Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Juče su kroz Užice prošla 3 voza ka Prijepolju (pretovar iz Pljevalja) sa praznim vagonima za ugalj. Ba stanici na Kolovratu je deponija koju rudnik puni svojim kamionima
2 kompozicije su odvukle one nove crveno-bele lokomotive, a treću, pazite sad, ona prastara dizelka, koja se više ne zna koje je boje od masnoće i gareži.
Hajde što smo pukli u rudarstvu pa uvozimo ugalj, ali nove lokomotive su kupljene za Srbija kargo pre nekoliko godina i već ih nema u saobraćaju .
Čuo sam da su u održavanju napravili neku katastrofalnu grešku u koju je opet umešana neka bliska firma, kao i uvek.
Zna li neko nešto o tome?
Jeste da ovo nije tema o železnici, ali sada energetika zavisi od ispravnosti lokomotiva.
@branik sa teme energetika
 
Pisali smo već dosta na tu temu.
NIsu mogli da naprave katastrofalnu grešku u održavanju, jer održavanja nije ni bilo.
Imaju Ferrari-a, a voze ga po kaldrmi dok pritom nema održavanja i eto rezultata.
Većina je "out" zbog osovinskih sklopova koji se ili bi barem trebalo remontuju u Želvozu, e sada tu ima i onaj problem o kojem sam već pisao.
Rok za prvi komplet osovinskih sklopova je bio 21.08. taj datum je prošao, što mi govori da se tu ništa nije mrdnulo, probaću da dođem do nekih informacija ako je uopšte moguće.
Sklopljeno je sve sa EBRD-om i njihovim parama, tu bi trebalo nešto skoro da se desi ako se nešto ne izjalovi.
Vlada im je dozvolila da uzmu kredit od Poštanske štedionice i time urade sledeće poslove:
1) Remont 10 lokomotiva različitih serija.
2) Remont i Opravka 300 kola
3) Remont 2 dizel motora serije 661 & 621
4) Kompletno servisiranje i održavanje lokomotiva Siemens Vectron
5) Rezervni delovi
6) Nabavka opreme za ispitivanje i održavanje voznih sredstava.

Od toga svega mislim da su za sada samo poslali neka kola na remont u čik pogodite gde, "Želvoz".
 
Inače, Srbija Voz planira povećanje cena karata za 15%, čeka se odobrenje od Vlade.

Prenosim u celosti:

„Србија Воз“ а.д.
Број:
Датум:
Београд ПРЕДЛОГ
На основу члана 24. Статута Акционарског друштва за превоз путника „Србија Воз“,
Београд („Службени гласник РС“, бр. 60/15 и „Службени гласник Железнице Србије“,
бр.14/17), Одбор директора „Србија Воз“ а.д. је на седници одржаној _______ 2023.
године донео
О Д Л У К У
о утврђивању цена услуга у унутрашњем путничком саобраћају
1. Утврђују се цене услуга у унутрашњем путничком саобраћају „Србија воз“ а.д.
на следећи начин:
1) Редовна возна цена путничког километра, по зонама, износи:
-када се купује на благајни:
- од 1 до 120 km - 4,30 динара за 2. разред, односно 6,45 динара за 1. разред
- од 121 до 320 km - 3,70 динара за 2. разред, односно 5,55 динара за 1. разред
- од 321 km и више-3,40 динара за 2. разред, односно 5,10 динара за 1. разред
-када се купује у возу:
- од 1 до 120 km - 5,60 динара за 2. разред, односно 8,40 динара за 1. разред
- од 121 до 320 km - 4,80 динара за 2. разред, односно 7,20 динара за 1. разред
- од 321 km и више - 4,40 динара за 2. разред, односно 6,60 динара за 1. разред
2) Додатне цене за возове вишег тарифског ранга, уз редовну возну цену
износе:
-када се наплаћује на благајни:
- Регио воз од 1 до 20 km : 12,00 динара
- Регио воз од 21 до 50 km : 35,00 динара
- Регио воз од 51 km и више : 70,00 динара
- Регио Експрес и Интер регио воз од 1 до 50 km - 70,00 динара
- Регио Експрес и Интер регио од 51 km и више - 140,00 динара
- Inter City воз од 1 до 100 km - 170,00 динара
- Inter City воз од 101 km и више - 260,00 динара
-када се наплаћује у возу
- Регио воз од 1 до 20 km : 16,00 динара
- Регио воз од 21 до 50 km : 50,00 динара
- Регио воз од 51 km и више : 90,00 динара
- Регио Експрес и Интер регио воз од 1 до 50 km - 90,00 динара
- Регио Експрес и Интер регио воз од 51 km и више - 180,00 динара
- Inter City воз од 1 до 100 km - 220,00 динара
- Inter City воз од 101 km и више - 340,00 динара
3) Накнада за резервисање седишта : 140 динара
4) Казна за путника који избегава да плати карту у возу износи:
- 3000 динара ако уплату изврши у року од 8 дана
- 6000 динара ако уплату изврши по истеку рока од 8 дана или ако се
наплата врши судским путем уз дотатне судске трошкове који иду на
терет путника
2. Ова одлука се сматра донетом када на њу да сагласност Влада Републике
Србије
3. Ову одлуку, по добијању сагласности из тачке 2. Објавити у „ Службеном
гласнику железнице Србије“ а.д.
4. Даном ступања на снагу ове Одлуке престаје да важи Одлука Скупштине
акционарског друштва за железнички превоз путника „Србија воз“ Београд број
5/2020-119-65 од 16.09.2020. године („ Сл.гласник РС“, бр. 19/2021)
О б р а з л о ж е њ е
Претходна корекција цена у унутрашњем путничком саобраћају, извршена је у априлу
2021. године на основу Одлуке Скупштине акционарског друштва за железнички превоз
путника „Србија Воз“ бр. 5/2020-119-65 oд 16.9.2020. године и Решења о давању
сагласности Владе РС на Одлуку о утврђивању цена услуга у унутрашњем путничком
саобраћају бр. 338-2643/2021 oд 01.04.2021. године. Имајући у виду да цене возних карата
у унутрашњем железничком путничком саобраћају нису мењане више од две године,
потребно је извршити усклађивање цена са инфлаторним кретањем (слика 1.).
Слика 1. Преглед остварене инфлације по месецима
(преузето са https://www.stat.gov.rs/srlatn/
vesti/statisticalrelease/?p=14035&a=03&s=0301?s=0301)
Осим тога у међувремену су се изменили услови привређивања, праћени значајним
повећањем трошкова експлоатације, у највећој мери као резултат повећања цена:
- eнергената, превасходно дизел горива, у просеку од око 20% за разматрани период;
- струје вуче коју плаћамо кроз накнаду за приступ инфраструктури од око 50% зa
период 2022/2021 година, односно 39% за период 2023/2022 година;
- резервних делова, у просеку од око 25%
- цене рада, у износу од око 11% за период 2022/2021 година и око 16% за период
2023/2022 година.
У прилог томе треба истаћи и досадашње активности „Србија Воз“ а.д. везане за:
- повећање конфора путника набавком нових возних средстава путничког саобраћаја,
превсходно нових ЕМВ серије 410/418, као и то да се до краја годене очекује
увођење у саобраћај нових ЕМГ серије 413/417-100;
- модернизацију продајне мреже;
- радове на изградњи техничко-путничке станице, са циљем повећања квалитета
одржавања возних средстава,
као и то да су цене у железничком путничком саобраћају значајно ниже у односу на
конкурентске видове саобраћаја, посебно друмском.
На основу упоредне анализе цена карата аутобуског и железничког путничког саобраћаја
утврђено је да је превоз аутобусом у просеку скупљи за око 130%, док на неким
релацијама ова разлика износи нешто испод 200%. Ако се узме у обзир да су упоређиване
редовне возне цене, а да је у циљу конкурентности на транспортном тржишту Србија Воз“
а.д. својим корисницима услуга омогућило читав спектар повластица са могућношћу
остварења снижене цене (у распону од 20 до 50% за различите категорије путника), уз
присутан попуст од 5% за on line куповину карата, може се закључити да су цене
железничког превоза значајно ниже од цена аутобуског превоза (табела 1.).
Табела 1. Упоредни приказ цена појединачних возних и аутобуских карата (у дин.)
Релација
Цена возне карте за
регио 2. разред
(цене на благајни)
Цена аутобуске
карте
Индекс
цена аутобуске/
цена возне карте
један
смер повратна један
смер повратна један
правац повратна
Београд-Ваљево 504 806 1150 1750 2,28 2,17
Београд-Ужице 768 1228 1710 2410 2,22 1,96
Београд-Пријепоље 1071 1714 2110 2810 1,97 1,64
Београд-Нови Сад 393 628 900 1350 2,29 2,15
Београд-Ниш 962 1540 1830 2710 1,90 1,75
Смедерево-Пожаревац 178 296 470 940 2,64 3,17
Ниш-Лесковац 215 344 640 990 2,97 2,87
Ниш-Зајечар 511 806 1410 2380 2,75 2,95
У складу са тим, предлажемо повећање цена возних карата у износу од најмање 15%.
Повећање редовних возних цена у висини од просечно око 15 %, за куповину возне карте
путничког воза 2. разреда на путничкој благајни, износило би за зону 1-120 км - 0,60
дин./км, за зону 121-320 км - 0,50 дин./км и за зону од 321 и више - 0,40 дин./км, што
значи да би цена возне карте износила по зонама 1-120 км - 4,30 дин./км, 121-320 км - 3,70
дин./км и од 321 и више - 3,40 дин./км.
Тиме би била задржана дегресија, што значи да се путницима који путују на дужим
релацијама омогућава нижа цена по километру, самим тим и повољнија цена путовања,
чиме се пружа могућност да железнички превоз остане конкурентан на дужим релацијама.
И после повећања цена, превоз железницом и даље остаје значајно јефтинији у односу на
већину друмских превозника.
Председник одбора директора
_____________________
Иван Булајић
 
