраници ( скинути због радова) возови стају и упозоравају возаче што јесте истина, мало бизарно да воз стаје на прелазу и пропушта аутомобиле, ал ајде. И ту су се највише жалили мештани Умчара који живе непосредно у близини пруге јер буду превише бучни.
Такође у Дражњу је врхунац свега јер је добар део вертикалне сигнализације покраден, у једном смеру први саобраћајни знак за наилазак на пружни прелаз се може видети тек 80 метара након прелаза. Тако већ годину дана
 
А што је најтужније на поменуте прелазе већ годину дана "покушавају" да ставе рампе (полубранике) очигледно је да постоји неки проблем који ни они сами не могу да реше. Годину дана од пуштања те пруге у рад а још није путнички саобраћај успостављен од Пожаревца до Београда.
 
Kvalitet izvedenih radova mozda koji će voz za pozarevac kome to jos treba ....
 
Postovani ljubitelji zeleznice. Mozete li mi reci koja institucija (ili mozda sektor u okviru nje) donosi red voznje?
 
Postovani ljubitelji zeleznice. Mozete li mi reci koja institucija (ili mozda sektor u okviru nje) donosi red voznje?
Centralni komitet Srpske napredne stranke uz konsultaciju sa autobuskim prevoznicima, uz tek po neki izuzetak. Ako su se dobri ili loši saobraćajni inženjeri tu i tamo po nešto i pitali pre 10-tak godina, sada više ne. Sada im je jedini zadatak da planiraju ukrštavanja i tako neki više formalni poslovi.
 
Postovani ljubitelji zeleznice. Mozete li mi reci koja institucija (ili mozda sektor u okviru nje) donosi red voznje?
Svaki prevoznik, bilo putnički ili teretni, dostavlja zahtev trasa Infrastrukturi železnice Srbije.
Npr. Srbija voz traži voz koji u 6.30 iz Zemuna kreće za Užice i tamo stiže u 9.30. Zaustavljanja u tim mestima, tip vozila: FLIRT.
Onda infrastruktura železnice Srbije uzima sve te zahteve i pravi red vožnje koji sve njih uklapa. Nakon par krugova žalbi i mogućih uzmena, red vožnje se primenjuje u decembru.
Za sledeću godinu su već poslati zahtevi, ali možeš pisati Srbija vozu (sektor za saobraćajne poslove ili smao na putnik info mejl). Možda odgovore, možda ne.
Za neke velike izmene je prekasno svakako za sledeću godinu, eventualno 2025.
Slobodno napiši i ovde ako imaš neki predlog.
Kvalitet izvedenih radova mozda koji će voz za pozarevac kome to jos treba ....
Putnički saobraćaj nije pušten iz razliga što nema slobodnih garnitura. Čak i da ima, zbog postojećih brzina vreme putovanja bi bilo izuzetno dugačko, tj oko 2 sata. Autobus ovu relaciju prelazi za sat i po, a polasci su na 30 minuta. Voz bi išao 2 puta na dan. Zbog svega toga, ovaj pravac je na dnu liste prioriteta.
 
suština je, bar što se tiče žitelja sremskog okruga koji rade svakodnevno putuju u Beograd na posao, da se vrši sve veći pritisak na političare/rukovodioce u železnicama kako bi se ukazalo na to da je železnički red vožnje potpuno neusklađen s potrebama zaposlenih, od kojih mnogi rade i u državnoj administraciji i čiji apel ne može baš biti glatko odbijen ni ignorisan, potrebno je samo omasoviti slanje ovih poruka, bilo preko pisama, mejlova, lično, portala, foruma, društv. mreža...

izdvajam jedan deo mejla koji sam uputio na više adresa i smatram da to treba slati svima od šefova u srbijavozu do predsednika republike:

Постојећим редом вожње из Шида први јутарњи воз бр. 2201 долази у станицу Београд Центар у 7:55, док следећи воз бр. 2203 долази у 8:58.
За повратак из станице Београд Центар у смеру ка Шиду на располагању су воз бр. 621 који у 14:50 иде за Зворник, преко Руме и Шапца и воз бр. 2210 за Шид у 17:04.

