Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ja bi uzeo KISS, ali očigledno mora da se ovo sad odradi sa Kinezima.
Slažem se sa tobom, uzeo bih KISS.
Tipa ako uzmemo 5 kompozicija, 3 za 160km/h i šest vagona, mogu da se stave na Regio do Novog Sada koji je sve češće pun. Više prostora, više mesta i još oslobađamo Flirtove za druge linije (na primer Požarevac - Beograd, Pančevo - Beograd).
2 kompozicije za 200km/h i četiri vagona da pokrivaju Beograd - Subotica.
 
Što se tiče sigurnosnih uređaja u Kineskom EMV-u, tu nema nikakvih problema niti prepreka.
Bile su konsultacije sa firmom koja je do sada ugrađivala sigurnosne sisteme u voznim sredstavima za Srbija Voz i sasvim je izvodljivo, delovi bi se poslali u Kinu i tamo bi ih uz nadzor ugradili.
Zanimljiv je ovaj CRRC-ov EMV za "Westbahn", da je loš već bi se pročulo s obzirom da je dočekan na nož u Austriji, sa bočne strane su totalno iskopirali KISS (mada tu ima i nameta naručioca), na čelu su bili dizajnerski jako kreativni i sasvim je to solidno ispalo.
Uopšteno Kinezi iznad svih mojih očekivanja proizvode šinska vozila, ima tu doduše dosta kopiranja, ali ukupno na papiru sve 5.
Prošle godine su bili atrakcija na "Innotrans-u" zavlačili su se ispod svakog EMV-a i Lokomotive i sve detaljno fotografisali, organizatori su čak bili na ivici da pojedine grupe "banuju" sa sajma.:p
S obzirom na smanjenje budžete za javni prevoz svuda po Evropi zbog trenutne ekonomske situacije, a nedostatkom novih voznih sredstava, Kinezi sada imaju veliku šansu da se probiju na naše i Evropsko tržiše, jer nude niže cene što je za mnoge države i transportne regione primamljivo.

Zaboravih da napišem gore, radovi na ugradnji AS-a na 666-001 su gotovi, lokomotiva je dobila potpuno digitalne merače brzine/brziomere i izgledaju "cool".
U Zaječaru, ako bude bilo sve po planu treba da dođu i dve "Ruskinje" na ugradnji AS-a i polako se sa tim projektom ugradnje AS uređaja privodi kraju na svim aktivnim DMV serije 711, konačno.
 
Ova kolor šema je izabrana, vozovi će se koristiti za REx i IR linije. Biće aparat za grickalice, par mesta više i koji metar duži. Sedišta neće biti nešto puno bolja od ovih sadašnjih.
Pogledajte prilog 163197
Što se depoa tiče, gradiće se i TPS Kijevo.
Лепо, али онда ми она унификација колор шеме свих осталих возних средстава (вагони, 441, 461, Швеђанин, ФЛИРТ) нема смисла.
 
Чему толико различитих рангова возова? Имамо Regio, Regio Express, Inter Regio, Inter City.
Po meni nije tu nešto nužno loše, samo treba jasno da se definiše šta je šta i da se to iskomunicira.
Regio - polasci koji povezuju 2 veća grada i sva mesta između sa tim gradovima (trenutno nije bitno da li su ta 2 grada jedan pored drugog ili su na drugim krajevima države)
Regio Express - Isto samo ubrzan na delu puta ili na celom putu
InterRegio - Regio Express polasci koji su produženi i koji saobraćaju kroz više regiona (ove godine samo Beograd-Zvornik)
InterCity - Najviši rang, služi za povezivanje krajeva države i najvrćih gradova.

Pored svega ovoga imamo i Brzi, ovaj rang su ostavili zbog međunarodnih vozova. Lično bih i to promenio, brzi je bliži InterRegiu nego InterCitiju ali mi nije baš najbolje rešenje sve međunarodne vozove nazivati IR. Mislim da IC rang može da se podeli na dva, ICS (sadašnji IC) i IC (sadašnji Brzi).
 
Mislim da je za zemlju veličine Srbije dovoljno ovo:
  • Regio - lokalni ili regionalni voz koji staje na svim stanicama, u ovo ulazi i BG voz
  • Interregio - voz koji vezuje više regija, staje na velikim i mestima srednjih veličina ili manjim mestima tamo gde nema Regio usluge.
  • IC - vezuje samo veće čvorove kao i međunarodne veze
Nešto slično ima i u NL pa je lako razumljivo.
 
