Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

mvbg1":bopbawez je napisao(la):
Gedeone,to znači da i pored svih tih mašina radili su 14 kilometara za tri meseca? Onda ovih 18.4km za četri i po meseca i nisu toliko loši.

Sami strojevi su na pruzi bili vrlo kratko. Zapravo se i čekalo da dođu. Tih strojeva ima relativno malo u čitavoj Evropi jer su užasno skupi, i oni su bukirani čitavu godinu. Prvo se uradi sva priprema, doveze materijal, tucanik, pragovi, tračnice, a onda stroj dođe i u 2-3 dana je sve rešeno. Za koji dan je već na nekom drugom gradilištu u nekoj drugoj državi.

Kilometraža ima tu relativno malenu ulogu, i mnogo dulja deonica se ne bi mnogo duže radila. Kad je rađeno Križevci-Koprivnica (30 km), isto je bilo brzo gotovo.

Prednost je da su radovi gotovi brzo, uz minimalni zatvor pruge. Lako je (i jeftinije) kad možeš prugu zatvoriti na nekoliko mjeseci pa raditi što te volja konvencionalnom mašinerijom. Ali na magistralnim pravcima gde nema dobrog obilaznog pravca mi si ne možemo dopustiti takav luksuz, promet mora čitavo vreme radova ići.
 
Slozicu se sa vasim kritikama. Ja nisam inzenjer i ne znam da li je realno da se 18 km radi 4 meseca ili je to sporo....ipak u svakom slucaju cak i da je to realno s obzirom da je taj deo pruge bio u katastrofa stanju....to znaci da bi onda delovi pruge na kojima je trasa koliko toliko u redu mogli da se urade dosta brze.......e sad glavno je pitanje zasto se na nekoliko deonica u zemlji ne radi u isto vreme pa ako i tih 20 km se radi na tri mesta to je nekih 60 ukupno a ajde za godinu neka bude 180 km...to je vec nesto i to je zavidna kilometraza jer se takvim tempom za 3 godine obnavlja 550 km pruga i to je super rezultat....
Drugo iz kog razloga se ova renoviranja svode samo za brzine do 120 km...vidimo da se u Hrvatskoj ta deonica radi do 140km.....ima dosta pravaca u Srbiji gde je brzina vec 100 km i to se lepo vidi na mapi...zar nije logicno da se te deonice dizu na 140km.....i to bi onda bilo super .....Sta mislite....... Moze li neko da pronadje tacan plan rekonstrukcije deonica ruskim kreditom sa datumima i rokovima....
 
Evo sad citam da su ti strojevi u deficitu i da ih nema mnogo......Zar mozda ne bi bilo logicno da se recimo za neki pravac npr. lapovo kraljevo koji moze da bude zatvoren ladno 10 dana.....prvo obave pripreme i sve sto treba i onda ce taj stroj da odradi sav posao vrlo kratko vreme ....posle se saobracaj prebaci na tu deonicu a npr radi se deonica od bg ka valjevu .....ili vec neka druga......uopste da li rusi imaju te moderne masine strojeve ili oni ovu rekonstrukciju rade sa nekim drugim masinama....da li se to zna?
 
Nije to tako jednostavno samo podici brzinu ako se pruga rekonstruise.
Nase pruge su projektovane za manje brzine i imaju i dosta ostrih krivina, i sada ako ti zelis da povecah brzinu neke deonice moras da na novo projektujes i ispeglas te krivine koje postoje. A i denivelacija je jako bitna i potrebna jer kao sto znas pruzni prelazi se kod nas slabo odrzavaju i da bi se izbeglo usporavanje voza pred svakim pruznim prelazom moras napraviti denivelaciju da nema ukrstanja voza i obicnog saobracaja.
A da ne govorim o odvodnim kanalima, drenazi zemljista, uredjenje reka, potoka...
Za sve to trebas projekte, tendere, eksproprijacija...
 
biciklista":2siioio2 je napisao(la):
Evo sad citam da su ti strojevi u deficitu i da ih nema mnogo......Zar mozda ne bi bilo logicno da se recimo za neki pravac npr. lapovo kraljevo koji moze da bude zatvoren ladno 10 dana.....prvo obave pripreme i sve sto treba i onda ce taj stroj da odradi sav posao vrlo kratko vreme ....posle se saobracaj prebaci na tu deonicu a npr radi se deonica od bg ka valjevu .....ili vec neka druga......uopste da li rusi imaju te moderne masine strojeve ili oni ovu rekonstrukciju rade sa nekim drugim masinama....da li se to zna?