Као што можете видети – ови поласци и доласци нису усклађени с радним временом државних службеника и запослених у државним и јавним предузећима, јавним агенцијама, институтима и др.


i gde se dalje traži usklađivanje s potrebama putnika i navode dodatni argumenti...
 
suština je, bar što se tiče žitelja sremskog okruga koji rade svakodnevno putuju u Beograd na posao, da se vrši sve veći pritisak na političare/rukovodioce u železnicama kako bi se ukazalo na to da je železnički red vožnje potpuno neusklađen s potrebama zaposlenih, od kojih mnogi rade i u državnoj administraciji i čiji apel ne može baš biti glatko odbijen ni ignorisan, potrebno je samo omasoviti slanje ovih poruka, bilo preko pisama, mejlova, lično, portala, foruma, društv. mreža...

izdvajam jedan deo mejla koji sam uputio na više adresa i smatram da to treba slati svima od šefova u srbijavozu do predsednika republike:

Постојећим редом вожње из Шида први јутарњи воз бр. 2201 долази у станицу Београд Центар у 7:55, док следећи воз бр. 2203 долази у 8:58.
За повратак из станице Београд Центар у смеру ка Шиду на располагању су воз бр. 621 који у 14:50 иде за Зворник, преко Руме и Шапца и воз бр. 2210 за Шид у 17:04.

Као што можете видети – ови поласци и доласци нису усклађени с радним временом државних службеника и запослених у државним и јавним предузећима, јавним агенцијама, институтима и др.


i gde se dalje traži usklađivanje s potrebama putnika i navode dodatni argumenti...
Koje je radno vreme državnih službi, jel možeš napisati?
 
А што је најтужније на поменуте прелазе већ годину дана "покушавају" да ставе рампе (полубранике) очигледно је да постоји неки проблем који ни они сами не могу да реше. Годину дана од пуштања те пруге у рад а још није путнички саобраћај успостављен од Пожаревца до Београда.

Pruga nije nikada završena, odnosno bezbednosna svetlosna signalizacija nije stavljena u rad.
Iz tog razloga ne rade ni putni prelazi, pa nema ni rampi/svetlosnih treptača u radu, vozovi se zaustavljaju po nalogu ispred istih.
S obzirom da signalizacija nije u funkciji vozovi saobraćaju u staničnom razmaku koji nije mali, a pruga često preko dana pada u zatvor bez saobraćaja.
U takvim uslovima nije realno da funkcioniše normalno putnički saobraćaj pa nema ni smisla uvoditi ga.

Što se tiče voznog vremena, radi se o Regio vozovima koji imaju bavljenje u svakom službenom mestu.
Brzina od Jajinca do ukrsnice Lipe je 65 km/h, od Lipa do Malog Požarevca je 80 km/h, od Malog Požarevca do Male Krsne je 100 km/h.
Imamo tu i jednu Rasputnicu Beogradskog čvora koja je van funkcije, što otežava funckcionisanje celog saobraćaja.

Nažalost, pruga Mala Krsna-Jajinci ima veoma male radijuse na pojedinim delovim od čak i 250 m, zašto radijusi nisu menjani uopšte prilikom radova mi nije jasno?!
Mada ne mogu da grešim dušu, izvođač je sanirao pojedine mostove i tunele što je bilo svakako preko potrebno.

Svi busevi koji saobraćaju od Požarevca do Beograda sa vremenom od 1:30 putovanja ili ispod ne staju nigde na toj relaciji.
Pa valjda dunsteri koji su stavljali RV za voz su trebali to da uvide.
Voz Požarevac-Beograd bi trebao da staje samo u Maloj Krsni i Rakovici, nigde više, a oni napravili da staje u Ljubičevskom mostu, Vodnju itd...
To što su oni hteli se zove "gradska železnica", a ne voz koji treba da spaja Požarevac sa Beogradom na što brži i efikasniji način.
Ne uništava njih autobuski lobi, oni su sami nesposobni, alavi i nezainteresovani, eto toliko.
 
Poslednja izmena:
Po ovom snimku deluje da je prelaz na pravcu, i da nema rastinja pored pruge, i da može voz da se uoči na vreme, i da je prelaz obeležen.
Kružni tokovi i pružni prelazi postali nerešiva enigma za naše vozače.
Sve što si nabrojao je na terenu bilo. Plus zvučna i svetlosna signalizacija.
Ali... 🙄😞
 
Nažalost, pruga Mala Krsna-Jajinci ima veoma male radijuse na pojedinim delovim od čak i 250 m, zašto radijusi nisu menjani uopšte prilikom radova mi nije jasno?!
Zato što su se radovi izvodili bez građevinske dozvole, i tada ne može da se izlazi iz postojećih gabarita.
Mislim da je to urađeno jer je i dalje na snazi bio stari Zakon o eksproprijaciji, po kojem je eksproprijacija bila nemoguće komplikovana i dugotrajna, pa su verovatno hteli to da izbegnu. Iz istog razloga tek sada kreću radovi na pruzi Niš-Dimitrovgrad.
 
