Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Karta je dobra ali na njoj nije ucrtana pruga od Šapca do Zvornika.
 
Ucrtane su samo pruge sa aktivnim putničkim linijama. Iz istog razloga nema ni pruge Kraljevo-Stalać
 
A zasto nekazu do bara koliko treba ko jos silazi u podgorici znaci 8h o kukovo ljeto sve to :bash:
 
8 sati je sporo, ali daleko najbrži kopneni način stizanja do CG. Autobus ne može bez 12 sati. Samim tim, stabilna putnička linija može da bude vrrrrlo rentabilna..
 
Zaista je nelogično da Beovoz ide skraćenom linijom samo do pančevačkog mosta. Kad već dođe do mosta logično je da ga pređe i da mu krajnja stanica bude u Krnjači. Nadam se da će za koju godinu biti nabavljene nove garniture, postavljen drugi kolosek do Pančeva pa će i Beovoz ići do Pančeva (Vojlovica) što je normalno.
 
Pruga Valjevo - Loznica (Zvornik) je planirana davno. Ona je deo već izgrađene magistrale Bosanski Novi - Prijedor - Banja Luka - Doboj - Tuzla - Zvornik - Valjevo. Ova magistrala je paralelna glavnoj magistrali bivše Jugoslavije Beograd - Zagreb i trebalo je da ju rastereti. Obzirom na raspad zemlje pruga Valjevo - Loznica je dosta izgubila na značaju. Dosta ali ne sve. Ona će biti, kad se završi, jedina direktna železnička veza Srbije i Bosne (Republike Srpske). Za razliku od Šapca Valjevo je više u unutrašnjosti Srbije a nalazi se i na pruzi Beograd - Bar. Ali najveći razlog da nju treba završiti je činjenica da je veliki deo pruge već izgrađen kao što je na pr. dugačak tunel "Trifković" i mnogi drugi objekti.
 
Nemoj da zavrsavaju valjevo loznica kad god je se sjete pocne rat kad je poceta prvi put poceo je IIsv sledeci put poceo je raspad SFRJ a zadnji put 1999 dobili smo milosrdnog andjela tako da je nerade dok nesrede koridor famozni X i B-B prugu :grand:
 
Nego narode vidjeh nesto sto dugo nisam video na ZS voz SU BG sa 5 vagona ICS ranga svi vagoni iste boje sve besprekorno cisto prosto da nepovjerujes na stanici na NBG cekao da propusti BGvoz koji ima prioritet :gobb:
 
Naravno, jer ICS može da nadoknadi kašnjenje, a BG:voz ne može.
Toje krenulo već neko vrfeme, na nekima se nalaze i vagon bar - što je odlično. Za njih važi tzv globalna karta - karta za samo to mesto u tom vozu na toj relaciji. Međutim, ti vozovi su koliko sam shvatio pretežno prayni, jer nisu najsrećnija vremena plolazaka, i putuju istom bryinom kao i međunarodni, koji su jeftiniji i kupiš kartu sa kojom možeš u bilo koji.
 
EBRD daje kredit Železnici Srbije
14. septembar 2010. | 13:44 | Izvor: Beta
Beograd -- Evropska banka za obnovu i razvoj kreditiraće Železnicu Srbije sa 100 miliona evra namenjenih za obnovu pruge na Koridoru 10 i kupovinu električnih lokomotiva.



Za rehabilitaciju 112 kilometara magistralnih pruga na Koridoru 10, uključujući i nabavku mehanizacije za održavanje pruga, biće iskorišćeno 35 miliona evra.

Za nabavku višesistemskih električnih lokomotiva (oko petnaest njih) biće izdvojeno 64 miliona evra, dok će preostalih milion evra biti utrošeno za pristupnu naknadu, navedeno je u saopštenju.

Prema najavama, ceo projekat biće završen do 1. maja 2014. godine, a Ugovor sa Evropskom bankom biće potpisan sutra, povodom 126. rođendana i Dana železničara Srbije, kada je na taj dan 1884. godine, puštena u saobraćaj prva pruga u Srbiji izmedju Beograda i Niša.
 
