Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Nek povećaju na Subotica - Beograd, eventualno i negde drugde ako treba, a ostale neka puste na miru.

Ovo što ja trenutno koristim ne vredi ni 5 pari.
Kada mi Vesić bude povećao nadnicu, onda ću i ja da mu platim više, ovako ne, ne dolazi u obzir.
Lako je Vesiću ceo život krade od naroda, pa ni mene ne bi pogađala poskupljenja.
 

Ah da, novina od skora na Borskoj stanici u i ove gajbice od piva, jer je neko ukrao klupe sa perona..

Bome ovo baš lepo izgleda.

received_1729506864538300.jpeg
 
Притом ајде то за пругу до Бара што се још није одрадила комплетна реконструкција целе трасе, али оно што мени ужасно и што ми још више боде очи је то што се југ и исток земље упорно занемарују. Хоћу да кажем да јесте све то лепо што се ради на северу и да не буде да сам сад против тога. Е сад како се ради и који је квалитет тога није тренутно тема, али оно што хоћу да кажем је то да Прокупље и Куршумлија већ годинама немају функционалну пругу рецимо. Власт годинама најављује почетак изградње брзе пруге до Ниша и још нису кренули са тим. Уопште нећу да причам о оној несрећној "реконструкцији" од Ниша до Зајечара па до Прахова, то знате и сами. Пруга од Сталаћа до Краљева практично и не постоји осим периодично прође неки воз. Крагујевац Краљево је благи ужас, као и до Рашке. Нови Пазар град са преко 100к становника нема још увек пругу. Ја сам по природи оптимиста и стварно верујем да ревитализацијом ових пруга може много тога да се добије, али штета што неко не види нити чује своје становништво доле.
Na koji sever se misli. Ništa se ne radi na severu i on je daleko od južnog dela Srbije koji koliko god se neki žalili ima sve. Doduše ne u perfektnom stanju ali daleko više ode tog severa koji se tako spominje. Uporedi Vranje Leskovac i NIš sa Zrenjaninom Somborom i Kikindom pa onda treba komentarisati. Nebo i zemlja.. Šta imaju više ova tri Vojvođanska grada a da na jugu nema ?
 
Уколико бисмо из статистике искључили Нови Сад који све више постаје прича за себе и појас уз ауто-пут и пругу између Новог Сада и Београда, "развијени и богати" север и "неразвијени и сиромашни" југ данас су много више стереотипи него стварно стање.
Остатак севера је око или испод републичког просека.
Прокупље и Куршумлија површином и бројем становника могу да се пореде са, рецимо, Бечејем и Бачком Паланком који одавно немају ни пругу ни возове нити ће их више имати.
Ни путеви нису много бољи.
Ишао сам пре пар недеља од Сомбора до Зрењанина преко Бачке Тополе и Бечеја, 90% пута је у полураспаду.
Ни од Зрењанина који је четврти по броју становника у покрајини возом не може да се дође ни до Београда ни до Новог Сада.
Податак који можда највише забрињава је да сви градови и општине осим Новог Сада између два пописа бележе пад броја становника.
Зрењанин је, рецимо, између два пописа забележио процентуално највећи пад броја становника од свих градова у Србији.
Ни Сомбор није много бољи, данас је врло близу или је већ пао испод 40.000.
У већини општина је још и горе.
Рецимо, некада релативно пристојно развијена општина Апатин између 2002. и 2022. изгубила је 1/3 становништва.
 
Poslednja izmena:
Ma mi smo gubernija Marije Terezije i preko granice, tako se priče i takav je stereotip. Gde god sam bio ista priča. Lako je vama vi ste preko granice. A to preko je sve u k.....
 
Ako ukinu Crveni Krst i Niš Putničku, odmah u zatvor svi do jednog.

Црвени крст могу да укину, реално Ниш Север је близу. стара станица, колико знам, остаје. добра ствар је што је Ниш Север код аеродрома, значи ће много свима који исти користе, а долазе из других крајева државе
 
Црвени крст могу да укину, реално Ниш Север је близу. стара станица, колико знам, остаје. добра ствар је што је Ниш Север код аеродрома, значи ће много свима који исти користе, а долазе из других крајева државе

Neće značiti ništa, jer će morati da se pešači do stanice, a to uopšte nije blizu po ovoj karti.
Trenutno je stanica Crveni Krst povezana direktno sa Aerodromskom linijom 5 minuta vožnje. Ukidanjem te stanice ukinuće se i veza naselja Ratko Jović i Branko Bjegović sa železnicom.


Sa druge strane, poznavajući imbecile dočiće do maestralne ideje da vozovi za Dimitrovgrad i Zaječara polaze sa Severa pa da lepo svi kolektivno iz Grada idemo na Pantelej da čekamo voz.
Neka hvala, trenutno nema nikakvih problema sa Niškim čvorom, sve je OK, ne izmišljati toplu vodu.
 
мени је та станица Црвени крст некако много завучена. ја бих лично увео једно стајалиште у граду, пре моста на Нишави, јер колико могу да приметим, има места

Sa druge strane, poznavajući imbecile dočiće do maestralne ideje da vozovi za Dimitrovgrad i Zaječara polaze sa Severa pa da lepo svi kolektivno iz Grada idemo na Pantelej da čekamo voz.

могли би и даље да иду до постојеће, на два начина. променом правца на северној станици или да праве круг око града кроз ранжирну

Neka hvala, trenutno nema nikakvih problema sa Niškim čvorom, sve je OK, ne izmišljati toplu vodu.

има огроман проблем. неелектрификована пруга у јако лошем стању на садашњем месту. са рампама које мало, мало, па раде
 
U principu, nakon što urade niški čvor i elektrificiranu prugu za Dimitrovgrad, vozovima iz Beograd za Sofiju će biti praktičnije da idu preko Niš Ranžirne i ne menjaju smer u Niš Putničkoj. Ranije nije bilo bitno jer se menjala elektro za dizel lokomotivu svakako.
 
U Hrvatskoj stanje sa prugama sve gore. Od decembra 2024:

Brzina konvencionalnih vlakova u novom voznom redu, u odnosu na postojeći, povećat će se na ukupno 28,882 km željezničke mreže, a smanjiti na ukupno 261,641 km, dok će se brzina vlakova s nagibnom tehnikom smanjiti na ukupno 67,354 km, a povećati na 3,57 km pruge.
 
Treba pohvaliti trenutnu situaciju oko Niša, za nekoliko godina izgledaće to jako lepo. Za sada kompletno renovirana deonica Niš-Brestovac i gornji stroj Vinarce-Leskovac-Đorđevo. Takođe rekonstruisano Niš-Knjaževac i uveliko traju radovi do Dimitrovgrada i plus sada obilaznica. I uporede sa brzom prugom renoviraće i Niš Ranžirna.
Pored lepih stvari treba stalno spominjati i one razočaravajuće. Pruga ka Prokuplju i Kuršumliji, Grdelička klisura i Timočke pruge. Nadam se da će makar uskoro krenuti bar neka priča o tome.
 
Vrh