Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pošto je poznato da se roba prevozi brzinom od 300km/h :roll: Bolje da si prećutao...
 
Ova prica jednostavno nema ekonomsku racunicu.
 
Teretni vozovi neijdu vise od 120 kmh kod njih brzina nije bitna ,a za putnicke pa koliko ce kostati ta karta za bg bud od 300 kmh prica za mmalu djecu
 
A tek ono o cemu smo pricali da je suludo praviti mesovitu prugu gde bi deo putnickog saobracaja trebao biti 300kmh i da preko njega ide uporedo teretni.
 
diletantizam na nivou...tako je to kad neko misli da se sve u razume i u sve se trpa, šta će nam druge struke - inženjeri, ekonomisti, kad su tu pravnici/političari
 
Није ту политика проблем, нити правници. Разлог за наручивање "клот" воза је "ко ће то да одржава" филозофија, тј. лењост и незаинтересованост служби за одржавање.
 
Evo prvih fotografija enterijera nasih Flirt 3 vozova koje sam uspeo dobijem. Izvinite na kvalitetu posto sam slikao telefonom jer jos uvek nemam skener. :bash: :bash: :bash:
Ali bolje ista nego nista. :kafa: :kafa:

Prvi razred.
15206091865_53a313eaa2_b.jpg


Drugi razred.
15019514277_ce068aef10_b.jpg
 
Za prugu Bgd NS već imamo dva kredita: EBRD 200 mil € i Ruski 800 mil €. Taman kinezi da naprave treći kolosek.
 
Homer Jay":26dv1lnv je napisao(la):
Pošto je poznato da se roba prevozi brzinom od 300km/h :roll: Bolje da si prećutao...

Ko je uopste spominjao da ce roba ici 300 km/h? :o To sto neka pruga podrzava vozove od 300 km/h ne znaci da svi vozovi moraju da idu toliko.
 
По специјализованим брзим пругама за 300 км/сат не возе теретни возови, то је покушао да ти каже Хомер.

Дакле, може или да се прави мешовита, путничко-теретна двоколосечна пруга за брзине до 200 км/сат (ја мислим да је оптимално 160), или потпуно нова пруга за брзе железнице, којом би могли да возе и некакви експресни регионални возови, брзинама од 200 км/сат и слично, с тим да постојећа остане за теретне и за остале путничке возове.

Вучић, наравно, о свему томе нема појма, мада се сигурно ложи да зна све - зато су га Кинези и нахватали "на брзака", као у Тајванској канасти.
 
Igor":tmmoxq6h je napisao(la):
A tek ono o cemu smo pricali da je suludo praviti mesovitu prugu gde bi deo putnickog saobracaja trebao biti 300kmh i da preko njega ide uporedo teretni.
Све преко 160км/х је сулудо, неисплативо а сигуран сам практички неозводљиво. У некој даљој перспективи би можда имало смисла оспособити деоницу НС-БГ за веће брзине, у још даљој до Ниша и то је то. Евентуално ако станемо на ноге па да из стратешких и демографских разлога улупамо новце у довођење деонице НС-СУ на 200км/х иако ни та деоница те брзине никада не би била исплатива.

А све преко 200км/х је апсолутно непотребно на било којој деоници имајући у виду колика нам је земља, платежна моћ, какве су нам транспортне потребе...

Ова лупетања жвалавог гебелса су поражавајућа. Воде нас малоумници.
 
Danas sam isao za Pancevo i kondukter me pita da li mi treba karta. Ja reko zasto on ponovi pitanje i onda skontam i kazem mu sta mislis da sam sisao vesla pa da je prodas. I produzi dalje. Inace zdiba na alkohol za sve pare. Sisao sam na buvljaku kupio sta mi treba i u povratku opet on ovaj put nista ne pita. Stizem na stanicu kod Pancevca izlazim i idem ka BG vozu, prolazim pored blagajne kad ovaj isti daje one karte sto je pokupio u vozu ovoj na salteru da opet prodaje. Djubrad mlati pare, pozovem onaj broj za prijavu korupcije koji kao radi svaki dan do 15h, naravno da se niko ne javlja.

