Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

У реду вожње је, као и свих година до сада, али то не значи да ће саобраћати. Односно саобраћаће кад се договоре.
A kada će da se dogovore?
 
Пре ћеш ти нас обрадовати са репортажом из Будимпеште и СентАндреје на промо вожњи Кинеског Фусин на релацији Београд Будимпешта него што ће се договорити.
 
Мене занима зашто ни у мађарском ни у нашем нацрту реда вожње 2023/2024 нема возова Суботица - Сегедин иако су недавно најављени да ће кренути већ од новембра ове године.
 
Da li su Mađari uopšte završili prugu na svojoj teritoriji do Segedina?
 
Dnevni voz se produžava do Novog Sada uz stajanje na Novom Beogradu, Zemunu, Staroj Pazovi i Inđiji
Dobro je neki mozak iz gumenjare pročitao na ovom forumu da novobeogradska stanica možda ima više putnika za CG od Prokopa, a svakako od Zemuna i Rakovice u zbiru. Ali ne mogu oni da ne za*eru nešto, pa tako sada dnevni barac neće stajati u Novoj Pazovi, a sa druge strane pruge staje u duplo manjem Lajkovcu i mnogostruko manjem Kosjeriću, Branešcima i Brodarevu.
Tako je, ta dva para vozova treba da radi FLIRT. Takođe su ucrtani i vozovi 700/702/704 i 701/703 Pančevo Varoš-Stara Pazova.
Normalno, Infra nije obaveštena da u Pančevu postoje i stanice Strelište i Vojlovica uz koje železnici gravitira maltene čitav grad, i da bi sa terminusa u Vojlovici taj voz kretao samo 5-6 minuta ranije nego iz Pančeva Varoši.
Da li stvarno kreću vozovi Niš - Leskovac, Doljevac - Prokuplje i Kraljevo - Kosovska Mitrovica ili su puste želje?
Kraljevo-Kosovska Mitrovica Sever možda i krene, ako Srbija Voz registruje ćerku firmu u Prištini po "kosovskim" secesionističkim zakonima, koja će porezima puniti budžet za naoružavanje terorističkih formacija, kao što je već i urađeno sa MTS-om. A vozovi kroz Toplicu će krenuti ako Vučić u međuvremenu i taj deo teritorije ne prepiše svojoj braći Kurtiju i Rami.
 
Dobro je neki mozak iz gumenjare pročitao na ovom forumu da novobeogradska stanica možda ima više putnika za CG od Prokopa, a svakako od Zemuna i Rakovice u zbiru. Ali ne mogu oni da ne za*eru nešto, pa tako sada dnevni barac neće stajati u Novoj Pazovi, a sa druge strane pruge staje u duplo manjem Lajkovcu i mnogostruko manjem Kosjeriću, Branešcima i Brodarevu.

Normalno, Infra nije obaveštena da u Pančevu postoje i stanice Strelište i Vojlovica uz koje železnici gravitira maltene čitav grad, i da bi sa terminusa u Vojlovici taj voz kretao samo 5-6 minuta ranije nego iz Pančeva Varoši.

Kraljevo-Kosovska Mitrovica Sever možda i krene, ako Srbija Voz registruje ćerku firmu u Prištini po "kosovskim" secesionističkim zakonima, koja će porezima puniti budžet za naoružavanje terorističkih formacija, kao što je već i urađeno sa MTS-om. A vozovi kroz Toplicu će krenuti ako Vučić u međuvremenu i taj deo teritorije ne prepiše svojoj braći Kurtiju i Rami.
1) Voz staje i u Novoj Pazovi, sluĉajno sam izostavio. A i da ne staje po tim manjim mestima, postoji dosta saobraćaja sa kojim se može presedati u Beogradu. To u slučaju Lajkovca, Lazarevca i Kosjerića nije slučaj. Tako da bi bilo i opravdano da bude pravi IC voz
2) Vojlovica je verovatno problem zbog manjka koloseka (pretpostavka) kao i jako malog vremena do sledeće vožnje. Verujem da su mogli da bi pustili do Vojlovice.
 
