Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Apsolutno! Ali vidiš da čak i ljude na forumu koji nešto i znaju o temi ponese ta “200 na sat” priča.
Vecina ljudi kod nas ima infantilne predstave o svetu i tehnici (brze... jace...)
Ko zeli da vidi sta je prioritet i gde smo sa zeleznicama neka poseti "renoviranu" stanicu u Vrscu.
I dalje nema WC za putnike.

Ljudima po manjim mestima trba prvo da uopste imaju prugu, drugo da voz ide redovno.
Beogradjanima i strancima koji su u tranzitu trebaju brze pruge.

U Holandiji teretni saobracaj ide brzinom od 80km/h.
Putnicki vozovi idu 120 - 160 km/h Dakle u Srbiji imamo brzi voz na relaciji Bgd-NS. Ali mi do toga uglavnom nista nemamo, to je sve zbog AV-a i njegove infantilne publike.
Holandija je kao Vojvodina, ravna, odnosno Vojvodina bi mogla da bude kao Holandija da politicka elita vec 20 godina ne vadi pruge.
 
Poslednja izmena:
У петак сам видео 711 на путу од Смедерева до Пожаревца, ја сам мислио да је пруга цела електрификована што ми је после и потврдио радник на ж.с. Пожаревац, али није могао да ми каже зашто до Смедерева иде ДМВ. Да ли је то због недостатка Флиртова па да се не возе они за 5 путника или постоји неки проблем са контактном мрежом на том правцу ?
Број је био 95 72 5 711 053-7 B2B2
 
Zaista nesposobni ljudi sede u Srbija vozu...

Привремена измена гарнитура возова на релацији Београд Центар-Нови Сад због редовних контролних прегледа
„Србија Воз“ а.д. обавештава кориснике својих услуга да ће 30.05.2022.год.
изузетно бити извршена замена електромоторних гарнитура „Соко“ због контролних
прегледа и техничких провера.
Замена ће се извршити на возовима који полазе из Београда Центра за Нови Сад у
5.52, 6.52, 09.00, 11.00, 13.00, 14.20, 15.00, 17.00,17.30, 19.00,21.00 часова, а из Новог Сада
за Београд Центар у 5.19, 7.19, 8.10,10.00,
12.00,14.00,15.30,16.00,18.00,20.00,22.30 часова.
Време путовања заменским гарнитурама се неће продужити и биће у складу са важећим
редом вожње.
Захваљујемо се путницима на разумевању!
 
У петак сам видео 711 на путу од Смедерева до Пожаревца, ја сам мислио да је пруга цела електрификована што ми је после и потврдио радник на ж.с. Пожаревац, али није могао да ми каже зашто до Смедерева иде ДМВ. Да ли је то због недостатка Флиртова па да се не возе они за 5 путника или постоји неки проблем са контактном мрежом на том правцу ?
Број је био 95 72 5 711 053-7 B2B2
Nema dovoljno garnitura. 711 ide godinama na toj deonici. Mada verujem da ni broj putnika nije veliki, mozda gresim?
 
Predsednik o manjku Prokopa - metro prikljuckom: https://www.novosti.rs/drustvo/vest...a-povezati-jednu-liniju-metroa-stanicu-prokop

Tokom razgledanja mape linija, predsednik Vučić je rekao da bi najbolje bilo da se plan koriguje kako bi se jedna linija metroa povezala sa stanicom Prokop.

Znaci bice korekcije - o tome ce nas obavestiti Vesic
Vucic je inace jako ozbiljno pitao o Prokopu - na 10:00 kada ce se poceti Zeleznicka zgrada (odgovor Mome jul) - na 10:30 sta ce mo da radimo sa povezivanjem Bg:voza sa metrom - pa Vesic na 10:57 upada i objasnjava sa Mostara: Vucic - znam za to ali je vrlo komplikovano - bas je ucutao te drugorazredne. Vredno gledati i slusati - nece Vucic od zahteva odustati - nek se pripremaju. Od 11.30 naredenje Momi da nadu resenje za Prokop. Neverovatno mogli su to mnogo ranije da uvide a ovde direktno u kamere dobiju packu od Vucica. Rece Vucic da se pravi katastrofalna greska ako se ne spoji - Moma - absolutno ste u pravu. :)))
Sve i da naprave na kraju kako treba i povežu kako treba... ovo je takva tuga od države... u primitivnim društvima je bilo više nepisanih pravila ko šta radi i koliko doprinosi, podela posla i sankcije za neurađeno...

