Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Proučio sam malo ovaj novi red vožnje, i jedina pozitivna novina je ta da je voz 2121 za Užice nedeljom produžen do Priboja. A loših vesti ima na kamare:

1) Izgleda da su vozovi 3831 i 3833 Kraljevo-Kosovska Mitrovica Sever trajno skraćeni do Rudnice (poslednja stanica u Centralnoj Srbiji), a od početka Korone do danas je uz njih stalno pisala napomena "privremeno ne saobraća na relaciji Rudnica-Kosovska Mitrovica Sever". Još jedna Vučićeva "pobeda 5:0" :poop: A noćni voz 3841 u 02:40 koji je radnim danom saobraćao nekada do Leposavića a sada do Raške se novim redom vožnje potpuno ukida.

2) Čudno je da po novom RV postoji 5 vozova dnevno na relaciji Šid-Beograd Centar, ali u suprotnom pravcu postoje samo 3 voza dnevno. Možda je u pitanju neki privremeni bag na sajtu, dešava im se to svake godine kada ga ažuriraju. Pretraga staničnog reda vožnje još uvek nije dostupna onlajn, videćemo šta će pisati tamo.

3) Red vožnje BG Voza ostaje potpuno isti kao i dok su trajali radovi na pruzi BG-NS, sat vremena u špicu, pola sata van špica. Ali to i nije novost.

4) Prvi jutarnji voz 2600 Vršac-Beograd Centar koji je do sada saobraćao svaki dan, od 11. decembra neće saobraćati subotom i nedeljom. A od pograničnih vozova Vršac-Temišvar i Kikinda-Temišvar nema ništa.

5) Prvi jutarnji voz u 03:35 Majdanpek-Zaječar koji je do sada saobraćao radnim danom se potpuno ukida, i ubuduće ostaju 2 para vozova dnevno na celoj borskoj pruzi.
 
nisam ukačio da se pisalo o tome na toj stranici, ali nadovezaću se na jednu stvar odatle

najžalosnija stvar sa tim konstantnim spominjanjem ukidanja pruga i padom putnika je upravo to slabo ulaganje.. ja kao i većina moje generacije smo ka Boru i Nišu obavezno išli vozom (kao i oni koji su išli dalje do Majdanpeka takođe) i sećam se kako je noćni voz za Bor u 2h uvek bio prepun omladine koja je vikedne provodila u Zaječaru

ja sam se iz voza ka Nišu prešaltao na bus upravo zbog sve goreg stanja šveđanki i sve dužeg putovanja (što su vremenom uradili svi moji poznanici koji gravitiraju ka Nišu) i prvi bih se vrlo rado vratio u voz pod uslovom da se ne klackam u nekom kontejneru pola dana.. na toj trasi mi je i selo gde sam takođe išao vozom

i onda krene priča kako niko ne želi da putuje vozom i petnaest godina već slušam o tim idejama kako će se ukinuti pruga, a bus prevoznici nikada gori i halapljivi
smešno je jer bi upravo modernizacija želznice vratila putnike, sve bih dao da gužvanje u busu sa nenormalnim kamikaze šoferima zamenim za udobnije putovanje sa ustaljenim redom vožnje
Sve što si rekao je tačno, ja putujem vozovima Istočne Srbije od kad znam za sebe (uz par prekida) i svestan sam lošeg stanja i ove tvoje poruke..
Ulaganje je uvek bilo problem, problem je i biće problem..
Trenutno rekao bih da stagniramo sa železnicom na Istoku, nema više velikog pada usluge, ali nema ni rasta i velikog poboljšanja..
Imamo nikad manje polaska na tri pravca, sa nikada manje posednutih stanica, sa oskudnim brojem osoblja u sve tri firme, infrastrukturom koja je u kolapsu, lošim remontima itd..
Pozitivne strane su remont vozova serije 710, rekonstrukcije pruge Niš-Knjaževac (remont Po-Mpek ne ubrajam u ovu kategoriju), nekih sitnih promena kadru, ali opet ne krupnih..
Lokalne samouprave su pored Železnica takođe velika prepreka u realizovanju železničkih projekata, primer samouprave u Boru koja je rekla da će status Borske stanice rešiti za mesec dana, evo još ništa nije uradjeno..
Ja sam imao ideju da u talasima ulažemo u infrastrukturu ovde..
U prvoj fazi bi smo modernizovali pravac Zaječar-Brusnik & Zaječar-Rgotina, uz promenu radijusa krivina na pojedinim mestima, izradi novih i relokaciji pojedinih stajališta, kupovina 3 Stadler Wink garniture za ovu fazu, kao i modernizaciji sigurnosno sistemskih uredjaja..
U drugoj fazi bi smo proširili uslugu na celokupnoj relaciji Zaječar-Negotin-(Prahovo) & Zaječar-Bor kao i polaske (Prahovo)- Negotin-Bor, uz opet gore pomenute radove i modifikacije, uz dodatnu kupovinu Stadler Wink garnitura...
U trećoj fazi bi se odradila deonica Zaječar-Knjaževac i tako dalje...
Sve u svemu cilj je bio prvo na povezivanju lokala sa taktom na 1h po mogoćnosti kao i par IR vozova , i forsiranju PARK & RIDE usluge uz jednu autobusku liniju (Tabakovačka Reka-Brusnik-Klenovac-Rečka-Negotin), svim tim bi Zaječar kao i Bor oslobodili od pritiska saobraćaja koji se u poslednje vreme poprilično iskomplikovao...
Država bi finansirala radove i kupovinu garnitura, dok bi lokalne samouprave i gradovi imali obavezu da održavaju takav sistem...
Fora je u tome da se ispunilo barem 10% stvari koje sam gore naveo, danas bi ovde železnica bila koliko toliko civilizovana, ljudi su sami tokom leta za vreme poskupelih cena goriva uvideli značaj železničkog prevoza i to treba iskoristiti i to ne samo na Istoku već i u ostalim krajevima naše države...
 