Voz Požarevac-Beograd bi trebao da staje samo u Maloj Krsni i Rakovici, nigde više, a oni napravili da staje u Ljubičevskom mostu, Vodnju itd...
To što su oni hteli se zove "gradska železnica", a ne voz koji treba da spaja Požarevac sa Beogradom na što brži i efikasniji način.
Jajinci, Beli Potok, Zuce, Vrčin, Mali Požarevac, Umčari su nekada imali Beovoz, koji im je davno ukinut. Nema zvaničnih planova za uvođenje neke nove linije BG Voza na toj pruzi, niti je to realno sa garniturama starim 40 godina kojih ni za trenutnu mrežu nema dovoljno. Ako se u skorije vreme vrati voz Beograd-Požarevac, trebao bi stajati i u svim tim podavalskim selima, jer drugog železničkog prevoza osim njega neće imati.

I sa remontovanom prugom će se vozom do Požarevca klackati 30-40 minuta duže nego autobusom, ali ako se uzme u obzir koliko Ariva Litas dere narod sa cenom karte, svako ko može će radije birati železnicu. A i voz pokriva svih ovih desetak malih usputnih stanica između Rakovice i Male Krsne, za razliku od autobusa koji svi koriste autoput i nemaju nijedno stajanje između Autokomande i ulaza u Požarevac.

Još jedna razvojna regresija; pre 20 godina se direktnom linijom Beovoza moglo putovati od Pančeva do Požarevca, i to sa nekoliko polazaka dnevno, zadnjih 7 godina se ne može putovati ni iz Beograda.
 
Poslednja izmena:
7:30-15:30 - to je ono čuveno vreme koje je Vučić odredio jednim svojim ''jutarnjim dekretom''

neka državna preduzeća rade 8-16...

kako god, ovaj red vožnje ne odgovara ni jednima ni drugima, a ni onima koji su 9-17h (privatni sektor)
Чини ми се да је пре 2-3 године била дискусија на форуму са истом проблематиком, само су били у питању поласци из правца Ваљева.
 
Šteta što to nije odrađeno povećanje radijusa na Malokrsničkoj pruzi, nekako ne stoji da vozovi saobraćaju sa 65 km/h na tako bitnoj pruzi.

Elem da, i danas i juče ZGOP radi puno parom kako bi omogućio da vozovi što pre krenu prugom Zaječar-Niš opet.
Od 7 do 16 sati kao što je bio uvek slučaj radnici vredno rade, radi se u standardnoj dinamici 10 radnih dana & 4 dana odmora, došlo je i par pojačanja u vidu mehanizacije.
Sutra se očekuje zatvor ka Prahovu gde će se radnici vratiti na gradilište Trnavac-Rasputnica Vražogrnac 1 da završe nezavršene radove koji su ostali od lani.
Skoro pa sigurno mogu da kažem da će izvođač radova završiti 23 kilometara pruge do novog reda vožnje, što će biti 5 meseci pre roka! :D

Za sada stanje na Kraljevici, ima tu još posla, kada se konačno sredi gornji stroj treba da se postave nove hektametarske oznake kao i padokazi, da se srede putni i pešački prelazi, pa da prođu merna kola isprave nedostaci itd...
20230726_203610.jpg


Prijatno sam se iznenadio da su u Zaječar poslali njihovu najbolju podbijačicu, "Plasser & Theurer" model "Unimat 08 32/4s.
Ovo je trenutno u Srbiji najmodernija i najsavremenija podbijačica.
Ima razne funkcije, umesto klasičnih retrovizora ima kamere, poseduje klima uređaj, može da podbija 2 praga odjednom, naravno uspešno podbija i skretnice.
Unutra je sve digitalizovano, imate nekoliko displeja koji vam pokazuju parametre, tu su i kamere gde direktno iz kabine možete pratiti proces podbijanja.
Sve u svemu čudo od tehnologije, a ako vam kažem da prosečna podbijačica u Srbiji ima više decenija rada jasno vam je koliko je ova naprednija od ostalih.

Da ne tupim dalje, malo fotki.
20230726_195049.jpg

20230726_195103.jpg

20230726_195111.jpg

20230726_195142.jpg


U međuvremenu iziđe i bledunjava duga..
20230726_194943.jpg


Tu je i "Žuća" 915-105 verno prevozno sredstvo Zop-ovca iz Zaječara.
TMD je porizveden u MIN-u, serija 915 je abeceda svake pružne deonice na teritoriji naše zemlje.
"Žuća" je reviziju vitalnih delova imao u Zrenjaninu 2020., dok je u Zaječaru odrađeno farbanje 2021. (tada je dobio i ovaj izmenjeni dizajn:)) i još neke sitne stvari, usput mv se o njemu veoma dobro brine.
20230726_195012.jpg


Ako želite, mogu da vam predstavim još par zanimljivih artefaktika iz kolekcije Zaječarskog ZOP-a u nekoj budućoj objavi.
 
