DRAMA: Srpski voz jurio 100 na sat, putnici na kraju bili srećni što su preživeli!
Nov Štadlerov voz, koji je saobraćao na relaciji Beograd-Novi Sad u nedelju umalo nije iskočio iz šina prilikom skretanja u krivini pri brzini od 100 km/h. Po nezvaničnim informacijama do incidenta je najverovatnije došlo zbog tropskih vrućina, ali nije isključena ni ta mogućnost da je krađa delova železničke infrastrukture umalo dovela do nesreće.
Štedlerov voz u Novom Sadu umalo iskočio iz šina
Nov Štadlerov voz po priči očevidaca odjednom se nakrivio, pa je nastala panika, a niko od osoblja nije objasnio putnicima zašto je do incidenta došlo. Ovaj incident desio se oko 19.15 časova na pruzi između Nove i Stare Pazove.
- Voz je naglo poskočio i nakrivio se na desnu stranu da bi se onda vratio na levu. Bilo je putnika koji su pali na pod. Izgledalo je kao da ćemo se prevrnuti – kaže jedan od očevidaca incidenta M.N.
Štedlerov voz u Novom Sadu umalo iskočio iz šina
Štedlerov voz u Novom Sadu umalo iskočio iz šina, Foto: Robert Getel
U ovakvim situacijama policija nema ovlašćenja da pogleda snimke sa sigurnosnih kamera kako bi utvrdila eventualne propuste mašinovođe, već, to mogu samo u Železnica Srbije, od kojih još uvek nismo dobili zvanično obrazloženje zašto je do incidenta došlo.
Nezvanično po tropskim vremenskim uslovima, dolazi do takozvanih “sunčanih krivina”, odnosno iskrivljenja šina usled temperature veće od 50 stepeni Celzijusa, ali nije isključena ni ta mogućnost da je do incidenta došlo zbog nedostatka delova na novosadskim prugama, jer vandali godinama unazad kradu sve što može poslužiti kao sekudarna sirovina, pri tom ne razmišljajući o posledicama.
Železnica Srbije na novosadskom železničkom čvoru godišnje beleži oko sto krađa delova železničke infrastrukture i voznih sredstava, što direktno može uticati na bezbednost saobraćaja.
Štedlerov voz u Novom Sadu umalo iskočio iz šina
Putnici jedva stižu na svoja odredišta jer lopovi kradu šine, Foto: Robert Getel
Na elektrificiranim prugama, krađe se odnose na elemente signalno-sigurnosnih postrojenja i krađe robe koja se prevozi. Ove krađe za posledicu imaju smanjenje saobraćajne bezbednosti i remećenje reda vožnje.
Za razliku od ovih pruga, na lokalnim prugama krade se sitno-kolosečni pribor. U tim uslovima, remeti se stanje koloseka, a kolosečna rešetka postaje nestabilna i nastaju deformiteti na koloseku, koji za posledicu mogu imati čak i iskliznuća vozila, bilo pri vožnji ili pri manevru. Dešava se i da se sa lokalnih pruga, na kojima se više ne odvija železnički saobraćaj, skidaju i kradu šine. U tim situacijama nastaju prekidi saobraćaja na prugama.
Među najdrastičnijim primerima je prekid saobraćaja koji je trajao od 10. januara do 18. septembra 2012. godine, na delu pruge između Žablja i Čuruga, kao i prekid saobraćaja između rasputnice 3 i 2 (kod Podbare) gde je saobraćaj tokom čitave 2012. godine bio u totalnom prekidu, pošto su kradljivci pokušali da ukradu kolosek, a uspeli su da ga delimično demontiraju.
Vandali su u većini slučajeva preprodavci sekudarnih sirovina, a u policiji i Železnici Sbije ističu da rade sve kako bi smanjili broj krađa na novosadskim prugama.