Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

d'izvinu gospoda iz komisije ali ova formulacija da su "zatege inicijator otkaza" ali su "takođe i poslednje koje prenose opterećenje"(!!??) je jedna tehnički vrlo nepismena papazjanija koja je, ako se doslovno tumači, potpuno netačna. pretpostavljam da su potpisnici ekspertize hteli da njome pojačaju argumentaciju krtog loma (koji je notoran od prvog dana).






1734513545515.jpeg
 
d'izvinu gospoda iz komisije ali ova formulacija da su "zatege inicijator otkaza" ali su "takođe i poslednje koje prenose opterećenje"(!!??) je jedna tehnički vrlo nepismena papazjanija koja je, ako se doslovno tumači, potpuno netačna. pretpostavljam da su potpisnici ekspertize hteli da njome pojačaju argumentaciju krtog loma (koji je notoran od prvog dana).






Pogledajte prilog 223393
Ja to tumačim tako da su hteli da kažu da su zatege tj. korozija sajli inicijator, koji je uticao na već dodatno preopterećenu nadstrešnicu, zbog čega su otkazala uklještenja, a da je kao rezultat došlo i do povlačenja zategi i pucanja i zdravih sajli.

Ovde pominju zamerke:
Screenshot_2024-12-17-20-27-23-734_com.google.android.youtube.jpg
 
Poslednja izmena:
moja teorija je da je puklo na spoju greda-stub zato što je prethodno došlo do popuštanja zatega (popuštanje zatega je uzrok, a lom na spoju greda-stub posledica). pritom, pod terminom "popuštanje zatege" ne podrazumevam doslovno kidanje/lom već vremenske podužne deformacije zbog kojih padaju sile u zategama a rastu oslonački uticaji na spoju greda-stub.

ali, sačekajmo: sa velikim zanimanjem očekujem prezentaciju proračunskih modela i rezultata koji će verujem biti uskoro prezentovani (na nekom stručnom skupu konstruktera svakako).
 
Vrh