Ovde imas šatro čvrstu ruku i packe a privatno svi oko njega znaju da su uhlebljeni samo tako šta god da se desi... Vođa obožava što je sebe okružio takvima da može da im lupa packe jer su nesposobniji od njega tako svemogućeg i dalekovidog... znao je on da će nešto da ga prevare pa namerno pita nešto da vidi šta će da mu kažu, iako on već ima prave podatke, pa im na kraju kaže to... i pred kamerama, da narod vidi, jer on ne krije ništa od naroda...

To je onaj primitivizam najgore vrste... Tako šef radnika gradske čistoće ne razgovara sa potčinjenima na jutarnjem sastanku kad revidiraju šta je prethodnog dana urađeno... Pa ću sad ja njima da kažem ovako da ih zavrnem da vidim šta mangupi stvarno rade...

Kad ćemo da ga maknemo već jednom samo da ga ne gledam više... Lakše mi je okorelog kriminalca da gledam koji krade i znam da krade i ne krije da krade nego ovakvu ekipu podanika i uhlje*******a, beskičmenjaka...
 
Nije taj koji je pored predsednika nesposoban, nego neće da se zamera i da izgubi siguran posao. Pogledaj samo Babića.
 
^Jedna lasta ne čini proleće..

Danas je krenuo flirt a ne soko u 13h sa Prokopa..

Neće stajati nigde do NS.. al ipak, nadam se da kad uvedu redovnu cenu karte ovakve iznenadne zamene neće praviti...

Krenuo je tačno u 13h pa ću baš da vidimo koliko njemu treba jer ne razvija brzinu od 200 km/h a ne staje nigde...
 
Naravno da dosta ljudi kupuju kartu samo da bi se provozali a ne iz neke realne potrebe putovanja.
Kad 30 godina slušaš bajku o Brzim Prugama Srbije naravno da kad se ta bajka ostvari u stvarnom životu ti želiš da doživiš taj trenutak da si ušao u potpuno nov voz koji te vozi 200 na sat i ti ne veruješ da si to doživeo u Srbiji.
Ovo je bukvalno atrakcija, platiš da bi se osećao kao gradjanin neke evropske razvijene zemlje tih 33 minuta koliko traje ta magija.
Do sada ste maštali o Diznilendu. A sada smo potrošili vaše zarade da vam obezbedimo Diznilend.

Te razvijene zemlje su razvijene upravo zato što ulažu namenski i po potrebi, sa maksimalnim učešćem domaće operatice, nacionalne standarde koji omogućavaju ravnomeran razvoj.

Nama je tramvajski tunel, rekonstrukcija glavnih pruga za 80-140km/h, obične drumske obilaznice, široke bankine na putevima, paralalni drumovi za lokalni saobraćaj, nadvožnjaci, podvožnjaci nedovoljno fensi.
 
36 min

Identično kao soko

Max. brzina kojom je išao je 150 k/h.. Bukvalno ceo put od Batajnice do Petrovaradina je išao tom brzinom...
I stigao za isto vreme kao i soko...
 
36 min

Identično kao soko

Max. brzina kojom je išao je 150 k/h.. Bukvalno ceo put od Batajnice do Petrovaradina je išao tom brzinom...
I stigao za isto vreme kao i soko...

