Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Bice, cini mi se, dve brze pruge ka Budipesti, ali od Segedina. Jedna koja se sad gradi i izbegava naselja, i kasnije jos jedna koja ce povezivati mesta na tom pravcu, povezati Segedin sa Temisvarom (Rumunijom).
Sto se tice pruge kroz Albaniju, ona se svakako ne bi gradila da poveze naselja u Albaniji, vec Grcku sa Italijom i Austrijom, sto je neisplativo.
Svako je vidljivo da se rade alternative (alternativni pravci), ne samo ybog mogucih politickih blokada i ucena, vec i prirotnih uzroka, poptu zemljotresa ili poplava, koji bi mogli da blokiraju odredjene pravce na duze vreme. Kako pravac sever-jug moye da se poveye preko Srbije, sa alternativom preko Bugarske i Rumunije, tako i opcija preko Budimpeste moze da se yaobidje preko pravca Beograd Zagreb. Nije u pitanju ljubav, vec logika i potrebe.
 
Neće ni Grci izgraditi do Igumenice. Na toj trasi su gradili autoput zbog kojeg su bankrotirali. Samo im još fali da bankrotiraju još jednom zbog pruge na istom pravcu kroz planinski krš, koji ima putnika samo u letnjoj sezoni. To je u planu već decenijama pa ništa. Slična priča kao za prugu Mostar - Trebinje - Nikšić. Albanija gotovo da i nema železnicu, tj. ono što ima im je na nivou našeg Prokuplje - Merdare. Sad su konačno krenuli da rade Tirana - Drač modernizaciju, kao i krak ka aerodromu. Voz im stvarno fali u tom gusto naseljenom delu oko Tirane da rastereti puteve. Gužve na putevima oko Tirane u letnjoj sezoni su nesnosne.
U pravu si, gledao sam malo vise posle komentara i video sam koliko je zapravo daleko Igumenica od Vlore, kako nema zapravo nista bitno izmedju sem Ksamila, i kako je uzasan teren tu
Svakako, ova njihova pruga do Vlore bi povezala sve najbitnije u drzavi kada bi se unapredila, mozda samo dodas krak za Berat, a dalje povezivanje verujem da nije odrzivo
 

Prilozi

  • 800px-Railway_map_of_Albania.png
    800px-Railway_map_of_Albania.png
    381,9 KB · Pregleda: 156
Još malo bajki od strane EU, barem što se istočne strane tiče. Kaže do 2040. cela mreža mora biti za minimum 160 km/h i sa ETCS. Biće, na kukovo leto.

https://x.com/EU_Commission/status/1812847470482718954
Brzine mogu biti niže ako teren ili cenu izgradnje nema smisla projektovati za takve brzine. Sva ova pravila su stara najmanje 15 godina. Isto važi i za 100 km/h za teretne vozove. Ove birokrate nemaju pojma šta je "zavrtija" u teretnem prometu.
 
To je plovni put Dunava na mapi. Nisu dve pruge.

Do 2040. dosta toga nije tu realno. A ni kasnije. Niko neće graditi prugu za 160 km/h od Sarajeva do Ploča ili od Beograda do Bara jer bi mu pruga bila više u tunelu nego van tunela. Osim ako ne misli da bankrotira kao Grci. Vidite koliko košta ova nova kratka sekcija pruge do Kopra po novoj trasi za 160 km/h koju grade Slovenci. 27 kilometara jednog koloseka sa 75% u tunelima za 1,1 milijardu evra. Zamisli cenu 475 km od Beograda do Bara. Bez 10 milijardi nema ništa...
Ako nece biti bar 100km/h (i to bez zastoja, kvarova, itd.) tu ne treba ulagati ni 1e. A ako ima 18 milijardi za EXPO, sta je 10 za prugu?
 
Ako se nesto radi pod EXPO plastom i izgovorom, to spada u EXPO troskove. Indirektno ne znaci odvojeno. Iliti jos prost(ack)ije - ako babi platis sminku i ladnu trajnu iz budzeta vezanog za EXPO (da bude lepa kad izadje na televizor na otvaranju), to takodje spada u EXPO troskove.
 
Šta će da se gradi za 18 mijardi evra za Expo ili sta bi to moglo da bude uračunato? To je 5 Beograda na Vodi full završeni!
Oni racunaju da brze pruge i autoputevi spadaju pod Expo jer eto sluzice ljudima da dodju do njega ali realno gledano to nema nikave veze sa Expo.
 
Vučić je za RTS rekao da se pod EXPO podrazumeva i izgradnja "smajlija" odnosno "severnog osmeha".

"On nema veze sa EXPO, troškovi za EXPO će da budu do 2,5 milijarde, direktni troškovi za samu izložbu. Ali samo `smajli` je preko dve milijarde, od Bačkog Brega, Sombora, Kule, Vrbasa, Srbobrana... pruga Beograd - Niš skoro tri milijarde, sve je to deo EXPO",
Znaci, nema veze sa EXPO ali je deo EXPO
Ladno su prugu do Niša i smajli stavili pod EXPO
Zasto? Sta je uopšte poenta toga, sto ne kazes samo EXPO je 2 milijarde
 
Šta će da se gradi za 18 mijardi evra za Expo ili sta bi to moglo da bude uračunato? To
Много баба ће бити нашминкано и усликано.
а сваки салон још мора и да плати рекет јер бабе баш тамо иду, тако да ето... одоше паре.

Уосталаом сва та инвестициона магла коју нам продаје Психо са својим псићем Малим је као чиков. Патка га у бари прогута, а он је већ за 5-10 секунди прошао кроз цревтни тракт и испао на супротној страни без икаквих повреда. А патка може да поједе и 20 чикова. Али каква је корист за патку?
 
 
Fascinantno je kako su stanice po Vojvodini nekako kvalitetnije radjene nego u samom Beogradu, Stanica Novi Sad je prema mom mišljenju jedna od najbolje rekonstruisanih po kvalitetu u državi, ovo u Subotici deluje svakako mnogo bolje nego NBGD, stubovi nadstrešnica su obloženi i ne vide se kablovi, beton je izliven korektnije, behatoh utegnutiji... Sve deluje poprilično bolje.
 
Мислим да је ствар врло једноставна:
Мањи су буџети и мањи су крокодили које треба нахранити. Па више остаје за материјале и плате радника. Једна од ретких предности аутономије.
 
Мислим да је ствар врло једноставна:
Мањи су буџети и мањи су крокодили које треба нахранити. Па више остаје за материјале и плате радника. Једна од ретких предности аутономије.

Ne razumem, kakve veze ima budžet AP Vojvodine sa izgradnjom pruge Beograd - Subotica?
 
Vrh