Izvor: B-9215. april 2010. | 14:19 -> 20:49 | Izvor: B92, Beta, Tanjug
Uhapšeni zbog napada u vozu
Beograd -- Beogradska policija uhapsila je četvoricu osumnjičenih za napad na putnike u vozu, na relaciji Beograd- Lapovo. Prilikom napada povređeno sedmoro ljudi.
Marko Isailović, Branko Katić, Boban Tanasković i Marko Stošić, stari od 25 do 28 godina, osumnjičeni su za krivično delo razbojništva uz pretnju vatrenim oružjem.U napada na voz se dogodio noćas, povređeno je pet putnika i dva radnika železnice.Osumnjičenima je određeno policijsko zadržavanje i biće uz krivičnu prijavu privedeni istražnom sudiji Višeg suda u Beogradu.
Prema svedočenju mašinovođe i konduktera, napadači su putnike jednog vagona tukli šipkama i lancima, nanevši im povrede po glavi i nogama, a povređeni mladići su kolima Hitne pomoći prevezeni na VMA.
Huligani su takođe demolirali prvi kupe u trećem vagonu i polomili stakla.
Kondukter voza Aleksandar Stojanović je u izveštaju naveo da su napadači posle jednog do dva minuta istrčali iz voza odnoseći lične stvari i dokumenta putnika koje su napali i pobegli u nepoznatom pravcu.
Putnički voz, koji je saobraćao iz Beograda za Lapovo, huligani su u stanici Ripanj Kolonija napali 15. aprila deset minuta posle ponoći, naveo je mašinovođa Miroslav Stanić koji je upravljao ovim vozom.
On je ispričao da je pri zaustavljanju voza, sa njegove leve strane "izletelo pet maskiranih momaka sa šipkama, motkama i lancima, od kojih je jedan držao uperen pištolj prema lokomotivi".
Stanić je kazao da je voz zaustavio u stanici, bez obzira na ovu situaciju, jer tako nalažu pravila službe.
On je ispričao da je "u retrovizoru video kako su napadači munjevitom brzinom uleteli u treći vagon do lokomotive napadajući zatečene putnike i da je pri tom došlo do obračuna."
Mašinovođa Stanić je u međuvremenu pozvao telefonom interventnu policiju, koja mu je naložila da nastavi vožnju do Ripnja gde će sačekati voz i obaviti uviđaj.
"U stanici Ripanj, zajedno sa kondukterima sam obišao voz i tada smo utvrdili da je prvi kupe u trećem vagonu demoliran, a stakla polomljena. Povređeno je pet mladića i dva železničara koji su se s posla vraćali kućama", ispričao je mašinovođa.
"Mladići su bili krvavi, imali su povrede glave i nogu, a tukli su ih, kako su nam ispričali, šipkama i lancima", kazao je mašinovođa.
"Pošto je policija obavila uviđaj, dežurni stanični radnik u dogovoru sa centralnom operativkom 'Železnica Srbije' dao mi je nalog da nastavim vožnju, a Hitna pomoć je povređene momke odvezla na Vojno-medicinsku akademiju", posvedočio je Stanić.
Voz je zbog napada huligana u stanici Ripanj stajao sto minuta, od 0.15 do 1.55 časova.
U isto vreme, deset minuta pre ponoći, nepoznata lica su sinoć kamenovala putnički voz u železničkoj stanici Nova Pazova, ali srećom povređenih nije bilo, ali su na vagonu polomljena stakla.
Zbog uviđaja koji su na mestu napada izvršili pripadnici MUP-a i stanična komisija, voz je kasnio oko 80 minuta.
a čovek bi pomislio da je gužva u našem GSP-u.BOKI SMOKI":2e72koee je napisao(la):
Znaci, za 10 godina cemo imati brzinu koje smo imali kad je ova pruga pustena u promet, '76. Fenomenalno :notok:Frančozi kaže da ne bi trebalo rekonstruisati celu prugu, već da treba sanirati neke njene delove kako bi se prosečna brzina bila 100 kilometara na sat
Ns pruzi Beograd-Bar uz odredjene rekonstrukcije mogu se sigurno postici i vece brzine od 100 km/h. Ova pruga spada u novije i nesto ozbiljnije je uradjena.jovanovm":3fb9r8wb je napisao(la):Zamislite da voz ide brzinom od 200 km/h (što uopšte nije neka naučna fantastika). Stići za 2.5 sata u Bar... Menja pogled na svet, zar ne?
