Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816016#p816016:2p54ke53 je napisao(la):
WLABmz » Sub Jan 23, 2021 11:19 am[/url]":2p54ke53]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816011#p816011:2p54ke53 je napisao(la):
tragac » Sub Jan 23, 2021 11:45 am[/url]":2p54ke53]Došli smo u paradoksalnu situaciiju.

Kad se završi pruga Beograd-Novi Sad deo tog pravca neće imati KM

Dizel motorne vozove nemamo.

Šta će ići? 666 + tri klase, najverovatnije.

Potpisali su ugovor nedavno za elektrifikaciju, trebalo bi do februara 2022. da bude gotovo, u isto vreme kad i TPS Zemun. A i rekoh već, 666 nema grejanje voza, tako da to nije izvodljivo. Sve jedno, ni Flirtova nema puno, tako da će verovatno ići redukcija na ostalim elektrificiranim linijama kad otvore BG-NS.
Možda opet na liniji Beograd Centar-Prijepolje Teretna umesto Štadlera ubace EMV 412,kako bi bilo dovoljno Štadlera za BG-NS. Jedno vreme je EMV 412 i saobraćao,na samom početku kada je ponovo uvedena direktna linija do Prijepolja,i sećam se da su bila strahovita kašnjenja,skoro svaki dan je prijepoljski voz za Beograd kasnio oko 45-90 minuta. To je bilo negde na proleće 2019. a onda je stupio na snagu potpuni zatvor na novosadskoj pruzi zbog radova,novosadski Štadleri su zamenili EMV 413 na liniji za Prijepolje,i polasci su preko noći postali u minut tačni. Nadam se da sa promenom garniture neće opet krenuti maratonska kašnjenja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816104#p816104:23tpun87 je napisao(la):
orjen » Суб Јан 23, 2021 6:13 pm[/url]":23tpun87]Manite se dosadnih provokacija. DB je kupila od Talgo 100 kompozicija ECx za daljinski saobracju. To je pandan austrijskom Railjet, DB se odlucila da okrene leda i Siemensu i Bombardieru. A evo taj predivni vozic sa klasicnom lokomotivom vozi 230 km/h i nije ni Fuxing ni ICE, nego ono obicno. Naveli su mnogo manju cenu od EMVa. Molim ako DB moze da razmislja ekonmsko, mogla je i ZS. A Talgo ima i rezerve u brzini.


Ја већ две годин понављам Талго, Талго, али не, Штадлер, Штадлер овакав онакав..
 
Ne znam sta ima da se polemiše kad će novi vozovo biti kineski i bolji su od zapadnih proizvodjača a još i jeftiniji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816170#p816170:13ggqk9v je napisao(la):
Užice » Sub Jan 23, 2021 8:36 pm[/url]":13ggqk9v]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816016#p816016:13ggqk9v je napisao(la):
WLABmz » Sub Jan 23, 2021 11:19 am[/url]":13ggqk9v]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816011#p816011:13ggqk9v je napisao(la):
tragac » Sub Jan 23, 2021 11:45 am[/url]":13ggqk9v]Došli smo u paradoksalnu situaciiju.

Kad se završi pruga Beograd-Novi Sad deo tog pravca neće imati KM

Dizel motorne vozove nemamo.

Šta će ići? 666 + tri klase, najverovatnije.

Potpisali su ugovor nedavno za elektrifikaciju, trebalo bi do februara 2022. da bude gotovo, u isto vreme kad i TPS Zemun. A i rekoh već, 666 nema grejanje voza, tako da to nije izvodljivo. Sve jedno, ni Flirtova nema puno, tako da će verovatno ići redukcija na ostalim elektrificiranim linijama kad otvore BG-NS.
Možda opet na liniji Beograd Centar-Prijepolje Teretna umesto Štadlera ubace EMV 412,kako bi bilo dovoljno Štadlera za BG-NS. Jedno vreme je EMV 412 i saobraćao,na samom početku kada je ponovo uvedena direktna linija do Prijepolja,i sećam se da su bila strahovita kašnjenja,skoro svaki dan je prijepoljski voz za Beograd kasnio oko 45-90 minuta. To je bilo negde na proleće 2019. a onda je stupio na snagu potpuni zatvor na novosadskoj pruzi zbog radova,novosadski Štadleri su zamenili EMV 413 na liniji za Prijepolje,i polasci su preko noći postali u minut tačni. Nadam se da sa promenom garniture neće opet krenuti maratonska kašnjenja.

