Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ko je slušao šta je pričano na otvaranju mogao je da čuje da su rekli da Niš putnička ostaje još neko vreme glavna a da će kasnije Crveni Krst postati glavna stanica u gradu. Tu će biti integrisana železnička stanica, autobuska stanica i blizina aerodroma. Od stanice Niš sever ima dosta do aerodroma, ona nije baš najkorisnija za putnike, ona je više tu zbog rasporeda putanja u čvoru nego za aerodromske putnike. I ništa nije rečeno za ukidanje.

Meni ne smeta da Crveni Krst postane glavni u saobraćajnom smislu, dok god vozovi idu prolazno kroz čvor. Deonica od Crvenog Krsta preko Niš putničke svejedno mora da se rekonstruiše i tom prilikom deniveliše. Fale samo tri podvožnjaka za potpunu denivelaciju (Šumadijska, Generala Milojka Lešjanina, Sarajevska), ostalo je već denivelisano. Nigde nema značajnijih objekata za rušenje. I vuk sit i ovce na broju.
Niš putnička isto ne mora da ostane u istoj konfiguraciji dok god ostane na toj poziciji sa odgovarajućim brojem koloseka za nove putničke potrebe. Bitno samo da prolaze vozovi. Kada dolaze sa severa da završe na jugu grada, kada idu sa juga da završe na severu. To je onda prava stvar.

Još da prilikom rekonstrukcije naprave stajalište "Nišava", pa gde bi nam kraj bio.
 
Да ли постоји неки начин да се Зајечарска пруга повеже на ову обилазницу код Малче? Много би практичније и брже било. Станица Матејевац је ионако у пољу.
 
Ko je slušao šta je pričano na otvaranju mogao je da čuje da su rekli da Niš putnička ostaje još neko vreme glavna a da će kasnije Crveni Krst postati glavna stanica u gradu. Tu će biti integrisana železnička stanica, autobuska stanica i blizina aerodroma. Od stanice Niš sever ima dosta do aerodroma, ona nije baš najkorisnija za putnike, ona je više tu zbog rasporeda putanja u čvoru nego za aerodromske putnike. I ništa nije rečeno za ukidanje.

Meni ne smeta da Crveni Krst postane glavni u saobraćajnom smislu, dok god vozovi idu prolazno kroz čvor. Deonica od Crvenog Krsta preko Niš putničke svejedno mora da se rekonstruiše i tom prilikom deniveliše. Fale samo tri podvožnjaka za potpunu denivelaciju (Šumadijska, Generala Milojka Lešjanina, Sarajevska), ostalo je već denivelisano. Nigde nema značajnijih objekata za rušenje. I vuk sit i ovce na broju.
Niš putnička isto ne mora da ostane u istoj konfiguraciji dok god ostane na toj poziciji sa odgovarajućim brojem koloseka za nove putničke potrebe. Bitno samo da prolaze vozovi. Kada dolaze sa severa da završe na jugu grada, kada idu sa juga da završe na severu. To je onda prava stvar.

Još da prilikom rekonstrukcije naprave stajalište "Nišava", pa gde bi nam kraj bio.

Nažalost, plac koji je dobio Niš Ekspres je dobro udaljen od železničke Stanice Crveni Krst, tako da ništa od integrisane stanice.
 
To sam ja predlagao, mogućnost postoji, u pitanju je 7-8 km nove pruge od Gramade do Vrežine gde bi se kačila na obilaznicu.

Pritom izbegalo bi se konačno krivudanje i golemi uspon kod Jasenovika, ali mozga bez nažalost...
Jel možeš neku skicu toga da baciš kada budeš bio u prilici? Najviše me zanima zbog nagiba i kako bi se to uklopilo.
 
Nažalost, plac koji je dobio Niš Ekspres je dobro udaljen od železničke Stanice Crveni Krst, tako da ništa od integrisane stanice.
Па нек прода, нек се ђора или нека Ниш одвоји још једну парцелу, па нека да свима а не само НишЕкспресу
 
Sve su uradili al golubova nikako da se otarase 🙂

20240711_042755.jpg


Ok izgleda, ne znam što su ranije pravili biciklane, prostor za klince i kućne ljubimce, i ko je pokupio one sofe i fotelje... to im je trebalo za neko među-otvaranje stanice... Ne znam gde su WCi sada, oni gore levo nisu u funkciji, možda samo kod kafe-a... ovako izgleda osveženo i pristojno...

