Ja ne vidim problem što Kragujevac nije na trasi. Da se ja pitam
, rešio bih to ovako:
1. Jedan koridor koji ide kao što je i planirano
2. Jedan koridor koji se odvaja od Lapova i ide trasom Kragujevac - Kraljevo - Raška - Novi Pazar. Taj koridor bi mogao i da počinje još od Požarevca pa preko Svilajnca do Lapova, ili npr. Zaječar-Bor-Majdanpek-Lapovo. Svakako sa ukrštanjem tj. presedanjem u Lapovu.
Rekao bih da se uz dobru organizaciju takta vozova može postići dobra funkcionalnost.
Takvo rešenje imaju Švajcarci (a ko drugi), kod kojih ulogu Lapova vrši malo mesto Arth Goldau u kantonu Švic, gde se ukrštaju koridori jug-sever (Milano-Lugano-Arth Goldau-Cug-Cirih i dalje) i severoistok-severozapad (St. Galen-Arth Goldau-Lucern-Olten-Bazel i dalje).
Primera radi, ako ste pošli iz Milana ili Lugana za Bazel, gotovo sigurno vas čeka presedanje u Arth-Goldau. Sistem je organizovan tako da su rute koje se ukrštaju postavljene na naspramne perone, vaš voz iz Milana uvek stiže na peron u XX sati i 11 minuta, pređete na suprotni peron u voz koji u XX sati i 15 minuta kreće za Bazel. Isto važi i za suprotni pravac, i sve funkcioniše vrlo jednostavno i bez mnogo muke. Jedini zahtev je da vozovi budu (manje ili više) tačni, što bi možda mogao da bude problem kod nas
Praksa u Švajcarskoj je da ako jedan voz kasni 5-10 minuta, drugi ga sačeka da bi ljudi mogli da presednu, i onda se to kašnjenje naravno nadoknađuje tako što ga majstor malo nagazi između stanica.