Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Штета што не пусте Швеђане мало ка Зворнику :D

Таман да крену да се кваре пошто у Руми немају искуства са одржавањем ових гарнитура. Од њихове набавке, њихов домицил су Краљево и Зајечар. Од доласка 711, остао је само Зајечар. До душе, максимална конструкциона брзина ДМВ 710 је 130 км/ч, па било неке користи од њих кад би ишле на возу Београд - Зворник, уколико имају аутостоп уређај.
Na kojim relacijama rade ovi šinobusi?

То нису шинобуси. Домицил им је Зајечар, дакле на возовима у околини Зајечара.
 
Ovo nije vest sa naših železnica, ali je svakako zanimljiva, nakon što je francuski SNCF uspostavio niskobudžetnu liniju visoke brzine Barcelona -Madrid, time poguravši i lokalni španski Renfe da osim redovnih AVE brzih vozova uvede i niskobudžetne polaske, sada je ne istoj liniji aktivan i italijanski Trenitalia sa svojim Frecciarossa (crvena strela) vozovima. Zanimljivo je da je kompaniju Iryo u Španiji koja održava ovu liniju osnovao sa avionskom kompanijom Air Nostrum.
Tako je ova nekada vrlo opterećana avionska linija postala jedno od najzanimljivijih tržišta za vozove velikih brzina (vreme putovanja je na najbržim linijama samo 2:30 minuta)
 
Poslednja izmena:
Prvo da se zahvalim forumašima na lepim rečima i komentarima, u budućnosti će biti više fotografija i komentara od mene, kako iz Istočne Srbije tako i iz ostalih krajeva..

Kolega forumaš WLABmz je napomenuo na grešku nadimka ovog motornog voza, medjutim i stanovnici i železničari iz ovog kraja su prisvojili ženski naziv, iako je on naravno neispravan, izgleda da je elektrifikovana pruga previše daleko od Zaječara..:gobb:

Boki, u pravu si, plan je da bude 8 vozova serije 710 u Zaječarkom čvoru, koji bi verovatno preuzeli primat od Ruskinja na relaciji Zaječar-Niš uz nekolik novih polazaka u drugim pravcima..

Došljak, nažalost vozovi serije 710 će biti stacionirani samo u Zaječarskoj sekciji, razlog je pre svega zbog održavanja, ovakva odluka je doneta još ranije, zato je iz Kraljevačke sekcije pre nekoliko godina i povučena 710-009 da bi prešla ovde da trči...

Maksimalna brzina ovih motornih vozova je 130, ali je ograničena na 100 km/, sličan slučaj kao i sa Ruskinjom...

Evo i fotografije iz upravljačnice jedne još neremontovane (710-002) koja dokumentuje moju tvrdnju, i da, remontovane imaju auto-stop uredjaj.



Neko je pitao za brojno stanje, pa ću sada napraviti mini spisak:

1) 710-001 - Garnitura je upućena na remont tokom proleća 2021. u Smederevski "Želvoz", nestrpljivo čekamo njen povratak..



2) 710-002 - kao što sam već gore napisao ona je jedini preostali neremontovani 710 koji je još u saobraćaju, godine su je sustigle..


3) 710-003 - Garnitura se 2015 zapalila u stanici Gramada, izgorela je jedna polovina, druga je prošla sa manje oštećenja, ostao je manje više sanduk, u žalosnom je stanju iz depoa.


4) 710-004 - Prvi DMV koji se vratio sa modernizacije/remonta iz Hrvatske radionice u Bjelovaru, garnitura i više nego korektna.



5) 710-005 - Ove godine, tokom leta, isečena je u potpunosti, ruku na srce ona je bila okrenuta naopačke i odvojena na dva dela, nije tu imalo šta da se spasi...