OBNOVA PRUGE NA KORIDORU 10
EBRD odobrila 100 miliona evra kredita Železnici Srbije

Beta | 15. 09. 2010. - 13:53h | Foto: Beta, V. Lalić | Komentara: 16
Javno preduzeće Železnice Srbije (ŽS) i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) potpisali su danas u Beogradu ugovor o kreditu od 100 miliona evra za obnovu pruge na Koridoru 10 i za kupovinu električnih lokomotiva.


Mrkonjić, Marković i Majer
Ugovor su potpisali generalni direktor Železnica Srbije Milovan Marković i izvršni direktor za infrastrukturu EBRD Tomas Majer.

Projekat će, kako je precizirano, biti završen do 1. maja 2014. godine.
Za obnovu 112 kilometara magistralnih pruga i nabavku mehanizacije za održavanje, biće potrošeno 35 miliona evra, petnaestak lokomitiva koštaće 64 miliona evra, a milion evra je za pristupnu naknadu, rečeno je na konferenciji za novinare u ŽS.


Kredit je dat sa četiri godine grejs perioda, sa rokom otplate od 15 godina, a kamata je euribor plus jedan odsto.

Marković je kazao da je želja da pruge budu bolje, vozovi lepši i da se poveća kvalitet usluge kako bi bili konkurentni u međunarodnom saobraćaju.

Majer je naveo da projekat predstavlja nastavak podrške EBRD i da je za infrastrukturu ukupno opredeljeno skoro pola milijarde evra. On je dodao da će sredstva biti iskorišćena za preko potrebno poboljšanje železničke infrastrukture i da će pomoći podizanju standarda transporta u Srbiji.

Ugovor je potpisan povodom dana Železničara Srbije i 126. godišnjice postojanja Železnica Srbije. Na današnji dan 1884. godine puštena je u rad prva pruga u Srbiji, od Beograda do Niša.

Mrkonjić: Koridor 10 prioritet

Mrkonjić: Rok za završetak izgradnje 1.maj sledeće godine
Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić je ukazao da je apsolutni prioritet Vlade Koridor 10. Dodao je da je 1. maj 2012. rok za završetak izgradnje Koridora 10.

Mrkonjić je izneo da su danas razgovarali i o novom kreditu od 200 miliona evra, za modernizaciju pruge Beograd-Novi Sad-Subotica.

Direktor Železnica Marković nije mogao da kaže koliko su Železnice Srbije zadužen.

Ministar Mrkonjić je rekao da su Železnice "možda prezadužene, ali država generalno nije" te "ima prostora" za dalja zaduženja, posebno kod međunarodnih finansijskih organizacija.

http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/207293/EBRD-odobrila-100-miliona-evra-kredita-Zeleznici-Srbije
 
Nova hapšenja u "Železnicama"

15. septembar 2010. | 19:05 | Izvor: B92 Beograd -- Uhapšena dvojica direkora JP “Železnice Srbije” zbog sumnje da su zloupotrebili službeni položaj i pribavili protivpravnu imovinsku korist, saznaje B92.

Kako saznajemo, polcija je uhapsila direktora Sektora za nabavke Svetozara Manojlovića i direktora Direkcije za infrastrukturu Vladimira Radovića.

Oni su osumnjičeni da su zloupotrebili službeni položaj tokom 2007. godine, dok je direktor "Železnica" bio Milanko Šarančić, i to u procesu javne nabavke 22.000 neimpregnisanih pragova u vrednosti od 66 miliona dinara.

U tom trentuku u magacinu “Železnice” na lageru je bilo 14.000 takvih pragova koji su morali biti iskorišćeni jer im je isticao rok, a s obzirom da nisu bili iskorišćeni načinjena je šteta od skoro 22 miliona dinara.

Takođe se osnovano sumnja da su u postupku javne nabavke pragova, favorizovali preduzeće “Patria doo” Zemun, koje je dobilo protivpravnu imovinsku korist od 6 i po miliona dinara putem bankarskih garancija.

Dvojici direktora “Železnica Srbije” određeno je policijsko zadržavanje od 48 sati. Policija isotvremeno nastavlja da vodi istragu poslovanja “Železnica Srbije”.
 