Usput prelazim onaj most da l je na Tamisu i pazite situaciju:
vxKd4PD.jpg


6r8JoX6.jpg

Da l je moguce da nisu mogli bolje da se obezbede od reke...
 
Igor":1apiogl6 je napisao(la):
Ova prica jednostavno nema ekonomsku racunicu.

Trebalo bi prestati svaku reč koju kaže Vučić po automatizmu doživljavati kao glupost, laž, izmišljotinu, a sve zbog lične netrpeljivosti. Ne kažem Igore da je to tvoj manir, uopšteno govorim, tvoj citat služi samo kao uvod u ovaj moj post. :wink:
Sa tim bi se trebalo prestati ne zato što Vučić, kao i svaki drugi političar nije sklon da lupeta i laže (jer jeste), nego zato što nije moguće da 100% sadržaja koji izgovara bude laž.

--------------------------

Transport:



Ova mapa je majka svih priča oko Kineza i njihovih infrastrukturnih investicija u ovaj naš deo Evrope, i onih njihovih 10 milijardi (ili, što bi Bačević rekao 10 hiljada milijardi :D ) koje su namenili da ulože u infrastrukturu jugoistočne i centralne Evrope. Zbog toga i imaju samite sa državama jugoistočne i centralne Evrope.
Imaju ugovore sa Grcima, imaju luku koju planiraju da im bude glavna za ceo jugoistok Evrope, plus Turska, crnomorski deo Rusije i bliski istok. Kineski premijer je pre nepuna 3 meseca bio u Grčkoj, potpisao sa njima ugovore ukupne vrednosti 3.7 milijardi evra, sve oko brodogradilišta i luka.
Mr Li described the port of Piraeus as "a pearl in the Mediterranean Sea" and said it could become "one of the most competitive ports of the world.
http://www.bbc.com/news/world-asia-china-27960661
Uostalom, vidi se iz mape koju ulogu trebaju da imaju dve kineske luke u Evropi, jedna na severu i jedna na jugu.

Kada istovare sve te milione kontejnera svake godine blizu Atine iz svojih mega brodova, šta dalje sa njima?
Jedan deo pretovar na manje brodove koji razvoze dalje, a jedan deo na kamione i železnicu. Šta je bolje, tj. isplativije i ekološki prihvatljivije...kamion ili železnica? Naravno, železnica.
Kuda je najkraći put? Koridor 10.
I, ne samo da je najkraći, već za investicije u Makedoniju i Srbiju ne treba dozvola Brisela, dok npr. investicija od oko 300 miliona evra u dalje proširenje luke u Pireju čeka dozvolu EU jer je Grčka članica.
Put preko Rumunije i Bugarske je oko 350 kilometara duži.

Za svu tu silnu robu iz Kine treba železnica da bi mogla dalje da ide na evropski kontinent, da se ne zaguše svi ti kontejneri u luci blizu Atine. Ide do kopnenog distributivnog centra.
Gde je trenutno distributivni centar za ovaj naš deo Evrope? U Mađarskoj je. Otud ona u celoj priči.
Kada kupimo Niveu, ona nam stiže iz skladišta u Mađarskoj jer je tamo dopremljena iz fabrike, a odatle ide dalje za nas, Hrvatsku, Rumuniju i naravno samu Mađarsku.

Zbog značaja koji železnica, tj. transport robe njome ima, ona će se praviti. Kinezima treba, pare imaju, oni će je praviti. Za vlasti u državama kroz koje će proći je samo bitno da ne budu lopine i da budu efikasni, ukratko - da ne smetaju svojom nesposobnošću.
Ko god da je na vlasti u Srbiji, Kinezi bi došli i ponudili prugu jer im treba. Nema tu Vučić nikakvih zasluga, nije on kinezima oči otvorio oko železnice svojom posetom, iako se to naravno tako predstavlja.
Inače, neće Srbija tim pravcem postati regionalni skladišni centar, nego će samo ojačati svoju poziciju, a centar danas već jeste, i ostaće u Mađarskoj.