Inače, Srbija Voz planira povećanje cena karata za 15%, čeka se odobrenje od Vlade.

Prenosim u celosti:

„Србија Воз“ а.д.
Број:
Датум:
Београд ПРЕДЛОГ
На основу члана 24. Статута Акционарског друштва за превоз путника „Србија Воз“,
Београд („Службени гласник РС“, бр. 60/15 и „Службени гласник Железнице Србије“,
бр.14/17), Одбор директора „Србија Воз“ а.д. је на седници одржаној _______ 2023.
године донео
О Д Л У К У
о утврђивању цена услуга у унутрашњем путничком саобраћају
1. Утврђују се цене услуга у унутрашњем путничком саобраћају „Србија воз“ а.д.
на следећи начин:
1) Редовна возна цена путничког километра, по зонама, износи:
-када се купује на благајни:
- од 1 до 120 km - 4,30 динара за 2. разред, односно 6,45 динара за 1. разред
- од 121 до 320 km - 3,70 динара за 2. разред, односно 5,55 динара за 1. разред
- од 321 km и више-3,40 динара за 2. разред, односно 5,10 динара за 1. разред
-када се купује у возу:
- од 1 до 120 km - 5,60 динара за 2. разред, односно 8,40 динара за 1. разред
- од 121 до 320 km - 4,80 динара за 2. разред, односно 7,20 динара за 1. разред
- од 321 km и више - 4,40 динара за 2. разред, односно 6,60 динара за 1. разред
2) Додатне цене за возове вишег тарифског ранга, уз редовну возну цену
износе:
-када се наплаћује на благајни:
- Регио воз од 1 до 20 km : 12,00 динара
- Регио воз од 21 до 50 km : 35,00 динара
- Регио воз од 51 km и више : 70,00 динара
- Регио Експрес и Интер регио воз од 1 до 50 km - 70,00 динара
- Регио Експрес и Интер регио од 51 km и више - 140,00 динара
- Inter City воз од 1 до 100 km - 170,00 динара
- Inter City воз од 101 km и више - 260,00 динара
-када се наплаћује у возу
- Регио воз од 1 до 20 km : 16,00 динара
- Регио воз од 21 до 50 km : 50,00 динара
- Регио воз од 51 km и више : 90,00 динара
- Регио Експрес и Интер регио воз од 1 до 50 km - 90,00 динара
- Регио Експрес и Интер регио воз од 51 km и више - 180,00 динара
- Inter City воз од 1 до 100 km - 220,00 динара
- Inter City воз од 101 km и више - 340,00 динара
3) Накнада за резервисање седишта : 140 динара
4) Казна за путника који избегава да плати карту у возу износи:
- 3000 динара ако уплату изврши у року од 8 дана
- 6000 динара ако уплату изврши по истеку рока од 8 дана или ако се
наплата врши судским путем уз дотатне судске трошкове који иду на
терет путника
2. Ова одлука се сматра донетом када на њу да сагласност Влада Републике
Србије
3. Ову одлуку, по добијању сагласности из тачке 2. Објавити у „ Службеном
гласнику железнице Србије“ а.д.
4. Даном ступања на снагу ове Одлуке престаје да важи Одлука Скупштине
акционарског друштва за железнички превоз путника „Србија воз“ Београд број
5/2020-119-65 од 16.09.2020. године („ Сл.гласник РС“, бр. 19/2021)
О б р а з л о ж е њ е
Претходна корекција цена у унутрашњем путничком саобраћају, извршена је у априлу
2021. године на основу Одлуке Скупштине акционарског друштва за железнички превоз
путника „Србија Воз“ бр. 5/2020-119-65 oд 16.9.2020. године и Решења о давању
сагласности Владе РС на Одлуку о утврђивању цена услуга у унутрашњем путничком
саобраћају бр. 338-2643/2021 oд 01.04.2021. године. Имајући у виду да цене возних карата
у унутрашњем железничком путничком саобраћају нису мењане више од две године,
потребно је извршити усклађивање цена са инфлаторним кретањем (слика 1.).
Слика 1. Преглед остварене инфлације по месецима
(преузето са https://www.stat.gov.rs/srlatn/
vesti/statisticalrelease/?p=14035&a=03&s=0301?s=0301)
Осим тога у међувремену су се изменили услови привређивања, праћени значајним
повећањем трошкова експлоатације, у највећој мери као резултат повећања цена:
- eнергената, превасходно дизел горива, у просеку од око 20% за разматрани период;
