Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ови вагони ми не изгледају ништа посебно, осим што су савремени. А пошто је Зименз цена је сигурно одговорајућа. Ово за локомотиве су ме за срце ујели. То ти је као да ми мерцедес не дозвољава да оджавам ауто у сервису који ја хоћу, већ да мора њихов.
 
Ово за локомотиве су ме за срце ујели. То ти је као да ми мерцедес не дозвољава да оджавам ауто у сервису који ја хоћу, већ да мора њихов.
:ROFLMAO:
Moram da te razočaram isto ti je i sa mercedesom u današnje vreme, tamo gde si ga kupio tamo ga servisiraš dok traje garancija, kad istekne možeš gde hoceš. Ako si ga kupio u Martincima tamo ga servisiraš.
 
dok traje garancija
Можда грешим, али:
1. Чачнеш нешто у гарантном року, гаранција се скида
2. Локомотиве више нису у гарантном року, истекла гаранција?

У оба случаја каква бре тужба?!
 
Можда грешим, али:
1. Чачнеш нешто у гарантном року, гаранција се скида
2. Локомотиве више нису у гарантном року, истекла гаранција?

У оба случаја каква бре тужба?!
Za automobile da odmah se skida, osim za potrošne materijale(brisače) ako zameniš pakne opet se skida što nema logike ali tako je. I ovo za brisače se odnosi na jeftinije automobile (tipo, fabia) ovi skuplji moraju u servisu pošto idu specijalni brisači sa otvorima za tečnost na njima.
Za Vectrone ne znam šta su naši potpisivali, ali dokument gde i ko može da ih održava jesu sigurno pošto su oni predmet kredita/lizinga.
 
Kada se zavši pruga do Beča mogu da potpišem da bi OBB najradije otvorio svoju liniju do Beograd-a
Мораћу да те разочарам. Познаник који ради у ОББ-у, задужен баш за међународни ред вожње ми је објаснио - ОББ нема ни најмањи интерес да уводи линије ка земљама са значајно нижим БДП-ом од Аустрије по комерцијалним основама. Једноставно је трошак аустријског особља превелики за куповну моћ у тим земљама. Сарадња ОББ, МАВ, СВ под одређеним условима да, али соло варијанта ОББ нема ни најмање шансе. А Мађари су иначе најтежи за преговоре што се услова саобраћања међународних возова тиче. Врло су искључиви. Или ће бити како они траже или неће бити.


Isto su rekli i da se Niš - Dimitrovgrad radi od Maj-a...

И тако већ 30 година, односно 30 мајева.


Kapiram da će zajedno sa Austrijancima da se organizuju, a ne da konkurišu jedni drugima?

Управо. Као и у највећем бројем случајева у Европи. + Мађари наравно.

Зашто би биле субвенционисане цене за брзе возове попут Сокола?

Да не би доживео судбину многих брзих возова по Европи, где су укидали споре возове да би напунили полупразне брзе.
 
Pa verovatno će sarađivati na klasičnim vozovima, ali Railjet bi bio luksuzna usluga koja bi mogla da se organizuje do Beograda bez da se takmiči sa klasičnom. Ovde će najviše izgubiti avio prevoznici, nešto slično kao u Italiji na Rim-Milani
Railjet nije nikakva luksuzna usluga, railjet nije brzi voz u smislu kao ICE ili TGV. To je najobičnija marketinška podvala ljigavih ÖBB, šljašteća šminka da se u vagon natrpa više ljudi nego što je moglo u ranije klasične vagone. Kad uđeš u pun vagon, bukvalno te zapljusne koliko zdiba, a kako i ne bi kad toliki ljudi sede tu.

RJ za razliku od klasičnih garnitura, ako se dobro sećam, osim običnog prvog razreda, ima i neku kao biznis klasu.

"Klasični voz" za Beč slobodno zaboravite, msm ne pratim to više toliko, možda ima nekih promena, mada ne verujem. Da ÖBB sarađuje sa Srbija Vozom - to deluje kao naučnofantastična priča, ÖBB će eventualno izdiktirati svoje uslove, i to uz dosta muke. Raspitajte se malo kako je prošlo uvođenje famoznog railjeta za Budimpeštu i Prag, pa će vam sve biti jasno. A znamo šta su za Austrijance Budimpešta i Prag, a šta Beograd.
 