--------------------------

Putnički saobraćaj:

Pruga sa infrastrukturom koja podržava brzine do 300 na sat, na deonici Beograd-Budimpešta za putnički saobraćaj nije isplativa. Zato niko i ne priča samo o toj deonici.
Priča se o deonici Beč - Budimpešta - Beograd - Niš - Atina.
Uostalom, ako se to bude pravilo, Kinezi će to kod nas raditi na koncesiju, a o isplativosti se brine koncesionar. Što se vi više brinete od Kineza, neće oni baciti svoje pare, nema razloga za taj strah. :D
Ionako im je već rečeno prilikom ove posete da kredit ne možemo uzeti, dakle oni kao budući koncesionar trebaju da gledaju na isplativost.

Naravno da će Vučić pričati o vozovima koji idu 300 jer je to dobra vest, diže mu rejting.
Ali, u decembru (kada budu potpisali ugovor, kako je najavio premijer Kine) ćemo videti šta Kinezi hoće da prave.
Ne da li hoće, nego šta.
Da li će ići sa infrastrukturom za 300, ili će reći da je gornja granica 200 ili 160 na sat.

--------------------------

Ima Vučić svojih gluposti.
Od Ikarbusa, fabrike ultra mega giga u Velikoj Plani za specijalna vojna vozila, itd, itd. Ali, ni za jednu od tih priča nismo čuli niti videli prisustvo CEO Mercedesa, ili neke velike RUS ili USA firme koja bi svojom vojnom tehnologijom podržala ta nekakvu specijalnu vojnu fabriku u Velikoj Plani, itd.

Međutim, za ovu priču oko ulaganja u železnicu smo videli premijera Kine. Čuli njegove izjave i oko rokova i oko potpisivanja ugovora. Manite se zato pljuvanja po default-u svega što ima veze sa Vučićem.
Slobodno je koristiti mozak i na jednu stranu staviti njegove priče koje nemaju pokriće, opravdanje...a, na drugu stranu priče koje takođe on izgovori, slika se...ali gde još kako imamo pokriće, imamo izjavu druge strane, imamo potpisane akte, imamo opravdanost.

Inače, prvi papir oko ulaganja na pruzi Beograd-Budimpešta je potpisao Dačić u vreme kad je bio premijer. Pored njega, potpisao je Mađarski premijer (tadašnji i sadašnji), kao i premijer Kine (tadašnji i sadašnji).
http://www.politics.hu/20131126/hungary ... e-railway/
 
samo da dodam nešo.


kod koncesija država davalas koncesije obično garantuje za odeđen prihod od toga što se daje u koncesiju.

u jednome se sigurno slažemo. a to je da kinezi neće bacati svoje pare. bacaće naše (građana srbije).

jel sam siguran da broj putnika na pruzi beograd-budimpešta neće biti dovoljan ni za osnovno održavanje pruge, a kamoli nešto više.
 
Bio je direktor cipa sa jos nekim likovima na rts oni nisu imali pojma sta kako se planira da li nova trasa , da li uklapanje postojece sa jos dva kolosjeka , da li ovako ili onako da bio je crnobrnja ekonomista , ova novinarka ispala neobavjestena ,
 
Pre svega da odgovorim @neshaoct

Brzina robne je daleko manja od tih 300kmh. Voleo bih da Karlo da svoje misljenje mada o tome je vec pisao a to je da se mesoviti saobracaj ne pravi na pruzi koja je za tako velike brzine. Hocu reci i ponoviti ono sto je i delija rekao da ako uredimo pruge za oko 200kmh mi smo dobili jeftiniji sistem u izgradnji i odrzavanju i eksplataciji po pitanju putnickog i teretnog kilometra u ceni. Ovo sto je Somi 303 okacio je jedan od ukupno 3kom vozova koji su napravljeni. Ovakvi vozovi sumnjam da mogu voziti opasne i teske terete koji se inace voze prugom a tom politicki sanjanom brzinom od 300kmh.
 
