Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ovo gotovo da deluje organizovan teror po vozovima. Nekoliko napada za nekoliko meseci.
Ili ranije niko nije obracao paznju, pa nije ni objavljivano? ...svejedno, uzas...
 
E pa kada bi prvi uhvaćeni bio optužen za terorizam teško da bi se neko usudio,a pozdravljam što su novi naručeni Ruski vozovi opremljeni video nadzorom spolja i iznutra, kamere su male i sa visokom rezolucijom i to više nije skupo,tako bi svi putnički vozovi posebno za Gradsku železnicu bili pod nadzorom kao i sva stajališta, a i fizičko obezbeđenje koje bi plaćao grad bez toga nema bezbednosti nadam se da je ovo odličan primer da se izvuku pouke!
 
15. april 2010. | 14:19 -> 20:49 | Izvor: B92, Beta, Tanjug
Uhapšeni zbog napada u vozu

Beograd -- Beogradska policija uhapsila je četvoricu osumnjičenih za napad na putnike u vozu, na relaciji Beograd- Lapovo. Prilikom napada povređeno sedmoro ljudi.

5358190394bc704d3351e6254885817_450x307.jpg

Marko Isailović, Branko Katić, Boban Tanasković i Marko Stošić, stari od 25 do 28 godina, osumnjičeni su za krivično delo razbojništva uz pretnju vatrenim oružjem.U napada na voz se dogodio noćas, povređeno je pet putnika i dva radnika železnice.Osumnjičenima je određeno policijsko zadržavanje i biće uz krivičnu prijavu privedeni istražnom sudiji Višeg suda u Beogradu.

Prema svedočenju mašinovođe i konduktera, napadači su putnike jednog vagona tukli šipkama i lancima, nanevši im povrede po glavi i nogama, a povređeni mladići su kolima Hitne pomoći prevezeni na VMA.

Huligani su takođe demolirali prvi kupe u trećem vagonu i polomili stakla.

Kondukter voza Aleksandar Stojanović je u izveštaju naveo da su napadači posle jednog do dva minuta istrčali iz voza odnoseći lične stvari i dokumenta putnika koje su napali i pobegli u nepoznatom pravcu.

Putnički voz, koji je saobraćao iz Beograda za Lapovo, huligani su u stanici Ripanj Kolonija napali 15. aprila deset minuta posle ponoći, naveo je mašinovođa Miroslav Stanić koji je upravljao ovim vozom.

On je ispričao da je pri zaustavljanju voza, sa njegove leve strane "izletelo pet maskiranih momaka sa šipkama, motkama i lancima, od kojih je jedan držao uperen pištolj prema lokomotivi".

Stanić je kazao da je voz zaustavio u stanici, bez obzira na ovu situaciju, jer tako nalažu pravila službe.

On je ispričao da je "u retrovizoru video kako su napadači munjevitom brzinom uleteli u treći vagon do lokomotive napadajući zatečene putnike i da je pri tom došlo do obračuna."

Mašinovođa Stanić je u međuvremenu pozvao telefonom interventnu policiju, koja mu je naložila da nastavi vožnju do Ripnja gde će sačekati voz i obaviti uviđaj.

"U stanici Ripanj, zajedno sa kondukterima sam obišao voz i tada smo utvrdili da je prvi kupe u trećem vagonu demoliran, a stakla polomljena. Povređeno je pet mladića i dva železničara koji su se s posla vraćali kućama", ispričao je mašinovođa.

"Mladići su bili krvavi, imali su povrede glave i nogu, a tukli su ih, kako su nam ispričali, šipkama i lancima", kazao je mašinovođa.

"Pošto je policija obavila uviđaj, dežurni stanični radnik u dogovoru sa centralnom operativkom 'Železnica Srbije' dao mi je nalog da nastavim vožnju, a Hitna pomoć je povređene momke odvezla na Vojno-medicinsku akademiju", posvedočio je Stanić.

Voz je zbog napada huligana u stanici Ripanj stajao sto minuta, od 0.15 do 1.55 časova.