- струје вуче коју плаћамо кроз накнаду за приступ инфраструктури од око 50% зa
период 2022/2021 година, односно 39% за период 2023/2022 година;
- резервних делова, у просеку од око 25%
- цене рада, у износу од око 11% за период 2022/2021 година и око 16% за период
2023/2022 година.
У прилог томе треба истаћи и досадашње активности „Србија Воз“ а.д. везане за:
- повећање конфора путника набавком нових возних средстава путничког саобраћаја,
превсходно нових ЕМВ серије 410/418, као и то да се до краја годене очекује
увођење у саобраћај нових ЕМГ серије 413/417-100;
- модернизацију продајне мреже;
- радове на изградњи техничко-путничке станице, са циљем повећања квалитета
одржавања возних средстава,
као и то да су цене у железничком путничком саобраћају значајно ниже у односу на
конкурентске видове саобраћаја, посебно друмском.
На основу упоредне анализе цена карата аутобуског и железничког путничког саобраћаја
утврђено је да је превоз аутобусом у просеку скупљи за око 130%, док на неким
релацијама ова разлика износи нешто испод 200%. Ако се узме у обзир да су упоређиване
редовне возне цене, а да је у циљу конкурентности на транспортном тржишту Србија Воз“
а.д. својим корисницима услуга омогућило читав спектар повластица са могућношћу
остварења снижене цене (у распону од 20 до 50% за различите категорије путника), уз
присутан попуст од 5% за on line куповину карата, може се закључити да су цене
железничког превоза значајно ниже од цена аутобуског превоза (табела 1.).
Табела 1. Упоредни приказ цена појединачних возних и аутобуских карата (у дин.)
Релација
Цена возне карте за
регио 2. разред
(цене на благајни)
Цена аутобуске
карте
Индекс
цена аутобуске/
цена возне карте
један
смер повратна један
смер повратна један
правац повратна
Београд-Ваљево 504 806 1150 1750 2,28 2,17
Београд-Ужице 768 1228 1710 2410 2,22 1,96
Београд-Пријепоље 1071 1714 2110 2810 1,97 1,64
Београд-Нови Сад 393 628 900 1350 2,29 2,15
Београд-Ниш 962 1540 1830 2710 1,90 1,75
Смедерево-Пожаревац 178 296 470 940 2,64 3,17
Ниш-Лесковац 215 344 640 990 2,97 2,87
Ниш-Зајечар 511 806 1410 2380 2,75 2,95
У складу са тим, предлажемо повећање цена возних карата у износу од најмање 15%.
Повећање редовних возних цена у висини од просечно око 15 %, за куповину возне карте
путничког воза 2. разреда на путничкој благајни, износило би за зону 1-120 км - 0,60
дин./км, за зону 121-320 км - 0,50 дин./км и за зону од 321 и више - 0,40 дин./км, што
значи да би цена возне карте износила по зонама 1-120 км - 4,30 дин./км, 121-320 км - 3,70
дин./км и од 321 и више - 3,40 дин./км.
Тиме би била задржана дегресија, што значи да се путницима који путују на дужим
релацијама омогућава нижа цена по километру, самим тим и повољнија цена путовања,
чиме се пружа могућност да железнички превоз остане конкурентан на дужим релацијама.
И после повећања цена, превоз железницом и даље остаје значајно јефтинији у односу на
већину друмских превозника.
Председник одбора директора
_____________________
Иван Булајић
Apsolutna podrška, nerealno je da voz (pogotovo na konkurentnim relacijama) bude preko 2x jeftiniji od autobusa. Ja bih lično napravio razliku između obnovljenih pruga i ostalih. Jednostavno nije fer da neko na Prijepolje-Priboj plaća istu cenu kao neko na Beograd-Inđija. Em ima manje vozova, em je usluga dosta lošija. Ovo se može rešiti tako što se na deonice Beograd-Novi Sad, Beograd-Valjevo i Beograd-Vršac (+još neke) računa po posebnom tarifnom rangu koji bi bio skuplji. Ako voz koristi kombinaciju 2 deonice, sabiraju se oba.
Ako ćemo realno, da se sutra podigne cena za 30% na BG-NS gubitak putnika bi bio minimalan.
 
