Prvo da se zahvalim forumašima na lepim rečima i komentarima, u budućnosti će biti više fotografija i komentara od mene, kako iz Istočne Srbije tako i iz ostalih krajeva..
Kolega forumaš WLABmz je napomenuo na grešku nadimka ovog motornog voza, medjutim i stanovnici i železničari iz ovog kraja su prisvojili ženski naziv, iako je on naravno neispravan, izgleda da je elektrifikovana pruga previše daleko od Zaječara..
Boki, u pravu si, plan je da bude 8 vozova serije 710 u Zaječarkom čvoru, koji bi verovatno preuzeli primat od Ruskinja na relaciji Zaječar-Niš uz nekolik novih polazaka u drugim pravcima..
Došljak, nažalost vozovi serije 710 će biti stacionirani samo u Zaječarskoj sekciji, razlog je pre svega zbog održavanja, ovakva odluka je doneta još ranije, zato je iz Kraljevačke sekcije pre nekoliko godina i povučena 710-009 da bi prešla ovde da trči...
Maksimalna brzina ovih motornih vozova je 130, ali je ograničena na 100 km/, sličan slučaj kao i sa Ruskinjom...
Evo i fotografije iz upravljačnice jedne još neremontovane (710-002) koja dokumentuje moju tvrdnju, i da, remontovane imaju auto-stop uredjaj.
Neko je pitao za brojno stanje, pa ću sada napraviti mini spisak:
1) 710-001 - Garnitura je upućena na remont tokom proleća 2021. u Smederevski "Želvoz", nestrpljivo čekamo njen povratak..
2) 710-002 - kao što sam već gore napisao ona je jedini preostali neremontovani 710 koji je još u saobraćaju, godine su je sustigle..
3) 710-003 - Garnitura se 2015 zapalila u stanici Gramada, izgorela je jedna polovina, druga je prošla sa manje oštećenja, ostao je manje više sanduk, u žalosnom je stanju iz depoa.
4) 710-004 - Prvi DMV koji se vratio sa modernizacije/remonta iz Hrvatske radionice u Bjelovaru, garnitura i više nego korektna.
5) 710-005 - Ove godine, tokom leta, isečena je u potpunosti, ruku na srce ona je bila okrenuta naopačke i odvojena na dva dela, nije tu imalo šta da se spasi...
6) 710-006 - Ovaj primerak je zanimljiv, pola Y1 garnitura je proizvedeno u Italiji, a pola u "Kalmar Verkstad-u", a ovo je prva garnitura koja je izašla iz Švedske fabrike, popularna "šestica" je imala reviziju 2014. u Zrenjaninu, medjutim jako fušerski odradjeno, tako da je čak boja spadala, a pojavljivali su se i obrisi stare Švedske kolor šeme, večiti problemi sa menjačem i pregrevanjem, sada čeka investicionu opravku....
7) 710-007 - garnitura od koje nemam fotografiju lično, tako da ću morati da pozajmim, DMV se zapalio još tokom prvih godina rada i od tada je povučen u okolini ZOVS-a i svremenom je propadao, inače ovaj DMV je jedini ima bar, da dobro ste čuli, dobar deo garniture je iskorišćen za Mini-Bar koji je ugradjen još u Švedskoj, imam potpune konfuzne informacije o njoj...
8) 710-008 - Iz nekog razloga ne mogu da pronadjem fotografiju od nje u galeriji, ali ne razlikuje se od 710-010 po izgledu, inače jako problematiča, Hrvati su tokom leta dolazili na osposobljavanje iste, sam remont te garniture je bio "Televisia Presenta", Bjelovar je upao u neku vrte krize, SV nije plaćao na vreme, dobro je da je ona ovde makar..
9) 710-009 - Tokom ove jeseni na Remont u Smederevski "Želvoz" je poslata na remont, ne očekujem da će izaći pre druge polovine 2023, jedna fotgrafija uslikana tokom poslednjh dana rada, mašinovodje su bile izuzetno zadovoljne sa njom..
10) 710-010- Druga remontovana iz Hrvatske, došla je bila taman za RV 20/21 i bila od velike pomoći za tadašnje direktne vozove Požarevac-Zaječar, imala je i ona nekih svojih malera..
Malo sam ga možda sad previše "zatupeo", al eto da budete do detalja informisani..