Пантограф":3smcmg7c je napisao(la):
...Стручњаци у Србији се редом слажу да нама треба двоколосечна пруга за 160 км/сат макс., која се савременијом сигнализацијом може унапредити и за брзине од 200 км/сат. То кажем и ја.
Nije jedino važno šta treba Srbiji. Odavno se infrastrukturni projekti po Evropi ne planiraju, ne prave uzimajući u obzir jedino šta treba pojedinačnoj državi, šta je samo njoj dovoljno. Treba napustiti teze koje su formirane još u doba SFRJ.
Vidi se kako je po istočnoj Evropi (sa sve teritorijom bivše istočne Nemačke), sve obeleženo sivom bojom kojom su na slici označili infrastrukturu sa brzinama ispod 200. Hoće li zauvek tako ostati?
Hoće li zauvek da se zapadna Evropa šareni (ima železničku infrastrukturu za brzine od oko 300), a istočni deo kontinenta da ostane sa brzinama od ispod 200?
Naravno da neće ostati tako i 2025, ili 2035. ili 2045. godine...
Evo, gde bi ti obojio po istočnoj Evropi?
Ako mozga imamo, mi ćemo gledati da kod nas počne da se šareni, a ne po Rumuniji i Bugarskoj.
Ako mozga nemamo, onda ćemo slušati stručnjake koje pominješ, držati se maksimalnih projektovanih brzina od 160, mooožda 200...i....i...i onda nam železnica ostade lokalnog karaktera, ostade siva boja i dalje kod nas, a koridor sa vozom koji ide oko 300 će ići preko Rumunije i Bugarske, i dalje ka Grčkoj i Turskoj. Tu će siva da postane neka druga boja, a kod nas ostade siva jer stručnjaci kažu da nam ne treba ništa brže od toga. :roll:
Neće železnica u budućnosti ostati bez dugačkih ruta jer eto...postoji avion...nego baš zato što postoji avion moraće da se ubrza širom kontinenta ako želi da i dalje bude konkurentna za putnički saobraćaj. Ako još zakasnimo sa izgradnjom moderne infrastrukture, gotovo je. Trajno će nas zaobići evropski železnički koridor u ovom delu kontinenta, i onda će biti džabe što je preko nas par stotina kilometara kraće kad nema infrastrukture da podrži veće brzine.