Najavili su da će danas određeni polasci ići Flirt zbog "redovnog održavanja" Sokola. Okačio sam na temu modernizacije železnice. Eto, ja već godinama pričam da je 200 km/h nepotrebno bacanje para, zbog cene izgradnje, cene održavanja i cene vozova koji idu 200 km/h. 50-100% je sve skuplje, a praktični dobitak maltene ne postoji, osim par minuta kraće vožnje, na kraćim relacijama ni to.
 
Najavili su da će danas određeni polasci ići Flirt zbog "redovnog održavanja" Sokola. Okačio sam na temu modernizacije železnice. Eto, ja već godinama pričam da je 200 km/h nepotrebno bacanje para, zbog cene izgradnje, cene održavanja i cene vozova koji idu 200 km/h. 50-100% je sve skuplje, a praktični dobitak maltene ne postoji, osim par minuta kraće vožnje, na kraćim relacijama ni to.
Dobro, kada se pusti pruga do SU biće to izraženije.
 
Nama je tramvajski tunel, rekonstrukcija glavnih pruga za 80-140km/h, obične drumske obilaznice, široke bankine na putevima, paralalni drumovi za lokalni saobraćaj, nadvožnjaci, podvožnjaci nedovoljno fensi.
Odlicno si ovo rekao.
MI zivimo za fenseraj ili grandezu po Italijanski.
Mi smo seljaci koji mastaju o belom mercedesu.

Ima pametnih ljudi,kao npr nekoliko na ovom forumu, ali oni su u vecnoj senci.
 
Dobro, kada se pusti pruga do SU biće to izraženije.

Po elementima reda vožnje Batajnica - rasp. K. Vinogradi je razlika između 160 i 200 km/h 3 minuta. Kada istovetnu formulu prebacimo na Sajlovo - Aleksandrovo predgrađe ispada 8 minuta razlike. A evo, praksa je pokazala da čak i sa 150 km/h na relaciji BG-NS može da se ispoštuje red vožnje za 200 km/h, sigurno knap, ali može.

Dakle, ono što je moja poenta, da li tih 11 minuta kraće putovanje BG-SU vredi tih dodatnih para. Siguran sam da nijedna studija izvodljivosti ne bi dala pozitivan odgovor. Pritom, od Subotice ka Budimpešti Mađari rade za 160 km/h. Dakle, nije neki međunarodni dogovor da se radi cela pruga za 200 km/h, nego je čisto interna odluka rukovodstva R. Srbije.

I da dodam, da se radila pruga za 160 km/h, mogli smo da imamo stajališta sa peronima na prolaznim kolosecima u Beškoj, Čortanovcima, Malom Iđošu, Lovćencu i stanicu u Vrbasu. Prugom za 200 km/h to ništa nije moguće, nego sva ova naselja dobijaju stanice par kilometara od naselja u sred njive.
 
Kad spomenuste stanicu u Vršcu:

U subotu sam išao u Vršac i trebalo je da se vratim u Novi Sad javnim prevozom. Prvo sam proverio polaske vozova na internetu, ali čim sam stigao u grad, otišao sam pravo na železničku stanicu da proverim na licu mesta. Uđem - nema nikoga na stanici. Nema reda vožnje sa stanice Vršac. Istaknut je red vožnje na osam papira za sve vozove u zemlji. Pet do deset minuta sam tražio gde im na tim papirima stoje polasci iz Vršca. Redove vožnje su, inače, odštampali odnekud sa neta, a pisani su iz ugla stanice Beograd (polasci/dolasci, vremena...).

Kad se pojavila neka žena u biletarnici otišao sam da pitam za presedanje za Novi Sad. Prvo umalo da ponovo pobegne iz biletarnice, pa sam morao da potrčim da stignem na vreme i da pokucam da uopšte pogleda da li ima nekoga i da dodje do šaltera. Zatim nije htela da otvori prozorče, pa me nije cula šta je pitam... Iz trećeg puta se smilovala da otvori prozor da bi me čula i, nažalost, postavio sam veoma nezgodno sročeno pitanje "Hoću da idem večeras za Novi Sad; da li mogu da se uzdam da cu stići na vreme da presednem u Beogradu?"
Poslednji voz iz Vršca stiže po redu vožnje na Prokop tri minuta nakon poslaska brzog voza za Novi Sad. Posle toga ima još dva polaska za Novi Sad.

