mvbg1":395rlxm5 je napisao(la):
Da su pojedinci samo imali prilike da se provozaju kod mene u upravljacnici tom deonicom ne bi tako pljuvali. Brzina smanjena na 30 km/h na celoj deonici barem 8 godina upravo iz razloga sto nije bilo novca za ovako krupan i zahtevan posao. Slusam cesto a i citam po raznim forumima kako u zemljama EU ta famozna masina radi i do dva kilometra dnevno,a ovi nasi ne mogu 18 kilometara za 4 meseca da zavrse. :roll: Naravno da radi 2 kilometra dnevno ali na prugama na kojima je brzina vec preko 100km/h i donji stroj pruge(zastorna prizma) nije ni nalik na onom u Sopotu i Mladenovcu. Sta je trebalo da uradimo? Da postavimo kolosek na sav taj mulj i da u roku od cca tri meseca opet imamo ogranicenje sa 30km/h bez obzira na sve te nove pragove i sine. Ma daj te molim vas. :kafa:
U Hrvatskoj se rekonstrukcija radi takvim mašinama i rade zbilja vrlo brzo. A koloseci su isto bili u lošem stanju. Koriste se 2 velike mašine. Jedna skida stari tucanik i tampon, širi planum, postavlja geotekstil i geomrežu, stavlja novi tampon od recikliranog izmrvljenog starog tucanika, te nasipa novi tucanik. Kolosek nakon prolaska ovog stroja ostaje stari. Celo vreme vozovi voze po pruzi, osim kad je stroj na njoj. Kolosek se isto celo vreme nakon radova podbija.
Nakon toga sledi mašina za zamjenu kolosečne rešetke, koja automatski skida šine, vadi stare pragove, postavlja nove pragove i navlači nove šine na njih. Nakon prolaska te mašine brzina se diže na 100 km/h.
Sledi niveliranje i elektrootporno zavarivanje u dugi trak.
Kad se sredi signalizacija i ostali popratni radovi, diže se brzina na projektiranu.
Sami radovi na koloseku traju dosta kratko, ali dugo traju pripremne aktivnosti, popratne aktivnosti (sređivanje kanala za odvodnju, zamjena propusta), zamena skretnica, zamena kontaktne mreže, sređivanje signalizacije.
Moj kolega brunoh je detaljno snimio radove na deonici Koprivnica - Mađarska:
http://www.youtube.com/user/brunoh155/videos