Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

164_zps0c2ce9a9.jpg

b gaic saa fpz nisam nzoa da je zgrada bila ostecena u bombardovanju 44
 
Пантограф":3smcmg7c je napisao(la):
...Стручњаци у Србији се редом слажу да нама треба двоколосечна пруга за 160 км/сат макс., која се савременијом сигнализацијом може унапредити и за брзине од 200 км/сат. То кажем и ја.

Nije jedino važno šta treba Srbiji. Odavno se infrastrukturni projekti po Evropi ne planiraju, ne prave uzimajući u obzir jedino šta treba pojedinačnoj državi, šta je samo njoj dovoljno. Treba napustiti teze koje su formirane još u doba SFRJ.



Vidi se kako je po istočnoj Evropi (sa sve teritorijom bivše istočne Nemačke), sve obeleženo sivom bojom kojom su na slici označili infrastrukturu sa brzinama ispod 200. Hoće li zauvek tako ostati?
Hoće li zauvek da se zapadna Evropa šareni (ima železničku infrastrukturu za brzine od oko 300), a istočni deo kontinenta da ostane sa brzinama od ispod 200?

Naravno da neće ostati tako i 2025, ili 2035. ili 2045. godine...
Evo, gde bi ti obojio po istočnoj Evropi?
Ako mozga imamo, mi ćemo gledati da kod nas počne da se šareni, a ne po Rumuniji i Bugarskoj.
Ako mozga nemamo, onda ćemo slušati stručnjake koje pominješ, držati se maksimalnih projektovanih brzina od 160, mooožda 200...i....i...i onda nam železnica ostade lokalnog karaktera, ostade siva boja i dalje kod nas, a koridor sa vozom koji ide oko 300 će ići preko Rumunije i Bugarske, i dalje ka Grčkoj i Turskoj. Tu će siva da postane neka druga boja, a kod nas ostade siva jer stručnjaci kažu da nam ne treba ništa brže od toga. :roll:

Neće železnica u budućnosti ostati bez dugačkih ruta jer eto...postoji avion...nego baš zato što postoji avion moraće da se ubrza širom kontinenta ako želi da i dalje bude konkurentna za putnički saobraćaj. Ako još zakasnimo sa izgradnjom moderne infrastrukture, gotovo je. Trajno će nas zaobići evropski železnički koridor u ovom delu kontinenta, i onda će biti džabe što je preko nas par stotina kilometara kraće kad nema infrastrukture da podrži veće brzine.
 
Zanimljivo a zasto se onda ne pominje kada vec tako strateski pokusavas da gledas i ceo koridor 10 kroz srbiju vec deo do bg-a. Uostalom zar kinezi sami ne bi predlozili ceo koridor da se radi zbog te luke. Pa naravno da nece to predloziti jel znaju da teretni vozovi ne voze 300kmh i da ne postoji ekonomski interes da putnicki idu tom brzinom na sam jug.

Ovo je toliko tanka i besmislena prica da je moguce samo da prodje na info sajtovima velikih medija.

Ja ne znam da li je moguce ali ako je izvodljivo mozda jedan kolosek odraditi da bude 300kmh su-bg a drugi oko 160-200kmh koga bi koristili pre svega terentni i redovni vozovi kao drugi kolosek ukljucujuci taj imaginarni od 300kmh. Kazem sve pod uslovom da je tako nesto moguce. Time bi se smanjila cena investicije i daljeg odrzavanja posto bi jedan kolosek ostao terentni. Celu pricu oko takta i mesanja saobracaj bi mogao da objasni neko ko je iz zeleznicke struke ili bolje upoznat od mene.
 
a dok mi ovde razglabamo o mokrim snovima a. vučića koji je izgleda odlučio da nas finansijski zakopa za našeg života, počinje da se gradi drugi kolosek od nove pazove do novog sada, i to projektovan za brzine do 160 km h.


što bi značilo da ako kinezi prođu sa ovom suludom pričom, mi ćemo imati četvorokolosečnu prugu do novog sada, i tri koloseka do subotice.
 
Igor":upcekq9u je napisao(la):
Zanimljivo a zasto se onda ne pominje kada vec tako strateski pokusavas da gledas i ceo koridor 10 kroz srbiju vec deo do bg-a. Uostalom zar kinezi sami ne bi predlozili ceo koridor da se radi zbog te luke. Pa naravno da nece to predloziti jel znaju da teretni vozovi ne voze 300kmh i da ne postoji ekonomski interes da putnicki idu tom brzinom na sam jug.

Zar nije Vučić pominjao od Beča do Atine, gde se deo kroz Srbiju baš poklapa sa koridorom 10?
Koliko shvatam, namerno se uvlači u priču Beč zbog broja stanovnika koja bi ta ruta obuhvatala i samim tim povećale šanse da bude komercijalno isplativija. Šta će Kinezi na kraju odlučiti je na njima i sigurno će zavisiti i od modaliteta finansiranja.

Kao što rekoh ranije, njima prvenstveno treba pouzdana i brza železnička konekcija za robu. Ne toliko za putnike.
Ali, verujem da bi oni vrlo rado pravili infrastrukturu za putnički saobraćaj ma i za 350 na sat kad bi se to finansiralo kreditom koji treba da im se vrati. Međutim, pošto kredit otpada, bar smo im tako rekli, onda će mnogo više da paze na nivo investicije jer će oni paziti posle, tj. plaćati i održavanje toga što se izgradi. Čini mi se da će suština biti do koje mere, do koje granice će kinezi biti spremni da uđu u priču i oko putničkog dela samo zato što im treba najkraći put za robu...

