Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ja samo kazem ako budemo rekonstruisali ovim tempom da ce ovo biti Skadar na Bojani......Ima da se otegne u nedogled jer je to vec poznat scenario u ovoj zemlji........glavno pitanje je zasto zeleznice ne postave na svoj sajt plan i program realizacije tog kredita ...kada i koja deonica krece da se radi.....i kada ce se zavrsiti ...koliko ce trajati putovanje izmedju odredjenih mesta nakon rekonstrukcije......i tako dalje i tako dalje......ovako mi ne znamo nista sem da smo uzeli taj kredit i da ce godisnje da se radi par deonica po 20 km i to je to .....nikakav plan nikakva odgovornost nista....neprofesionalizam totalni......
 
biciklista":1m0ya4l4 je napisao(la):
Ja samo kazem ako budemo rekonstruisali ovim tempom da ce ovo biti Skadar na Bojani.

Ne znam koliko si u toku, ali od ruskog kredita se u ovom trenutku zeleznica renovira vise nego u proteklih 20 godina. Trenutno rade na cak 3 pravca sto je nevidjeno do sad u zemlji da se obavlja toliki stepen rekonstrukcije u jednoj godini.
Pravac za Novi sad krece u decembru kao sto je rekao Pantograf. Meni je sve to veoma pozitivno sto se desava aktuelno sa zeleznicom.
Ne znam sta je tebi tu katastrofalno kad taj ruski kredit je najbolja stvar koja je mogla da nam se desi jer efekte cemo videti jako brzo.
 
Radovi na deonici Sopot kosmajski -Kovacevac duzina 18.4 km su poceli 06.04.2015.............zavrsetak je planiran za polovinu avgusta......Znaci potrebno je 4 i po meseca da se zavrsi je*******enih 18.4 km...izvinite sto psujem ali ne mogu drugacije...i pitam ja vas kada oni misle da zavrse ostale deonice koje se mere u stotinama kilometara ....za 200 godina.....I posle ce neko reci kako covek da ne poludi u Srbiji ......Pa dobro da li smo mi normalni .......Mi smo sramota za struku......Nekada je stanje u ovoj zemlji licilo na nesto ...sada je sve unisteno ....ovih 18.4 km je slika i prilika Srbije na svakom polju .....jAD I CEMER.....i sad treba reci mladima deco ostanite nesto se menja ...ne ne menja se i izgleda jos dugo nece .....i zato bezite sa broda koji tone ma koliko voleli ovu zemlju sem ukoliko svesno ne zelite da potonete zajedno sa njom....
 
Biciklista stvarno mi nije jasno kakav problem imas sa rekonstrukcijom ovih 18km. U pitanju je kompletna zamena donjeg sloja i postavljanje nove pruge a ne pretresanje postojece pruge ili postvljanje sina na vec solidnu osnovu. U pitanju su obimni zemljani radovi i postavljanje koloseka itd.

Ovako izgleda kada se ukloni pruga i donji stroj. Budi siguran da se sine ne postavljaju na ovu zemljanu podlogu ;)
http://www.beobuild.rs/visuals/data/med ... OS2-20.jpg

A ovako to izgleda kada je postavljanje sina pri kraju
http://www.beobuild.rs/visuals/data/med ... OS2-12.jpg

Hocu reci da to ne ide bas tek tako brzo kao sto se cini.
 
Biciklista, trenutnu se ne radi 18 km u zemlji vec preko 50, sto je svakako pohvalno za Srbiju.


Envoyé de mon iPhone à l'aide de Tapatalk
 
Da li se tako radi i kod nas?
Ova masine su stvarno pravo cudo od tehnike i mehanike.
 
Мислим да ЗГОП нема такву технику, нисам сигуран за РЖД која исто изводи радове.
 
