Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ovo je politička vizija i data je u toku političke kampanje stranke koja je sada na drugom mestu po rejtingu u Nemačkoj i koja ima donekle velikog uticaja u politici Nemačke.

Karta se nikada neće ostvariti iz razloga što već neke destinacije imaju više polazaka noćnih vozova u odnosu na prikazano, pa više nije realan prikaz, ali rekao bih da je to iz razloga nedostatka saobraćajne analize kretanja ljudi koju je Karlo pomenuo.
Sa druge strane ja ne vidim ovde dosta i drugih noćnih vozova koji već saobraćaju, poput "RegioJet-a".

Dajem primer Amsterdama:

Po karti:
1) N8 Cirih-Amsterdam
2) N17 Barselona-Amsterdam
3) N9 Varšava-Berlin-Amsterdam

Trenutno stanje:
1) Amsterdam-Beč
2) Amsterdam-Cirih
3) Brisel-Amsterdam-Berlin-(uskoro produžetak do Praga)
4) Zimski sezonski noćni voz "TUI-a" do Austrijskih skijališta
Trenutno su pregovori za noćni voz ka Barseloni i još par evropskih destinacija, tako da je AMS već iznad ove zadate crte.

Što se tiče nas ne vredi raspravljati dok se ne sagradi infrastruktura ka Budimpešti i ostalim pravcima, barem za taj početak.
Tipujem na noćni voz ka Beču u organizaciji SV-a i saradnji sa upravama OBB-a i MAV-a, a i koliko primećujem tako nešto je i u planu.
Nešto se i raspravlja i ka Ljubljani, ali koliko je realno teško je oceniti, a ja iskreno jako sumnjam da će biti nešto u skorijem periodu ka tamo.
Skoro pa sam ubeđen da će broj noćnih vozova na ukupnom nivou biti puno veći u odnosu na prlioženu kartu, samo što će destinacije biti drugačije, a i vladaće neravnoteža u broju tih vozova u različitim delovima Evrope.
 
Ovde kod "nas u EU" se o velikoj mreži noćnih evropskih vozova diskutuje kao ovde o uvođenju metroa u BG, velika želja, "evo samo što neće" a ne dešava se ništa dugi niz godina.

Vozovi itekako imaju svoju ulogu kao gradski, prigradski i IC prevoz do susednih zemalja, ali ono gustog prevoza i veza između tri i više zemalja skoro ni da nema. A još su i karte za noćne vozove preskupe.

Evo "moj" noćni od Vircburga do Beča krajem juna, i to ne kola sa ležajevima nego običnim sedištima bi me koštale za ženu, decu i mene povratna karta 420 EUR, vožnja traje 6:36 sati. E sada na istoj deonici povratna karta sa ICE vozom bi me koštala 280 EUR a traje 5:35 sati. Kolima traje 6:10 sat.

Tako da imam izbora pre bi uzeo klasični ICE nego noćni koji ima ludačke cene.
 
Mozda nece ova mapa u celosti da se ostvari ali odredjene linije hoce.

Evropa gura zeleznicu zbog ekologije i nocne evropske linije se vracaju na scenu.
Od prvog maja u Nemackoj vazi mesecna karta od 49 evra, sa kojom se moze neograniceno putovati svim lokalnim i regionalnim vozovima, kao i kompletnom gradskom prevozu u svim gradovima, pa cak i do nekih pogranicnih mesta u susednim drzavama. Nazalost, to bi u Srbiji bilo tesko ostvariti, pa cak i po istoj ceni.
 
Тако и треба да буде. Мобилност становништва треба да буде од стратешког значаја за државу а не да служи богаћењу аутопревозника.
 
Poslednja izmena:
CK je sjajna lokacija za neku stanicu, aerodrom, još ako dovedu međugradsku i prigradsku stanicu tu to bi bilo sjajno. Međutim stara stanica ne sme nikako da se gasi, ona je na isto toliko bitnoj lokaciji. Ja bih ubacio i stajalište blizu centra grada. Međugradski vozovi da staju na Crvenom krstu i na sadašnjoj stanici bi bilo sjajno
 
Danas pročitah da crveni krst postaje glavna zbog aerodroma. Hoće neki hub da naprave očigledno.
Ja sam shvatio da prave novu stanicu u tu svrhu.

B92: Seli se glavna železnička stanica: Nova lokacija Crveni krst? http://www.b92.net/lokal/nis/drustv...cka-stanica-nova-lokacija-crveni-krst-2342990

Ovo je jako loša ideja, CK je daleko od svega, ne vidim ikakav dobitak.
Planira se i premeštanje autobuske stanice, ne znam zašto se komplikuje i pogorošava trenutno stanje.

Uostalom zašto smeta sadašnja stanica u Nišu?
 
Ne verujem,kako je planirano,ka Pirotu ce se koristiti trasa zajecarske pruge. Ne vidim to kao razlog za taj idiotluk.
 
347582193_983300869362433_4828522054686697453_n.jpg
 
Piše da je Stadler flirt 4, zar on nema onu novu masku kao onaj što su naručili slovenci?
 
Piše da je Stadler flirt 4, zar on nema onu novu masku kao onaj što su naručili slovenci?

Tako je, u pitanju je Stadler Flirt 4.

Stadler je jako fleksibilan proizvođač te omogućava više različitih opcija i rešenja na svojim modelima.
U ovom slučaju su zadržali staru masku sa trojke, jer je tako tražio Srbija Voz, što je logično i iz pravca održavanja, a i unifikacije voznog parka..
 
Vrh