Igor":upcekq9u je napisao(la):
Ovo je toliko tanka i besmislena prica da je moguce samo da prodje na info sajtovima velikih medija...

Čini mi se da je jedino ''tanko i besmisleno'' verovanje da će istok kontinenta zauvek ostati sa infrastrukturom za brzine ispod 200. A, ako neće to tako ostati, negde mora da prođe koridor za veće brzine, zar ne?
Jednog dana, npr. tamo posle 2020. kada iz EU budu konačno odlučivali gde će pare iz EU fondova da idu za to, mnogo će im biti lakše da odluče da to bude kroz Srbiju jer em je bliže, em će do tada već postojati (ako se izgradi) takva deonica kroz jedan deo Srbije. Ništa u Evropi nije definitivno...koridor 10 nije siguran u svakom pogledu. Imaće jedno vreme prioritet, ali ako se ne bude gradilo, gotovo...još ako SRB ne uđe u EU do 2025....onda definitivno priča o koridoru 10 ostaje samo kao još jedna propuštena prilika.
 
Kad bude most breko zaliva u boku , zicara do njegosa , lift do san djovanija , tad ce i te pruge ,spustite se ljudi na zemlju , kao i ikamerc i cipovi i sta sve ne
 
Луди руси ладно нису издвојили Сапсана од осталог саобраћаја и пружних прелаза :o
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=E3D4zjmGFFI[/youtube]
Баш у фазону ЖС
 
Mozda ne spada pod ovu temu ali nisam znao gde da ih postavim.
Fotografije napravio JAGAFOTO. 14.09. Zavrsetak radova na deonici od Lazarevca do Lajkovca.
10641169_328877190626505_1056702355520817680_n.jpg

10672264_328911510623073_5081029175961171845_n.jpg

10613030_328997353947822_3001073753415367889_n.jpg
 
Некако се под модернизацијом сматрају нове пруге и нови возови. Скоро сам разговарао са једном девојком која често путује на релацији БГ-НС. Путује аутобусом и кад сам је питао да ли зна колико је воз јефтинији рекла је да зна али да се осећа сигурније у аутобусу.
Мислим да је у питању и помало субјективни осећај који је последица пустошења железнице тако да сматрам да би требало да се поради и на повратку достојанства железници. Дакле и са тренутним стањем инфраструктуре железница је објективно конкурентна аутобусу али џаба кад има лош имиџ. Овај имиџ се неће тек так повратити побољшањем инфраструктуре.
Напротив ако не не поради на имиџу ни та инфраструктура неће дуго трајати.

Да допуним, кад кажем имиџ не мислим на то да Ана Ивановић промовише железницу већ на то да кад овде прочитам да постоји корумпирани кондуктер прва асоцијација ми буде да неко измишља.
 
Sad je na dnevniku bilo da je zavrsena jedna deonica pruge Bg-Bar i krece od 1. oktobra a deo koji preostaje tek za se raspisuje tender pa od tad jos 3 meseca za zavrsetak. :(
 
vladygark;117385844 je napisao(la):
Par danasnjih slika sa remonta ostecene deonice Lazarevac-Lajkovac, prenosim komentare admina FB strane u celini.

Pogled na remontovani kolosek koji je bio ostecen u poplavama. Koloseku fali jos tucanika, jer je jos vrlo nisko, zatim podbijanje. Takodje, na ponekim mestima nije zavrseno zavarivanje stastava sina.

10710820_635038373260989_4656939048831937525_n.jpg


10659205_635038386594321_653303191501092616_n.jpg


Osvrt prema Lajkovcu, kolosek je spojen, regulacija i zastorna prizma jos nisu gotovi. Lagana brznia od 50 km/h je do zeleznog kotura.

10551031_635038436594316_7390600949972713181_n.jpg


Pogled prema Lazarevcu.

10649846_635038463260980_3684509360399609197_n.jpg


Osvrt prema Lajkovcu, kolosek je spojen, regulacija i zastorna prizma jos nisu gotovi.

10614099_635038476594312_4072552636129192842_n.jpg


Brzina 50 km/h.

10398103_635039013260925_3212460929755280477_n.jpg


https://www.facebook.com/media/set/...38266594333.1073741829.213116192119878&type=1
sa ssc
 
Opa nije tako lose nakraju ispalo sa bjelim veratima ,zar nebi trbali da imaju zastitu na krvovu bocnu da se nvidi krovna oprema
 
direktor":1u360xz1 je napisao(la):
Opa nije tako lose nakraju ispalo sa bjelim veratima ,zar nebi trbali da imaju zastitu na krvovu bocnu da se nvidi krovna oprema

Lepotani. :D A za zastitu na krovu cemo videti. :D
 
Mislim da flirt 3 ide bez te gornje maske
 
Malo kvari utisak mogao je biti bjeli lim kao kod kafa
 
лепо је испала колор шема на крају. к'о да их раде за саобраћај у Београду, да се слажу са трамвајима
 
Na putu za berlin na inotrans pretpostvljam tamo ce biti predstvljeni
 
кец долази до петка, а двојка остаје у Берлину док траје сајам. тако барем пише овде
 
Bilo bi pametno da za nove vozove vaze posebna pravila odrzavanja jer u suprotnom odose pare u bunar za par godina...
 
Vrh