6) 710-006 - Ovaj primerak je zanimljiv, pola Y1 garnitura je proizvedeno u Italiji, a pola u "Kalmar Verkstad-u", a ovo je prva garnitura koja je izašla iz Švedske fabrike, popularna "šestica" je imala reviziju 2014. u Zrenjaninu, medjutim jako fušerski odradjeno, tako da je čak boja spadala, a pojavljivali su se i obrisi stare Švedske kolor šeme, večiti problemi sa menjačem i pregrevanjem, sada čeka investicionu opravku....



7) 710-007 - garnitura od koje nemam fotografiju lično, tako da ću morati da pozajmim, DMV se zapalio još tokom prvih godina rada i od tada je povučen u okolini ZOVS-a i svremenom je propadao, inače ovaj DMV je jedini ima bar, da dobro ste čuli, dobar deo garniture je iskorišćen za Mini-Bar koji je ugradjen još u Švedskoj, imam potpune konfuzne informacije o njoj...



8) 710-008 - Iz nekog razloga ne mogu da pronadjem fotografiju od nje u galeriji, ali ne razlikuje se od 710-010 po izgledu, inače jako problematiča, Hrvati su tokom leta dolazili na osposobljavanje iste, sam remont te garniture je bio "Televisia Presenta", Bjelovar je upao u neku vrte krize, SV nije plaćao na vreme, dobro je da je ona ovde makar..

9) 710-009 - Tokom ove jeseni na Remont u Smederevski "Želvoz" je poslata na remont, ne očekujem da će izaći pre druge polovine 2023, jedna fotgrafija uslikana tokom poslednjh dana rada, mašinovodje su bile izuzetno zadovoljne sa njom..



10) 710-010- Druga remontovana iz Hrvatske, došla je bila taman za RV 20/21 i bila od velike pomoći za tadašnje direktne vozove Požarevac-Zaječar, imala je i ona nekih svojih malera..



Malo sam ga možda sad previše "zatupeo", al eto da budete do detalja informisani..(y):grand:
 
I više nego dobra, 10 njih je polovno nabaljeno i sredjeno za 3,5 miliona evra, dodjemo na cifru sličnoj jednoj novoj Ruskinji...
Naravno tu se javlja onaj legendarni butik iz Londona, ali ugradnja i lopovluk su odavno poznate Srspke veštine u javnim preduzećima...
Glavni problemi sa ovim vozovima su se javili onog momenta kada su ukinute i poslednje klasične kompozicije na istoku..
Tada je bilo 5 pari polazaka Zaječar-Niš, 4 pari ka Majdanpeku i Prahovu/Negotinu sa sve onim nesrećnim vozom za Beograd Glavnu koji je i ukinut ubrzo nakon što je krenula eksploatacija ovih vozova na toj relaciji, sa pokušajem da se 2013 oživi relacija Zaječar-Požarevac..
Iako su stigle dve garniture kao pojačanje iz Kraljeva (002 & 001) to prosto nije bilo dovoljno da bi se nadomestio nedostatak, i tada je krenulo krpljenje i fušarenje u održavanju da bi što više radile...
I onda prvo otkazivanje kočnica izmedju Matejevca i Svrljiga, pa ogroman požar na 005 kod Vlaola, i bezbroj manjih požara na drugim (sve su gorele po malo:sesir:)
Drago mi je da se opet počelo sa oživljavanjem ove serije, meni lično najjomiljeniji voz na prugama Srbije, odrastao sam uz njega i imam prelepe,a i loše uspomene sa njim, eto i dan danas se vozim...:cool:
 
Ma da, svi privatni prevoznici (u svim vidovima saobraćaja) po Srbiji su ludi što kupuju polovna sredstva...
 
Иначе, што се Швеђана тиче Хрватске железнице су их исто набавили, нешто пре нас и то чак 35 комада. Не знам колико их је тренутно у саобраћају. За разлику од наших, који су обновили ентеријер, тј. уградили нова удобнија седишта, код Хрвата су остала стара. Неки Швеђани су у последњим модернизацијама добили клима уређај. Отуда и ремонт наших Швеђана у радионици Бјеловару.
 
