Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Moze malo da saceka da uploaduju sve (u tom trenutku nisu sve ,,podigli"), pa onda da strucnjaci to isproveravaju, pa da se donose zakljucci. Ovako se samo podize visibility i skupljaju lajkovi
Evo ja nisam strucnjak al mogu doneti zakljucak na osnovu onoga sto su objavili:
Ugovor ni jedan zvanicni sa kinezima o ceni svih radova i sta na sta se trosi nije objavljen, ima u polovini fajlova polja vezano za finansije koja su prazna

Tehnicka dokumentacija su objavljeni samo tekstualni delovi, znaci opisi i objasnjenja bez i jednog crteza i proracuna gde se vidi sta je zapravo projektovano i radjeno

Po starom dobrom obicaju, eto ima tu nesto smo vam objavili sta sad vi hocete to sto je bitno, a ne sta vam mi damo
 
Za svaki projekat moras da potpises ugovor o poverljivosti. Ne da ne smes da objavis nego ne smes ni da posaljes nikom. Ovo je pogotovo skandalozno da delis grafiku zgrade u kojoj je cvoriste i komandni centar zeleznice po drustvenim mrezama, novinama i forumima. To je verovatno krivicna prijava cak i kod nas a kamoli u svetu. Ovde ne mozes da dignes ni plan podzemnih instalacija dok ne potpises izjavu o poverljivosti.
 
Ali ne traži se to, ljude i javnost zabole za plan komandne sobe, traži se finansijski ugovor između investitora i glavnog izvođača i dalja raspodela tog ugovorenog novca podizvođačima, kooperantima itd.
Finansijski ugovor je objavljen u formi Zakona, evo ga:


Ugovor o izvođenju radova je standarni Žuti FIDIC ugovor, ima da se kupi u knjižari ili da se skine s interneta. Vrednost ugovora imaš u gornjem dokumentu, objavljena je takođe u medijima i iznosi 1,16 milijardi $. Rok za završetak 33 meseca.
 
Uh, ovo je više socko od Vučića sa registratorima, a nesmešnije od Kursadžija i BB show-a, što je baš teško.
 
Dakle, finansijski dokumenti, privremene situacije, fakture, sve fali.


 
BTW koliko je trajala izgradnja a koliko rekonstrukcija-šminkanje stanice? Mislim da se izgradilo za nekih 2 do 3 god?
 
posle direktora narkodilera imamo i direktora vezi-konja-gde-ti-gazda-kaze
 
Iz ovog dokumenta možemo npr da vidimo zašto odgovara pomoćnica ministra, a ne Vesić. Ovakve odluke može da prihvati samo bu****, ili neko ko je baš ubeđeni lopov i esenesdžija, dočim se sićve ogradio i zaštitio momački.

Ge7Zao7WQAEqTDz



Ge7ZbviWEAALv3G


Ge7ZbJyXIAAv6VH



Ge7ZbHDW0AMPFlT
 
posle direktora narkodilera imamo i direktora vezi-konja-gde-ti-gazda-kaze
Srbija je puna takvih, svako mesto ima direktora vezi-konja-gde-ti-gazda-kaze.

Problem je sto je izjavila da je to stiglo od Vucica preko Vesica, sto spada u politicku korupciju, sto je krivicno delo, tako da bi tuzilastvo sada trebalo da pozove Vucica na razgovor, to se nece desiti.
 
Iz ovog dokumenta možemo npr da vidimo zašto odgovara pomoćnica ministra, a ne Vesić. Ovakve odluke može da prihvati samo bu****, ili neko ko je baš ubeđeni lopov i esenesdžija, dočim se sićve ogradio i zaštitio momački.
Ja koliko iz ovoga vidim njegova pomoćnica je član tima na prijektu brze pruge dok je mentor Mihajlo Mišić, državni sekretar.
U tački 3 ove odluke on upravo mentore određuje za odgovorna lica.
 
Ne znam, u ovoj odluci se ne spominje eksplicitno stanićna zgrada u NS, kao npr na Prokopu, gde je samo ona mentor. Očito je po tužilaštvu ona bila zadužena za taj segment. Takođe, ovo je odluka s kraja 2022, a na stanici NS se radilo i pre toga.
 
Finansijski ugovor je objavljen u formi Zakona, evo ga:


Ugovor o izvođenju radova je standarni Žuti FIDIC ugovor, ima da se kupi u knjižari ili da se skine s interneta. Vrednost ugovora imaš u gornjem dokumentu, objavljena je takođe u medijima i iznosi 1,16 milijardi $. Rok za završetak 33 meseca.
Ово није Уговор о грађењу (тј. Комерцијални уговор, како га зову у министарству) већ Уговор о зајму. Жути FIDIC има опште и посебне услове. Посебни, како им и каже име, су различити за сваки пројекат, а то је оно што је овде најважније и зато нам не значи ништа примерак из књижаре. Важно је да видимо у предмеру и предрачуну шта све улази у цену и како се цена усклађује са променама цена материјала. Уговорени износ у оваквим уговорима није и оно што се на крају наплати. Све то се може сазнати само ако се објави целокупан уговор, сви анекси и целокупна уговорна преписка (званични дописи између извођача, надзора и инвеститора).
Овјављена документација на сајту Владе је само замазовање очији јавности.
 