1) Voz staje i u Novoj Pazovi, sluĉajno sam izostavio. A i da ne staje po tim manjim mestima, postoji dosta saobraćaja sa kojim se može presedati u Beogradu. To u slučaju Lajkovca, Lazarevca i Kosjerića nije slučaj. Tako da bi bilo i opravdano da bude pravi IC voz
I dalje je sumanuto rešenje da dnevni barac ne staje u Sremskim Karlovcima koji su varošica i prilično posećena turistička destinacija, a čak i danas staje u Branešcima koji su razbacani planinski zaselak sa ispod 1000 stanovnika. Znam to, pošto sam rodom iz tih krajeva. Mogao bi bar da staje u stanici Zlatibor, kada bi postojao gradski bus od te stanice do istoimenog grada koji je od nje udaljen skoro 10 kilometara.
Ipak, novina je što sa novim RV dobijamo prvi prolazni putnički voz kroz Beograd posle ko zna koliko godina.
2) Vojlovica je verovatno problem zbog manjka koloseka (pretpostavka) kao i jako malog vremena do sledeće vožnje. Verujem da su mogli da bi pustili do Vojlovice.
Koliko će tačno biti pari vozova Novi Sad-Pančevo, Beograd Centar-Zrenjanin i Beograd Centar-Vršac? Hoće li Panvoz i dalje ići 6 puta dnevno od Dunavskog Koloseka do Vojlovice?
 
Пруга и пружни појас од Руднице до Косовске Митровице Север и од Прокупља до Мердара је добрано зарасла. У Косовској Митровици је чак на путном прелазу код аутобуске станице колосек прекривен ризлом након последње реконструције пута, тако да би морало и то да се среди.
 
Kako pišu po internetu, Ćuprija dobija novu stanicu na brzoj pruzi iako je postojeća na "sporoj" renovirana ove godine.
Радни састанак на коме су пројектанти брзе пруге Београд-Ниш као и представници општина и градова Раковице, Вождовца, Сопота, Младеновца, Смедеревске Паланке, Велике Плане, Лапова, Баточине, Јагодине, Параћина, Ћуприје, Ћићевца, Крушевца, Алексинца и Ниша. Присутни су и представници Града Београда, Секретаријата за јавни превоз града Београда, ЈП Београдски метро и воз, ЈП Београдски чвор, ЈП Инфраструктура Железнице и ЈП Србија воз.

Протекла три месеца пројектанти брзе пруге обишли су сваку општину, разговарали са грађанкама и грађанима и решили све проблеме које су могли да се појаве приликом изградње брзе пруге кроз ове градове и општине. Брза пруга значајно ће убрзати развој свих општина и градова које су на траси, побољшати квалитет живота људи и обезбедити нове инвестиције.

Брза пруга која ће повезати Београд и Ниш у дужини од 230 км омогућиће да путовање између ова два града траје 100 минута. Вредност пруге је 2.755 милијарди евра у оквиру којих је грант Европске уније који износи 610 милиона евра. Ова пруга је највећи железнички пројекат у модерној историји Србије.
 
Kako pišu po internetu, Ćuprija dobija novu stanicu na brzoj pruzi iako je postojeća na "sporoj" renovirana ove godine.
Радни састанак на коме су пројектанти брзе пруге Београд-Ниш као и представници општина и градова Раковице, Вождовца, Сопота, Младеновца, Смедеревске Паланке, Велике Плане, Лапова, Баточине, Јагодине, Параћина, Ћуприје, Ћићевца, Крушевца, Алексинца и Ниша. Присутни су и представници Града Београда, Секретаријата за јавни превоз града Београда, ЈП Београдски метро и воз, ЈП Београдски чвор, ЈП Инфраструктура Железнице и ЈП Србија воз.

Протекла три месеца пројектанти брзе пруге обишли су сваку општину, разговарали са грађанкама и грађанима и решили све проблеме које су могли да се појаве приликом изградње брзе пруге кроз ове градове и општине. Брза пруга значајно ће убрзати развој свих општина и градова које су на траси, побољшати квалитет живота људи и обезбедити нове инвестиције.

Брза пруга која ће повезати Београд и Ниш у дужини од 230 км омогућиће да путовање између ова два града траје 100 минута. Вредност пруге је 2.755 милијарди евра у оквиру којих је грант Европске уније који износи 610 милиона евра. Ова пруга је највећи железнички пројекат у модерној историји Србије.
Gde se ovde spominje nova stanica u Ćupriji?
 
Priča se da će brza pruga do Subotice biti gotova 2024 g. Da li se zna koliko su stigli mađari?
 
tom-and-jerry-slap.gif
 
Malo sam se juče šetko po Miljakovcu, Rakovici i na kraju spustio u stanicu Resnik.
S obzirom da sam saznao da ide agencija "Optima Express" rešio sam da pređem u "trainspotting mode" i sačekam istu.
Čisto za znatiželjne, vreme saobraćanja Optime možete saznati na njihovoj stranici, imajte u vidu da Optima prolazi Srbiju tokom 2. dana svog putovanja, znači informaciju sa sajta prebacite za dan kasnije. https://optimatours.de/en/
Agencija je obično oko 8 ujutru u Nišu iz Bugarske, dok je oko 10-12h u Šidu iz Hrvatske, kretanje tog voza možete pratiti kroz Hrvatsku u aplikaciji "HŽPP Planer" (ukucajte broj voza tamo).