A odakle ćeš da izvučeš te EMV 412 kad ih fali i za BG voz? Nema ih dovoljno, a planira se i linija za Požarevac negde tokom ove godine. Kašnjenje nema veze sa tim da li ide EMV 413 ili 412.

Ono što je već sad izvesno je da kada pruga Beograd - Novi Sad bude otvorena, moraće se desiti redukcija na svim ostalim linijama jer se u nabavku novih voznih sredstava još uvek nije ušlo, a to je proces od najmanje 3 godine. Jedino što nas može izvući iz te neminovne situacije je nabavka polovnih vagona od OBB, DB, SBB/CFF/FFS, pošto SV sad ima lokomotiva izašlih sa remonta koje nemaju koje vagone da vuku i možda uzeti u najam nekoliko Vectrona ili Traxxa od ELL ili Railpoola.
 
Nece nabavka novih vozova trajati 3 godine, kinezi mogu da ih proizvedu za datum kad se bude otvarala pruga.
Zato su i kinezi izabrani jer nema nikakve logike najavljivati prugu za 200 a nemati vozove za tu brzinu na dan otvaranja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816222#p816222:3h2yfyyd je napisao(la):
WLABmz » Sat Jan 23, 2021 10:34 pm[/url]":3h2yfyyd]Kašnjenje nema veze sa tim da li ide EMV 413 ili 412.

Nije od presudne važnosti, ali ruku na srce, nisu im baš iste vučno brzinske karakteristike.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816222#p816222:3h2yfyyd je napisao(la):
WLABmz » Sat Jan 23, 2021 10:34 pm[/url]":3h2yfyyd]Ono što je već sad izvesno je da kada pruga Beograd - Novi Sad bude otvorena, moraće se desiti redukcija na svim ostalim linijama jer se u nabavku novih voznih sredstava još uvek nije ušlo, a to je proces od najmanje 3 godine. Jedino što nas može izvući iz te neminovne situacije je nabavka polovnih vagona od OBB, DB, SBB/CFF/FFS, pošto SV sad ima lokomotiva izašlih sa remonta koje nemaju koje vagone da vuku i možda uzeti u najam nekoliko Vectrona ili Traxxa od ELL ili Railpoola.

Treba nam više manjih EMV i DMV. To sa vagonima ima smisla na brzim vozovima, pod uslovom da srede PP i da smanje broj LV bar za pola.
 
Kad bi kupili polovne vagone to bi bilo super, još koju lokomotivu pa da se naprave daljinske linje koje će povezivati sve veće gradove u Srbiji. Stadlere, DMV, i ovih 18 novih sto će da kupuju da se koriste za ono što su namenjene, znači regionali saobraćaj do 2 sata vožnje (od BG prema VA, NS, ZR i KI, VŠ, Sremskoj Mitrovici itd) Na takvim relalcijama su ovi vozovi odlični.
 
Kad bi nam ŽFBiH prodali njihov polovni talgo, posto i onako ne znaju sta ce sa njim, to bi bilo super
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816270#p816270:ecv6bbwd je napisao(la):
milanche » Ned Jan 24, 2021 2:17 am[/url]":ecv6bbwd]Kad bi nam ŽFBiH prodali njihov polovni talgo, posto i onako ne znaju sta ce sa njim, to bi bilo super
Bilo bi super,ali to se teško može očekivati zbog političkih razloga. Zar ugovorom nije predviđeno da nam Kinezi dostave brze vozove do otvaranja pruge?
 
Pendolino":r6a7bqlb je napisao(la):
Nije od presudne važnosti, ali ruku na srce, nisu im baš iste vučno brzinske karakteristike.

Imalo bi uticaj na BG voz recimo, gde je puno stajanja u blizini jedno drugom. Na barskoj pruzi, gde nisu česta stajanja i gde su na većini pruge brzine 50 km/h i manje, nema nikakav značaj. Naročito ne 45-90 minuta o kojima se ovde govori.