Мораћу да те разочарам.
Evo rasplakah se, isekao si ostatak rečenice napravio kako tebi odgovara da bi nastavio svoj hejt prema svemu što neko napiše kao što ti je više ljudi pisalo.
Ovde svi iskazujemo svoje mišljenje i predloge kako bi mi nešto uradili, diskutujemo, mi ne odlučujemo o tome, verovatno nikada nećemo. A ti samo tražiš način da svakog ko iskaže svoje mišljenje, da svoj predlog “oboriš” makar taj predlog bio optimističan i daje temu za diskusiju kako bi drugi ljudi to uradili, da li je to uopšte moguće itd. Za ovih pet meseci na forumu jednom ali jednom nisam video da si podržao šta je neko napisao ili predložio.

Niko nigde nije pomenuo OBB kao jedinog operatera sa samo svojim kompozicijama na toj liniji. To sve što si ti napisao može sutra da se promeni ukoliko se vidi finansijska prilika, a ne treba gledati daleko samo pogledaj koliko gastarbajtera dolazi iz Austrije preko leta u Srbiju što avionom, što autobusom. Povratna karta za autobus do Austrije iz istočne Srbije košta 100€, ako karta za voz košta i 150-200€ siguran sam da će ti ljudi ići vozom. Za razliku od aviona mogu da ponesu koliko god stvari žele i što je najvažnije šta žele(restrikcije u avionu za tečnost na primer) i još komfornije nego autobusom i brže.
Да не би доживео судбину многих брзих возова по Европи, где су укидали споре возове да би напунили полупразне брзе.
Ovde verovatno porediš linije između gradova koji sigurno imaju manje stanovnika od Beograda i Novog Sada. Dokle god voz košta manje ili isto od autobusa više ljudi će koristiti voz, takođe ne uzimaš u obzir promenu samih navika među ljudima, imam par prijatelja koji se nikada nisu vozili vozom dok se nije otvorila pruga Bgd - NS posle toga svi oni preferiraju voz ne samo na toj deonici nego gde god da idu makar putovali i sat vremena duže zbog samog komfora u odnosu na autobus. Ako je to što ti tvrdiš da bi Soko propao bez subvencija onda bi vozovi trebali da budu prazni od kada karta više ne košta 300 dinara?
Meni nešto deluje da su ti vozovi i dalje puni, pogotovo Regio za vreme nekih dešavanja u Beogradu i Novom Sadu.
 
Railjet nije nikakva luksuzna usluga, railjet nije brzi voz u smislu kao ICE ili TGV. To je najobičnija marketinška podvala ljigavih ÖBB, šljašteća šminka da se u vagon natrpa više ljudi nego što je moglo u ranije klasične vagone. Kad uđeš u pun vagon, bukvalno te zapljusne koliko zdiba, a kako i ne bi kad toliki ljudi sede tu..

Dobro, nema potrebe da preterujemo.
"Railjet" nije sinonim za luksuz, međutim zasigurno nije ni podvala.🙂
Lično, iskustva sa uslugom "Railjet-a" su puno bolja u odnosu na "ICE', pre svega mislim na tačnost gde Nemci padaju, da ne pričam o "Ausfall-ovima", meni su sedišta udobnija u "Railjet-u" mada i to zavisi u odnosu na koje tačno generacije "ICE-a" poredimo. (trojka je zakon)

Ne brinite za vozove za Budimpeštu, politika će to dobro da ispegla.
Za početak da se do tamo dostojanstveno povežemo, lako ću da presedam za nadalje, barem u ovoj početnoj fazi..
Biće potrebne godine da se na pruzi između Budimpešte i Beograda razvijaju neki tranzitni ili vozovi koji će nas direktno spajati sa Bečom, Pragom ili Cirihom.
Možda će biti baš "Railjet" možda će biti skroz nešto drugo, to se ne može znati iz sadašanje perspektive, industrija vrlo brzo zna da promeni svoje odluke zbog iznenadne potražnje ili promene trendova.

Što se tiče cene za Intercity vozove, čak i uz povećanje ostalo bi dosta putnika.
Ljudi su prepoznali kvalitet i prednosti ove usluge u odnosu na druge vidove mobilnosti, jedini pad bi bio kod "ekskurzija" & "slobodnih vožnji", oni bi se verovatno prebacili na vozove sa manjom tarifom.
Ne bih puno dirao cene karata, ovo trenutno subvencionisanje se može shvatiti kao pružanje pomoći države građanima u vidu "socijalne karte" zbog trenutnog pritiska na kućni budžet.💰
 
Mislim da ime nije presudno.
Ako ne bude Railjet zbog nekih prava koje polaze OBB itd, biće onda neki domaći Sokojet i to je to.
 
