Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Zar nije direktor rekao da će kupiti dvadeset spavaćih kola i neke lokomotive?
 
Jel zna neko tačan razlog zašto se kod nas ne otvara tržište za putnički saobraćaj drugim firmama?
Kada se zavši pruga do Beča mogu da potpišem da bi OBB najradije otvorio svoju liniju do Beograd-a, ako ne preko cele godine preko leta sigurno kada dosta gastarbajtera dolazi iz Austrije u Srbiju. U vozu ipak mogu da nose više stvari nego u avionu.
 
Kada se zavši pruga do Beča mogu da potpišem da bi OBB najradije otvorio svoju liniju do Beograd-a, ako ne preko cele godine preko leta sigurno kada dosta gastarbajtera dolazi iz Austrije u Srbiju.
Могла би целе године. Има ту путника, и етничких, и туриста, и свих врста (ваљда ће бити и пословних). Још би између БГ и НС (и СУ) конкурисала сињем Соколу...
 
Nije realno da vidimo privatnike za domaće relacije jer nema šanse da se takmiče sa sibvenzionisanim cenema Srbija voza. Čak i da u početku ponude bolju uslugu rizičbo je jer Srbija voz može isto da ponudi sa nižim cenama. Za međunarodni saobraćaj da, verujem da će biti moguće. Treba videti šta SV planira za Beč i u kojim terminima
 
Srbija ako je pametna kupice 20 simensovih Z1 kola i par vektrona i napravice 3 push pull garniture, 2 railjet-a i jedan nightjet za relaciju Beograd-Bec eventualno Beograd-Prag.
 
Kapiram da će zajedno sa Austrijancima da se organizuju, a ne da konkurišu jedni drugima?
 
Pa verovatno će sarađivati na klasičnim vozovima, ali Railjet bi bio luksuzna usluga koja bi mogla da se organizuje do Beograda bez da se takmiči sa klasičnom. Ovde će najviše izgubiti avio prevoznici, nešto slično kao u Italiji na Rim-Milani
 
Nije realno da vidimo privatnike za domaće relacije jer nema šanse da se takmiče sa sibvenzionisanim cenema Srbija voza. Čak i da u početku ponude bolju uslugu rizičbo je jer Srbija voz može isto da ponudi sa nižim cenama. Za međunarodni saobraćaj da, verujem da će biti moguće. Treba videti šta SV planira za Beč i u kojim terminima
Зашто би биле субвенционисане цене за брзе возове попут Сокола?
 
Kapiram da će zajedno sa Austrijancima da se organizuju, a ne da konkurišu jedni drugima?

Verovatno ce kao sto francuzi i nemci za relaciju Paris Minhen imaju dogovor da i TGV i ICE opsluzuju ta dva grada tako bi i OBB i Srbija voz koristili austrijske i srpske push pull garniture u raznim turnusima, jedna relacija a 2 operatera.
 
Naši da imaju malo mozga umesto da se zadužuju dodatno za lokomotive koje će vući vozove do granice i nazad, lepo daju OBB da obavlja vuču na toj liniji sa našim vagonima sa obavezom jednog noćnog voza radnim danima i ako procene da je isplativo bez naknade za korišćenje pruge za OBB kompozicije. Putnicima je bitnije kakav je komfor i da li je vagon čist nego ko i šta vuče taj voz. Najbolji primer je voz za Bar, svi su oduševljeni prirodom i samom prugom (broj mostova, tunela itd.) dok ako ih pitate za vagone nemaju reči kako da opišu raspad.
 
I to je mogucnost.
Madjarska H-Start Traxx lokomotiva iz MAV Trakcio je vukla vozove na relaciji Budimpesta Bukurest sa rumunskim vagonima na rumunskoj teritoriji.
 
Зашто би биле субвенционисане цене за брзе возове попут Сокола?
Pa i sad se subvencionišu, linija Beograd-Novi Sad gubi novac, SV oće da digne cenu karte za 15% ali im ministarstvo ne da, već dobijaju izgubljeno preko subvencija. Stoga je cena karte daleko ispid tržišne (SV sutra može za 50% da digne cenu karte i imao bi sličan broj putnika).
Zato se dovijaju na raznorazne načine, naplaćuju rezervacije sedišta itd.

Što se lokomotiva tiče, ako kupe ove nove lokomotive verovatno bi bilo moguće da naša lokomotiva vuče voz do Keletija gde se svakako menja smer. Velika većina vozova će verovatno tamo i da terminira
 
Познато ми је то, као што ми је и јасно да неће моћи довека да остане тако.
 
Ne znam koliko košta ovo, ali bi top bilo na liniji Beograd-Beč, Beograd-Cirih, Beograd- Atina, naravno kada se obnove pruge. Mada i da malo renoviraju spavaća kola biće dobro. Videh na nekom videu noćni voz između Gruzije i Jermenije, ruski neki, izgleda odlično.
OBB-and-Siemens-Mobility.jpg
nightjet-new-sleeper-large.jpg
 
Objavljen je konkurs za dizajn pruge Pančevo Glavna - Vršac - Granica sa Rumunijom.
Obuhvata:
-Elektrifikaciju ( naponska mreža za 160 km/h )
-Ugradnju ERTMS lvl2 (ETCS lvl2)
-Studiju isplativosti za drugi kolosek
-Brzine na pruzi Vmin =120 km/h i Vmax = 160 km/h (zavisi od studije isplativosti)
-Izgradnja ranžirne intermodalne stanice u Vršcu (zavisi od studije isplativosti)
-Izgradnja perona (550 mm), podhodnika itd.