Да ли је ту она скаламерија Калугапутмаша што подсећа на дизелку?
 
Toliko frke samo zato što su ljudi alavi da pogledaju treptače koji ih obaveštavaju o nailasku voza.
Ja sam ispod videa ostavio komentar:
ZAKON O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA Član 100
Na prelazu puta preko železničke pruge, vozač je dužan da propusti šinsko vozilo koje se kreće po železničkoj pruzi.

Ovo je zakon, ali hajde malo zdrave logike: za razliku od mnogo opasnijih drumskih vozila kretanje voza je uvek predvidivo. Ovde postoji Andrejin krst, postoji svetlosna signalizacija. Ja živim u Belorusiji blizu pruge sa pešačkim prelazom bez bilo kakvog znaka, samo zvučni signal mašinovođe kada voz nailazi (kao obaveza). Na tom mestu nikada niko nije poginuo, a ja svoje dete od 7 godina puštam samo tuda. Za razliku od uz minimum kulture i pismenosti naroda bezopasne pruge, preko glavnih puteva ga nikada ne puštam samog.
Kada gledam izjave za V5 Valjevo jako sam zabrinut za mentalno-duhovno stanje nacije.
 
Da smo narod koji uspe da z***re poslednje korake pokazuje i ovo sa rekonstrukcijom Grljan-Zaječar.
Neko je doneo odluku da pusti saobraćaj danas na nezavršenoj pruzi, ok svakako je bezbedno da vozovi saobraćaju tu nema problema, ali s obzirom na stanje i koliko je malo falilo da se pruga kompletira zar to nije moglo da sačeka?!
Ostalo je da se zavare sastavi, doda još malo tucanika i to konačno sredi u jednu celinu, al jok pustiše ljudi vozove, a moraće svakako opet zatvor uskoro zbog tog nezavršenog posla.
Mada trebao sam da pretpostavim da kada pređu da rade kod Trnavca da će ovo bataliti, al ajd...

Vezica sastava ostavljena ovako privremeno, a koliko će to privremeno potrajati videćemo..
20230727_191749.jpg


I evo ga RE iz Niša sa 710-004, pozz za vozopratno osoblje..
20230727_193118.jpg


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Да ли је ту она скаламерија Калугапутмаша што подсећа на дизелку?

Tu je on, vratio se pre neki dan da pomogne u radovima. :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

може. да мало заборавимо на депресију звану Железнице Србије

Shvatiću to kao da.

Najmlađi član je svakako "Vaia Car" dvoputi bager nabavljen još iz vremena ŽS-a, ima nekoliko funkcija po potrebi se stavlja druga kašika.
Ali obično služi kao pomoć pri manipulaciji rastresitog materijala ili pragova.
Dvoputni Bager (12).JPG


Još vredniji TMD 931-410 se nalazi u kolekciji, a to je i ova MIN-ova igračka izuzetno stara, Fapov menjač i motor, mehaničko kvačilo itd..
Komplikovana igračka za rukovanje, delova više nema, imala je GO u MIN-u 2020, ali je ne koriste više..
931-410 (4).JPG


Ima i ovu malu dizalicu sa kojom se može manipulisati materijalom.
931-410 (2).JPG


Ipak, najvrednijo vozilo u invetarskom parku jeste ova Volga.
Ni ona se više ne koristi, ipak su i one izgubile neki svoj smisao na ovoj železnici, mislim da je trenutno aktivna samo plava Novosadska.
Nažalost, huligani su je tokom 2021. pokušali da urnišu, nisu uspeli, ali su ipak napravili malu štetu.
Sada propada u travuljini..
Volga (1).JPG

Volga (4).JPG


Izrazito preporučujem da pročitate reportažu o njoj koju je napravio moj prijatelj Dave iz Belgije pre određenog perioda.

Nekada je blo više Volgi u Zaječaru, ali su sve isečene.
Bilo je i par kamiona koji su taođe izbačeni iz upotrebe, od drumskih vozila preživela je jedna zastavica, jedan Fiatov Ducato kombi za razvoz osoblja, skroman, ali funkcionalan vozni park.
 
Poslednja izmena:
Vrh