Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Hoćete reći MILIONA evra/km? Ove pruge koje nisu obilaznica u velikoj meri koriste postojeće pružne pojase ili novoeksproprionisane ravne njive. Projekat Niš-ispao-sa-koloseka je gradnja kroz brda pored već postojeće dolinske trase na kojoj treba samo rešiti denivelaciju gradskih kretanja, a gde je manji promet više bezbednih kretanja.
Da, mil.EUR.
Na cenu samih radova ne utiče to da li je trasa u postojećem pojasu ili ne. To utiče na indirektne troškove investitora, odnosno na eksproprijaciju. Izvođač svakako kopa do temeljnog podtla, bila pruga u postojećoj trasi ili van nje.
 
Stavio si prst na vetar ili malo googlao?

Evo gvozdje 73usd vs 118usd sto je uvecanje od 61% Inace inflatorni indeksi ukljucuju sve to kao i usluge. A u izgradnji pruge postoje i zarade i usluge i td. tako da bih ja rekao da je cena izgradnje u odnosu na danas skocila minimalno ovaj inflatorni procenat USD

Inace prvi si poceo da banalizujes kako se isplati uslovljeno direktno ugovaranje od tendera. sto je sa stanovista ekonomije budalastina.
 
Stavio si prst na vetar ili malo googlao?

Evo gvozdje 73usd vs 118usd sto je uvecanje od 61% Inace inflatorni indeksi ukljucuju sve to kao i usluge. A u izgradnji pruge postoje i zarade i usluge i td. tako da bih ja rekao da je cena izgradnje u odnosu na danas skocila minimalno ovaj inflatorni procenat USD

Inace prvi si poceo da banalizujes kako se isplati uslovljeno direktno ugovaranje od tendera. sto je sa stanovista ekonomije budalastina.
Nisam guglao a ni koristio ChatGPT.
Ako si vešt u oblasti baznih i lančanih indeksa, i ako se snalaziš s podacima iz mesečnog biltena Republičkog statističkog zavoda, doći ćeš i ti do sličnog rezultata.
Za potrebe neke analize radio sam obradu podataka za period jul 2018- februar 2024 te ovo pričam na osnovu toga.
Nisam zagovarao da je direktno ugovaranje bolje od tendera, samo sam želeo da razbijem mit da su takvi projekti višestruko skuplji.
 
Nekoliko slika iz Niša:
Stara slika pružnog prelaza na Ledenoj Steni: (pogled ka Nišu)
Screenshot_2024-07-11-20-01-58-38_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329~2.jpg

Zatim današnja, pogled ka Nišu:
IMG20240711192921.jpg

i druga ka Leskovcu:
IMG20240711192854.jpg



Nadvožnjak kod KP doma, iznad puta koji vodi ka naplatnoj stanici Niš jug. Nisam uspeo da uhvatim ceo, ali svakako je samo ova polovina završena:
IMG20240711193834.jpg


I nadvožnjak na ulazu u naselje Deveti Maj, netaknuto 😁
IMG20240711193635.jpg
 
је л' постоји неки смислени разлог зашто је ово овако направљено на прилазу ТПС Земун из правца Земун поља?

Pogledajte prilog 204623
Slepi kolosek niže je izvlačnjak. To je kolosek kome je glavna funkcija manevrisanje bez ometanja saobraćaja na glavnim prugama.

Slepi kolosek više je nezavršen zapadni izlaz stanice Zemun polje iz tehničko-putničke stanice Zemun.
 
U Železničkoj stanici Ostružnica postoji slepi kolosek iz 1968 godine, kojeg nazivaju "obrenovački". U Valjevu ima sve do mosta preko reke za Loznicu. Ovaj iz Zemun Polja je još dobro prošao, od početka gradnje do spajanja tu će proći tek nekih 6-7 godina.

Ovaj do reke u Valjevu ja sam predlagao za stajalište Valjevo centar, i da bude krajnja stanica Beovoza. Uz to da bude drugi peron za lokalne vozove za Užice. To mesto je 7 minuta peške od centra Valjeva i odmah pored autobuske stanice, a Železnička stanica Valjevo je 20 minuta peške od centra Valjeva.
 
