Pošto vidim da je pokrenuta diskusija na temi "Dijagram - Beogradski metro i voz" o rangovima vozova, koji je sad potpuno nelogičan, predlažem da se time ovde malo pozabavimo i da čujemo par predloga kako bi neki to uradili.
Moj predlog za reorganizaciju nomenklature je ovaj (od najmanjeg do najvišeg ranga):
1) "S" (Suburban), "L" (Lokalni) ili "PT" (Putnički)- sve tri opcije mi se svidjaju. Glavne karakteristike i uloga ovakvih vozova je: Linije lokalnog karaktera, gradski i prigradski prevoz gradova, feederi nekim većim stanicama gde je moguće dalje presedanje, stajanja na svim stanicama i stajalištima. (BG:voz pripada ovoj grupi, neke potencijalne linije su : prigradski vozovi Novog Sada, Niša i ostalih većih gradova, Smederevo-Požarevac,...)
2)"RE" (Regionalni) Ovi vozovi služe za transport regionalnog karaktera, opsluživanje šireg regiona sa najvećim gradovima i povezivanje dva ili više grada, stajanja na većini stanica (ne staje samo na stajalištima koja su dobro opslužena "PT" vozovima i gde je njihovo uvođenje neopravdano), neke od mogućih linija su (od BG prema Šidu, NS, ZR, VŠ, VA, Lapovu, Kraljevo-Užice, Niš-Dimitrovgrad itd)
3)"IR" (Inter-Regionalni) Kao što ime kaže ovi vozovi spajaju dve ili više regija, uz "IC" vozove čine jedinstvenu mrežu daljinskih vozova koji povezuju gradove širom Srbije, stajanja bi bila u gradovima i većim čvorištima. Neke od linija: Beograd-Subotica, Beograd-Temišvar, Beograd-Zaječar, Beograd-Niš, Niš-Preševo-(Skoplje), Beograd-Prijepolje itd.
4)"IC" vozovi koji povezuju sve veće gradove u Srbiji, Ovi vozovi idu po magistralnim prugama i ostvaruju maksimalnu brzinu od 200km/h. Linije kao što su Subotica-Niš-Dimitrovgrad ili Beograd-Prijepolje-(Prodgorica). Poželjno je imati dobar takt na najopterećenijim pravcima recimo da IC+IR zajedno drže takt od sat vremena na liniji Novi Sad-Beograd-Niš uz minimalna stajanja u velikim gradovima i velikim čvorištima.
5) Imaćemo i vozove "EC" kategorije koji su slični "IC" i ako budu dolazili RailJet ili tako nešto u budućnosti