Ово није Уговор о грађењу (тј. Комерцијални уговор, како га зову у министарству) већ Уговор о зајму. Жути FIDIC има опште и посебне услове. Посебни, како им и каже име, су различити за сваки пројекат, а то је оно што је овде најважније и зато нам не значи ништа примерак из књижаре. Важно је да видимо у предмеру и предрачуну шта све улази у цену и како се цена усклађује са променама цена материјала. Уговорени износ у оваквим уговорима није и оно што се на крају наплати. Све то се може сазнати само ако се објави целокупан уговор, сви анекси и целокупна уговорна преписка (званични дописи између извођача, надзора и инвеститора).
Овјављена документација на сајту Владе је само замазовање очији јавности.
Čovek je tražio finansijski ugovor, zato sam ga i uputio na ugovor o zajmu. Što se tiče posebnih uslova tu nema ničega zanimljivog. Kod žutog FIDIC ugovora nemaš predmer i predračun zato što je, prema zakonu o obligacionim odnosima, to ugovor tipa ključ-u-ruke, podrazumeva projektovanje, nabavku materijala i izvođenje radova. Viškovi i manjkovi radova ne utiču na ugovornu cenu, i to je takođe definisano u zakonu o obligacionim odnosima. Šta više, država je napravila vrlo dobre uslove ugovora tako što je izbacila primenu klizne skale, odnosno nema usklađivanja cene zbog promene troškova. Da nije tako ovih 1,16 mlrd. USD bi sigurno porasli za 20 ili više %. Bez obzira što javnosti nisu dati aneksi, ukupna cena za ovaj projekat se može sagledati iz drugih javno dostupnih izvora, ali za to je još rano.
 
Prosto je bitno da se vidi koje zadatke su dobili pojedinačni podizvođači i/ili projektanti, šta su od toga uradili i koliko su to naplatili, tu je suština, i tu se može videti koliko su novca pokrali, za radove ili materijal, svejedno. Jedna je situacija kada sve uradiš odlično i preko projekata, materijala i radova izmuljaš da ukradeš, tada te istražuje privredni kriminal, ako te uhvate., i ako neko uopšte to i prijavi. Ovo je sasvim druga situacija, jer su krađom ubili ljude, a istraga tužilaštva uopšte ne obuhvata taj kjlučni aspekt. A smem da se opkladim da su svi građevinski radovi koje izvode SNS firme preplaćeni, jer te firme na taj način posle i sponzorišu mafijašku stranku. To je osnovni smisao krađe, a ne da se samo taj vlasnik firme obogati jer je eto dobar sa ovim kriminalcima. Svesti sve samo na nemar i tehničke propuste je zaštita celog koruptivno lopovskog sistema funkcionisanja SNS.
 
Čovek je tražio finansijski ugovor, zato sam ga i uputio na ugovor o zajmu. Što se tiče posebnih uslova tu nema ničega zanimljivog. Kod žutog FIDIC ugovora nemaš predmer i predračun zato što je, prema zakonu o obligacionim odnosima, to ugovor tipa ključ-u-ruke, podrazumeva projektovanje, nabavku materijala i izvođenje radova. Viškovi i manjkovi radova ne utiču na ugovornu cenu, i to je takođe definisano u zakonu o obligacionim odnosima. Šta više, država je napravila vrlo dobre uslove ugovora tako što je izbacila primenu klizne skale, odnosno nema usklađivanja cene zbog promene troškova. Da nije tako ovih 1,16 mlrd. USD bi sigurno porasli za 20 ili više %. Bez obzira što javnosti nisu dati aneksi, ukupna cena za ovaj projekat se može sagledati iz drugih javno dostupnih izvora, ali za to je još rano.
Није жути FIDIC кључ у руке већ сребрни. Немам информације како је конкретно уговорен овај пројекат, али на већини инфраструктурних пројеката у Србији уговорених по жутом FIDIC-у не постоји класични предмер, али постоји табела цена која обједињује више позиција из класичног предмера како би се омогућила месечна наплата кроз ситуације. Тачно је да не постоје мањкови и вишкови по појединачним позицијама из пројектне документације, али постоје измене (тј. варијације) уколико је потребно веће одступање од оног што је уговорено. Постоји и клизна скала, не знам који извођач би ушао у вишегодишњи пројекат без клизне скале, нарочито у околностима овакве инфлације.
Да поновим, немам податке за пројекат пруге Нови Сад - Суботица, али пракса на инфраструктурним објектима (претежно ауто-путевима јер железничких пројеката има много мање) у Србији је таква како сам написао.
 
Vrh