Railjet nije nikakva luksuzna usluga, railjet nije brzi voz u smislu kao ICE ili TGV. To je najobičnija marketinška podvala ljigavih ÖBB, šljašteća šminka da se u vagon natrpa više ljudi nego što je moglo u ranije klasične vagone. Kad uđeš u pun vagon, bukvalno te zapljusne koliko zdiba, a kako i ne bi kad toliki ljudi sede tu.
Са овим се апсолутно слажем. Возови које је Рејлџет заменио су били неупоредиво удобнији, мање клаустофобични, пространији, а ишли су до 200 км/ч. Са Рејлџетом су се само убрзали на 230 км/ч, што су процентуално јако кратке деонице, тако да у пракси ништа специјално нису добили што се убрзања тиче.


Evo rasplakah se, isekao si ostatak rečenice napravio kako tebi odgovara da bi nastavio svoj hejt prema svemu što neko napiše kao što ti je više ljudi pisalo.
Ovde svi iskazujemo svoje mišljenje i predloge kako bi mi nešto uradili, diskutujemo, mi ne odlučujemo o tome, verovatno nikada nećemo. A ti samo tražiš način da svakog ko iskaže svoje mišljenje, da svoj predlog “oboriš” makar taj predlog bio optimističan i daje temu za diskusiju kako bi drugi ljudi to uradili, da li je to uopšte moguće itd. Za ovih pet meseci na forumu jednom ali jednom nisam video da si podržao šta je neko napisao ili predložio.

Niko nigde nije pomenuo OBB kao jedinog operatera sa samo svojim kompozicijama na toj liniji. To sve što si ti napisao može sutra da se promeni ukoliko se vidi finansijska prilika, a ne treba gledati daleko samo pogledaj koliko gastarbajtera dolazi iz Austrije preko leta u Srbiju što avionom, što autobusom. Povratna karta za autobus do Austrije iz istočne Srbije košta 100€, ako karta za voz košta i 150-200€ siguran sam da će ti ljudi ići vozom. Za razliku od aviona mogu da ponesu koliko god stvari žele i što je najvažnije šta žele(restrikcije u avionu za tečnost na primer) i još komfornije nego autobusom i brže.

Е сад стани. Није никакав хејт. Информација директно од једног од главних преговарача ОББ за међународни ред вожње. Ако ми не верујеш, могу ти дати контакт па провери са њим сам. ОББ никада неће имати никакав финансијски интерес да има воз под комерцијалним условима ка Србији. Сарадња са железничком компанијом из Србије, да. Самостално, не. Ако не желиш да прихватиш реалност, шта да радим. Поредиш цену карте из источне Србије до Беча са картом за воз из Београда до Беча. Где је логика? Шта мислиш, да ли ће неко за 200 е да се дрнда 6 сати из Кладова бусом до Београда па онда да преседа на воз (притом да мења станице у Београду) и још 6 сати до Беча (+ чекање у Београду) или ће аутобусом ићи директно без преседања за слично време за 100 евра? Уосталом има и опцију да седне на бродић преко Дунава из Кладова до Турну Северина одакле има директан воз до Беча за 78 евра повратну карту. Са ценом повратне карте 150-200 е из Београда до Беча тај воз могу одмах да угасе, с обзиром на повратне аутобуске карте од 60 евра и авион јефтинији од воза. Повратна карта од око 70-80 е Београд - Беч је већ ок, али она може да буде само уз кооперацију локалних оператера, а не воз по комерцијалним условима ОББ.

Ovde verovatno porediš linije između gradova koji sigurno imaju manje stanovnika od Beograda i Novog Sada.

Не. Поредим линије између много већих градова него Београд - Нови Сад. У Француској сам био сведок, док је још увек било пуно ноћних возова са кушетима између Париза и провинције да су ноћни возови били недељама унапред распродати, док су ТGV возови на истој релацији били полупразни и то чак у шпиц времену недељом поподне ка Паризу. То су решили тако што су укинули ноћне возове, како би се смањила конкуренција ТGV-у. У Русији су имали сличан проблем након увођења Сапсан возова Москва - Санкт Петербург. Карте су биле вишеструко скупље од стандардних возова и попуњеност лоша. Проблем су решили тако што су смањили цене за Сапсан и увели динамично формирање цена, а број конкурентских возова су донекле смањили.
 