U isto vreme, deset minuta pre ponoći, nepoznata lica su sinoć kamenovala putnički voz u železničkoj stanici Nova Pazova, ali srećom povređenih nije bilo, ali su na vagonu polomljena stakla.

Zbog uviđaja koji su na mestu napada izvršili pripadnici MUP-a i stanična komisija, voz je kasnio oko 80 minuta.
Izvor: B-92
 
E super ,a sada im suditi za terorizam pa neće nikom pasti napamet da planirana napad na sredstva masovnog prevoza za ovakve i Katarinu Rebraču i njenu majku,treba rebnuti 30g.i ključeve baciti u Savu..polako,polako napraviće se red.. :kafa:
 
@2012 opet se zaleces,imaju oni kao rebracu bezbroj sitnih riba,ma sve je to lozana naroda,nego...

Za obnovu pruge do Bara 300 mil. €
15. april 2010. | 13:51 | Izvor: Beta
Beograd -- Rekonstrukcija pruge Beograd-Bar koštala bi izme]u 200 i 300 miliona evra, saopšteno je iz italijanske kompanije Italfer.



Predstavnik Italfera Loran Frančozi kaže da će studija biti završena do septembra i da su dosadašnje analize pokazale da bi rekonstrucija pruge u narednih deset godina koštala između 200 i 300 miliona evra, iako su pojedini stručnjaci ranije navodili cifru od oko dve milijarde evra.

Frančozi kaže da ne bi trebalo rekonstruisati celu prugu, već da treba sanirati neke njene delove kako bi se prosečna brzina bila 100 kilometara na sat, umesto sadašnjih 40 kilometara. On je rekao da se odustalo od kompletne rekonstrukcije pruge, jer se pokazalo da je to preskup, a i nepotreban poduhvat.

Prema njegovim rečima, cilj je da se od Beograda do Bara železnicom putuje najviše pet sati, jer je dužina pruge 450 kilometara, i da se njom preveze sedam miliona tona robe godišnje.

Studija izvodljivosti planira i povećanje obima prevoza, koji sada iznosi oko sedam miliona tona godišnje, rekao je on i napomenuo da se radi procena koliki će na pruzi biti obim saobraćaja, uključujući prevoz i robe i putnika, u 2030. godini.

On je kazao i da su dosadašnje analize pokazale da su najkritičniji delovi pruge na planinskim prevojima između Srbije i Crne Gore.

Studiju izvodljivosti rekonstrukcije pruge Beograd-Bar radi italijanska firma Itajfer. Izrada studije košta milion evra, a novac je obezbedila italijanska vlada.

Frančozi je kazao i da očekuje da se novac za rekonstrukciju pruge nakon izrade studije obezbedi od međunarodnih finansijskih institucija, i dodao da za finansiranje može biti zainteresovana i italijanska vlada.

Železnice Srbije su Rusiji u okviru projekata za kredit od 800 miliona dolara za infrastrukturu dostavili i projekat rekonstrukcije pruge Beograd-Bar.

http://b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=04&dd=15&nav_id=424604

Kolko skapirah rusi otkacise tu ideju za rekonstrukciju pruge do CG ko sto su kinezi most za Vincu.
 
Frančozi kaže da ne bi trebalo rekonstruisati celu prugu, već da treba sanirati neke njene delove kako bi se prosečna brzina bila 100 kilometara na sat
Znaci, za 10 godina cemo imati brzinu koje smo imali kad je ova pruga pustena u promet, '76. Fenomenalno :notok:
 
Zamislite da voz ide brzinom od 200 km/h (što uopšte nije neka naučna fantastika). Stići za 2.5 sata u Bar... Menja pogled na svet, zar ne?
 
U Evropi saobraćaj paralisan
17. april 2010. | 17:34 | Izvor: B92
Beograd -- Oblak pepela koji se kreće ka Rusiji je prekrio veći deo Evrope i za sada bez smetnji funkcionišu jedino aerodromi u Španiji, Bugarskoj, Grčkoj i Turskoj. www b92. rs.

