Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Oni uredno ovaj 412/413 drže u redu vožnje četvrtu godinu kako ne saobraća.
 
U pravu je bio onaj koji je rekao za dnevnog barca da je produžen za NS. Krajnje je vreme bilo, samo još da odustanu od one autistične zamisli sa Flirtom. Mogli su i večernji voz da produže.
 
Cekajte, ako ja dobro citam, pojavila se relacija Beograd ranzirna-Šid. Da li to znaci da Beograd centar i Šid nece biti povezani direktno.
 
U pravu je bio onaj koji je rekao za dnevnog barca da je produžen za NS. Krajnje je vreme bilo, samo još da odustanu od one autistične zamisli sa Flirtom. Mogli su i večernji voz da produže.
Lično ne verujem da će to biti slučaj, tim pre što je u toku prefarbavanje vagona. E, sad, kakva je situacija sa loksicama je drugo pitanje.
 
Da li stvarno kreću vozovi Niš - Leskovac, Doljevac - Prokuplje i Kraljevo - Kosovska Mitrovica ili su puste želje?
 
Na osnovu brzog pregleda grafikona za Bg - Ns:

Regio: 12 polazaka, 1. polazak iz Bg u 04.48
Regio Ekspres: 6 polazaka, poslednji polazak u 23.40, uglavnom pojačanje za rani jutarnji i poslepodnevni špic.
Soko: 13 polazaka, prvi u 08.09, zatim na svaki puni sat do 20.00


Između Niša i Leskovca u grafikone je uneseno 15 pari vozova (ako sam ih dobro prebrojao) za prevoz putnika!?
 
Lično ne verujem da će to biti slučaj
Ni ja. Šteta, po meni je to odlična prilika.

Mada, i ovako je noćni barac u sezoni pretrpan, tako da bi jedino imalo smisla uvesti još jedan polazak o čemu SV sa svojim veličanstvenim voznim parkom može samo da sanja. Nek onda bar dovedu u red nekoliko vagona da nas spoje sa ostatkom Evrope.

Ako se zaista bude organizovalo presedanje u Bijelom Polju, mislim da neće biti previše zainteresovanih jer je mnogo komfornije doći IC vozom u Beograd i tu presedati na noćni voz. Ljudi ionako, čini mi se, preferiraju putovanje noću zbog uštede vremena.

Ne znam da li su u izradi ovih grafikona uzeti u obzir novi Flirtovi. Ako jesu, neshvatljivo mi je da nisu uveli bar po jedan redovan polazak Užice-NS.
 
Tako je, ta dva para vozova treba da radi FLIRT. Takođe su ucrtani i vozovi 700/702/704 i 701/703 Pančevo Varoš-Stara Pazova.
 
Da li stvarno kreću vozovi Niš - Leskovac, Doljevac - Prokuplje

Ovo je samo grafikon, ucrtani su vozovi, radovi su daleko od gotovog, vidim nema više Preševca toliko o tome.
Osim ove promene između Niša i Leskovca ništa nije urađeno južno od Beograda, što je razočarenje.

Zenica, Bor i Smederevo radi, a Beograd se gradi i tako..
 
Po meni najznačajnije. Pretpostavljam: bez zaustavljanja u "Vukovom spomeniku" do daljnjeg?
Zbog visine perona, ali će se zaustavljati na Karađorđevom parku normalno (što im nije bila prva ideja, pa su se predomislili)

Dnevni voz se produžava do Novog Sada uz stajanje na Novom Beogradu, Zemunu, Staroj Pazovi i Inđiji

Uveden je jutarnji IC voz za Užice (oko 6 kreće)

Zrenjanin-Beograd su ucrtani (kao i prošle godine)

Vršac-Beograd su stavili da jedna 711 spava u BG, uvedeni su i kasniji polasci (al je broj polazaka ostao isti)

Beograd-Šid izgleda im infra nije dala da koriste bolji kolosek

Uspostavlja se REx linija (Šid)-Sremska Mitrovica-Novi Sad. Prvi ka NS i poslednji iz NS idu samo do Šida (zbog lošeg koloseka)