Плус што би око регио возова требало осмислити и регионалне аутобуске системе па да чине један систем.
 
Ako se dobro secam, bila je prica da ce uzeti Kineski Fuxing voz (200km/h) za prugu Beograd - Budimpesta. Cak je bila i negde maketa voza i zvanicnici SrbijaVoza?


Treba teziti ka unifikaciji i standardizaciji voznog parka, to je osnova odrzavanja i pojednostavlja logistiku/poslovanje. Ne vidim zasto stadler flirtovi i nove generacije KISS'a ne bi ostali kicma Srbija Voza za domace potrebe narednih xyz godina.
 
Nigde se ne spominje kupovina novih lokomotiva za SV.
Cargo ima 16 Vectrona od kojih 60 % stoji u Makišu pokvareno, i ne planira da ih popravlja u skorije vreme.
Moje pitanje: Zašto država koja je vlasnik oba preduzeća ne uzme 8 Vectrona od Carga plati popravku i prebaci ih u SV gde će zapravo služiti nečemu. Cargo neće ništa izgubiti osim "ograde" koju ovi Vectroni prave u Makiš-u, a SV će dobiti 8 lokomotiva za Vmax 160 km/h i još MS. U zadnjem kvartalu godine bi ponovo trebao da krene voz Beograd-Ljubljana.
Ovim SV dobija nove lokomotive, eliminiše se potreba za podizanjem još kredita za lokomotive i ostaje nabavka samo vagona za međunarodni saobraćaj. SV bi u ovom slučaju mogao da obavlja prevoz od Beograda do Beča bez ikakvih dodatnih troškova i gubljenja vremena (promena lokomotiva na svakoj granici).
 
Глупост је била што су карго и "воз" засебне фирме. Лакше би било да су једна - одржавање возних средстава, испомоћ локомотива при квару, заједнички депои, рационализација набавки, мања администрација. Требало је само издвојити ИЖС као засебну а оставити ЖС како је била без беспотребне ребрендинга где су бачене паре.
 
Ал видиш, кључом успеха карго железничких компанија у САД сматра се одлука да им се дозволи да не возе путничке линије... Зато се покушава с тим моделом по Јевропи.
 
Тамо су беше све компаније приватне?
Za Cargo većinom da, koliko znam izuzetak je Canadian National Railway.
Najveći je BNSF pa Union Pacific.
Doduše porediti Ameriku i Evropu nema baš neke logike pošto kod njih vozovi imaju dužinu i preko 2 kilometara, dok u Evropi limit je 750 metara.
Najveći putnički operater je AMTRAK.
Slušao sam nekog čoveka koji je radio za BNSF, dosta se manje brine o bezbednosti u Americi nego u Evropi samo se profit gleda (više vagona, veći profit).
Najbolji primer je Lac-Megantic nesreća:

 
Imali su oni "Conrail" koji je bio osnovan od strane države, ali je bila zamrla ta priča, ako se dobro sećam njih je kasnije deobno kupio "CSX" i "NS"..

Inače na uputstvu za motore 645E3B se u pozadini nazire lokomotiva "Conrail-a".😉
20230516_184042.jpg


Sa sadašnjom situacijom, teško da će država prebaciti Vectrone iz "SKG-a" u "SV"...
Jedino da se sve vrati u jednu firmu, ali teško i to sa trenutnim stanjem.
Greota za te lokomotive, ali ljudi u Kargu su bili još kada su dolazile lokomotive upozoravali rukovodstvo da mora da se napravi sistem za održavanje i da se uvede "posed" po vučama.
Ovi to nisu slušali i došlo se u sadašnju situaciju, sa druge strane Vectron takođe traži i dobru infrastrukturu.
Posao u Želvozu za remont 5 njh (tačnije zamene obrtnih postolja) je propao, jer je Siemens tužio Želvoz zbog nedostatka licenci i uopšteno nezakonite radnje.
Sada su sve aktivnosti na tom projektu obustavljene i kako stvari stoje teško da će se bilo šta pokrenuti u bliskoj budućnosti.😬
 