MilisaV":2w0b0ava je napisao(la):
...kod koncesija država davalas koncesije obično garantuje za odeđen prihod od toga što se daje u koncesiju.

u jednome se sigurno slažemo. a to je da kinezi neće bacati svoje pare. bacaće naše (građana srbije).

Sve zavisi od konkretnog ugovora o koncesiji. Ima 1001 modalitet.
SRB pravljenjem pruga, uopšte razvojem svoje infrastrukture NIKADA ne baca pare. :wink:

Npr. ako nešto nije isplativo za koncesionara na period od 15 godina, to isto postane isplativo pod istom vrednošću potrebnog ulaganja, i istog broja putnika, i iste koncesione nadoknade (% na cenu karte) samo ako se podigne vremensko trajanje koncesije na 30 godina.
Ili...npr. ako nešto nije isplativo za koncesionara na period od 15 godina, postane isplativo na tih istih 15 godina ukoliko država uloži npr. 30% vrednosti investicije, tj. manji je teret na koncesionaru.
Ili, npr. ako nešto nije isplativo na period od 15 godina, postane isplativo ako država subvencioniše cenu karte tokom svih tih 15 godina u određenom iznosu. Faktički, tako je isto kao i prethodna varijanta, tj. država daje deo novca za sam projekat kako bi bio isplativ za koncesionara, ali ne daje svoj deo odjednom (u prvih par godina dok se gradi), nego svoj deo rasporedi u narednih 15 godina kroz subvencije, tj. koliko god traje koncesija.

Npr. mogu Kinezi da kažu da se isplati pruga jedino sa infrastrukturom za putničke vozove do 200 na sat i trajanje koncesije od 20 godina, a SRB ponudi da se produži koncesioni period, ali i da se podigne nivo ulaganja, tj. napravi pruga po kojoj mogu da idu vozovi do 300. Iako to nije isplativo, država nije preduzeće, njen cilj nije profit već dobrobit građana. Građani imaju dobrobit ako se pravi modernija pruga, iako to više košta, iako to znači da koncesija mora biti na više godina.

Takva pruga generiše putnike.
Ne treba gledati na broj putnika koji danas postoji. Ta cifra nije od značaja.
 
Igor":3obc47vo je napisao(la):
Pre svega da odgovorim @neshaoct

Brzina robne je daleko manja od tih 300kmh.

Potpuno sam razdvojio priče o transportu robe i putničkom delu. :wink:
Čak sam i crticama razdvojio delove svog posta koji se odnose na robni transport, i na putnički saobraćaj.

Niko nam nije rekao na TV-u da će praviti maglev po Vojvodini :D , pa da onda neće biti moguće koristiti isti kolosek za robni i putnički saobraćaj. To što infrastruktura dozvoljava da njome ide voz do 300, kao što svi znamo ne znači da svaki voz koji ide po tom koloseku mora ići 300. Neka onaj sa robom ide 120 i uglavnom noću, nije problem dokle god je pruga sa dva koloseka.
 
Nemojmo se praviti naivni i kao razdvajati putnicki od teretnog saobracaja kada je to sustina price a ne pitanje da li bi mi zeleli napredak i bolje i brze pruge dok je sve ostalo pravdanje ove besmislice uz pozivanje na politiku koju skoro pa niko nije pomenuo.
 
Kako da se ne razdvaja putnički od teretnog? Ne razumem zašto se to ne bi odvajalo?
Da li po koloseku koji se napravi za voz, za kompoziciju koja ide 300 ne može da ide teretna kompozicija brzinom od 120?