No, nije bila samo agencija, malo ostalog putničkog saobraćaja u stanici.
(412 061/085 ; 412 029/030 & 413 021/022)
DSC_1717.jpg


413 021/022 bi trebalo da je RE 2902 Niš-Beograd.
DSC_1716.jpg


U tom momentu javlja mi prijatelj da je Karađorđev park prošla Vectron lokomotiva sa ugljem.
Taj voz već duže vreme pokušavam da uhvatim bezuspešno, pokrenut je pre sada više od pola godine nakon katastrofalne situacije sa ugljem iz kopova.
Ugalj potiče iz Indonezije, a pretovar sa broda na voz se vrši u Rumunskoj luci Agigea pa preko Vršačke pruge dolazi u Vreoce, težina voza je uvek 2000t.

I gledaj stvarno, na sporednom koloseku mirno stoji 441-512, ahaaa evo potiska, ovo ima smisla.
DSC_1720.jpg


Mirno sam seo kod ulaza u pothodnik, odnosno kod natkrivenog dela, bila je fina hladovina, a imao sam i pogled na koloseke.
Bilo je jako prijatno, a lokalni stanovnici nisu puno obraćali pažnju na mene, što mi se dopalo, uopšteno ni osoblje vas ne dira u ovoj stanici što je lepo. :)

U međuvremenu pojavio se i voz, na čelu sa retko aktivnom Vectron lokomotivom Srbija Karga, u ovom slučaju 193-916
DSC_1722.jpg


DSC_1731.jpg

DSC_1733.jpg


Stvarno se ljudi koji je duže trude da ova lokomotiva izgleda što bolje.:):cool:
DSC_1736.jpg

20230907_133144.jpg


Preko pothodnika sam se vratio nazad na perone, u međuvremenu se 512 nakačila na voz te je ubrzo kompozicija nastavila
put dalje ka cilju.
DSC_1739.jpg

DSC_1741.jpg


Sada je ostala još samo Optima koja se ubrzo pojavila, s obzirom da sam bio zauzet sa teretnim vozom, nisam otišao na Patin Majdan gde sam prvobitno planirao.
Nastala je stanična fotografija, znači ništa impresivno, ali dobro voz je ulovljen.
Srbija Voz je poslao najprljaviju moguću lokomotivu 441-751.🤢
DSC_1746.jpg

DSC_1749.jpg

DSC_1752.jpg


Ovaj voz od vagona ima kola za prevoz motornih vozila, kušete i vanredno spavaća kola.
Kušeti su se davali u najam kompaniji "European Sleeper" koja vrši prevoz putnika Između Berlina i Brisela.
DSC_1755.jpg


A tu je i Slovenački restoran.
DSC_1756.jpg


Sve u svemu neplanirana i zanimljiva foto akcija i to sve za manje od sat vremena.:)
 
Пруга и пружни појас од Руднице до Косовске Митровице Север и од Прокупља до Мердара је добрано зарасла. У Косовској Митровици је чак на путном прелазу код аутобуске станице колосек прекривен ризлом након последње реконструције пута, тако да би морало и то да се среди.
Kako da se pruga sredi, kada veleizdajnička vlast Kosovsku Mitrovicu tretira kao inostranstvo? Ladno su iskoristili čitav onaj haos oko pandemije 2020. da bi tiho ukinuli oba dnevna polaska Kraljevo-Kosovska Mitrovica Sever, odnosno skratili ih do Rudnice, a noćni voz Kraljevo-Leposavić su još odranije skratili do Raške, da bi ga ovim redom vožnje 2022/2023 potpuno ukinuli. Naravno, sve je prošlo uz plansko medijsko zataškavanje i malo ko je uopšte registrovao tu informaciju, osim mene i nekih putnika koji su taj voz redovno koristili.