Nisam samo ovaj deo razumeo kaže Project completion date 31.12.2026. da li se odnosi na dizajn ili na celu modernizaciju.
Ako neko želi da pročita:https://www.mgsi.gov.rs/sites/defau...on Pancevo main - Vrsac - Romanian border.pdf
 
Da, mislim da još testiraju ovo, nije još pušteno. Meni izgleda top, ali ko zna koliko to košta. Možda ipak nešto skromnije da uzmu, nešto kao što ima Poljska i Češka.
Ako se odluče da daju vuču OBB onda im se isplati sigurno vagoni su jeftiniji od lokomotiva, a sa ovakvim vagonima čisto sumnjam da neko na Balkanu može da ponudi bolju uslugu.
Praktično SV može da drži monopol na noćnim vozovima (Balkan) i da samo širi mrežu kasnije i da bude samoodrživ bez subvencija za međunarodni prevoz, kada i AKO dođu do tog nivoa onda bi se tek isplatila kupovina novih lokomotiva.
Primer voz od Skoplja za Beč, SV vagoni i samo se nakače na OBB Nightjet iz Beograda kao što sada rade Česi za Cirih.
 
Gledao sam skoro tripreport za Bosfor Express izmedju Bukuresta i Istanbula koji je zapravo jedan turski vagon (spavaca kola) kacen na lokalne vozove usput. Turska spavaca kola izgledaju jako fino i verovatno su jeftinija.
 
Ako se odluče da daju vuču OBB onda im se isplati sigurno vagoni su jeftiniji od lokomotiva, a sa ovakvim vagonima čisto sumnjam da neko na Balkanu može da ponudi bolju uslugu.
Praktično SV može da drži monopol na noćnim vozovima (Balkan) i da samo širi mrežu kasnije i da bude samoodrživ bez subvencija za međunarodni prevoz, kada i AKO dođu do tog nivoa onda bi se tek isplatila kupovina novih lokomotiva.
Primer voz od Skoplja za Beč, SV vagoni i samo se nakače na OBB Nightjet iz Beograda kao što sada rade Česi za Cirih.
Pa to, još je tu Sofija, Istanbul, Solun i Atina. Ali daleko smo od svega toga mi😂. Meni je jako žao što se ne obnavlja barska pruga. Predeli su fenomenalni, još kad bi infrastruktura bila dobra i kad bi imali onaj panoramski vagon, kao Švajcarska i Amerika. E tad bi videli Švajcarci šta je the most scenic railway journeys, a da pri tome ne košta 800€ ili koliko već košta.
 
Gledao sam skoro tripreport za Bosfor Express izmedju Bukuresta i Istanbula koji je zapravo jedan turski vagon (spavaca kola) kacen na lokalne vozove usput. Turska spavaca kola izgledaju jako fino i verovatno su jeftinija.
Jeftinija jesu, ali daću ti prost primer šta ako se desi defekt na vagonu i ne može da se vrati u Srbiju na popravku ko će popraviti turski vagon u Beču na primer.
Siemens je rasprostranjen sa mrežom održavanja u Evropi, a OBB ima Siemens vagone. Jeftinije ćes proći ako popravljaš u radionici gde ljudi znaju kako da poprave te vagone i brže nego ako ti sada trebaš da šaljes tim iz Srbije/Turske, da zakupljuješ radionicu i gubiš novac na vagonu koji stoji.
Nije sve u ceni pri kupovini, treba gledati cenu održavanja kroz životni vek.
Bolje kupiti skuplje zato što se često dešava da te na kraju životnog veka manje košta nego jeftinija varijanta. Najbolji primer BMC autobusi 2 ili 3 su izgorela potpuno nova, a Solaris stari već deset godina još uvek voze bez nekih većih problema.
Da se razumemo nemam ništa protiv nikoga, sve treba gledati realno.
 
Da, mislim da još testiraju ovo, nije još pušteno. Meni izgleda top, ali ko zna koliko to košta. Možda ipak nešto skromnije da uzmu, nešto kao što ima Poljska i Češka.
Nije još pušteno, uskoro će, a trenutni NightJet vagoni su odlični. Cena ovde realno ne igra toliku ulogu, kada OeBB može da napravi NightJet liniju do Beograda, a još bi bilo izuzetno jednog dana do Grčke. Uostalom, to su neki planovi i ciljevi, da železnički saobraćaj zameni avionski, primarno zbog ekologije. Tako da realno treba napraviti neku saradnju sa njima, umesto da se uzimaju vagoni za sebe.
 
@nik23 Slazem se, samo kazem sta sam video. Najbolje bi bilo da lokomotive i vagone nabave od Simensa (ili da se obnovi domaca proizvodnja vagona nije svemirski brod), a garniture od Stadlera.
 
Vrh