Izvor: Studio-B04. Maj. 2010 | 14:23, Izvor : Fonet
Potpisan kredit za železnicu
Ministar ekonomije Mlađan Dinkić potpisao je sa češkim ministrom industrije i trgovine Vladimirom Toškovskim protokol o saradnji, kojim se obezbeđuje kredit od 120 miliona evra za elektrifikaciju i modernizaciju pruge na koridoru 10, od Niša do Dimitrovgr
Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Srbije Mlađan Dinkić potpisao je danas sa češkim ministrom industrije i trgovine Vladimirom Toškovskim protokol o saradnji, kojim se obezbeđuje kredit od 120 miliona evra za elektrifikaciju i modernizaciju pruge na koridoru 10, od Niša do Dimitrovgrada.
Dinkić je, posle potpisivanja ugovora, rekao da će Češka eksportna banka Vladi Srbije obezbediti 120 miliona evra kredita, po kamatnoj stopi od 2,5 odsto godišnje.
Na modernizaciji pruge, najavio je Dinkić, radiće češke i kompanije iz Srbije, što će dovesti do otvaranja novih radnih mesta.
Deo železničke pruge od Niša do Dimitrovgrada je "usko grlo železnice i jedini deo koji nije elektrifikovan", naglasio je Dinkić, precizirajući da će, posle modernizacije, brzina na ovom delu pruge biti i do 120 kilometara na sat.
Dinkić je rekao da je sa Toševskim razgovarao i o potencijalnim investicijama u energetiku i hemijsku industriju.
Ministar Toševski mi je preneo, rekao je Dinkić, da Češka snažno podržava ulazak Srbije u Evropsku uniju.
Toševski je rekao da je Dinkić preneo najvažnije detalje razgovora delegacija Srbije i Češke i da je njemu ostalo samo da doda da se nada da će se saradnja dve države produbljivati.
Izvor: PC PressObjavljeno 16. 06. 2010.
Najnovija rešenja u domenu železničke signalno-sigurnosne tehnike prikazana u Beogradu
Specijalno adaptirani Siemens kamion najzad stigao u Srbiju. Partnerima i kupcima iz cele zemlje prikazana su najmodernija rešenja iz oblasti železničke signalno-sigurnosne tehnike.
Signalni roadshow3 Kompanija Siemens d.o.o. Beograd ove nedelje je ugostila ekipu Siemens Mobility kamiona, pokretne prezentacione sale koja putuje Evropom i prikazuje najnovija rešenja u oblasti železničke signalno-sigurnosne tehnike. Iz Nemačke preko Austrije, Slovenije i Hrvatske ovaj specijalno opremljen kamion je došao u Beograd gde je za korisnike Siemens-ovih proizvoda organizovana demonstracija tehnološki novih uređaja koji doprinose povećanju bezbednosti na prugama.
„Stručnjaci Siemens-a iz Nemačke, Austrije i Srbije upoznali su brojne goste sa novim uređajima putnog prelaza, novim senzorima točka, novim uređajima brojača osovina, skretničkim postavnim spravama, Eurobalizama, LED signalima… “, rekao je Vlado Pavlović, tehnički direktor železničkog programa divizije Mobility u kompaniji Siemens d.o.o. Beograd.
Signalni roadshow2 Pored stručnjaka iz Železnica Srbije, prezentaciji su prisustvovali i predstavnici instituta i firmi iz Srbije zainteresovani za saradnju sa Siemens-om u ovoj oblasti.
Više informacija o ponudi Siemens-ovih rešenja u oblasti transporta možete pronaći na Web lokaciji www.siemens.rs/ts.
Izvor:www.b92.netVozovi po Srbiji juriće 160 na sat
29. jun 2010. | 00:05 | Izvor: Novosti
Beograd -- Srbija bi prema usvojenom Transport master planu u svoju železničku mrežu do 2027. godine trebalo da uloži 7,446 milijardi evra, a vozovi će ići i 160 na sat.
Od toga, na investicije odlazi 5,1 milijarda, a ostatak od 2,346 milijardi planiran je za održavanje srpskih pruga.
Inače, prema oceni stručnjaka u najvažniji železnički pravac, Koridor 10, koji bi trebalo da bude osposobljen za brzine od 160 kilometara na sat, utrošiće se 3,5 milijardi evra. To znači, dvokolosečnu i elektrificiranu prugu duž cele trase.