Realno ako jos barsku poskupe mogu da je ugase dalje od Užica. Ionako svako normalan odavno ide autobusom tom trasom. Voz biraju samo ovi što se švercuju a njih poskupljenje ne dotiče :D
 
Једино чиме Србија Воз може да привуче путнике су јефтине карте, јер су јад и беда што се тиче реда вожње,
у августу сам хтео да идем возом до Лознице и назад и имају веровали или не 1 (један) полазак дневно, а аутобуса колико хоћеш и кад хоћеш, ако иду ка изједначењу карте са аутобуском, иако је неупоредиво комфорније путовати возом, могу слободно да угасе све линије осим те БГ- НС и да промене назив компаније из Србија Воз у
БГ- НС Воз.
 
Једино чиме Србија Воз може да привуче путнике су јефтине карте, јер су јад и беда што се тиче реда вожње,
у августу сам хтео да идем возом до Лознице и назад и имају веровали или не 1 (један) полазак дневно, а аутобуса колико хоћеш и кад хоћеш, ако иду ка изједначењу карте са аутобуском, иако је неупоредиво комфорније путовати возом, могу слободно да угасе све линије осим те БГ- НС и да промене назив компаније из Србија Воз у
БГ- НС Воз.
Većina putnika je na BG-NS, BG-VA, BG-VŠ i NS-SO. Na ovim relacijama dizanje cene karte će dovesti do minimalnog opadanja broja putnika koje će se negirati pozitivnim promenama od novog reda vožnje. Pomenuti pravac za Loznicu dobija mnogo bržu vezu za Beograd 2x dnevno i to je maksimum koji trenutno može da se uradi. Cena karte ne utiče mnogo na broj putnika, jer je i sa ovim povećanjem jako niska
 
Negde ima smisla povećati cenu, dok negde ne.
U našoj državi nije svuda ista finansijska moć, po meni bi trebalo izuzeti Istočnu i Južnu Srbiju iz ovoga.
Jedan seljak iz Vrtišta ili Niševca ne zaslužuje da plaća veću cenu karte, pogotovo ne nakon loše godine, gde je dizel bio nikad skuplji dok su usevi slabo i loše rodili.
 
Логично је и да када буду конкурентни да повећају цену карте или је изједначе са аутобуском, увек би пре ишао возом, него аутобусом за исту цену карте, па онда нека ови други то јест аутобуски превозници снижавањем цене покушају да привуку путнике или како већ, њихов проблем,

али возова једноставно нема, прво скочи, па реци хоп,
мораш људе прво да упознаш са тим да уопште постојиш, па да их полако навикнеш на путовање возим после 40 година пропадања.
 



Не доградња, већ реорганизација реда вожње. Ово што сада имамо је мање више наслеђени хаос који није одржив. Ово пишем након доживљаја из прве и друге руке у томе како се координише израђивање реда вожње.

Укратко / TLDR: Институције и предузећа се понашају као да су светови за себе. Нико се не усуђује да мења status quo, чак и када је лош и не координишу међусобно да би оптимизовали ред вожње.

А као детаљнији пример дајем 2 године пруге БГ-НС:

1. Отвори се пруга у марту 2022. са "неоптималним" редом вожње, али усклађено са БГ возом у неким слотовима. Нису могли свугде да ускладе јер је БГ воз у тактном режиму а међуградски саобраћај НС-БГ у том тренутку није. Ипак, тамо где је могло су се потрудили да уклопе.

Тако у тим терминима БГ воз из Батаје креће 3 минуте након проласка регио(ескпрес) воза из НС ка БГ (видети садашња преседања 07:24-07:27, 07:54-07:57 која су заоставштина старог РВ), све како треба. Логично би било прекопирати овај шаблон на остатак дана, да буде једно преседање по сату барем како треба. Ех, само када би Србија воз исто имао тактни ред вожње...

2. Долази мај 2022. и Србија воз уводи тактни ред вожње од 8 до 20. Сатни такт за ИЦ и на свака 2 од 3 сата за регио. Океј, коначно нека крштена организација међуградског реда вожње, сада ће у сваком сату бити могуће преседање.

Неће? Како неће? Секретаријат за јавни превоз није поднео захтев за промену реда вожње када и Србија воз, тако да њихов ред вожње и уговор не може да се дира. Јер што би побогу они међусобно комуницирали, помогли путницима и повећали своје приходе.

