Železnica Srba, Hrvata i Slovenaca
30. jul 2010. | 08:46 -> 17:35 | Izvor: B92
Beograd -- Srbija, Hrvatska i Slovenija osnivaju zajedničko železničko preduzeće, koje bi trebalo da počne da radi do 1. septembra.
Prevoz robe će biti brži i efikasniji, očekuju Vlačič, Mrkonjić i Mileta (Tanjug)
Dokument su potpisali ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjić, državni sekretar hrvatskog ministarstva saobraćaja Danijel Mileta i ministar transporta Slovenije Patrik Vlačič.
Ideja zajedničke deklaracije je da železnički Koridor 10, od Srednje Evrope prema Istanbulu postane atraktivniji put robe prema Turskoj od Koridora 4 koji vodi preko Mađarske.
U zgradi Vlade Srbije stavljen je paraf na dogovor. Ostalo je još samo da se postignut dogovor sa papira primeni u praksi.
Železnički Koridor 10 je kraći, ali mnogo sporiji put prema Turskoj, te je do sada 90 posto prometa između Nemačke i Istanbula išao preko Koridora 4, odnosno Mađarske.
Plan tri bivše jugoslovenske republike je da se bar deo vozova koji idu ovim putem, a ima ih čak 7 000 , preusmeri na naš koridor.
Ministar infrastrukture Srbije, Milutin Mrkonjić, kaže da će skraćenjem vremena putoavnja mnogo više vozova prolaziti kroz Sloveniju, Hrvatsku i Srbiju.
“A privući ćemo ih ako vreme putovanja na ovom našem koridoru skratimo sa sadašnjih 60 na realnih 35 - 40 sati i da roba pre stigne iz Istanbula i u Istanbul, e mi tada dobijamo, svaka od država po 50 miliona evra godišnje. Samo poboljšanjem protoka vozova i skraćivanjem carinskih, fitopatoloških, policijskih komplikacija na granicama mi dobijamo ovo”, objasnio je on.
Državni sekretar ministarstva saobraćaja Hrvatske, Daniel Mileta, poručio je da će tri države učiniti sve da železnički Koridor 10 bude atraktivniji.
“Naše države će nastojati omogućiti im da što efikasnije, što bolje i što konkurentnije obavljaju svoj posao. To je naša zadaća”, naveo je on.
Sedište nove kompanije biće u Sloveniji, najavio je ministar Mrkonjić.
“Srbija je dala puno poverenje Sloveniji koja je već članica Evropske unije da rukovodi tim preduzećem. Žao mi je što nije došao budući direktor, on je jedan sjajan čovek, ali ima desetoro dece, to je mnogo važno”, rekao je Mrkonjić.
Ministar transporta i veza Slovenije, Patrck Vlačič, očekuje da će zajedničko preduzeće uspešno poslovati.
“Vođstvo će biti sastavljeno od predstavnika sve tri zemlje. I mogu da kažem da očekujemo da to preduzeće počne da radi za mesec do mesec i po dana. I ubeđen sam da će biti profitabilno”, naveo je on.
Predstavnici tri zemlje dogovorili su se o svemu, ostalo je još samo pitanje kako će se nova kompanija zvati.
Pitanje novinara da li je prihvatljivo ime Železnice Srba, Hrvata i Slovenaca, propraćeno je smehom a Mrkonjić je kazao da je to dobra ideja.
“Evo otvaramo konkurs, ja se slažem, medijima Srbije, Hrvatske i Slovenije za ime budućeg preduzeća”, rekao je Mrkonjić.
Jedan od predloga, koji se čuo iz tima hrvatske delegacije bio je i “Balkan ekspres
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=07&dd=30&nav_category=9&nav_id=448780
Vala jedino nam oni pomogu pomoci,eto da i mrka uradi nesto pametno ali sigurno nije bila njegova ideja