Eto možda sada Evropa krene da kreditira širenje brzih pruga pa i pravac Budimpešta- Beograd-Atina-Istanbul,i da će se sve to sada u vezi železničkog koridora x ubzati i dobiti povoljniji krediti,a samim tim i dovršiti čvorovi po Srbiji i u Beogradu,kažu da su sada vozovi krcati kao i autobusi,dok nekome ne smrkne...:kafa:

VOZOVI KRCATI
0,,4934327_1,00.jpg


Bildunterschrift:
Nemačka Železnica je prebukirana, s obzirom da putnici traže alternative da stignu do svojih odredišta. „Imamo mnogo više rezervisanih karata i stavljamo sve raspoložive vozove na šine“, rekao je portparol Dojče bana za ARD. „Sve što može da ide – ide“, dodao je on.



Eurostar je takođe potpuno popunjen. Na liniji koja povezuje kontinentalnu Evropu i Englesku je samo u petak bilo 38.000 putnika – čak 10.000 više od proseka.



Rent-a-kar kompanije su takođe registrovale ogromno interesovanje. Mnogi putnici se čak odlučuju da prelaze velike razdaljine iznajmljenim automobilom. Zbog toga, neke agencije u Nemačkoj odbijaju moguće mušterije.



Prateći linkove ispod teksta ili na naslovnoj strani pročitajte: Da li treba ostati kod kuće kada vulkanska prašina počne da pada? Zašto avioni ne smeju da lete? I kome jedino ova situacija donosi profit?



msh/nr/afp/dpa/rtre www.dw .de
 
jovanovm":3fb9r8wb je napisao(la):
Zamislite da voz ide brzinom od 200 km/h (što uopšte nije neka naučna fantastika). Stići za 2.5 sata u Bar... Menja pogled na svet, zar ne?
Ns pruzi Beograd-Bar uz odredjene rekonstrukcije mogu se sigurno postici i vece brzine od 100 km/h. Ova pruga spada u novije i nesto ozbiljnije je uradjena.

Da si dam malo oduska, dozvolite mi da postavim mesec dana stariji clanak, koji bi mogao u neku ruku biti povezan i sa predhodnim 2012-ovim postom, a tice se ideje da Kinezi za 10 godina povezu London i Peking brzim vozovima kojim bi se putovalo za 2 dana. Nisam siguran koliko je tako nesto ostvaivo za 10 godina, ali me je fascinirala ideja putovanja vozom iz Evrope u Istocnu Aziju ili neke dalje destinacije.

22. mart 2010.
London - Peking vozom za dva dana?

Kinezi namjeravaju svojim brzim vlakovima povezati Peking i London, i tako omogućiti svima koji se boje letenja zrakoplovom da za dva dana prijeđu polovicu svijeta. Ambiciozni plan mogao bi se ostvariti već za deset godina.

7040545464ba76c2d53a2a045310731_extreme.jpg


Po ambicioznim kineskim planovima, trasa koja bi povezivala London i Peking bila bi duga 8000 kilometara, a vlak bi vozio oko 320 kilometara na sat. Vlak bi prolazio kroz čak 17 zemalja Azije, Bliskog istoka i Europe. Dodatne željezničke linije bile bi izgrađene i u sjeveroistočnoj Aziji i Rusiji, a ako se kineski plan zaista ostvari, to će biti najveći infrastrukturni projekt u povijesti.

Prve analize i istraživanja već su gotovi, a Kinezi bi projekt s najmanje tri linije navodno završili u roku od deset godina, piše Edmonton Journal. Iako točne rute tek treba utvrditi, prva linija išla bi od londonskog King’s Cross Stationa do Pekinga, a ista bi se potom produžila do Singapura.

Druga bi linija povezivala Vijetnam, Tajland, Mijanmar i Maleziju, dok bi posljednja linija povezivala Njemačku i Rusiju, preko Sibira opet do Kine.

Financijsku konstrukciju ovog grandioznog projekta osigurali bi Kinezi, koji već ozbiljno pregovaraju sa 17 zemalja oko razvoja projekta, pišu svjetski mediji.