Pendolino":r6a7bqlb je napisao(la):
Treba nam više manjih EMV i DMV. To sa vagonima ima smisla na brzim vozovima, pod uslovom da srede PP i da smanje broj LV bar za pola.

Ja pričam o tome šta se može nabaviti u roku od godinu dana. Samo polovni vagoni i lokomotive u najam. EMV i DMV niko ne prodaje polovne, ili prodaje starudije koje se moraju konvertovati na 25kV, pritom nisu za veće brzine od 120 km/h, a polovnih vagona i lokomotiva u najam ima pregršt na evropskom tržištu...

Treba malo pogledati primere na zapadu. Češke železnice su nabavile gomilu polovnih vagona od Austrijskih železnica. Takođe, privatni operater Regiojet je 90% vagona nabavio kao polovne od Austrijskih i Nemačkih železnica. Većina tih polovnih vagona je za 200 km/h, a manji deo za 160 km/h. Kuriozitet je taj da na liniji Prag - Beč vozi RailJet u saradnji Čeških i Austrijskih železnica i privatnik RegioJet koji je kupio polovne vagone upravo od Austrijskih železnica, a putnici sve više biraju RegioJet iz razloga što su usluga i komfor bolje u polovnom RegioJetu nego u novom RailJetu.

milanche":r6a7bqlb je napisao(la):
Kad bi nam ŽFBiH prodali njihov polovni talgo, posto i onako ne znaju sta ce sa njim, to bi bilo super

Nije baš da ne zna šta će s njim. Talgo vozi u BiH, dnevne garniture na relaciji Sarajevo - Mostar - Čapljina i Sarajevo - Doboj - Banja Luka, a noćne garniture na relaciji Sarajevo - Doboj - Banja Luka - Bihać-
 
Iskoristio sam danas slobodno vreme da obiđem radove na potezu Zemun Polje - Zemun i da malo fotkam. Obišao sam novu stanicu u Zemun Polju, tzv Kamendin, staru stanicu Zemun Polje (koja nit je na Altini, niti u Zemun Polju, niti na Plavim Horizontima :D ), nadvožnjak koji se gradi između te dve stanice, novu stanicu u Plavim horizontima, TPS Zemun i stanicu Zemun. Ajmo redom:
IMG_1085.jpeg
IMG_1088.jpeg
IMG_1089.jpeg
IMG_1090.jpeg
IMG_1091.jpeg
IMG_1092.jpeg
IMG_1094.jpeg
IMG_1095.jpeg
IMG_1099.jpeg
IMG_1100.jpeg
IMG_1101.jpeg
IMG_1103.jpeg
IMG_1104.jpeg
IMG_1105.jpeg
IMG_1106.jpeg
 
IMG_1188.jpeg
IMG_1189.jpeg
IMG_1190.jpeg
IMG_1191.jpeg
IMG_1192.jpeg
IMG_1195.jpeg


Nadam se da nije prevelika spamčina i da je manje više jasno šta je šta. Živi bili! :vops:
 
FANTASTIČNA reportaža :vops:
Prosto mi je neverovatno da su se setili da stave čisto staklo na ogradi, koliko bi samo bolje bilo da su isto to uradili i na Novom Beogradu, umesto onih odvratnih wc pregrada, koje i nisu moral eda budu staklene, kada su onakve neprovidne.

I dalje se vidi prostora za unapredjenje svega, prvenstveno da se jednom za svagra izbaci retardirana informacija za perone, koja je tu isključivo da zbunjuje putnike, a apsolutno nikakvu korist od te informacie nemamo...

Pohvala i za predvidjene otvore za lift na peronima.

I ono što mi je najtužnije jeste činjenica da ovo neće biti održavano...
 
Ja se sve nadam da će malo da se menjaju navike povodom tog održavanja. Shvatićemo i mi valjda da nam je ovo na korist pa nećemo ni uništavati redom. Svaka od ovih stanica će dobiti sudeći po onome što se vidi veliki parking, što će mnoge odvratiti od odlaska na posao kolima.