Kod nas je do sad uvek radio "Swietelsky" sa "Plasser & Theurer" mašinama.
 
biciklista":1mqvcbb0 je napisao(la):
Drugo iz kog razloga se ova renoviranja svode samo za brzine do 120 km...vidimo da se u Hrvatskoj ta deonica radi do 140km.....ima dosta pravaca u Srbiji gde je brzina vec 100 km i to se lepo vidi na mapi...zar nije logicno da se te deonice dizu na 140km.....i to bi onda bilo super .....Sta mislite....... Moze li neko da pronadje tacan plan rekonstrukcije deonica ruskim kreditom sa datumima i rokovima....

Ta pruga je i prije bila 140 km/h (za Juge), tako da se samo vraća već prije projektovana brzina koja se zadnjih godina smanjila zbog lošeg stanja koloseka.

Kod dodavanja drugog koloseka na pruzi od Zagreba do Mađarske (prva kreće deonica Dugo Selo - Križevci) radićese peglanje krivina za 160 km/h (tj. i za 200 km/h u budućnosti). Srednjoročna strategija je sve nizinske magistralne pravce rekonstruisati za 160 km/h.

Jedine lokomotive koje su mogle da vuku sa 160 km/h su bile Brene od Končara, tj. njih 16 komada isporučenih ŽTP Zagreb. Trebao je kasnije verovatno da ih uzme i ŽTP Beograd, ali je*******iga, desilo se što se desilo. Brene su vukle vozove do Beograda, ali niti jedna deonica u Srbiji tada još nije bila osposobljena za brzine veće od 120 km/h. Samo neke deonice u Hrvatskoj.
 
Recimo barska pruga je projektovana za brzine 80-100km .....da li moze neko da mi kaze sta treba da se uradi tj. kakav bi bio postupak da se recimo deo od bg do valjeva preprojektuje na brzine od 140-160km.....sta zahteva jedan takav postupak.......izgradnju novog koloseka i prepravku postojeceg
 
Najava ministarke je da ce rekonstrukcija barske pruge kostati 200 miliona dolara ....radice se godinu dana.......to je rekla ...ali nije rekla za koliko ce se stizati do valjeva ....pozege...uzica ili prijepolja....koliko ce se vremenski dobiti na tim deonicama posle rekonstrukcije......
 
Da li neko zna koliko kosta izgradnja gilje paracin jer je tih 10 km pruge projektovano za brzine od 160 km ?
 
evo ga.....izgradnja 10 km pruge racunajuci i most na Moravi kosta 16 miliona evra za brzine do 160 km.......sad ja vas pitam ako od Bg-do subotice ima 170 km ....17x16 = 272 miliona evra ....pa neka bude i 300 miliona.....sta je problem da mi ovo uradimo sami iz ruskog kredita ili neke opcije druge...sta ce nam kinezi i koji ce nam djavo cela ta halabuka.....ajmo za ostatak da modernizujemo zemlju i da svuda povecavamo brzine...koji ce nam djavo da rekonstruisemo pruge za brzine do 120 km......moramo to da podignemo na 160 km...jer kao sto vidite cena je na 10km 16 miliona.....za 120 km brzine cena je negde 8-10 miliona......
 
Ministarka je upravo izjavila da ce se posle rekonstrukcije pruge Bg-Bar do mora putovati 8 sati kao nekada.....sad se putuje 11....znaci da ce ta 3 sata da budu brza na teritoriji srbije ....tj ako se sada stize u prijepolje za 6 i po sati ...posle rekonstrukcije ce se stizati za 3 i po sata.......jedina mesta gde bi mogla da se podigne brzina i preko 120 su od Bg do valjeva i ono parce od pozege do uzica....sve ostalo je upitno zbog terena ......videcemo kada izbace konkretan plan sa deonicama i vremenima na istim.....meni sada do branesca treba 4,5 sata iz bg....ako bude bilo 2,5 i ovaj novi voz eto mene petkom ujutru sa biciklom idem na zlatibor izvozam se po brdima unaokolo svaki dan i u nedelju povratak u smog....
 
biciklista":w2jzfp41 je napisao(la):
....koji ce nam djavo ....
:laugh:

mozda ti ovo (stranica iz prašnjave kniige) a iz daleke istorije pojasni i današnjicu modernizacije

zeleznica.png


izvor: Diplomatska istorija, 1835-1920 g.
po predavanju dr. Jakšića, sredio R. Hadji Pešić doktorant prava, izdato u Beogradu 1936.g.

eto neke strvari ( primanja obaveze) jako liče a neke se ne menjaju bez obzira na vreme :D
:vops:
 
Da...istorija nam se stalno ponavlja. Pobjedis u ratu izgubis u miru.
 
biciklista, zagusio si temu "za sve pare", ni manje ni vise nego 5 objava za redom u kojima prebrojavas kilometrazu i kukas.
 