Koliko funkcionalno, teško mi je da primetim na prvu...
 
Evo i direktorke infrastrukture železnice koga zanima:

https://www.rts.rs/vesti/ekonomija/5484928/jelena-tanaskovic-zeleznica-srbije-voz-pruga.html


Ni reči o raspadu sistema na novo rekonstruisanim stanicama. Ovaj RTS postaje sve tužniji i tužniji. Voditeljka nabacuje na volej a ministarka raspaljuje iz sve snage. Jel 200 na sat ... nego šta je nego 200 na sat. Inače kad guglujete dotičnu pro što izađe je "Jelena Tanasković kobasice" .... samo kažem.
 
Па завршиће исто као и после Милошевића што су завришили новнинари.
 
Evo i direktorke infrastrukture železnice koga zanima:
https://www.rts.rs/vesti/ekonomija/5484928/jelena-tanaskovic-zeleznica-srbije-voz-pruga.html

Ni reči o raspadu sistema na novo rekonstruisanim stanicama. Ovaj RTS postaje sve tužniji i tužniji. Voditeljka nabacuje na volej a ministarka raspaljuje iz sve snage. Jel 200 na sat ... nego šta je nego 200 na sat. Inače kad guglujete dotičnu pro što izađe je "Jelena Tanasković kobasice" .... samo kažem.

класична Гумењарка (да не буде забуне, у питању је женска особа запослена у Гумењари)
 
Nope.. sve je čekaonica sada u tom delu... sa sivim klupama i to je to...

Mada još ne znamo šta je tačno iza kad se prođe pored gde je ranije bio WC jer je to zaključano...

Kakvi bilmezi. Znači rekonstruisali stanicu pre 2 i po godine, uredili te prostorije i sad ceo sadržaj izbacili? Ja prosto ne verujem. Šta su oni uopšte sad radili? Unazadili stanicu? Ne razumem...
 
Kad će železnička preduzeća imati generalne direktore? Čini mi se da već više od deceniju nijedno od železničkih preduzeća nema generalnog direktora. Svi su u v.d. statusu.
 
Kakvi bilmezi. Znači rekonstruisali stanicu pre 2 i po godine, uredili te prostorije i sad ceo sadržaj izbacili? Ja prosto ne verujem. Šta su oni uopšte sad radili? Unazadili stanicu? Ne razumem...

Pa nije retkost da se bacaju/rasipaju pare 🙂 to pre 2 i po godine je bila kozmetika ovo sad su ozbiljniji radovi završeni ali se pitam koliko ta galerija služi svrsi... ne da mi se da razmišljam o tome previše jer ima već ko će bolje i lakše pobrojati prednosti i mane i napisati je l' bačen novac ili je bilo nužno baš takve radove napraviti... Krov je osvežen i očuvan to mi se dopada...
 
Kad će železnička preduzeća imati generalne direktore? Čini mi se da već više od deceniju nijedno od železničkih preduzeća nema generalnog direktora. Svi su u v.d. statusu.
Takvo stanje je u svim javnim i državnim preduzećima i ustanovama. Razlog je jednostavan. Kada se pravi konkurs kandidat mora da ima diplomu, iskustvo... Njihovi puleni koje stavljaju da potpisuju sve što njima treba niti imaju potrebne diplome niti potrebnog iskustva. Da imaju svakako ne bi potpisivali što njima treba. Plus na konkurse može da se javi bilo ko. I onda bi i dolazili u situaciju da njihov kandidat ima diplomu sa mega-giga-tera univerziteta hotelijera i iskustvo 10 godina u pečenjari i da mu je protiv-kandidat neko ko je recimo 20 godina u železnici i ima diplomu odgovarajućeg državnog fakulteta.