Да, фамозни СНЦФ и његов премијум производ који доноси новац. Прво поукидаше (популарне) обичне возове, а сад им држава укиде и авионе као конкуренцију. Да немају наплатне рампе на аутопутевима као што их немају Немци, сад би их увео Мак(а)рон. Све за Те-Же-Ве. Двапут боље прошли Британци са обичним железницама (а смејали им се, као и они сами себи).

Гледе скупих карата Београд-Беч (није Србија више тако јефтина земља, пиво је у Бечу 5 евра, а у Београду три), њих би било могуће продати, и пословним путницима, да нам је Беч мало ближе; овако, та клијентела (која доноси новац) ићи ће авионом.
 
Upravo to sam i mislio, biznis putnici će biti ostavljeni avionima. Ali opet imamo tu drugu priču, a to je šta će biti sa tim avionima. Nesumljivo je da će red vožnje biti značajni resukovan, a za Budimpešti verovatno i ukinu.
Stoga mislim da stvarno ima prostora za ÖBB i Railjet da pokupi biznis putnike duž trase, možda ne 2025, ali kad krene cela priča sa vozovima i kad se generiše potražnja. Bar jedan/dva polaska za početak u dobrim terminima bi se sigurno isplatio.
SV mi se čini da želi da oformi 3 voza koja bi vozila Beograd-Budimpešta i Beograd-Beč. Kompozicije će pored naših imati i MAV vagone koliko znam.
 
Upravo to sam i mislio, biznis putnici će biti ostavljeni avionima. Ali opet imamo tu drugu priču, a to je šta će biti sa tim avionima. Nesumljivo je da će red vožnje biti značajni resukovan, a za Budimpešti verovatno i ukinu.
Stoga mislim da stvarno ima prostora za ÖBB i Railjet da pokupi biznis putnike duž trase, možda ne 2025, ali kad krene cela priča sa vozovima i kad se generiše potražnja. Bar jedan/dva polaska za početak u dobrim terminima bi se sigurno isplatio.
SV mi se čini da želi da oformi 3 voza koja bi vozila Beograd-Budimpešta i Beograd-Beč. Kompozicije će pored naših imati i MAV vagone koliko znam.

OBB набавља Railjet гарнитуре годинама унапред по претходно утврђеном плану. Ако нису планирали унапред за Београд, неће их ни бити, а нису планирали. Горепоменути познаник из Аустрије ми је рекао да је једина могућност да једна гарнитура која иде до Будимпеште која ноћи у Будимпешти продужава до Београда (пошто има времена у обрту), али у међувремену је додат један пар полазака између Беча и Будимпешта, па се и та једна гарнитура враћа увече из Будимпеште за Беч, тако да то дефинитивно отпада.

Друга, највероватнија варијанта је да се два поласка Еуросити возова у два слота из Беча за Будимпешту продуже за Београд, а то су поласци у 8:40 и 14:40 из Беча, а у повратку доласци у 15:20 и 21:20 у Беч. По мени је то добар план за почетак. По један полазак ујутру и поподне из оба града.
 
Upravo to sam i mislio, biznis putnici će biti ostavljeni avionima. Ali opet imamo tu drugu priču, a to je šta će biti sa tim avionima. Nesumljivo je da će red vožnje biti značajni resukovan, a za Budimpešti verovatno i ukinu.
Ништа од тога. Беч, опет, није тако близу (значајне редукције реда летења би било да воз путује 3-4 сата, какве-такве да путује 5-6 сати, све преко тога не утиче), а трансферни путници Ер Србије за Пешту (због којих линија и постоји) неће ићи возом.

Главни ефекат биће настанак новог саобраћаја, од људи који иначе не би путовали, или не би на ту страну.
 
Извините, а шта смо ми у Бечу заборавили да нам треба воз? Мислим има људи који не могу да лете, аутобусом је тесно, ок. Један дневно вагони који се каче на друге композиције. А ово маштање о не знам каквој конекцији?

Па имамо бар пет летова дневно за Беч. Шта то код нас фали а Бечу пружа?
 
Не знам шта бих ти рекао да нам фали, а да није панорамски точак у Пратеру... Можда да питамо оно Срба што тамо живи?
 
Извините, а шта смо ми у Бечу заборавили да нам треба воз? Мислим има људи који не могу да лете, аутобусом је тесно, ок. Један дневно вагони који се каче на друге композиције. А ово маштање о не знам каквој конекцији?