Leskovac-Niš-Aleksinac se uvodi kao RE linija i Leskovac-Niš kao IC linija. Interesantno da je vreme vožnje računato sa Vmax 50 na delu Niš-Brestovac. To će se smanjiti svakako. To je i razlog za čudna sustizanja duž trase

Uvode se vozovi 620/621 i 622/623 na relaciji Beograd-Zvornik kao IR. Staju samo na najvećim stanicama.
Beograd-Šabac 1:30
Beograd-Loznica 2:30
Beograd-Zvornik 2:55

Svi polasci sa juga se produžavaju do Zemuna

Užice-Novi Sad nije moguće zbog razlike u pouzdanosti pruga i već vrlo konfuznog reda vožnje


Generalni utisak, radi se sve bez iakkvog reda i plana, guraju polaske gde ima mesta a ne gde bi imalo smisla. Za sledeći RV je potrebna kompletna reorganizacija beigradskog ĉvora inače će biti veselo sa Suboticom i EXPOm
 
А како мислиш "реорганизација"? Доградња? Не мож` то тако брзо...

Биће весело, да.
 
Нисам успео да нађем воз 622 и 623 у табели, али само скраћивање дужине путовања је значајан помак.
 
Нисам успео да нађем воз 622 и 623 у табели, али само скраћивање дужине путовања је значајан помак.

Tabela 2.2
Screenshot_20230906_175721_OneDrive.jpg
 
Optima ka Evropi ide preko Male Krsne i čeka pola sata u Sremskoj Mitrovici, dakle dobila je još sat i po putovanja u odnosu na suprotni smer pored postojećih sat.

Hoće li sa dolaskom novih FLIRTova barem 2025. krenuti BG - Požarevac?
 


А како мислиш "реорганизација"? Доградња? Не мож` то тако брзо...

Биће весело, да.
Не доградња, већ реорганизација реда вожње. Ово што сада имамо је мање више наслеђени хаос који није одржив. Ово пишем након доживљаја из прве и друге руке у томе како се координише израђивање реда вожње.

Укратко / TLDR: Институције и предузећа се понашају као да су светови за себе. Нико се не усуђује да мења status quo, чак и када је лош и не координишу међусобно да би оптимизовали ред вожње.

А као детаљнији пример дајем 2 године пруге БГ-НС:

1. Отвори се пруга у марту 2022. са "неоптималним" редом вожње, али усклађено са БГ возом у неким слотовима. Нису могли свугде да ускладе јер је БГ воз у тактном режиму а међуградски саобраћај НС-БГ у том тренутку није. Ипак, тамо где је могло су се потрудили да уклопе.

Тако у тим терминима БГ воз из Батаје креће 3 минуте након проласка регио(ескпрес) воза из НС ка БГ (видети садашња преседања 07:24-07:27, 07:54-07:57 која су заоставштина старог РВ), све како треба. Логично би било прекопирати овај шаблон на остатак дана, да буде једно преседање по сату барем како треба. Ех, само када би Србија воз исто имао тактни ред вожње...

2. Долази мај 2022. и Србија воз уводи тактни ред вожње од 8 до 20. Сатни такт за ИЦ и на свака 2 од 3 сата за регио. Океј, коначно нека крштена организација међуградског реда вожње, сада ће у сваком сату бити могуће преседање.

Неће? Како неће? Секретаријат за јавни превоз није поднео захтев за промену реда вожње када и Србија воз, тако да њихов ред вожње и уговор не може да се дира. Јер што би побогу они међусобно комуницирали, помогли путницима и повећали своје приходе.

Резултат тога је да на прузи где и БГ воз и међуградски саобраћај имају сатни такт (што је зицер) - они нису синхронизовани. Уместо да чекаш 3 минуте на БГ воз у Батаји, имаш ту част да сада чекаш 53 или 23 на Прокопу (на Прокопу постоји заклон), у зависности од доба дана. Јер тако смо у могућности.