I eto istroših se da napišem tekst o putničkom saobraćaju na Istoku, a mi ostadosmo i bez ovo malog..
Bilo je klimavo za treći par vozova Majdanpek-Zaječar, iskreno sam se nadao da će opstati, ali očigledno da su pod pritiskom sve više tretenih vozova ukinuti...
Nekim trećim Svetskim čudom sva tri para vozova Zaječar-Negotin su preživela barem za ovaj RV...
Zanimljivo da i dalje brzina i vreme putovanja za Matejevac-Niš ostaje isto, 40 km/h za Putnički, odnosno 30 km/h za teretne, biće komedija ako na kraju ne povećaju brzinu, a pruga remontovana i to sasvim solidno (biće ista priča kao za skretnice u Rakovici *lol*).
Moraću da potegnem izvore iz Infrastrukture za ovaj slučaj..
 
Sledeće godine će se nabavljati 8 lokomotiva za 200 i 20 novih spavaćih kola (rekao je sleeper cars, mada nisam sugran mzd su i obični vagoni). Rekao je da će saobraćati na barskoj pruzi kako bi podigli uslugu (nzm da li će još negde)
50% ljudi kupuje kartu online
70 posto vozova u nacionalnom saobraćaju je mlađe od 10 godina
Sledeće godine dolazi 18 štadlera
Cilj je da informacije dođu do korisnika u roku od 15 minuta, nabavljaju se nove uniforme i rade na korisničkom servisu
2 mil putnika skoro na BG-NS
Radi se dosta na unutrašnjoj reorganizaciji preduzeća kako bi ono bilo efikasnije.
Izvor:
 
Znam ali mi zvuči nekako tužno. ZA teretni saobraćaj OK, za putnični ne znam.... Kolika je vremenska razlika u odnosu na autobus?

Pruga Knjazevac - Nis je duga 65 km.
Voz bi dakle bez ijednog stajanja mogao stici za sat vremena pri Vmaks 65 km/h.
Realno za putnicki saobracaj sa svim usputnim stajanjima i bez ukrstanja za cak i manje 1:30.

Autobusi na relaciji Nis - Knjazevac voze oko 1:30 h (neki par min krace, a neki par min duze)

Ako bi brzina pruge od Knjazevca do Zajecara bila 80 km/h, voz bi bio konkurentan autobusu, posebno ako bi se odrzala niza cena karte.

Brzo sam odgovorio, pre do kraja procitanih poruka na ovoj temi. Vidim da je Jelancha vec odgovorio.
 
Poslednja izmena:
Sledeće godine će se nabavljati 8 lokomotiva za 200 i 20 novih spavaćih kola....
Izvor:

Izjavio je da ce staviti u plan za nabavke sledece godine....
Ja to tumacim kao pocetak procedure nabavke, tender, ..... a sa ciljem da lokomotive i vagoni pristignu sa otvaranjem brze pruge do Subotice, tj za najmanje 2 godine.

Sta ce brza lokomotiva za Bar? Za barsku prugu treba ,,spora" lokomotiva velike snage, cak i za putnicke vozove.

Takodje, mislim da je u narednim godinama perspektiva za putnicke vozove na barskoj pruzi losa jer pruga MORA U REKONSTRUKCIJU! Ako se radovi na rekonstrukciji budu izvodili paralelno sa odrzavanjem nekog oblika saobracaja, mislim da ce to podrazumevati potpuno ukidanje putnickog saobracaja, uz odrzavanje nephodnog minimuma teretnog saobracaja.
 
А што не може обустава саобраћаја на 6сати абза то време ради се деоница која може да се заврши од А до Ш
 
Izjavio je da ce staviti u plan za nabavke sledece godine....
Ja to tumacim kao pocetak procedure nabavke, tender, ..... a sa ciljem da lokomotive i vagoni pristignu sa otvaranjem brze pruge do Subotice, tj za najmanje 2 godine.

Sta ce brza lokomotiva za Bar? Za barsku prugu treba ,,spora" lokomotiva velike snage, cak i za putnicke vozove.