Резултат тога је да на прузи где и БГ воз и међуградски саобраћај имају сатни такт (што је зицер) - они нису синхронизовани. Уместо да чекаш 3 минуте на БГ воз у Батаји, имаш ту част да сада чекаш 53 или 23 на Прокопу (на Прокопу постоји заклон), у зависности од доба дана. Јер тако смо у могућности.

3. Долази октобар 2022. и пушташ возове за Шид. Да ли ћеш њих увести у неком шаблону? Наравно да не. Плус их прилагоди БГ возу (који је већ сам по себи лоше постављен), плус их прилагоди новосадским возовима у скоро свим, али не свим ситуацијама (ово "не свим" је наша бољка поготово).

И шта ћемо сада да радимо? Ништа, од децембра се уводи нови ред ред вожње, ту ћемо све исправити.

4. Долази децембар 2022. и на снагу ступа ред вожње у којем апсолутно ништа поводом БГ воза није измењено! Идеална прилика да се људима врате свакодневно отети сати због неспособности управе, али пропуштена. Океј, можда воле да имају празније возове и једни и други, и да не нуде најбољу услугу и по тржиште и њих. Сконтаће следеће године ваљда.

5. И ево је 2023., нова прилика. Сад ћемо да исправимо све што нисмо до сада. Увешћемо сада возове из Панчева ка новосадској прузи. Да ли ћемо да искористимо то да попунимо оне 4 рупе у регио НС-БГ такту? (09:30, 12:30, 15:30 и 18:30) Наравно да нећемо, јер шта ће нам пун такт који је ефикасан и једноставан за разумевање путницима.

У 09:30 и 15:30 ћемо увести полазак НС - Панчево, да не буде да смо џабе бацили гарнитуру. Ово је ок. А у 12:30 и 18:30 опет нећемо ништа, јер што бисмо то радили. Онај ко изађе са посла у НС у 17:30, а живи нпр. у Пазови, нека лепо чека воз до 19:30. Јер тако смо у могућности. Нудимо ти супер услугу, али само део дана. Остатак дана ко те шиша, иди на бус или колима, или се пресели у Београд, па ћеш имати и Сокола који иде на сат.
Убацише целу једну нову гарнитуру и опет немамо сатни такт, и опет немамо целодневно Панчево - НС, и опет се прилагођавамо неким прошлим редовима вожње, да не поверује човек.

6. Успут ћемо кроз године Лазаревачки и Младевновачки саобраћај у Врачарском тунелу прилагодити БГ возу Овча - Батајница, а онда ћемо и Вршачки воз да прилагодимо томе. А онда ћемо и Панвоз да прилагодимо, а онда и овај нови регио експрес из Панчева ка Пазови и НС.

И пуштамо их онда у слотовима којима треба да иду? Наравно да не, него у онима које имамо јер остали "не смеју да се дирају, то је БГ воз". А одакле је то клупче тих "доступних" слотова кренуло? Негде у неком допису Секретаријата за јавни превоз поднешеном инфри тамо негде пре 3 године.

И вози тако у круг. Пута икс итерација на свакој прузи. Преписује се од прошле године да би се преписивало, институције не комуницирају. Нико не зна да ти да одговор зашто нешто баш тада саобраћа, али су сви пуни отпора када се предложи нека оптимизација. Не дај боже да Србија воз и Секретаријат седну за један сто и договоре се око преседања... то су две државе.

7. Решење је један целокупни ресет у аспекту планирања реда вожње. У пракси њега путници не би негативно осетили (у смислу промене рутине) јер би возови били истумбани само минимално у оквиру једног часа, 10-30 минута. А добиле би се боље везе, ефикаснија преседања, бољи термини полазака. Међутим такво тумбање и систематизовање слотова разликује озбиљне железнице од нашег Гумењаристана. А због оваквих ствари хиљаде и хиљаде људи свакодневно губи сате, а железница потенцијалне путнике.

Остаје нада да ће их пуштање нових пруга за Суботицу и Експо натерати да направе неки дугорочни систем, јер тешко да ће ово овако моћи да се настави. И не, ово нема везе са инфраструктуром, само са вољом и координацијом. Инфраструктура нам јесте препрека, али хајде да пре тога пустимо кочницу коју сами држимо без потребе.
^^^Lepo dočarano kako ni nove garniture ni pruge ne garantuju uopšteno viši nivo usluge sve dok srednjovekovni nesposobnjakovići gase vatru dolivanjem ulja.