S nekim zemljama, poput Mijanmara, već je dogovorena suradnja po kojoj će Mijanmar Kini ustupiti litij (koji se koristi u baterijama) u zamjenu za izgradnju željeznice.

Po planovima, trasa koja bi povezivala London i Peking bila bi duga 8000 kilometara, a vlak bi vozio oko 320 kilometara na sat i prolazio kroz čak 17 zemalja Azije, Bliskog istoka i Europe.

LINK
 
Pa posle ovog fijaska sa avionima verujem u brzu realizaciju ovog i sličnih projekata :vops: a zamislite kako voz na liniji London-Peking ulazi u Prokop.. :) ili oglasnoj tabli Beograd-Bar,Beograd-Peking..a Ž.S uvode vanredan voz jer se Kineski radnici sa mosta Zemun -Borča vraćaju kući za praznike..:lol:
 
Bilo bi lepo 2012, ali bojim se da mi nismo u toj priči.
 
04. Maj. 2010 | 14:23, Izvor : Fonet
Potpisan kredit za železnicu

Ministar ekonomije Mlađan Dinkić potpisao je sa češkim ministrom industrije i trgovine Vladimirom Toškovskim protokol o saradnji, kojim se obezbeđuje kredit od 120 miliona evra za elektrifikaciju i modernizaciju pruge na koridoru 10, od Niša do Dimitrovgr

Ministar ekonomije i regionalnog razvoja Srbije Mlađan Dinkić potpisao je danas sa češkim ministrom industrije i trgovine Vladimirom Toškovskim protokol o saradnji, kojim se obezbeđuje kredit od 120 miliona evra za elektrifikaciju i modernizaciju pruge na koridoru 10, od Niša do Dimitrovgrada.

Dinkić je, posle potpisivanja ugovora, rekao da će Češka eksportna banka Vladi Srbije obezbediti 120 miliona evra kredita, po kamatnoj stopi od 2,5 odsto godišnje.
Na modernizaciji pruge, najavio je Dinkić, radiće češke i kompanije iz Srbije, što će dovesti do otvaranja novih radnih mesta.
Deo železničke pruge od Niša do Dimitrovgrada je "usko grlo železnice i jedini deo koji nije elektrifikovan", naglasio je Dinkić, precizirajući da će, posle modernizacije, brzina na ovom delu pruge biti i do 120 kilometara na sat.

Dinkić je rekao da je sa Toševskim razgovarao i o potencijalnim investicijama u energetiku i hemijsku industriju.
Ministar Toševski mi je preneo, rekao je Dinkić, da Češka snažno podržava ulazak Srbije u Evropsku uniju.
Toševski je rekao da je Dinkić preneo najvažnije detalje razgovora delegacija Srbije i Češke i da je njemu ostalo samo da doda da se nada da će se saradnja dve države produbljivati.
Izvor: Studio-B
 
Objavljeno 16. 06. 2010.
Najnovija rešenja u domenu železničke signalno-sigurnosne tehnike prikazana u Beogradu

Signalniroadshow3_thumb.jpg

Specijalno adaptirani Siemens kamion najzad stigao u Srbiju. Partnerima i kupcima iz cele zemlje prikazana su najmodernija rešenja iz oblasti železničke signalno-sigurnosne tehnike.

Signalni roadshow3 Kompanija Siemens d.o.o. Beograd ove nedelje je ugostila ekipu Siemens Mobility kamiona, pokretne prezentacione sale koja putuje Evropom i prikazuje najnovija rešenja u oblasti železničke signalno-sigurnosne tehnike. Iz Nemačke preko Austrije, Slovenije i Hrvatske ovaj specijalno opremljen kamion je došao u Beograd gde je za korisnike Siemens-ovih proizvoda organizovana demonstracija tehnološki novih uređaja koji doprinose povećanju bezbednosti na prugama.

„Stručnjaci Siemens-a iz Nemačke, Austrije i Srbije upoznali su brojne goste sa novim uređajima putnog prelaza, novim senzorima točka, novim uređajima brojača osovina, skretničkim postavnim spravama, Eurobalizama, LED signalima… “, rekao je Vlado Pavlović, tehnički direktor železničkog programa divizije Mobility u kompaniji Siemens d.o.o. Beograd.