Takodje, mislim da je u narednim godinama perspektiva za putnicke vozove na barskoj pruzi losa jer pruga MORA U REKONSTRUKCIJU! Ako se radovi na rekonstrukciji budu izvodili paralelno sa odrzavanjem nekog oblika saobracaja, mislim da ce to podrazumevati potpuno ukidanje putnickog saobracaja, uz odrzavanje nephodnog minimuma teretnog saobracaja.
Verovatno nabavljaju 8 lokomotiva za sve međunarodne vozove. 8 za barsku je previše.
Da, pruga ide u rekonstrukciju i moraće nešto da vozi i posle te rekonstrukcije, zato se i sad kuluju ovi vozovi.
 
8 lokomotiva jeste previše za barsku prugu ali 20 vagona nije, to je 3 kompozicija.

Nema razloga da deo tih 20 spavaćih kola ide na brzu prugu jer do budimpeste će trebati 3 sata tako da je dilema rešena.

Za budimpestu će se nabavljati novi vozovi.
 
Можда планирају ноћни Будимпешта-Солун?
 
To bi bilo super ali opet mi ne pije vodu u kontekstu potpunog zatvora BG-NIS kad krene izgradnja brze pruge.
 
Можда планирају дугорочно. Некад је исплативије узети већу количину у напред него да се ситно докупљује.
 
Можда планирају дугорочно. Некад је исплативије узети већу количину у напред него да се ситно докупљује.
Mislim da je ova nabavka više srednjoročna. Tj, moraće se još nabavljati kad bude više vozova ka Bugarskoj i Makedoniji.
 
Ono sto eventualno vidim takodje kao mogućnost za ovih 20 spavaćih kola je da se uvede neki noćni voz za Ljubljanu pošto je ta linija bila u fokusu u poslednje vreme.
 
Mislim da je ova nabavka više srednjoročna. Tj, moraće se još nabavljati kad bude više vozova ka Bugarskoj i Makedoniji.

Више возова ка Бугарској и Македонији? А сад их има, па треба да их буде више? :LOL:

Иначе, та прича о набавци спаваћих вагона се вуче отприлике дуго колико и прича о електрификацији пруге Ниш - Димитровград. Ко прати дешавања на железници од почетка овог века, зна да се та прича вуче већ деценијама, а никако да се оствари. Ја сам последњих година предлагао набавку половних спаваћих вагона WLABmee произведених у Wagonbau Goerlitz (Немачка) од РЖД, који су релативно млади (1994-1996. годиште) и у одличном стању јер су беспрекорно одржавани. Набавили су их Словаци и Мађари (укупно не више од око 20 комада), а Руси су их имали 80 на стању. Они су Русима остали непотребни, набавком 200 вагона Siemens WLABmz, и имају их још 50-ак на стању (десетак су Руси реконструисали у салон вагоне). Ево како изгледају код Словака и Мађара: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/WSBA_WLABmee.php https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/H/MAV_WLABmz-7191-0.php
 
Више возова ка Бугарској и Македонији? А сад их има, па треба да их буде више? :LOL:

Иначе, та прича о набавци спаваћих вагона се вуче отприлике дуго колико и прича о електрификацији пруге Ниш - Димитровград. Ко прати дешавања на железници од почетка овог века, зна да се та прича вуче већ деценијама, а никако да се оствари. Ја сам последњих година предлагао набавку половних спаваћих вагона WLABmee произведених у Wagonbau Goerlitz (Немачка) од РЖД, који су релативно млади (1994-1996. годиште) и у одличном стању јер су беспрекорно одржавани. Набавили су их Словаци и Мађари (укупно не више од око 20 комада), а Руси су их имали 80 на стању. Они су Русима остали непотребни, набавком 200 вагона Siemens WLABmz, и имају их још 50-ак на стању (десетак су Руси реконструисали у салон вагоне). Ево како изгледају код Словака и Мађара: https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/WSBA_WLABmee.php https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/H/MAV_WLABmz-7191-0.php
Nikako polovno. NIKAKO!!!
SAMO NOVO!!!
 
Naravno, ne trebaju nam vagoni stari 28 godina.
To je već prošlo jednu modernizaciju, mogli bi da teraju 10ak godina i ajmo Jovo na novo.
Bio bi pogrešan potez i na kraju bi nas koštalo skuplje.
Samo novo dolazi u obzir.
 
 
Ima li mozda pouzdanijih saznanja kakvo je stanje u GOSI nakon stecaja i preuzimanja od stane Zelvoza? Sta je osstalo u fabrici nakon stecaja i odlaska Slovaka?
Da li pored metalne konstrukcije vagona i zavarivackih poslova rade i pokretne delove vagona?

Sta je sa proizvodnjom obrtnih postolja? Do pre nekoliko godina su valjda imali pogon za proizvodnju obrtnih postolja tipa Y25.

Da li su sada u stanju da proizvedu putnicki vagon? Poseduju li masine za proizvodnju, kadar i tehnicku dokumentaciju za isti?
Da li je tehnicka dokumentacija za proizvodnju putnickih vagona i dalje u njihovom posedu, a proizvodili su vlastite putnicke vagone za Vmaks 200 km/h?
 
Vrh