Igor":1apiogl6 je napisao(la):
Ova prica jednostavno nema ekonomsku racunicu.
Trebalo bi prestati svaku reč koju kaže Vučić po automatizmu doživljavati kao glupost, laž, izmišljotinu, a sve zbog lične netrpeljivosti. Ne kažem Igore da je to tvoj manir, uopšteno govorim, tvoj citat služi samo kao uvod u ovaj moj post. :wink:
Sa tim bi se trebalo prestati ne zato što Vučić, kao i svaki drugi političar nije sklon da lupeta i laže (jer jeste), nego zato što nije moguće da 100% sadržaja koji izgovara bude laž.
--------------------------
Transport:
Ova mapa je majka svih priča oko Kineza i njihovih infrastrukturnih investicija u ovaj naš deo Evrope, i onih njihovih 10 milijardi (ili, što bi Bačević rekao 10 hiljada milijardi
) koje su namenili da ulože u infrastrukturu jugoistočne i centralne Evrope. Zbog toga i imaju samite sa državama jugoistočne i centralne Evrope.
Imaju ugovore sa Grcima, imaju luku koju planiraju da im bude glavna za ceo jugoistok Evrope, plus Turska, crnomorski deo Rusije i bliski istok. Kineski premijer je pre nepuna 3 meseca bio u Grčkoj, potpisao sa njima ugovore ukupne vrednosti 3.7 milijardi evra, sve oko brodogradilišta i luka.
Mr Li described the port of Piraeus as "a pearl in the Mediterranean Sea" and said it could become "one of the most competitive ports of the world.
http://www.bbc.com/news/world-asia-china-27960661
Uostalom, vidi se iz mape koju ulogu trebaju da imaju dve kineske luke u Evropi, jedna na severu i jedna na jugu.
Kada istovare sve te milione kontejnera svake godine blizu Atine iz svojih mega brodova, šta dalje sa njima?
Jedan deo pretovar na manje brodove koji razvoze dalje, a jedan deo na kamione i železnicu. Šta je bolje, tj. isplativije i ekološki prihvatljivije...kamion ili železnica? Naravno, železnica.
Kuda je najkraći put? Koridor 10.
I, ne samo da je najkraći, već za investicije u Makedoniju i Srbiju ne treba dozvola Brisela, dok npr. investicija od oko 300 miliona evra u dalje proširenje luke u Pireju čeka dozvolu EU jer je Grčka članica.
Put preko Rumunije i Bugarske je oko 350 kilometara duži.
Za svu tu silnu robu iz Kine treba železnica da bi mogla dalje da ide na evropski kontinent, da se ne zaguše svi ti kontejneri u luci blizu Atine. Ide do kopnenog distributivnog centra.
Gde je trenutno distributivni centar za ovaj naš deo Evrope? U Mađarskoj je. Otud ona u celoj priči.
Kada kupimo Niveu, ona nam stiže iz skladišta u Mađarskoj jer je tamo dopremljena iz fabrike, a odatle ide dalje za nas, Hrvatsku, Rumuniju i naravno samu Mađarsku.
Zbog značaja koji železnica, tj. transport robe njome ima, ona će se praviti. Kinezima treba, pare imaju, oni će je praviti. Za vlasti u državama kroz koje će proći je samo bitno da ne budu lopine i da budu efikasni, ukratko - da ne smetaju svojom nesposobnošću.
Ko god da je na vlasti u Srbiji, Kinezi bi došli i ponudili prugu jer im treba. Nema tu Vučić nikakvih zasluga, nije on kinezima oči otvorio oko železnice svojom posetom, iako se to naravno tako predstavlja.
Inače, neće Srbija tim pravcem postati regionalni skladišni centar, nego će samo ojačati svoju poziciju, a centar danas već jeste, i ostaće u Mađarskoj.
--------------------------
Putnički saobraćaj:
Pruga sa infrastrukturom koja podržava brzine do 300 na sat, na deonici Beograd-Budimpešta za putnički saobraćaj nije isplativa. Zato niko i ne priča samo o toj deonici.
Priča se o deonici Beč - Budimpešta - Beograd - Niš - Atina.
Uostalom, ako se to bude pravilo, Kinezi će to kod nas raditi na koncesiju, a o isplativosti se brine koncesionar. Što se vi više brinete od Kineza, neće oni baciti svoje pare, nema razloga za taj strah.
Ionako im je već rečeno prilikom ove posete da kredit ne možemo uzeti, dakle oni kao budući koncesionar trebaju da gledaju na isplativost.
Naravno da će Vučić pričati o vozovima koji idu 300 jer je to dobra vest, diže mu rejting.
Ali, u decembru (kada budu potpisali ugovor, kako je najavio premijer Kine) ćemo videti šta Kinezi hoće da prave.
Ne da li hoće, nego šta.
Da li će ići sa infrastrukturom za 300, ili će reći da je gornja granica 200 ili 160 na sat.
--------------------------
Ima Vučić svojih gluposti.
Od Ikarbusa, fabrike ultra mega giga u Velikoj Plani za specijalna vojna vozila, itd, itd. Ali, ni za jednu od tih priča nismo čuli niti videli prisustvo CEO Mercedesa, ili neke velike RUS ili USA firme koja bi svojom vojnom tehnologijom podržala ta nekakvu specijalnu vojnu fabriku u Velikoj Plani, itd.
Međutim, za ovu priču oko ulaganja u železnicu smo videli premijera Kine. Čuli njegove izjave i oko rokova i oko potpisivanja ugovora. Manite se zato pljuvanja po default-u svega što ima veze sa Vučićem.
Slobodno je koristiti mozak i na jednu stranu staviti njegove priče koje nemaju pokriće, opravdanje...a, na drugu stranu priče koje takođe on izgovori, slika se...ali gde još kako imamo pokriće, imamo izjavu druge strane, imamo potpisane akte, imamo opravdanost.
Inače, prvi papir oko ulaganja na pruzi Beograd-Budimpešta je potpisao Dačić u vreme kad je bio premijer. Pored njega, potpisao je Mađarski premijer (tadašnji i sadašnji), kao i premijer Kine (tadašnji i sadašnji).
http://www.politics.hu/20131126/hungary ... e-railway/