Do 2018. sam relativno često putovao železnicom na severu KiM, sećam se da je i tada pruga južno od Rudnice bila u lošem stanju, voz je mileo, ali je barem vozova bilo, 3 para dnevno računajući noćni do Leposavića, već 3 i po godine nema saobraćaja uopšte. Sećam se i da je na stanicama u Kosovskoj Mitrovici, Zvečanu, Leposaviću svuda i dalje stajao natpis "Infrastruktura Železnice Srbije", kada su i to predali bog sveti zna, svaku izdaju pokušavaju da sakriju od javnosti. U Vašingtonskom Sporazumu se i spominje nekakvo obnavljanje putničkog saobraćaja između Beograda i Prištine u budućnosti, to naravno nije realizovano do danas, ali verovatno im je poslužilo kao alibi da liniju do Kosovske Mitrovice ukinu čak i nakon što je Korona oslabila. Kada sam prošle godine zvao call centar Srbija Voza da se raspitam, dispečer nije imao pojma da vozovi južno od Rudnice ne saobraćaju, a na sajtu tada nije stajala nikakva napomena.
 
I dalje je sumanuto rešenje da dnevni barac ne staje u Sremskim Karlovcima koji su varošica i prilično posećena turistička destinacija, a čak i danas staje u Branešcima koji su razbacani planinski zaselak sa ispod 1000 stanovnika. Znam to, pošto sam rodom iz tih krajeva. Mogao bi bar da staje u stanici Zlatibor, kada bi postojao gradski bus od te stanice do istoimenog grada koji je od nje udaljen skoro 10 kilometara.
Ipak, novina je što sa novim RV dobijamo prvi prolazni putnički voz kroz Beograd posle ko zna koliko godina.

Koliko će tačno biti pari vozova Novi Sad-Pančevo, Beograd Centar-Zrenjanin i Beograd Centar-Vršac? Hoće li Panvoz i dalje ići 6 puta dnevno od Dunavskog Koloseka do Vojlovice?
6x BG-VŠ-BG
3x BG-ZR-BG (1 od/do Ovče)
Panvoz ostaje isti
2x PA-NS-PA
3x PA-STP
2x STP-PA
1x Zemun-PA
1x STP-Zemun

Što se dnevnog barca tiče. Opet kažem da na toj trasi ima dosta vozova i nije problem presedati. Ne možemo baš očekivati da taj voz staje u svakom mestu. Sa druge strane, želimo da voz popunimo jer čak i tokom leta ide sa slobodnim kapacitetom. Sremski Karlovci su turistička destinacija, ali neće niko iz Bara ići do Karlovaca i vraćati se nazad. Usluga je većinom koncipirana za stanovnike koji mogu da koriste voz da idu na more.
 
Ja sam, vraćajući se ove godine iz CG, posisao veslo što se tiče voza, nije bilo nijedno slobodno mesto ni u noćnom ni u dnevnom za narednih par dana i morao sam autobusom. Neće da prodaju kartu bez rezervacije, kažu najezda Rusa itd.

Prvo sam se čudio, a onda se setio da su nekada postojala dva noćna iz BG (brzi i recimo poslovni), jedan iz SU i jedan možda čak i iz Niša. Ne znam šta dobijamo ovim produženjem za NS, osim još većeg pritiska na već jadan kapacitet.
 
Sećam se i da je na stanicama u Kosovskoj Mitrovici, Zvečanu, Leposaviću svuda i dalje stajao natpis "Infrastruktura Železnice Srbije"

И даље све стоји како је било. Само возова нема.

И да додам, станица Косовска Митровица се налази у јужном делу, те тамо из очигледних разлога не стоји натпис ИЖС. У Северном делу Косовске Митровице су неки индустријски колосек збуџили да изиграва станицу, тачније стајалиште. Пре тога су возови ишли до Звечана само.
 
3x BG-ZR-BG (1 od/do Ovče)
Jel ta stavka u RV samo fiktivna kao što se Re Beograd Centar-Požarevac vuče po službenim papirima već godinama, ili se pouzdano zna da će krenuti? Znam da je i u ovom aktuelnom RV pisalo da zrenjaninski voz kreće od decembra, i bi moša sve do dana današnjeg. Bruka i sramota je šta se radi tolikom narodu koji živi duž pruge Pančevo-Zrenjanin, a i samom Pančevu u odnosu na to kako je (ne)povezano sa BG.

Isto važi i za ove polaske iz Pančeva za Staru Pazovu i Novi Sad; to je pravo osveženje posle toliko godina mrtvila na pančevačkoj dvokolosečnoj pruzi, ali da li će puštanje u saobraćaj morati da sačeka dolazak više novih Flirtova?
 
Poslednja izmena:
И даље све стоји како је било. Само возова нема.
Zašto su onda 2013. uopšte izgradili onu improvizovanu stanicu u krugu bivšeg vojnog remonta u severnom delu Kosovske Mitrovice? Pravili su je da bi posle par godina ukinuli sve vozove, ili možda da bi je uskoro poklonili železnicama "republjik kosove", zajedno sa svim postojećim stanicama i infrastrukturom? :mad:
 
Vrh