Riba smrdi od glave servirane u Nemanjinoj pa tu pitanje da li bi i urnisanje nikkin kyoiku metodologijom uopšte imalo efekta budući da su sami po sebi oličenje jedne mrzovoljne, lenje, nekompetentne i bahate nabacotine prevaranata i bitangi zaista predugo lišene bilo kakvog reda i discipline.

Tu bi samo smena cele garniture pomogla budući da dok mladi masovno odlaze u nadi da će izbeći low skill poslove u "novootvorenim Vučićevim pogonima", oni se bahate kako stignu na štetu naroda koji plaća.

Ja sam uslovno za selektivno podizanje tarife (ono što je Boki pomenuo), ali ipak ne bih to uradio bez sistemskih promena u organizaciji poslovanja, jer kontam da bi u slučaju regresije statusa kvo krajnji korisnik srednjoročno možda dobio samo jednako lošu a skuplju uslugu. Ukratko bilo kakvu promenu tarifne politike uslovio bi garancijom dobrog odnosa cene i kvaliteta prevozne usluge.

Upravo smo po tom pitanju operisani pa me iz tog razloga neizvesnost najviše i plaši.
 
Taj seljak ima dizel za 179d.

I to je mnogo, šišanje kako god okreneš.
Suncokret podbacio, kukuruz isto, pšenica niska cena (bitno da je Hleb skup), oluje koje su harale letos su sve uništile što su mogle.
I šta onda? Onda mu povećaj cenu vozne karte do grada, ma nek Niševac-Knjaževac košta 1000 din povratna, a nemaš alternativu, jer je putem skoro 2h kolima, a autobus nema.
Srbija Voz za mnoga manja mesta ima monopol u prevozu ma koliko god to zvučalo neverovatno ili ne, a ponašanje je isto na nivou autobuskih ološa.
Nikad manje vozova, nikad duže vreme putovanja, a oni naplaćaju više ma važi...
Povećanje ima smisla na relacijama ka Vršcu, Valjevu, Novom Sadu, ali za ostalo? Ne postoji nikakav osnov!

Uostalom, na Televiziji se gosn Mali hvali kako imamo višak u kasi, 'ajde brale onda daj u unutrašnjost malo ljudima.
Koristim prevoz u Beogradu, dnevna karta 120 din, mesečna 1000 din, ali zato ću voz do mog sela da plaćam preko 200 din u jednom pravcu (55 min vožnje), pa to je diskriminacija ljudi van Beograda, zašto bi seljak morao da plaća više od Beograđanina, a hrani ovu zemlju???
Ništa lično, ali samo konstantujem.
 
Нека здрава логика би била да поскупе карте за правце са више путника а да на сланије попуњеним линијама остану исте, мада сам против било каквог поскупљења на железници потшо је цена једна од главних предности воза над аутобусом.
 
У овом тренутку, пошто имамо огромне разлике у брзини путовања возова у зависности од пруга, возове би требало тарифирати по томе која је средња брзина од почетне до крајње станице (са укљученим стајањима између). Нпр. као у земљама бившег СССР - до 50 км/ч путнички, од 50 до 90 км/ч брзи, од 90 км/ч навише експресни. На тај начин би садашњи интерсити и региоекспрес БГ-НС имали тарифу експресног (просечна брзина изнад 90 км/ч), а регио тарифу брзог (просечна брзина испод 90 км/ч), док би рецимо хипотетички интерсити (и сви спорији возови) из Београда за Пријепоље или Ниш имали тарифу путничког (просечна брзина испод 50 км/ч). То је једино праведно у овој ситуацији - просечна брзина, тј. удаљеност подељено на време путовања, а не број стајања.
 
I to je mnogo, šišanje kako god okreneš....
Stanje u koje je dovedena čitava Srbija se najbolje vidi u poljoprivredi.
Subvenije se dele potpuno bez smisla.
Npr. svako ko ima nešto poljoprivrednog zemljišta može da registruje Poljoprivredno gazdinstvo.
Kad to uradi, uzme karticu kod Nis-a i može da kupuje gorivo po nižoj ceni. Isti su ulovi bez obzira na veličinu parcele, gajene kulture i sl.
Ovo se masovno zloupotrebljava, jer ti niko ne brani da taj dizel iz kante umesto u traktor sipaš u auto, taksi ili kamion. Takođe je vrlo diskutabilno što kartice izdaje samo jedna privatna firma, a ne država ili više firmi. Tako sada samo na Vračaru ima preko 3000 gazdinstava.
Posle taj "poljoprivrednik" takođe konkuriše i za novčane subvencije. Pod istim uslovima i onaj koji radi i onaj koji ne zna gde mu je njiva, ali bukvalno.