Па имамо бар пет летова дневно за Беч. Шта то код нас фали а Бечу пружа?
Nije ništa zaboravljeno, nego je čista ekonomija u pitanju. Tih 5 (ima ih više) dnevno letova su skoro uvek puni, autobusi (ima gomila prevoznika iz raznih gradova u Srbiji) i minibusevi takođe, Bla Bla Car isto - zašto ne i voz? Od svih ovih opcija najkomforniji su avion i voz - a ja mogu da se kladim da bi voz uzeo gomilu putnika od autobusa, koji su najnaporniji za putovanje. Dalje - Beč je veliki Hub za vozove, vrlo je moguće da se preuzmu i putnici iz okolnih država.

Na kraju, voz je prelepota od prevoznog sredstva, tuga je što je u Srbiji uništen.
 
Glanvna prednost busa je što ide iz malih gradova, čak i iz sela.
To mnogo uprošćava čitavo putovanje. Drugo, cena.

Mislim da ne treba maštati o masovnom vraćanju međunarodnih linija. Prošlo je to vreme.
Jednostavno, sem Budimpešte i Beča su sve ostale zanimljive destinacije predaleko.
A zbog 500 ljudi do Temišvara ili 200 do Sofije se ne pravi brza pruga.
 
Све је то ок, али ако имамо проблема са Мађарима и са ОББ тј ако нас уцењују, морамо ли ми по сваку цену да се подвлачимо?
 
Glanvna prednost busa je što ide iz malih gradova, čak i iz sela.
To mnogo uprošćava čitavo putovanje.
Pretpostavljam da još uvek nije otkriveno prilagođavanje prevoza na osnovu promena u saobraćaju i drugim vidovima prevoza? 😳
Kada se uvede voz do Beča (i ka drugim destinacijama), odmah se javlja i potražnja za prevozom iz tih malih gradova do najbliže železničke stanice gde staju ti vozovi. Mislim, ta logika da voz treba da ide do svakog ćoška možemo da promenimo i na BG Voz - malo stanica, ali opet jako korišćeno.
Dakle, kada dođe trenutak da se planira voz Beograd Beč, onda se istovremeno planiraju i autobusi (ili drugi lokalni vozovi) do tih manjih mesta i gradova. Nije to neka posebna nauka. I nemoj samo reći da para nema - pare se uvek mogu naći.

Све је то ок, али ако имамо проблема са Мађарима и са ОББ тј ако нас уцењују, морамо ли ми по сваку цену да се подвлачимо?
Kako da nas ucenjuju? Čime? Zašto bi nas ucenjivali? Kako je to do pre X godina moglo da funkcioniše? Uostalom, zar nismo u odličnim odnosima sa Mađarima? Ako ÖBB ucenjuje, a opet ne vidim kako, onda ima i drugih prevoznika - RegioJet npr. Oni bi se ubijali od posla ako bi imali relativno jeftine karte kao sada.
 
Mislim da ne treba maštati o masovnom vraćanju međunarodnih linija. Prošlo je to vreme.
И ту се глобални трендови мењају. Мој старији син прошле године ишао на екскурзију у Хамбург (из Женеве) и ишли су возом (иако је био најскупља опција). Колега (ради за савезну администрацију у Берну) морао прошли месец возом до Рима. У километрима, скоро као Београд - Беч.

Баш јуче у Гардијану занимљив чланак (мени је лично тон несносан, али је занимљив индикатор).
 
Људи на овим страницама пишеу како су мађари тешки преговарачи, да је ОББ недостижан за нас.
 
Не знам шта бих ти рекао да нам фали, а да није панорамски точак у Пратеру... Можда да питамо оно Срба што тамо живи?
И ту се глобални трендови мењају. Мој старији син прошле године ишао на екскурзију у Хамбург (из Женеве) и ишли су возом (иако је био најскупља опција). Колега (ради за савезну администрацију у Берну) морао прошли месец возом до Рима. У километрима, скоро као Београд - Беч.

Баш јуче у Гардијану занимљив чланак (мени је лично тон несносан, али је занимљив индикатор).
За те "трендове" где се "мора" путовати неким превозним средством, историјски, постоји само једно име: комунизам кубанско-албанског типа. Ми у Југославији нисмо имали ништа слично, нису ни у СССР-у.

Одвратни, лефтардски Гардијан.

То ће све да падне у воду. Јасно, активно ћу се борити против таквих "трендова". Многи ће. После генерација којима су актуелне агенде "природне" и "нормалне", доћи ће нове којима нису. И ту ће им бити крај, као и свим досад.
 
Vrh