Zamolio bi moderatore ako mogu da prebace biciklistu na temu biciklistickih staza.

Izgleda da je promasio kolosek ovde.
 
Воз исклизнуо из шина, саобраћај нормализован
Танјуг | 19. јул 2015. 12:55 | Коментара: 0

Железнички саобраћај код Лесковца нормализован је рано јутрос, након поправке неколико стотина метара пруге оштећене због исклизнућа једног вагона теретног воза

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... rmalizovan
 
РТС, 20. ЈУЛ 2015.

Договори о прузи Београд-Будимпешта, чека се понуда Кине

Трилатерални договори Кине, Србије и Мађарске о модернизацији пруге Београд-Будимпешта добро напредују, а до 15. августа очекује се финансијска понуда Кине за тај пројекат, објављено је у Будимпешти.

Министар спољних послова Мађарске Петер Сијарто рекао је, након састанка трипартитне радне групе одржаног у Будимпешти, да би финансијски услови који се очекују од Кине требало да буду повољнији од стандардних на тржишту, пренео је портал Мађарска данас, на који се позива Танјуг.

Сијарто је најавио да би међувладини и финансијски уговори између Мађарске и Кине требало да буду потписани до 31. октобра.

Мађарски медиј преноси и изјаву државног секретара у српском Министарству саобраћаја и инфраструктуре Дејана Трифуновића, који је рекао да сарадња три стране иде "веома добро" и да ће ове године почети радови на деоници пруге кроз Србију, која је дуга 184 километра. Та деоница ће се радити из раније договореног руског кредита.

Према речима кинеског представника у радној групи Ванга Шијатаоа, разговори у Будимпешти, одржани у четвртак, били су плодни, а наредна седница биће одржана у Пекингу.

Пројекат изгледа "веома изводљив", рекао је Шијатао, заменик директора кинеске Националне комисије за развој и реформе.

Према ранијим информацијама, радови на прузи за брзине од 200 километара на сат требало би да буду завршени у року од две године, а предвиђена је изградња још једног колосека, поред постојећег.

Дужина пруге између Београда и Будимпеште је 350 километара, од чега 184 километра на територији Србије и 166 у Мађарској.
 
Stomatolog":3mcaqkk3 je napisao(la):
...и да ће ове године почети радови на деоници пруге кроз Србију, која је дуга 184 километра. Та деоница ће се радити из раније договореног руског кредита...

Hahaha lud zbunjenog ovde
Uzet kredit od Rusa za Pazova-NS, pa sad daj da ubrojimo i to u kinesku prugu, da zvuci kao da smo vec krenuli sa gradnjom.
A to sto niko blage veze nema kako ce i od ruskog kredita da se izgradi 160 na sat a onda i od kineskog 200, i to sve novi koloseci, nista rekonstrukcija starog
Znas da si politicar kad nesto sto je objektivno problem u projektu predstavis kao prednost :lol:

EDIT: potrebna mi je pomoc, zna li neko kako najlakse stici do Praga sa biciklom, posto traze da se nekako rastavi bicikl da stane u rucni prtljag (?!). Da li moze bicikl bez rastavljanja da se smesti u Stedler, makar do granice, da li se dalje kroz Madjarsku bicikl moze prevoziti ceo, koliko se to placa...? Hvala unapred
 
arapski investitor":35t0gvwj je napisao(la):
EDIT: potrebna mi je pomoc, zna li neko kako najlakse stici do Praga sa biciklom, posto traze da se nekako rastavi bicikl da stane u rucni prtljag (?!). Da li moze bicikl bez rastavljanja da se smesti u Stedler, makar do granice, da li se dalje kroz Madjarsku bicikl moze prevoziti ceo, koliko se to placa...? Hvala unapred


Imao sam priliku na ž.stanici Nbgd da vidim pri otvaranju vrata jednog vagona voza za Prag
da sa desne strane bile su uredno ,,obešene,, bicikle
dok je jedna lepa kondukterka provirivala napolje .
Proveri il za kondukterku ili za biciklu :)
 
Počelo je počelo ...
11731644_1606674352934428_8641156530690784202_o.jpg


Preuzeto sa zvanične stranice Teribo doo
 
je*******o im pas mater! Kako su uspeli da dodju do vozova govnari?
 
Кад је обезбеђење ЖС равно нули. Ваљда ни сам депо Земун није ограђен.
 
Vrh