Ovo zaslužuje posebnu temu na Forumu.
 
Poslednja izmena:
E tu se slažemo.

Nego, IŽS je krenuo da uređuje pružni pojas ispod Kuršumlije ka Merdaru, neka inicijativa je da se osposobi i taj deo pruge.
Šta je problem?
Brzina od Doljevca do Prokuplja je 20 km/h, toliko bi bila i do Merdara.
Već u nacrtu se vidi da voz relaciju od Niša do Prokuplja prolazi za 2 ipo sata!
Neka slobodna procena za Niš-Merdare je neverovatnih 5 sati putovanja ako bi se uspostavio taj voz.

Ovaj voz bio bi ubedljivo najsporiji voz u državi i verovatno bi ušao u anale najsporijeg putničkog voza u poslednjih 100tinak godina, ali građani bi plaćali skuplje karte!🙂

Foto: M. Đorđević

FB_IMG_1694371976714.jpg

Screenshot_20230910_205327_Facebook.jpg
 
Stanje u koje je dovedena čitava Srbija se najbolje vidi u poljoprivredi.
Subvenije se dele potpuno bez smisla.
Npr. svako ko ima nešto poljoprivrednog zemljišta može da registruje Poljoprivredno gazdinstvo.
Kad to uradi, uzme karticu kod Nis-a i može da kupuje gorivo po nižoj ceni. Isti su ulovi bez obzira na veličinu parcele, gajene kulture i sl.
Ovo se masovno zloupotrebljava, jer ti niko ne brani da taj dizel iz kante umesto u traktor sipaš u auto, taksi ili kamion. Takođe je vrlo diskutabilno što kartice izdaje samo jedna privatna firma, a ne država ili više firmi. Tako sada samo na Vračaru ima preko 3000 gazdinstava.
Posle taj "poljoprivrednik" takođe konkuriše i za novčane subvencije. Pod istim uslovima i onaj koji radi i onaj koji ne zna gde mu je njiva, ali bukvalno.

Ovo zaslužuje posebnu temu na Forumu.
Što se tiče poljoprivrede slažem se.

Nego, zar nema ograničenje na količinu, ako si registrovao X hektara imaš Y litara godišnje? Tačno je da može vrlo lako da se dobije, ali je ušteda recimo 7-8 dinara po litru, napuniš pun i uštedeo si 500 kinti lol. Možda se nešto promenilo, kad mi je nuđena kartica tako su neke opcije bile, smešna ušteda.

Ovi što troše mnogo goriva, imaju druge šeme. Tamo gde se rade putevi i slično, krade se opasno dizel, što sami rukovaoci građevinskim mašinama, što narod koji se vrzma noću i istače. Pa onda prodaju na bure a cena bude recimo 30 kinti jeftinija. A najaganija je priča ovih što imaju kartice za gorivo državnih preduzeća. Ti dođeš sa njim na pumpu i natočiš koliko hoćeš, znači ne pričam pun rezervoar nego hiljadu + litara, i on provuče karticu a ti mu daš keš, a plaćaš umesto 200, po 160. Verovatno su kartice za mašine, da je za škodu superb prvo bi te pitali gde ti stalo 1000 litara kad je rezervoar 60, ali detalji me ne interesuju.
 
Većina putnika je na BG-NS, BG-VA, BG-VŠ i NS-SO. Na ovim relacijama dizanje cene karte će dovesti do minimalnog opadanja broja putnika koje će se negirati pozitivnim promenama od novog reda vožnje. Pomenuti pravac za Loznicu dobija mnogo bržu vezu za Beograd 2x dnevno i to je maksimum koji trenutno može da se uradi.
Od nabrojanih linija jedino BG-NS ima red vožnje dostojan jedne srednje razvijene zemlje, sve ostalo je ne daj ti bože; BG-VA ima pišljivih 8 vozova dnevno van letnje sezone, i to računajući poluraspali noćni barac. Ta deonica barske pruge je imala duplo više vozova čak i u vreme kada je bila u lošijem stanju nego danas, a koliko autobusa dnevno vozi na istoj relaciji? BG-VŠ ostaje 6 pari vozova dnevno radnim danom, ni tu nema nikakvog povećanja saobraćaja. Loznica će se baš usrećiti sa 2 polaska dnevno umesto jednim, pogotovo što voz dva puta mora da menja smer i pravi pauze u Šapcu i Rumi.

Cene putovanja skaču već drugi put u zadnje 2 godine, standard korisnika usluge se ne poboljšava, kvalitet usluge se takođe ne poboljšava, osim minimalno i samo na jednoj relativno kratkoj liniji između dva najveća grada.
 
Vrh