Ja ne vidim problem što Kragujevac nije na trasi. Da se ja pitam
, rešio bih to ovako:
1. Jedan koridor koji ide kao što je i planirano
2. Jedan koridor koji se odvaja od Lapova i ide trasom Kragujevac - Kraljevo - Raška - Novi Pazar. Taj koridor bi mogao i da počinje još od Požarevca pa preko Svilajnca do Lapova, ili npr. Zaječar-Bor-Majdanpek-Petrovac-Svilajnac-Lapovo. Svakako sa ukrštanjem tj. presedanjem u Lapovu.
Rekao bih da se uz dobru organizaciju takta vozova može postići dobra funkcionalnost...
Између КГ и Мораве нису никакави Алпи нити Хималаји већ шумадијски брегови, брда и побрђа тако да топографски положај не представља нерешив проблем ако је то била поента твоје изузетно смешне досетке.
Причам о нелогичности трасирања, ако су већ провукли аутопут долином Мораве, други крак железнице би могао директно преко КГ па онда ка Нишу (или у горе наведеном случају евентуално да се уклопе тактови преседања у Лапову). Крагујевац је толико економски запостављен само зато што се директно не наслања на коридор. Исту кардиналну грешку праве и Мађари јер не трасирају брзу пругу кроз веће градове као што су Сегедин и Кечкемет (а имају изузезтно повољан равничарски терен) већ кроз варошице и мале градове, ту исплативости нема ни за сто година.
Trasa puta BG - Niš je išla preko Kragujevca do Jagodine preko brda, sve do izgradnje puta Bratstva&Jedinstva posle WW II.
Jesu od Lapova do Kragujevca bregovi, ali sadašnjom trasom teško može da se izvuče više od 120km/h, a nova trasa za veće brzine bi imala i tunele i vijadukte i koštala bi više nego cela rekonstrukcija Južne pruge.
A i da se to uradi, šta onda, Dođe voz iz Beograda do Lapova, skrene do Kragujevca, pa se onda vrati do Lapova i nastavi ka Nišu? Da batalim dalju analizu terena koga odlično poznajem jer sam vozio po celom tom kraju.
Jednostavno nema ništa od toga. E sad, da je sreća da se naši nisu zaleteli u bajku sa 200km/h nego da su gradili normalnu prugu za 160km/h sigurno bi ostalo više para za manje pruge, pa je npr. mogla pruga Lapovo-KG da bude elektrifikovana, urađena telekomanda i sređena za 120km/h. Tako bi KG dobio železničku vezu koju realno zaslužuje.
I da ne pričamo priče. Država je jedva privršila motoput do KG koji prolazi kroz naseljeno mesto i ima kružne tokove jer im je zafalilo par miliona evrića. A vi razmatrate brzu prugu do KG koja bez par stotina miliona evra nema šanse da se uradi.
Pitanje "potencijala" je postalo nepodnošljivo ovde na forumu. Ako razmatrate "potencijal" veze dva grada pogledajte sadašnje stanje. Broj autobusa, vozova i broj vozila na putu.
Jedino BG-NS ima zaista potencijal za ozbiljniju vezu, što su i dobili.
A ja nikako nisam protiv Kragujevca, Kruševca i ostalih , naprotiv. Više puta sam kritikovao motoput za KG. Više puta sam napisao da je šteta što nije rađena nova pruga Stalać-Kruševac trasom novog autoputa (koji plaćamo kao da ima i prugu).
Ali da bi priključne pruge imale smisao, mora koridor prvo da se uradi.
A kako su njega smislili, nešto me ne greje sunce.
Pruga BG Centar - Resnik se smatra zaršenom i dobrom ?!
Pruga Gilje - Paraćin se smatra zaršenom i dobrom ?!
Ćuprija gubi putničku železničku vezu, zbog lošeg prethodnog projekta.
Veza Trupale - nova stanica "Niš sever" kod aerodroma je jednokolosečna koliko razumem ??!!