Moj je utisak da je sve ovo što sam video odlično za predgrađa (pod uslovom da ga završe kako treba, sa svim detaljima itd) i da je stanica Zemun bolja ispala nego stanica Novi Beograd. Ako ništa drugo popločana je i ima okna za liftove, doduše nema istih na svakom peronu pa mi nije najjasnija poenta :lool: Ipak svaki peron ima i pothodnike sa onim blagim nagibom bez stepenica pa je to neka tanka uteha. Bolje je nego što je bilo, sačekajmo (dočekajmo :grand:) da se završi pa ćemo videti
 
Dobro izgledaju stanice, samo da se održava. Nadam se da će staviti ekrane kao na Prokopu na svaku stanicu. Mene najviše brine kako će se cela ova pruga integrisati sa ostalim vidovima saobraćaja, naime ne znači ti ništa brza pruga ako nema način da dođeš od stanice do kuce/posla (tkz last mile). Na svakoj stanici treba da bude parking, parking za bicikle i javni prevoz koji će da čeka putnike sa voza. U Beogradu znam da imaju linije koje idu do stanica i verovatno će pojačavati i dodavati nove, mene brinu Pazove, Inđija i Beška.
Voleo bih da vidim ovakve stanice i u ostalim krajevima Srbije sa svime gore navedeno, svaki put kad se rekonstruiše pruga nek se urade ovakve stanice to bi bilo super.
 
koliko je instalacija jednog eskalatora skuplja od jednog lifta...?

Sramota da smo 90tih ugrađivali iste u podzemne prostore a danas je to misaona imenica na glavnim stanicama.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816359#p816359:1sm3v7l7 je napisao(la):
gishko » Sun Jan 24, 2021 2:53 pm[/url]":1sm3v7l7]FANTASTIČNA reportaža :vops:
Prosto mi je neverovatno da su se setili da stave čisto staklo na ogradi, koliko bi samo bolje bilo da su isto to uradili i na Novom Beogradu, umesto onih odvratnih wc pregrada, koje i nisu moral eda budu staklene, kada su onakve neprovidne.
Lepa reportaža. dati plusići


Staklo nije dugotrajno, jer se lomi i namerno i slučajno.
Stanica NBG koja ima potencijal za najveći promet putnika u Srbiji je totalna sramota. Rakovica izgleda kao svemirski brod u odnosu na ovo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816404#p816404:302sop4h je napisao(la):
Pendolino » Ned Jan 24, 2021 6:00 pm[/url]":302sop4h]Rakovica izgleda kao svemirski brod u odnosu na ovo.

Rakovica ne izgleda kao svemirski brod u odnosu na ništa. Obična nedovršena stanica, kao i Novi Beograd. :?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=816399#p816399:2z2pzf73 je napisao(la):
Bulbulderac17 » 24 Jan 2021 05:53 pm[/url]":2z2pzf73]koliko je instalacija jednog eskalatora skuplja od jednog lifta...?

Sramota da smo 90tih ugrađivali iste u podzemne prostore a danas je to misaona imenica na glavnim stanicama.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nije valjda da na nekim stanicama nema pokretnih stepenica ili lift?? :o Neverovatno da niko o tome ne razmišlja, gde je tu pristupačnost za osobe sa invaliditetom, za roditelje sa dečjim kolicima, biciklistima, itd...
 
Nažalost,i rakovička,i novobeogradska,i topčiderska stanica su užasno loše saobraćajno povezane sa centrom grada. Ni Prokop nije povezan mnogo bolje,iako zvanično nosi paradoksalan naziv "Beograd Centar". Selidba glavne gradske stanice iz Savskog Amfiteatra od pre 3 godine bi bila opravdana da je u tom trenutku postojala linija metroa od stanice Novi Beograd i Prokop do Trga Republike,i da je tramvajska linija 3 koja povezuje stanice Rakovica i Topčider sa centrom bila u funkciji,a nijedno ni drugo još nije na vidiku.
 
Zaista bi trebali da porade na brendiranju i ovim oznakama, generalno na celom grafickom resenju za informacione oznake/putokaze.. ovo je neki dizajn iz 90tih.. mada je i tad vec ovo bilo prevazidjeno, engleskog takodje nigde.
 
Vrh