Inače iz Zakona o javnim preduzećima:
12. Vršilac dužnosti

Član 52

Vršilac dužnosti direktora može se imenovati do imenovanja direktora javnog preduzeća po sprovedenom javnom konkursu.
Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine.
Isto lice ne može biti dva puta imenovano za vršioca dužnosti direktora.
Vršilac dužnosti direktora mora ispunjavati uslove za imenovanje direktora javnog preduzeća iz člana 25. ovog zakona.
Vršilac dužnosti ima sva prava, obaveze i ovlašćenja koja ima direktor javnog preduzeća.
 
Može i pod saobraćajem. Dosta sporije ali izvodljivo.
Ako će se beskonačno dugo remontova bez zatvaranja bolje neka je skroz zatvore. Kod nas se ionako sve radi nerealno dugo, još samo da krenemo takvu trasu bez zatvaranja, neće je završiti 15 godina.
U Belorusiji rade prugu sa zatvorima ili nekoliko sati, ili jedan dan uveče sutradan ujutru, i za 24 sata puštaju saobraćaj. U Holandiji rade vikend zatvaranja. Nikakva super-hiper svemirska tehnologija, samo je pitanje zdravog tehničko-ekonomskog razmišljanja u društvu. Pa i Rusi su tri deonice pruge od Niša ka Makedoniji radili sa zatvorima po 36 sati.
 
Jedna zanimljivost.

Uvreženo je mišljenje da su projekti bez tendera (Ruski i Kineski izvođači) znatno skuplji nego kada se ide na tendere.

Brojke govore sledeće:
Beograd Centar - Stara Pazova (Kinezi): 9,28 EUR/km
Stara Pazova - Novi Sad (Rusi): 9,35 EUR/km
Novi Sad - Subotica (Kinezi): 9,91 EUR/km
Ovo su dvokolosečne pruge za brzinu od 200 km/h, sa ETCS L2.

Uprvo potpisan ugovor za Nišku obilaznicu je 6,86 EUR/km uz sprovedenu tendersku proceduru po EU pravilima. Važno je napomenuti da je pruga jednokolosečna, za brzinu od 120 km/h, a predmet ugovora nisu radovi na osiguranju (SS) i TT. Ukupno mostova je 143m i nadvožnjaka 368m.
 
Hoćete reći MILIONA evra/km? Ove pruge koje nisu obilaznica u velikoj meri koriste postojeće pružne pojase ili novoeksproprionisane ravne njive. Projekat Niš-ispao-sa-koloseka je gradnja kroz brda pored već postojeće dolinske trase na kojoj treba samo rešiti denivelaciju gradskih kretanja, a gde je manji promet više bezbednih kretanja.
 
Teško je ovo porediti ovako direktno. Treba dodati inflaciju i razlike u projektima su velike. Sa Rusima potpisan 2016-te prvi aneks, a za tunel i vijadukt 2017-te
Usput u tenderu za obilaznicu piše 160KM/h.

Treba uporediti sa cenama u okruženju iz tog perioda.
 
Samo inflatorni aspekt na primeru SP-NS:
Potpisano 337,6 miliona USD za oko 35 km.
Ako primenimo inflaciju to je 441,8 miliona USD i onda km dodje 12,62 miliona USD odnosno 11,61 miliona EUR.

$100 in 2016 is equivalent in purchasing power to about $130.86 today, an increase of $30.86 over 8 years. The dollar had an average inflation rate of 3.42% per year between 2016 and today, producing a cumulative price increase of 30.86%.
 
Samo inflatorni aspekt na primeru SP-NS:
Potpisano 337,6 miliona USD za oko 35 km.
Ako primenimo inflaciju to je 441,8 miliona USD i onda km dodje 12,62 miliona USD odnosno 11,61 miliona EUR.

$100 in 2016 is equivalent in purchasing power to about $130.86 today, an increase of $30.86 over 8 years. The dollar had an average inflation rate of 3.42% per year between 2016 and today, producing a cumulative price increase of 30.86%.
Ne može se tako banalizovati. Mora se odvojeno pratiti rast cena građevinskih radova, materijala, čelika, bakra, betona, kamenog agregata, transporta, radne snage, energije... kao i % učešće tih paramatera na projektu. Inflacije je svakako bilo ali ne da cena poraste za 30%.
 
Vrh