Njen odgovor na moje pitanje je bio "Otkud ja to znam", uz ironičan smeh i zatvorila mi je prozorče još pre nego što sam stigao da kažem "Svaka vama čast!".

Veoma naivno sa moje strane.

Silom prilika sam se u Novi Sad vratio autobusom. Veoma sam bio iznenađen i stanjem sa autobuskim prevozom. Autobuska stanica u Vršcu ne radi "subotom, nedeljom i praznikom". Ne može se ući u čekaonicu, ne može se koristiti wc, naravno, ne može se ni kupiti karta pre ulaska u autobus. Autobus koji je išao za Novi Sad (dva sata i četrdeset minuta) je bio radnički autobus Swissliona - na nivou udobnosti gradskih autobusa, uz tapacirana sedišta, ali bez obaranja naslona, bez držača za noge i bilo čega drugog. Poslednji put sam na relaciji Novi Sad-Vršac išao autobusom pre petnaestak godina i stanje je bilo mnogo, mnogo bolje. Koliko god da pratim dešavanja u vezi sa infrastrukturom i saobraćajem, ovo je prevazišlo moja očekivanja.

Skoro sve se radi nakaradno i nemam drugog objašnjenja nego da su ljudi koji se ovim bave veoma nesposobi i nezainteresovani za ikakva poboljšanja.
 
Dobro, kada se pusti pruga do SU biće to izraženije.
Сигуран сам да ће бити тако. У ствари, ако сада до новог Сада штедимо 3 минута, до Суботице ће бити дупло? 6-10 минута? Међутим, ако ћемо само по композицији, стукосмо паре добисмо три возића, уместо да смо купили више оваквих класе флирт, па да макар претекне и за друге правце...
А да је грађена пруга за 160, остало би још више новца за композиције...
 
Сигуран сам да ће бити тако. У ствари, ако сада до новог Сада штедимо 3 минута, до Суботице ће бити дупло? 6-10 минута? Међутим, ако ћемо само по композицији, стукосмо паре добисмо три возића, уместо да смо купили више оваквих класе флирт, па да макар претекне и за друге правце...
А да је грађена пруга за 160, остало би још више новца за композиције...
A ebiga,ako ćemo tako onda što da se radi i za 160 kada je jeftinije za 120? Ostaje više novca za druge stvari.
Znam da će sad priča kako je mnogo veća razlika u ceni između 160/200 i 120/160, ali ova cela priča sa 200km/h ne mora nužno da znači da će na duže staze to biti loša investicija.
 
U 17h je krenuo soko za Beograd..

Moram ponovo istaći činjenicu da jako prija sve ovo... Bukvalno bacim pogled na 2 teme, pročitam ukupno 5, 6 nekih postova (ili 3 Benderova posta, njegovi postovi su malo duži) i eto me već u Beogradu... 😄

Jako dobra stvar je ova nova pruga (uz uvažavanje primedbi da cost benefit analiza pokazuje da bi ona od 160km/h bila možda opravdaniji izbor.
 
Ne vredi sad plakati za prosutim mlekom. Sad sigurno nećemo da uzimamo i vraćamo pružne prelaze i pravimo korekcije na pruzi da bude za 160 km/h. Svima je jasno da su spucane pare i to je to. Ajde sad da se barem ponadamo da će im barem ta pruga biti profitabilna i da ugaze više autobusku mafiju.
Ili da bar puste privatne prevoznike na železnici u pogledu putničkog prevoza da rastavi Srbija Voz.
 
Кога занима, ево планираних шема станица Нови Сад, Врбас и Суботица.

Нови Сад
Врбас
Суботица

П. С. Десни клик на фотографију и отворите у новој картици да би се видело у пуној резолуцији.
Имам и шеме целог чвора Нови Сад и Суботица али су превелике да би их поставио на imgur.
 
Vrh