Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Притом ајде то за пругу до Бара што се још није одрадила комплетна реконструкција целе трасе, али оно што мени ужасно и што ми још више боде очи је то што се југ и исток земље упорно занемарују. Хоћу да кажем да јесте све то лепо што се ради на северу и да не буде да сам сад против тога. Е сад како се ради и који је квалитет тога није тренутно тема, али оно што хоћу да кажем је то да Прокупље и Куршумлија већ годинама немају функционалну пругу рецимо. Власт годинама најављује почетак изградње брзе пруге до Ниша и још нису кренули са тим. Уопште нећу да причам о оној несрећној "реконструкцији" од Ниша до Зајечара па до Прахова, то знате и сами. Пруга од Сталаћа до Краљева практично и не постоји осим периодично прође неки воз. Крагујевац Краљево је благи ужас, као и до Рашке. Нови Пазар град са преко 100к становника нема још увек пругу. Ја сам по природи оптимиста и стварно верујем да ревитализацијом ових пруга може много тога да се добије, али штета што неко не види нити чује своје становништво доле.
 
@SoA

Gradi se na Pnku i RTS. Zađi malo po severu da vidiš šta je napredak.

Beograd nije Srbija odavno, a sad se priključio i NS
 
за реконструкцију, пруга мора да се затвори. а та пруга нема алтернативни правац од Пожеге до Бара

Ne mora da se zatvori. Crnogorci su radili rekonstrukciju sa kratkim zatvorima bez značajnije redukcije saobraćaja. Rekonstrukcija je trajala jako dugo, ali tako je jedino moguće.
 
Ako će se beskonačno dugo remontova bez zatvaranja bolje neka je skroz zatvore. Kod nas se ionako sve radi nerealno dugo, još samo da krenemo takvu trasu bez zatvaranja, neće je završiti 15 godina.
 
Ово несхватљиво вишедеценијско одлагање обнове најскупљег инфраструктурног објекта који је Србија саградила мени слути на тиху жељу да се та пруга прогласи за неперспективну и да се угаси.

Јер ја друго објашњење, једноставно, немам. Овај се управо хвалио да смо купили 5 тона злата. Па обнови барску пругу, јувелиру из Бугојна!
 
Ako će se beskonačno dugo remontova bez zatvaranja bolje neka je skroz zatvore. Kod nas se ionako sve radi nerealno dugo, još samo da krenemo takvu trasu bez zatvaranja, neće je završiti 15 godina.

Mislim da to ne bi smelo, jer bi se blokirala Crna Gora i Luka Bar na više godina. Iskustvo je pokazalo da kada se radi sa potpunim zatvaranjem da im je to alibi da rade polako, jer imaju svo vreme ovoga sveta (3 godine Jajinci - Mala Krsna). Niš - Dimitrovgrad je sličan rok, a radi se 3 dana u nedelji, a 4 dana je otvoreno.

U principu, mi imamo dve deonice koje treba da se rade, to su Valjevo - Požega i Užice - Vrbnica. Valjevo - Požega i može sa potpunim zatvorom jer postoji alternativni pravac (koji je do duše na delu Kragujevac - Kraljevo katastrofalan), a Užice - Vrbnica će morati da se radi pod saobraćajem.
 
Можда "отворени Балканац" чека да се повежу Албанија и Косово, па да Црна Гора добије алтернативу преко Скадра. Онда би могао да ради пругу "Митрополит Амфилохије" ко Булевар патријарха Павла.
 
Mislim da to ne bi smelo, jer bi se blokirala Crna Gora i Luka Bar na više godina. Iskustvo je pokazalo da kada se radi sa potpunim zatvaranjem da im je to alibi da rade polako, jer imaju svo vreme ovoga sveta (3 godine Jajinci - Mala Krsna). Niš - Dimitrovgrad je sličan rok, a radi se 3 dana u nedelji, a 4 dana je otvoreno.

U principu, mi imamo dve deonice koje treba da se rade, to su Valjevo - Požega i Užice - Vrbnica. Valjevo - Požega i može sa potpunim zatvorom jer postoji alternativni pravac (koji je do duše na delu Kragujevac - Kraljevo katastrofalan), a Užice - Vrbnica će morati da se radi pod saobraćajem.

Možda baš zato što Luka nema alternativu bi se radilo brže. Ne znam koliki je promet naše robe preko Bara ali skoro je neko baš ovde pominjao da bi sve to bez problema išlo kamionima.
 
Fotke rekonstruisane stanice Bijelo Polje. Ova čekaonica je bila jeziva 2007, kada sam poslednji put bio u njoj. Zapravo cela stanica mi je uvek bila nekako jadna, pogotovu sa momentom utovara švercovanih cigareta za Srbiju.

Ostao mi je u sećanju bife u kom nisu imali Kokakolu, nego neku socijalnu varijantu iz domaće radinosti.



Izvor https://biznis.telegraf.rs/info-biz...ku-stanicu-srbije-i-crne-gore-u-bijelom-polju
img-20240708-wa0010-830x0.jpg
img-20240708-wa0011-830x0.jpg
img-20240708-wa0013-830x0.jpg
 
Ово несхватљиво вишедеценијско одлагање обнове најскупљег инфраструктурног објекта који је Србија саградила мени слути на тиху жељу да се та пруга прогласи за неперспективну и да се угаси.

Јер ја друго објашњење, једноставно, немам. Овај се управо хвалио да смо купили 5 тона злата. Па обнови барску пругу, јувелиру из Бугојна!
1. Пруга је била "резервисана" за русе који су сада, јелте, испали из приче

2. Не одлучујемо ми шта се овде ради већ светска банка. Отуда овакво деценијско диспропорцијално улагање у друмску мрежу, пре свега аутопутева. А ту онај најскупљи и тренутно најнеоправданији аутопут има конкуренцију баш у овој прузи.
 
Apsolutno i moraju da poskupe, ovo je neodrživo. Cena karte za voz je oko 50% jeftinija od busa, a prevoz 3 puta kraći (BG-NS npr.)
Може да буде тако кад грађани финансирају изградњу пруге са целокупном инфраструктуром и куповину возова. Аутобуски превозници морају сами да купују аутобусе.
Ако ћемо тржишне услове, онда нека Србијавоз и Инфра финансирају све из сопствених средстава.
 
Vrh