Ljudi,mislim da mnogi ne znaju u kakvom stanju je bila deonica Sopot Kosmajski-Kovacevac. To je blago receno bilo katastrofa. Pa kolosek je lezao u mulju i zemlji,a tucanika je bilo u tragovima. Znate li vi koliko je trebalo skinuti u dubinu taj sloj loseg terena da bi se doslo do "zdrave" zemlje??? Sve to odnosi dosta vremena i jos kada posle toga dodamo nasipanje i sabijanje tampona pre samog postavljanja koloseka jasno je da nije moglo brze.
 
Naravno da nije moglo brze nego je problem sto dosta ljudi zamislja ovu masinu koja postavlja i skida pragove i prugu i misli da je time posao zapocet ali i zavrsen a ustvari nije tako.
 
Problem je sto neki ni ne znaju sta podrazumeva ruski kredit i kojim se on tempom odvija a odmah pocinju da pljuju.
 
Da su pojedinci samo imali prilike da se provozaju kod mene u upravljacnici tom deonicom ne bi tako pljuvali. Brzina smanjena na 30 km/h na celoj deonici barem 8 godina upravo iz razloga sto nije bilo novca za ovako krupan i zahtevan posao. Slusam cesto a i citam po raznim forumima kako u zemljama EU ta famozna masina radi i do dva kilometra dnevno,a ovi nasi ne mogu 18 kilometara za 4 meseca da zavrse. :roll: Naravno da radi 2 kilometra dnevno ali na prugama na kojima je brzina vec preko 100km/h i donji stroj pruge(zastorna prizma) nije ni nalik na onom u Sopotu i Mladenovcu. Sta je trebalo da uradimo? Da postavimo kolosek na sav taj mulj i da u roku od cca tri meseca opet imamo ogranicenje sa 30km/h bez obzira na sve te nove pragove i sine. Ma daj te molim vas. :kafa:
 
mvbg1":1vjk1k20 je napisao(la):
Da su pojedinci samo imali prilike da se provozaju kod mene u upravljacnici tom deonicom ne bi tako pljuvali. Brzina smanjena na 30 km/h na celoj deonici barem 8 godina upravo iz razloga sto nije bilo novca za ovako krupan i zahtevan posao. Slusam cesto a i citam po raznim forumima kako u zemljama EU ta famozna masina radi i do dva kilometra dnevno,a ovi nasi ne mogu 18 kilometara za 4 meseca da zavrse. :roll: Naravno da radi 2 kilometra dnevno ali na prugama na kojima je brzina vec preko 100km/h i donji stroj pruge(zastorna prizma) nije ni nalik na onom u Sopotu i Mladenovcu. Sta je trebalo da uradimo? Da postavimo kolosek na sav taj mulj i da u roku od cca tri meseca opet imamo ogranicenje sa 30km/h bez obzira na sve te nove pragove i sine. Ma daj te molim vas. :kafa:

+1 mvbg1,
Apsolutno se slazem sa ovim sto si napisao i verujem u potpunosti u ono sto pises jer si sam svedok iz upravljacnice sta vidis i po cemu vozis.
I stav ljudi koji su u svakodnevnom kontaktu sa prugom je za mene uvek verodostojan u odnosu na stav coveka koji pise iza racunara.
 
Мој мвбг1, да народ овде коментарише само оно у шта је упућен, где би нам био крај...
 
Na deonici pruge Sopot Kosmajski - Kovacevac svi pominjete mulj, da li je ta pruga unistena u poplavama?
 