Signalni roadshow2 Pored stručnjaka iz Železnica Srbije, prezentaciji su prisustvovali i predstavnici instituta i firmi iz Srbije zainteresovani za saradnju sa Siemens-om u ovoj oblasti.

Više informacija o ponudi Siemens-ovih rešenja u oblasti transporta možete pronaći na Web lokaciji www.siemens.rs/ts.
Izvor: PC Press
 
Mali off

ali pogledajte šta je voz

[video]http://www.youtube.com/watch?v=thK6_zYqIE4[/video]
 
Јооој, кад ми падне шааака онај шупак с гртал'цом! :laugh:
 
Vozovi po Srbiji juriće 160 na sat
29. jun 2010. | 00:05 | Izvor: Novosti
Beograd -- Srbija bi prema usvojenom Transport master planu u svoju železničku mrežu do 2027. godine trebalo da uloži 7,446 milijardi evra, a vozovi će ići i 160 na sat.
4085533604c293a388b7bc802483507_450x338.jpg

Od toga, na investicije odlazi 5,1 milijarda, a ostatak od 2,346 milijardi planiran je za održavanje srpskih pruga.

Inače, prema oceni stručnjaka u najvažniji železnički pravac, Koridor 10, koji bi trebalo da bude osposobljen za brzine od 160 kilometara na sat, utrošiće se 3,5 milijardi evra. To znači, dvokolosečnu i elektrificiranu prugu duž cele trase.

Na listi projekta prvo mesto zauzima izgradnja drugog koloseka na deonici Stara Pazova - Subotica. Master plan predviđa i modernizaciju deonica Velika Plana - Stalać, Đunis - Trupale, Stara Pazova - Šid. Drugi kolosek gradiće se i od Resnika do Velike Plane, od Stalaća do Đunisa, od Niša do Preševa i od Niša do Dimitrovgrada.

Regionalne pruge povratiće projektovanu brzinu, a izgradiće se konačno i deonica Valjevo - Loznica. Barska pruga biće osposobljena za brzine od 120 kilometara na sat, a istom brzinom saobraćaće vozovi i na delu od Beograda do Vršca. Realizacija ovog master plana, koji mnogi ocenjuju kao spisak lepih želja, moguća je samo ako država obezbedi finansiranje iz pretpristupnih fondova EU, kredita i republičkog budžeta.

Na nekim projektima Železnice Srbije već rade. Tako je obezbeđen kredit Evropske investicione banke od 80 miliona evra za modernizaciju 93 kilometra pruge na Koridoru 10. Reč je o deonicama Batajnica - Golubinci, Ćele Kula-Staničenje, i Gilje - Ćuprija - Paraćin.

U modernizaciju pruge Batajnica - Golubinci, uključujući i izgradnju nove pruge duge sedam i po kilometara između Stare Pazove i Golubinaca, uloženo je 33 miliona evra. Modernizacija te pruge završena je krajem prošle godine i ova deonica prva je u Srbiji kojom vozovi mogu da saobraćaju brzinom od 160 kilometara na sat. U ovoj godini Železnice očekuju dalju realizaciju kredita i početak radova na deonicama Gilje - Paraćin i Ćele Kula - Staničenje.

U 2011. godini plan Železnica Srbije je da obezbedi zajam Evropske banke za obnovu i razvoj od 100 miliona evra. Deo, od 35 miliona evra biće iskorišćen za nabavku kolosečnog materijala, pa će se broj laganih vožnji prepoloviti. Preostalih 65 miliona evra biće iskorišćeno za nabavku elektro lokomotiva.Od Evropske investicione banke srpske železnice planiraju da pozajme 150 miliona evra i taj novac namenjen je za modernizaciju i izgradnju dvokolosečne pruge na relaciji Stara Pazova - Novi Sad, za brzine do 160 kilometara na sat.