Kinezi imaju interes prevashodno da svoju robu transportuju. Nama to odgovara.
Ali, mi hoćemo i putnike. Ta vrsta prevoza nije nešto što je njima prioritet.
Sva veština budućeg pregovaranja i jeste koliko će se dobiti koristi za putnički saobraćaj na ime toga što njima treba najkraća veza za robni transport.
 
Da li iko trasama brzih pruga pusta teretne vozove , znas li koliko je habanje pruge od teretnog voza , neka oni saadasnju prugu srede za 160 kmh i da pjevamo
 
Ovako

niko ne spori da kinezima i nama treba normalna brza pruga u odnosu na ovo sto sada imamo to je neka ekonomska logika.

Srbija sa svojom geografskom velicinom i cenom eventualne karte nema potrebe za tako brzim vozovima koji zahtevaju izgradnju skuplje pruge i nabavku novih voznih takodje skupljih sredstava. Takav voz ne staje na svakoj stanici kao ovi sada vec moguce u ns i subotici. Ekonomska opravdanost za interni saobracaj je vise nego neopravdana dok nesto veci saobracaj se moze ostvariti ka Budimpesti i ka Bgu iz Budimpeste.

Ranije je Kralo koji je inace diplomirani saobracajni inzenjer zeleznicke struke objasnjavao da se ne radi mesanje robnog i putnickog saobracaja zbog osovinskih opterecenja cime bi se pruga za brzi putnicki saobracaj opterecivala i gde bi odrzavanje time bilo skuplje.
 
Igor":hc1jtqyw je napisao(la):
Srbija sa svojom geografskom velicinom i cenom eventualne karte nema potrebe za tako brzim vozovima koji zahtevaju izgradnju skuplje pruge i nabavku novih voznih takodje skupljih sredstava.

Niko ne priča da ova pruga treba da ide od Beograda do Horgoša.
Samim tim je bespotrebno navoditi da li smo mi geografski dovoljno mali ili veliki za nju jer niko izgradnju tako brze pruge ni ne stavlja samo u kontekst granica Srbije. Trasa koja se pominje je do Budimpešte, a opet u sklopu još duže trase.

Igor":hc1jtqyw je napisao(la):
Takav voz ne staje na svakoj stanici kao ovi sada vec moguce u ns i subotici.

Nije tačno da bi mogle da budu samo 2 stanice (NS i SU) ukoliko je pruga za velike brzine.
Primer, brza pruga dužine 345 kilometara (namerno uzeta ta dužina za primer jer taj broj kilometara pominju i za Beograd - Budimpeštu), max. ostvarena brzina na njoj 293 na sat, projektovana za 350, ima 8 stanica. Taiwan High Speed Rail. Prvu sam je našao, garant ih ima još.

Prva stanica je na 5.9 kilometru pruge.
Druga je na 13.1 kilometru pruge.
Treća je na 42.3 kilometru pruge.
Četvrta je na 72.1 kilometru.
Peta na 165.7 kilometru deonice.
Šesta na 251.6 kilometru.
Sedma stanica je na 313.9 kilometru.
I, poslednja osma stanica je na 345 kilometru.
Inače, planiraju da dodaju još 3 stanice, sve tri treba da se otvore u junu sledeće godine.

Trajanje putovanja na ovoj deonici od 345 kilometara ukupno, sa svih ovih 8 stanica - 96 minuta.

Igor":hc1jtqyw je napisao(la):
Ekonomska opravdanost za interni saobracaj je vise nego neopravdana dok nesto veci saobracaj se moze ostvariti ka Budimpesti i ka Bgu iz Budimpeste.

Opet, niko ne priča da ova pruga treba da ide od od Beograda do Horgoša, pa je opet samim tim bespotrebno navoditi da li smo mi dovoljno mali ili veliki za nju, kakav je naš interni saobraćaj.

Već sam napisao da samo deonica Beograd - Budimpešta sa putničkim saobraćajem od 300 najverovatnije nije isplativa sa ugla koncesionara. Premalo putnika za tolika ulaganja. Rekoše to i u pomenutoj emisiji na RTS-u, a dovoljno je pogledati broj putnika koje takvi vozovi prevoze po Evropi, Kini, Japanu.