Hrvati su se bili prijavili i za drugi tender, ali tu se nešto bilo izdešavalo u medjuvremenu pa je posao preuzeo "Želvoz"...
Inače za sedišta, Hrvati imaju original Talijanska, i ta sedista su katastrofa, čisti kostolomci.
Naša sedišta su bolja, jer smo preuzeli vozove od "Lanstagen-a", jedna od bivših firmi koja je upravljala "Švedjanima"..
Mnogo ljudi misle da smo mi ugradjivali ta sedišta, ali ne, ona su takva već bila došla sa Severa..

Evo fotografija unutrašnjosti baš pre nego što su prodani i poslati ka nama, ova 1345 je današnja SV 710-009...



 
Kada smo mi kupili ove Šveđane i koje su godište? Vozio sam se samo jednom dok su još vozili iz Požege za Kraljevo
 
Kupili smo ih još za vreme Šarančića i Velje, puštene su u saobraćaj 2006. godine..
Vuči u Kraljevu su date 4 jedinice (001, 002, 007 & 009), dok je Zaječaru dato 6 jedinica (003, 004, 005, 006, 008, 010)..
Po godištu variraju, svi su u razmaku od 1979-1981.
Ovo je DMV, mada su ih u Švedskoj zvali šinobusima..
 
И ја сам тако мислио.
И још је ваљда критеријум директан пренос снаге на точкове тј буквално узео аутобус и ставио га на шине.

Руси су наш 711 крстили као дмв а претходне моделе из којих је он настао као шинобус
 
U narodu je šinobus sve što je dizel i iz jednog dela je :)

Ja сам чак чуо да ЕМВ 412 зову шинобус деведесетих. Неки су тад све возове који немају купее, тј. имају седишта са распоредом као у аутобусу звали шинобус.
И још је ваљда критеријум директан пренос снаге на точкове тј буквално узео аутобус и ставио га на шине.

812 за разлику од свих осталих ДМВ у последње време у употреби у Србији је дизел-механички воз (отуда прва цифра 8, а не 7, која означава дизел-хидрауличне возове) и има само две осовине (као аутобус), тј. нема окретна постоља као остали, а такође је (што је и логично) много лакши.

Руси су наш 711 крстили као дмв а претходне моделе из којих је он настао као шинобус

Код њих се све то за унутрашњу употребу зове рельсовый автобус (шински аутобус), отуда и ознаке РА-1, РА-2. РА-3, коjих има од једноделних до троделних. А наш има ознаку ДП-С (Дизель Поезд Сербия). Но код њих је све мегаломански. Оно што је њима маневарска локомотива, код нас је магистрална локомотива. Оно што је код њих лака магистрална локомотива је код нас тешка магистрална локомотива. Најбољи пример је да совјетску локомотиву која се производила за домаће и европско тржиште коју у Европи зову Сергеј и сматрају је за тешку теретну локомотиву у Русији и осталим бившим совјетским републикама зову Маша, која је једна од мањих/лакших локомотива, а често се користи и за маневру.
 
Крсте их људи свакако. 812 је најпознатији као шинобус, 712 су људи крстили "плави воз" јер је био плаве боје иако то није онај плави воз. Неко га је звао и Лепа Брена. Неко опет све што нема локомотиву и вагоне зове "шинобус" 😄
 
Ја сам чуо да и 412 зову плави воз, мада и да их зову Беовоз и ако су нпр. кретали из Шида.
 
И ја сам тако мислио.
И још је ваљда критеријум директан пренос снаге на точкове тј буквално узео аутобус и ставио га на шине.

Vec dugo mi nije jasno zasto se ovako definisani sinobusi ,,autobusi koji se stave na sine" vise ne proizvode? Dakle, visestruko jeftinija vozila, manjeg kapaciteta koja bi bila spas za brojne sekundarne, nezagusene, pruge na kracim relacijama kod nas i po Evropi.
Zasto se sada samo prave DMV za milione evra, a ne i sinobusi jednostavnije konstrukcije za par stotina hiljada evra?
 
Vrh