Vlada Nemačke daće 45 miliona evra za modernizaciju i elektrifikaciju pruge Pančevo - Vršac - državna granica. Od Češke eksportne banke očekuje se zajam od 120 miliona evra za prugu Niš - Dimitrovgrad.

Ruskih 800 miliona dolara čeka 2011. godinu

Pregovori sa Ruskom Federacijom oko realizacije dogovorenog kredita u iznosu od 800 miliona dolara za železnicu biće nastavljeni naredne godine. Saobraćajni institut CIP i Železnice Srbije do kraja 2010. treba da dopune idejni projekat za završetak Beogradskog železničkog čvora i gradnju pruge Valjevo - Loznica.
Izvor:www.b92.net
Link:http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=06&dd=29&nav_id=441915
 
JohnnyLee":3808avn8 je napisao(la):
realno, za max 2 godine bi mogli da imamo pruge od 160 km/h kada bi se sredstva dobro preusmerila
Malo optimistično.
Za deo od S.Pazove do granice sa Mađarskom je to najrealnije.
Doduše, i tu je problem kako ispeglati deo trase kroz obronke Fruške Gore.

Naravno nemoj da se brineš mi smo spremili svu dokumentaciju,
Projekti su gotovi samo se čekaju pare, isto kao i za Prokop, Valjevo loznica itd.

Jedini način da to isfinasiramo su krediti, a opet nam se oni isplate ako te pruge donesu zaradu iz koje može da se vrati kredit.

Za mađunardone pravce postoji interes Zapadnih finansijskih institucija, a što se tiče naših izvora to zaboravite u naredne dve do tri godine.
Ni Budžet Beograda ne može da se popuni, pa Grad uzima pozajmice od domaćih komercijalnih banaka uz sasvim lepe kamate
 
nbumbic":3j8jjvt9 je napisao(la):
Naravno nemoj da se brineš mi smo spremili svu dokumentaciju,
Projekti su gotovi samo se čekaju pare, isto kao i za Prokop, Valjevo loznica itd.
Nadam se da je ovo bilo sarkastično (za Valjevo-Loznica - ok, ali za Prokop? Zar to nije zvanični razlog zbog čega se čeka sa Rusima). I da li si siguran da postoje detaljni projekti kroz Frušku goru, i gore do Mađarske? Ja se bojim da sam čitao da ti projekti tek treba da krenu da se rade.
 
Ambassador":1x0dowqe je napisao(la):
nbumbic":1x0dowqe je napisao(la):
Naravno nemoj da se brineš mi smo spremili svu dokumentaciju,
Projekti su gotovi samo se čekaju pare, isto kao i za Prokop, Valjevo loznica itd.
Nadam se da je ovo bilo sarkastično (za Valjevo-Loznica - ok, ali za Prokop? Zar to nije zvanični razlog zbog čega se čeka sa Rusima). I da li si siguran da postoje detaljni projekti kroz Frušku goru, i gore do Mađarske? Ja se bojim da sam čitao da ti projekti tek treba da krenu da se rade.
Skroz sarkastično, naročito jer je to bio komentar na izjavu da se za dve godine možemo voziti našim prugama brzinom od 160km/h.

Jeste da je tužno da priznam ali sam iskreno pomalo demoralisan da čitam bilo kakve novosti i raspravljam o realizaciji velikih projekata na našoj železnici posle, za mene neverovatnog, saznanja da nemamo ni projekte završene za Prokop, niti Valjevo-Loznica niti još sijaset prejkata koje Čika Mrka gromoglasno pre roka završava već 20*(broj izbornih kampanja)*(broj intervjua sa novinarom ulizicom).

E da ih je samo Čika Mrka završavao već su ih završavali svi političari od 1970-tih, a mi nemamo urađene projekte iako smo imali još od slobe kampanje Brze pruge Srbije,

Izvinite za smaranje i negativnost
 
Evo malog podsetnika,ako smatrate da je politizacija teme brisite ga slobodno.Sika kaze vise nego hiljadu reci

1865607651478e6f2aca4cc528954303_extreme.jpg
 
Vrh