Mrkonjić: Terminal otvaramo 2014.
Izvor: Tanjug
Beograd -- Izgradnja savremenog intermodalnog transportnog terminala u Srbiji počeće u martu 2012. u Batajnici, a predviđeno je da traje 18 meseci.
To je najavio ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić.
Radovi na kombinovanom transportnom terminalu na 180 hektara, koji će se graditi u blizini najvećih saobraćajnica - putnih, železničkih i vodnih, koštaće ukupno 20 miliona evra, rečeno je na predstavljanju projekta "Omogućavanje intermodalnog transporta u Srbiji", koji EU finansira sa dva miliona evra.
Od ukupnih sredstava, za eksproprijaciju zemljišta biće potrošena tri miliona evra, izjavio je Mrkonjić, istakavši da su EU i Svetska banka zainteresovani da finansiraju izgradnju terminala.
Dokumentacija za terminal u Batajnici treba da bude završena do marta sledeće godine i taj logistički centar će imati četiri koloseka za utovar i istovar robe, kran, skladište i drugu opremu i njegovim funkcionisanjem biće iz gradskog jezgra izmešteno oko 50.000 teških kamiona. Srbija nema nijedan savremeni intermodali terminal, kojih u Evropi ima oko 320. U Nemačkoj samo ima takvih 220 terminala, a u Italiji 25, rečeno je na skupu.
Ministar je rekao da će zahvaljujući gradnji intermodalnog terminala biti otvoreno 1.000 novih radnih mesta i da će budući terminal privući više od 100 domaćih i stranih kompanija.
Ministarstvo za infrastrukturu i energetiku je razmatralo više lokacija, kao što su Ada Huja, Pančevački rit, Makiš, Vrčin... i kao najoptimalnija je izabrana Batajnica, zbog ukrštanja železničkog i drumskog Koridora 10.
Terminal će se nalaziti između železničke stanice "Batajnica" i drumske petlje "Batajnica" koja se sada gradi u okviru obilaznice oko Beograda.
U intermodalnom terminalu će se biti prisutni špediteri, carina, transportne kompanije...
Predstavnici Delegacije EU u Srbiji i Svetske banke (SB) Adrijano Martins i Lu Brefor istakli su da Srbija ne koristi dovoljno svoj geografski položaj i da bi uskoro mogla da postane regionalni logistički centar intermodalnog saobraćaja.
Direktor Kancelarije SB u Srbiji Brefor je pohvalio vladu i resorno ministarstvo, ističući da naša zemlja dosta kasni sa izgradnjom modernog intermodalnog terminala.
On je dodao da je Srbija je, po indeksu logistike te međunarodne finansijske institucije, tek na 83. mestu od 155 zemalja.
Podsećajući da terminali za kombinovano transport svuda u svetu štede novac i doprinose podizanju konkurentnosti privrede, Brefor je rekao da će, izgradnjom takvog terminala, i Srbija moći da ima konkurentniju trgovinu i cene, što će biti od pomoći i u borbi sa velikim inflatornim pritiscima.
Brefor je naveo da će SB tokom juna i jula analizirati trgovinu u Srbiji i da će zaključci moći da se iskorite u okviru reformi kako bi se "smanjila brzina inflacije u Srbiji".
Načelnik odeljenja za intermodalni saobraćaj u Ministarstvu za infrastrukturu Miodrag Poledica je rekao da je ministarstvo odustalo da se terminal gradi na nekoj od luka, jer bi to bilo mnogo skuplje i zbog toga što se roba najviše prevozi železnicom i drumom.
Gradskih arhitekta Dejan Vasović je kazao da će Beograd pripremiti čitavu plansku dokumentacije na vreme kako bi taj projekat mogao uspešno da se realizuje.
Projekat "Omogućavanje intermodalnog transporta u Srbiji" se realizuje od septembra 2010, a današnji skup su organizovali Ministarstvo za infrastruktru i energetiku i "Biznis info grupa"
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=06&dd=01&nav_id=515921