Koliko fali do obrenovca od ostruznice ima da se uradi
Kada kažeš 16km do lokacije Obrenovac bazeni izgleda ne tako mnogo, ali je u stvari jako problematičnih 16km. Već jednom je bila pobuna u Ostružnici kada su gradili (polu)autoput sada motoput, tu bi bilo problematično sa eksproprijacijom. Još, prolazak same Ostružnice u skretanje, i dijagonalno što podrazumeva relativno malu frekvenciju prigradskih vozova. Pa izlaz u Rakovici na bednih 1+1 kolosek ka Prokopu. Zato u okviru 4 osnovne varijante voza za Obrenovac varijantu sa vezom sa stanicom Ostružnica na obilaznici nisam ni razmatrao. Čak i za vezu sa Makišem sam predvideo vezu preko njiva sa severne strane, a da glavna pruga ide preko priobalja Ostružnice, kroz sredinu makiške doline, kratak tunel, Sajam i Železnička stanica Beograd. U varijanti preko obaloutvrde predviđene za autoput regioekspres stiže Obrenovac-Savski trg za 15 minuta, a ekspres Beograd - Valjevo za 40 minuta. Maksimalna brzina 160km/h.
 
Meni je zanimljivo i što prema tim planovima EU aerodrom sa više od 12 miliona putnika treba da bude povezan daljinskom železnicom. A mi tek što nismo počeli da gradimo prugu do aerodroma - isključivo za lokalni saobraćaj...
 
Zanimljivo sto hoce da imamo dve takve pruge do budimpeste
Ovo sto se tice nas mislim da je realno samo ako barsku i prugu do pristine ostave ispod 160

To je plovni put Dunava na mapi. Nisu dve pruge.

Do 2040. dosta toga nije tu realno. A ni kasnije. Niko neće graditi prugu za 160 km/h od Sarajeva do Ploča ili od Beograda do Bara jer bi mu pruga bila više u tunelu nego van tunela. Osim ako ne misli da bankrotira kao Grci. Vidite koliko košta ova nova kratka sekcija pruge do Kopra po novoj trasi za 160 km/h koju grade Slovenci. 27 kilometara jednog koloseka sa 75% u tunelima za 1,1 milijardu evra. Zamisli cenu 475 km od Beograda do Bara. Bez 10 milijardi nema ništa...
 
Poslednja izmena:
To je plovni put Dunava na mapi. Nisu dve pruge.

Do 2040. dosta toga nije tu realno. A ni kasnije. Niko neće graditi prugu za 160 km/h od Sarajeva do Ploča ili od Beograda do Bara jer bi mu pruga bude više u tunelu nego van tunela. Osim ako ne misli da bankrotira kao Grci. Vidite koliko košta ova nova kratka sekcija pruge do Kopra po novoj trasi koju grade Slovenci. A da ne govorim u ucrtanoj pruzi do Mariupolja...
aha, moja greska
Па то је ЕУ, а какве ми везе имамо са њихвоим жељама?
sto se ovoga tice treba da se uskladimo sa njima
ako gledamo samo sebe imacemo ovakvo projektovanje
Meni je zanimljivo i što prema tim planovima EU aerodrom sa više od 12 miliona putnika treba da bude povezan daljinskom železnicom. A mi tek što nismo počeli da gradimo prugu do aerodroma - isključivo za lokalni saobraćaj...
 
To je plovni put Dunava na mapi. Nisu dve pruge.

Do 2040. dosta toga nije tu realno. A ni kasnije. Niko neće graditi prugu za 160 km/h od Sarajeva do Ploča ili od Beograda do Bara jer bi mu pruga bila više u tunelu nego van tunela. Osim ako ne misli da bankrotira kao Grci. Vidite koliko košta ova nova kratka sekcija pruge do Kopra po novoj trasi za 160 km/h koju grade Slovenci. 27 kilometara jednog koloseka sa 75% u tunelima za 1,1 milijardu evra. Zamisli cenu 475 km od Beograda do Bara. Bez 10 milijardi nema ništa...
S obzirom na to da ćemo do tada biti neumesno bogati, za nas će to biti cijena sitnica.
 
cudno mi je isto sto nemaju u planu prugu duz cele albanije
dobra pruga od skadra do igumenice bi povezala maltene sva veca naselja albanije

Neće ni Grci izgraditi do Igumenice. Na toj trasi su gradili autoput zbog kojeg su bankrotirali. Samo im još fali da bankrotiraju još jednom zbog pruge na istom pravcu kroz planinski krš, koji ima putnika samo u letnjoj sezoni. To je u planu već decenijama pa ništa. Slična priča kao za prugu Mostar - Trebinje - Nikšić. Albanija gotovo da i nema železnicu, tj. ono što ima im je na nivou našeg Prokuplje - Merdare. Sad su konačno krenuli da rade Tirana - Drač modernizaciju, kao i krak ka aerodromu. Voz im stvarno fali u tom gusto naseljenom delu oko Tirane da rastereti puteve. Gužve na putevima oko Tirane u letnjoj sezoni su nesnosne.
 
Vrh