mvbg1":395rlxm5 je napisao(la):
Da su pojedinci samo imali prilike da se provozaju kod mene u upravljacnici tom deonicom ne bi tako pljuvali. Brzina smanjena na 30 km/h na celoj deonici barem 8 godina upravo iz razloga sto nije bilo novca za ovako krupan i zahtevan posao. Slusam cesto a i citam po raznim forumima kako u zemljama EU ta famozna masina radi i do dva kilometra dnevno,a ovi nasi ne mogu 18 kilometara za 4 meseca da zavrse. :roll: Naravno da radi 2 kilometra dnevno ali na prugama na kojima je brzina vec preko 100km/h i donji stroj pruge(zastorna prizma) nije ni nalik na onom u Sopotu i Mladenovcu. Sta je trebalo da uradimo? Da postavimo kolosek na sav taj mulj i da u roku od cca tri meseca opet imamo ogranicenje sa 30km/h bez obzira na sve te nove pragove i sine. Ma daj te molim vas. :kafa:

U Hrvatskoj se rekonstrukcija radi takvim mašinama i rade zbilja vrlo brzo. A koloseci su isto bili u lošem stanju. Koriste se 2 velike mašine. Jedna skida stari tucanik i tampon, širi planum, postavlja geotekstil i geomrežu, stavlja novi tampon od recikliranog izmrvljenog starog tucanika, te nasipa novi tucanik. Kolosek nakon prolaska ovog stroja ostaje stari. Celo vreme vozovi voze po pruzi, osim kad je stroj na njoj. Kolosek se isto celo vreme nakon radova podbija.

Nakon toga sledi mašina za zamjenu kolosečne rešetke, koja automatski skida šine, vadi stare pragove, postavlja nove pragove i navlači nove šine na njih. Nakon prolaska te mašine brzina se diže na 100 km/h.

Sledi niveliranje i elektrootporno zavarivanje u dugi trak.

Kad se sredi signalizacija i ostali popratni radovi, diže se brzina na projektiranu.

Sami radovi na koloseku traju dosta kratko, ali dugo traju pripremne aktivnosti, popratne aktivnosti (sređivanje kanala za odvodnju, zamjena propusta), zamena skretnica, zamena kontaktne mreže, sređivanje signalizacije.

Moj kolega brunoh je detaljno snimio radove na deonici Koprivnica - Mađarska: http://www.youtube.com/user/brunoh155/videos
 
Stomatolog":3bm1qe9q je napisao(la):
Na deonici pruge Sopot Kosmajski - Kovacevac svi pominjete mulj, da li je ta pruga unistena u poplavama?
Ma kakve poplave. Ta deonica nije pipnuta što se tiče nekog remonta ima više od 25 godina. A mulj,je posledica slivanja atmosferskih i podzemnih voda sa okolnih brda na pružni nasip. A kako odvodni kanali faktički i nisu postojali jer su zatrpani i nikad očišćeni ta voda je završavala ispod samog trupa pruge.
 
Gedeone,koliko dugo se u HR radi npr. deonica od 18 km sa tim masinama sa sve pripremnim radovima?
 
mvbg1":1nw2y1jm je napisao(la):
Gedeone,koliko dugo se u HR radi npr. deonica od 18 km sa tim masinama sa sve pripremnim radovima?

Mogu ti reći baš za Koprivnica-Mađarska, to je jednokolosečna ravničarska deonica duga 14 kilometara. Radila se rekonstrukcija bez menjanja geometrije, dakle sve po staroj trasi. Kompletna izmena tampona i rešetke. Detaljan opis radova sa slikama izgradnje možeš da pogledaš ovde: http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... dg-remont/

Počeli su 25. avgusta 2014., izmena tampona i koloseka bila gotova već u novembru. Kasnije su se još radili ovi razni popratni radovi po stanicama i uz prugu. Pred ljeto su praktički bili gotovi s prugom i manjim stanicama, sad se radi na izmeni prolaznih koloseka i skretnica u velikoj stanici Koprivnica, što se radi polako jer zatvori za skretnice su samo preko vikenda kako se bi što manje prekidao promet.

Radovi su došli 116 miliona kuna (cca. 15 miliona evra).
 
Gedeone,to znači da i pored svih tih mašina radili su 14 kilometara za tri meseca? Onda ovih 18.4km za četri i po meseca i nisu toliko loši.
 
Vrh