Railjet nije nikakva luksuzna usluga, railjet nije brzi voz u smislu kao ICE ili TGV. To je najobičnija marketinška podvala ljigavih ÖBB, šljašteća šminka da se u vagon natrpa više ljudi nego što je moglo u ranije klasične vagone. Kad uđeš u pun vagon, bukvalno te zapljusne koliko zdiba, a kako i ne bi kad toliki ljudi sede tu..
Dobro, nema potrebe da preterujemo.
"Railjet" nije sinonim za luksuz, međutim zasigurno nije ni podvala.
Lično, iskustva sa uslugom "Railjet-a" su puno bolja u odnosu na "ICE', pre svega mislim na tačnost gde Nemci padaju, da ne pričam o "Ausfall-ovima", meni su sedišta udobnija u "Railjet-u" mada i to zavisi u odnosu na koje tačno generacije "ICE-a" poredimo. (trojka je zakon)
Ne brinite za vozove za Budimpeštu, politika će to dobro da ispegla.
Za početak da se do tamo dostojanstveno povežemo, lako ću da presedam za nadalje, barem u ovoj početnoj fazi..
Biće potrebne godine da se na pruzi između Budimpešte i Beograda razvijaju neki tranzitni ili vozovi koji će nas direktno spajati sa Bečom, Pragom ili Cirihom.
Možda će biti baš "Railjet" možda će biti skroz nešto drugo, to se ne može znati iz sadašanje perspektive, industrija vrlo brzo zna da promeni svoje odluke zbog iznenadne potražnje ili promene trendova.
Što se tiče cene za Intercity vozove, čak i uz povećanje ostalo bi dosta putnika.
Ljudi su prepoznali kvalitet i prednosti ove usluge u odnosu na druge vidove mobilnosti, jedini pad bi bio kod "ekskurzija" & "slobodnih vožnji", oni bi se verovatno prebacili na vozove sa manjom tarifom.
Ne bih puno dirao cene karata, ovo trenutno subvencionisanje se može shvatiti kao pružanje pomoći države građanima u vidu "socijalne karte" zbog trenutnog pritiska na kućni budžet.