3. Долази октобар 2022. и пушташ возове за Шид. Да ли ћеш њих увести у неком шаблону? Наравно да не. Плус их прилагоди БГ возу (који је већ сам по себи лоше постављен), плус их прилагоди новосадским возовима у скоро свим, али не свим ситуацијама (ово "не свим" је наша бољка поготово).

И шта ћемо сада да радимо? Ништа, од децембра се уводи нови ред ред вожње, ту ћемо све исправити.

4. Долази децембар 2022. и на снагу ступа ред вожње у којем апсолутно ништа поводом БГ воза није измењено! Идеална прилика да се људима врате свакодневно отети сати због неспособности управе, али пропуштена. Океј, можда воле да имају празније возове и једни и други, и да не нуде најбољу услугу и по тржиште и њих. Сконтаће следеће године ваљда.

5. И ево је 2023., нова прилика. Сад ћемо да исправимо све што нисмо до сада. Увешћемо сада возове из Панчева ка новосадској прузи. Да ли ћемо да искористимо то да попунимо оне 4 рупе у регио НС-БГ такту? (09:30, 12:30, 15:30 и 18:30) Наравно да нећемо, јер шта ће нам пун такт који је ефикасан и једноставан за разумевање путницима.

У 09:30 и 15:30 ћемо увести полазак НС - Панчево, да не буде да смо џабе бацили гарнитуру. Ово је ок. А у 12:30 и 18:30 опет нећемо ништа, јер што бисмо то радили. Онај ко изађе са посла у НС у 17:30, а живи нпр. у Пазови, нека лепо чека воз до 19:30. Јер тако смо у могућности. Нудимо ти супер услугу, али само део дана. Остатак дана ко те шиша, иди на бус или колима, или се пресели у Београд, па ћеш имати и Сокола који иде на сат.
Убацише целу једну нову гарнитуру и опет немамо сатни такт, и опет немамо целодневно Панчево - НС, и опет се прилагођавамо неким прошлим редовима вожње, да не поверује човек.

6. Успут ћемо кроз године Лазаревачки и Младевновачки саобраћај у Врачарском тунелу прилагодити БГ возу Овча - Батајница, а онда ћемо и Вршачки воз да прилагодимо томе. А онда ћемо и Панвоз да прилагодимо, а онда и овај нови регио експрес из Панчева ка Пазови и НС.

И пуштамо их онда у слотовима којима треба да иду? Наравно да не, него у онима које имамо јер остали "не смеју да се дирају, то је БГ воз". А одакле је то клупче тих "доступних" слотова кренуло? Негде у неком допису Секретаријата за јавни превоз поднешеном инфри тамо негде пре 3 године.

И вози тако у круг. Пута икс итерација на свакој прузи. Преписује се од прошле године да би се преписивало, институције не комуницирају. Нико не зна да ти да одговор зашто нешто баш тада саобраћа, али су сви пуни отпора када се предложи нека оптимизација. Не дај боже да Србија воз и Секретаријат седну за један сто и договоре се око преседања... то су две државе.

7. Решење је један целокупни ресет у аспекту планирања реда вожње. У пракси њега путници не би негативно осетили (у смислу промене рутине) јер би возови били истумбани само минимално у оквиру једног часа, 10-30 минута. А добиле би се боље везе, ефикаснија преседања, бољи термини полазака. Међутим такво тумбање и систематизовање слотова разликује озбиљне железнице од нашег Гумењаристана. А због оваквих ствари хиљаде и хиљаде људи свакодневно губи сате, а железница потенцијалне путнике.

Остаје нада да ће их пуштање нових пруга за Суботицу и Експо натерати да направе неки дугорочни систем, јер тешко да ће ово овако моћи да се настави. И не, ово нема везе са инфраструктуром, само са вољом и координацијом. Инфраструктура нам јесте препрека, али хајде да пре тога пустимо кочницу коју сами држимо без потребе.
 
Vrh