Na listi projekta prvo mesto zauzima izgradnja drugog koloseka na deonici Stara Pazova - Subotica. Master plan predviđa i modernizaciju deonica Velika Plana - Stalać, Đunis - Trupale, Stara Pazova - Šid. Drugi kolosek gradiće se i od Resnika do Velike Plane, od Stalaća do Đunisa, od Niša do Preševa i od Niša do Dimitrovgrada.
Regionalne pruge povratiće projektovanu brzinu, a izgradiće se konačno i deonica Valjevo - Loznica. Barska pruga biće osposobljena za brzine od 120 kilometara na sat, a istom brzinom saobraćaće vozovi i na delu od Beograda do Vršca. Realizacija ovog master plana, koji mnogi ocenjuju kao spisak lepih želja, moguća je samo ako država obezbedi finansiranje iz pretpristupnih fondova EU, kredita i republičkog budžeta.
Na nekim projektima Železnice Srbije već rade. Tako je obezbeđen kredit Evropske investicione banke od 80 miliona evra za modernizaciju 93 kilometra pruge na Koridoru 10. Reč je o deonicama Batajnica - Golubinci, Ćele Kula-Staničenje, i Gilje - Ćuprija - Paraćin.
U modernizaciju pruge Batajnica - Golubinci, uključujući i izgradnju nove pruge duge sedam i po kilometara između Stare Pazove i Golubinaca, uloženo je 33 miliona evra. Modernizacija te pruge završena je krajem prošle godine i ova deonica prva je u Srbiji kojom vozovi mogu da saobraćaju brzinom od 160 kilometara na sat. U ovoj godini Železnice očekuju dalju realizaciju kredita i početak radova na deonicama Gilje - Paraćin i Ćele Kula - Staničenje.
U 2011. godini plan Železnica Srbije je da obezbedi zajam Evropske banke za obnovu i razvoj od 100 miliona evra. Deo, od 35 miliona evra biće iskorišćen za nabavku kolosečnog materijala, pa će se broj laganih vožnji prepoloviti. Preostalih 65 miliona evra biće iskorišćeno za nabavku elektro lokomotiva.Od Evropske investicione banke srpske železnice planiraju da pozajme 150 miliona evra i taj novac namenjen je za modernizaciju i izgradnju dvokolosečne pruge na relaciji Stara Pazova - Novi Sad, za brzine do 160 kilometara na sat.
Vlada Nemačke daće 45 miliona evra za modernizaciju i elektrifikaciju pruge Pančevo - Vršac - državna granica. Od Češke eksportne banke očekuje se zajam od 120 miliona evra za prugu Niš - Dimitrovgrad.
Ruskih 800 miliona dolara čeka 2011. godinu
Pregovori sa Ruskom Federacijom oko realizacije dogovorenog kredita u iznosu od 800 miliona dolara za železnicu biće nastavljeni naredne godine. Saobraćajni institut CIP i Železnice Srbije do kraja 2010. treba da dopune idejni projekat za završetak Beogradskog železničkog čvora i gradnju pruge Valjevo - Loznica.
Malo optimistično.JohnnyLee":3808avn8 je napisao(la):realno, za max 2 godine bi mogli da imamo pruge od 160 km/h kada bi se sredstva dobro preusmerila
Nadam se da je ovo bilo sarkastično (za Valjevo-Loznica - ok, ali za Prokop? Zar to nije zvanični razlog zbog čega se čeka sa Rusima). I da li si siguran da postoje detaljni projekti kroz Frušku goru, i gore do Mađarske? Ja se bojim da sam čitao da ti projekti tek treba da krenu da se rade.nbumbic":3j8jjvt9 je napisao(la):Naravno nemoj da se brineš mi smo spremili svu dokumentaciju,
Projekti su gotovi samo se čekaju pare, isto kao i za Prokop, Valjevo loznica itd.
Skroz sarkastično, naročito jer je to bio komentar na izjavu da se za dve godine možemo voziti našim prugama brzinom od 160km/h.Ambassador":1x0dowqe je napisao(la):Nadam se da je ovo bilo sarkastično (za Valjevo-Loznica - ok, ali za Prokop? Zar to nije zvanični razlog zbog čega se čeka sa Rusima). I da li si siguran da postoje detaljni projekti kroz Frušku goru, i gore do Mađarske? Ja se bojim da sam čitao da ti projekti tek treba da krenu da se rade.nbumbic":1x0dowqe je napisao(la):Naravno nemoj da se brineš mi smo spremili svu dokumentaciju,
Projekti su gotovi samo se čekaju pare, isto kao i za Prokop, Valjevo loznica itd.