Ali, još jednom, država nije preduzeće.
Njen razlog postojanja nije ostvarivanje profita (isplativost).
Normalno je da se železnički transport subvencioniše (ali, ne u meri u kojoj je to danas kod nas).
A, naročito je to normalno kada su u pitanju brze pruge.

Irska:
http://www.independent.ie/irish-news/tr ... 52526.html
Francuska:
http://www.slate.fr/story/24955/le-trai ... -se-creuse

Ma, evo ovde sve komplet, lista svih subvencija odobrenih 2006. godine od strane evropskog direktorata za energiju i transport:
http://ec.europa.eu/dgs/energy/tenders/ ... sidies.pdf
Tu je sve, tj. i ono što nije železnica, ali pogledaj samo ono oko železnice.
Jeste stariji dokument, ali verujem da se može naći i noviji, samo me mrzi sada da tražim jer se i ovim dokazuje poenta da se još kako subvencioniše železnica ne samo na nacionalnom nivou (države pojedinačno), nego i sama EU svojim novcem. Subvencioniše se sve, od izgradnje, preko održavanja, do cene karte, sve zavisi koji nivo vlasti je za šta zadužen.

Igor":hc1jtqyw je napisao(la):
Ranije je Kralo koji je inace diplomirani saobracajni inzenjer zeleznicke struke objasnjavao da se ne radi mesanje robnog i putnickog saobracaja zbog osovinskih opterecenja cime bi se pruga za brzi putnicki saobracaj opterecivala i gde bi odrzavanje time bilo skuplje.

Održavanje izgrađene pruge ide na teret koncesionara. Verujem da će oni dobro da sračunaju šta im je ekonomski optimalno. Osovinsko opterećenje je samo jedna stavka koja se projektuje, tj. može da se napravi da sve ide tom prugom. Kao što se isprojektuje i minimalni radijus krivine i svašta još.
Za ove klasične, do 120, npr. pruga Beograd-Bar ima jedan kolosek i kao što znamo po njoj oduvek ide sve. I roba i putnici.

Uz sve to, trenutno je previše nepoznanica da bi se donosili definitivni zaključci.
Možda na kraju bude revitalizacija i modernizacija postojeće pruge koja će se onda koristiti za teretni saobraćaj, a izgradnja potpuno nove brze pruge za putnički saobraćaj. Još ako bude sa dva koloseka... 8)

A, možda ne bude ništa.
Memorandum su potpisali krajem prošle godine.
Ugovor kažu da će krajem ove.
Da vidimo...
 
Relativizujes ocigledne stvari ali ok

Jasno je receno da ce Bg-Ns biti pola sata, Bg-Budimpesta sat ipo

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=898636

Da bi se ispostovale ova vremena sigurno voz nece stajati na svakom cosku.

Treba imati u vidu da je zeleznica bila i ostala socijalna transportna kategorija kod nas i da ima prednost u odnosu na cenu drumskog saobracaja i tako treba da ostane. Naravno podizanje kvaliteta voznih sredstava i pruge treba neznatno da podigne i cenu prevoza ali nikako da on ne bude konkurentan po tom pitanju. Ne sme se dozvoliti da jedna ovako ekonomski neodrziva pruga mora da kompenzuje svoju amortizaciju i operativne troskove preko standardnog transporta koji cemo nadam se imati 160kmh i novh kompozicija samo sto se nalaze silom postavljeni na pruzi od 300kmh.

Sustina je da zeleznicu trebamo da gradimo i razvijamo zbog nas i da nasim gradjanima omogucimo medjugradski saobracaj sto kvalitetnije tacnije i brze.

Priznajem ja i dalje ne razumem na sta pokusavas da skrenes paznju sem sto si sam pricu sa prvim postom uvukao u lokalno politicki kontekst i ako to niko nije pominjao.
 
Vrh