[video]http://www.youtube.com/watch?v=3y-rICpShMs[/video]
Evo reportaže sa INNOTRANSA 2010 BERLIN o najnovijim vozovima i sl.na Poljskom koji se razume gotovo kao Srpski .. ;)
 
Nisam znao gde drugde staviti,nadam se da necete zameriti jer je plemenita stvar u pitanju

Osnivačka skupština Udruženja Vozoljubitelja

Datum i vreme: nedelja, 24.10.2010. 10:00 prepodne.
Mesto: Restoran "Romantika", Savska 6, 11000 Beograd.

Ciljevi:
- Osnivanje grupe građana. Donošenje odluke o osnivanju. Usvajanje statuta.
- Formiranje petočlanog upravnog odbora. Formiranje sekretarijata i blagajničke službe.
- Jačanje tima. Razvoj kontakata uživo kao osnove svih drugih kontakata.
- Izrada internet sajta. Osnovni sadržaj sajta, karakter sajta i raspodela posla oko tehničke strane sajta.
- Pravljenje i usvajanje osnovnog programa aktivnosti za prva tri meseca postojanja udruženja.

Napomena:
Za sve informacije statut i ostalu dokumentaciju, obratite se na dole navedeni mejl. Posle Osnivačke skupštine, promena statuta je problematična, tako da vas unapred molim da sve primedbe i predloge iznesete pre Osnivačke skupštine.

nasa.pruga @ gmail.com

Izvod iz statuta:

Cita:
2. ЦИЉЕВИ УВ И НАЧИН ЊИХОВОГ ОСТВАРИВАЊА

Члан 9.

Циљеви УВ су:
 популаризација железница и ставарање позитивније слике о железници у јавности,
 популаризација железничарске професије и професија блиских железници,
 подршка железници као виду транспорта,
 развијање конструктивне мисли на железници као основе напретка,
 активно деловање на решавању потенцијалних проблема железнице као система,
 подршка образовању и усавршавању железничара,
 повезивање свих заинтересованих страна који су послом или хобијем везане за железницу у Србији,
 омогућавање транспарентног информисања свих заинтересованих страна,
 константно активно деловање на очувању човекове околине и одрживом развоју,
 очување културних и историјских вредности,
 хуманитарни рад.

Члан 10.

УВ своје циљеве остварује на следеће начине:
 окупљањем заинтересованих страна које су послом или хобијем везани за железницу, а желе да допринесу циљевима УВ;
 сарадњом са другим удружењима и групама грађана, а чији су циљеви блиски циљевима Удружења возољубитеља Србије;
 сарадњом са образовним и стручним институцијама,
 сакупљањем стручне литературе са тематиком блиском железници, и помагањем својим члановима и другим заинтересованим странама ван УВ да дођу до релевантних података везаних за железнице;
 сарадњом са компанијама које налазе свој интерес у циљевима организације;
 организовањем самостално или са другим заинтересованим странама семинара, скупова и јавних трибина са тематиком блиском железницама;
 активним учешћем на семинарима, скуповима и јавним трибинама у организацији других организација у Србији и иностранству, а са тематиком блиском железницама,
 помагањем заинтересованим странама да дођу до одређених информација и литературе везане за железницу;
 сарадња са медијима у циљу даље популаризације железнице,
 одржавањем свог веб поратала, као медијског сервиса;
 издавањем књига и часописа са тематиком железнице,
 активним хуманитарним радом.
 
Lepo,još kad bi mogli da se nametnu da utiču na izbor novih vozova... :kafa:
 
Eh...Tesko da je moguce,ali osnivac je moj poznanik koji je saobracajni inzenjer za vozove pa verujem da ce se maksimalno truditi,u planu mu je da izlazi i casopis o zeleznici koji bi bio objektivan i realan,u odnosu na postojecu prugu.
 
Uh to bi nam svima pomoglo da rasprava in Beobuildu bude dodtno stručno podržana... :rolleyes:
 
Pa to je to,ali sam pročitao skoro da je izuzetno interesovanje svetskih firmi i da je stiglo dosta ponuda,te se nadajmo da će odabrati nešto od Siemensa,Caf,Bombardiera... :kafa:
 
Tender je produzen za jos neko vreme. Mislim da je u pitanju 30-60 dana, ne znam tacno...
 
Vrh