Чекај, шта значи незаконите радње? Па да ли су локомотиве под гараницијом? Ако нису, шта има Сименс да се штреца. нека скину називе сименс, нека скину називе вектрон и ћао
 
Чекај, шта значи незаконите радње? Па да ли су локомотиве под гараницијом? Ако нису, шта има Сименс да се штреца. нека скину називе сименс, нека скину називе вектрон и ћао
Siemens Vectron i svi sistemi u lokomotivi su patent Siemens-a, i naravno pošto je to patent ne može svako da čačka oko lokomotive. Kada je lokomotiva kupovana sigurno su potpisali i dokument u kojem kaže ko sme da održava lokomotivu, ali pošto su naši navikli da kada crkne nešto sve krpe sa kineskim delovima ili delovima jugića kao tramvaje. Pokušali su da prođu jeftinije i Siemens naravno neće to dozvoliti zato što ugrožava sam Siemens i njegovu svojinu (patente tehnologije).
Iskreno čisto sumnjam da garancija pokriva vožnju po pruzi staroj 60+ godina i oštećenja prouzrokovana time.
 
Nigde se ne spominje kupovina novih lokomotiva za SV.
Cargo ima 16 Vectrona od kojih 60 % stoji u Makišu pokvareno, i ne planira da ih popravlja u skorije vreme.
Moje pitanje: Zašto država koja je vlasnik oba preduzeća ne uzme 8 Vectrona od Carga plati popravku i prebaci ih u SV gde će zapravo služiti nečemu. Cargo neće ništa izgubiti osim "ograde" koju ovi Vectroni prave u Makiš-u, a SV će dobiti 8 lokomotiva za Vmax 160 km/h i još MS. U zadnjem kvartalu godine bi ponovo trebao da krene voz Beograd-Ljubljana.
Ovim SV dobija nove lokomotive, eliminiše se potreba za podizanjem još kredita za lokomotive i ostaje nabavka samo vagona za međunarodni saobraćaj. SV bi u ovom slučaju mogao da obavlja prevoz od Beograda do Beča bez ikakvih dodatnih troškova i gubljenja vremena (promena lokomotiva na svakoj granici).
Nabavka novih lokomotiva za SV se itekako spominje, planirana je nabavka za ovu godinu 6-8 komada. Time će se zameniti stare 441 i 461 koje su nepouzdane. Voziće na međunarodnim linijama. Pored ovoga će modernizovati 20 Z1 kola (nešto konvertovati u spavaća) za međunarodni saobraćaj (i 3 vagon restorana) kako bi sve bilo spremno za Budimpeštu i Beč u 2025toj
 
Mislio sam
Nabavka novih lokomotiva za SV se itekako spominje, planirana je nabavka za ovu godinu 6-8 komada. Time će se zameniti stare 441 i 461 koje su nepouzdane. Voziće na međunarodnim linijama. Pored ovoga će modernizovati 20 Z1 kola (nešto konvertovati u spavaća) za međunarodni saobraćaj (i 3 vagon restorana) kako bi sve bilo spremno za Budimpeštu i Beč u 2025toj
Mislio sam u poslednje vreme …
Znam da se pričalo i da je bila priča da trebaju da idu u Stadler pa nisu otišli.
 
Nabavka novih lokomotiva za SV se itekako spominje, planirana je nabavka za ovu godinu 6-8 komada. Time će se zameniti stare 441 i 461 koje su nepouzdane. Voziće na međunarodnim linijama. Pored ovoga će modernizovati 20 Z1 kola (nešto konvertovati u spavaća) za međunarodni saobraćaj (i 3 vagon restorana) kako bi sve bilo spremno za Budimpeštu i Beč u 2025toj
Zar nije bilo planirano da se kupe 20 spavacih Z1?
 
Pored ovoga će modernizovati 20 Z1 kola (nešto konvertovati u spavaća) za međunarodni saobraćaj (i 3 vagon restorana) kako bi sve bilo spremno za Budimpeštu i Beč u 2025toj

Ма даааааај...од 6 кола 1. разреда и 14 кола 2. разреда још да их смање на мањи број тако што ће да их конвертују у спаваћа. Па боље да купе нова спаваћа. Конвертовање вагона кошта малтене као нов вагон. Шта ће им уопште спаваћа? Да не причамо да би ред био да се купе нова кола за међународни саобраћај. Z1 имају већ преко 20 година...
 
Vrh