nik23
Intermediate
- Učlanjen(a)
- 31.01.2023.
- Poruke
- 120
- Pohvaljen
- 271
Postoje za sada tri nivoa ETCS sistema Level 1, Level 2 i Level 3(Istraživanje je još uvek u toku).
Delovi Level 1 su: Eurobaliza koja se nalazi u sredini koloseka, Eurocab i signali pored pruge u Srbiji PZB koji se koristi na pruzi Beograd - Novi Sad i Subotica - Horgoš(odnosi se na ETCS Level 1).
Delovi Level 2 su: Eurobaliza, GSM-R antena i Eurocab.
Delovi Level 3 su: Eurobaliza ,Eurocab i Centralna Komanda(RBC).
Kako funkcioniše Level 1?
Za funkcionisanje ovog nivoa ETCS-a potrebni su signali pored pruge i Eurobalize, Eurobaliza u upravljačnici prikazuje stanje signala kada voz pređe preko nje, u slučaju da je na signalu crveno i mašinovođa ne krene da koči, sistem automatski aktivira sve kočnice na vozu. Eurobaliza takođe dostavlja poziciju voza u bloku dispečerskom centru. Svi podaci se razmenjuju putem Eurobalize koja je povezana optičkim kablovima radi što bržeg prenosa podataka.
Kako funkcioniše Level 2?
U odnosu na Level 1, Level 2 ne mora da ima Signale pored pruge, ali je moguće imati ih u slučaju pada ETCS Level 2 sistema. Na primer Italija nema pomoćne signale na svojim prugama za velike brzine radi uštede prilikom izgradnje. Level 2 je digitalni-radio sistem. Level 2 omogućava u slučaju nekog incidenta na pruzi ispred voza obaveštavanje mašinovođe na taj incident i očekujući reakciju mašinovođe na primer zaustavljanje, korigovanje brzine i tako dalje, u slučaju da mašinovođa ne postupi u vremenu koje sistem odredi, na primer vozu treba 1000m da se zaustavi sistem će sam aktivirati kočnice i zaustaviti voz pre dolaska do mesta incidenta. Voz sam prati svoju poziciju na pruzi između Eurobaliza, putem više senzora (Akcelometara, radara, odometra i tako dalje). GSM-R služi za komunikaciju sa mašinovođom, dostavljanje dozvole za kretanje u bloku(zeleni signal) i dostavljanje tačne pozicije i smera kretanja RBC-u(Radio Block Centre). Eurobalize služe kao pasivna kontrola pozicije da bi se korigovale eventualne greške i odstupanja sistema za praćenje voza.
Kako funkcioniše Level 3?
Level 3 još uvek nije dobio sve sertifikacije pa je malo informacija dostupno za ovaj nivo. Level 3 je sistem skroz zasnovan na radiu bez ikakvih signala pored pruge, brojača osovina i bez Eurobaliza(može se upotrebiti kao backup).
RBC dobija informacije o poziciji voza putem GSM-R-a u realnom vremenu i računa koja je najmanja moguća distanca između vozova u svakom trenutku. Blokovi više nisu fiksni, nego postaju "pokretni", da bi Level 3 uspeo potrebno je da voz garantuje svoj integritet(ako se vagon otkači, da odmah sistem prepozna da se vagon otkačio) pošto nemamo brojače osovina da odrade taj posao. Da bi se ovo ostvarilo razvija se DAC sistem(Digital Automatic Coupling Level 4 i Level 5). DAC sistem treba da postane rasprostranjen do 2030 kada je Evropska Unija dala rok.
Ispod se nalaze slike komponenata koje su pomenute gore, takođe ispod slika se nalaze linkovi sa svim ovim informacijama i mnogo više.
Eurobaliza:
GSM-R:
RBC:
Eurocab:
Transmisioni modul na vozu:
DAC:
Delovi Level 1 su: Eurobaliza koja se nalazi u sredini koloseka, Eurocab i signali pored pruge u Srbiji PZB koji se koristi na pruzi Beograd - Novi Sad i Subotica - Horgoš(odnosi se na ETCS Level 1).
Delovi Level 2 su: Eurobaliza, GSM-R antena i Eurocab.
Delovi Level 3 su: Eurobaliza ,Eurocab i Centralna Komanda(RBC).
Kako funkcioniše Level 1?
Za funkcionisanje ovog nivoa ETCS-a potrebni su signali pored pruge i Eurobalize, Eurobaliza u upravljačnici prikazuje stanje signala kada voz pređe preko nje, u slučaju da je na signalu crveno i mašinovođa ne krene da koči, sistem automatski aktivira sve kočnice na vozu. Eurobaliza takođe dostavlja poziciju voza u bloku dispečerskom centru. Svi podaci se razmenjuju putem Eurobalize koja je povezana optičkim kablovima radi što bržeg prenosa podataka.
Kako funkcioniše Level 2?
U odnosu na Level 1, Level 2 ne mora da ima Signale pored pruge, ali je moguće imati ih u slučaju pada ETCS Level 2 sistema. Na primer Italija nema pomoćne signale na svojim prugama za velike brzine radi uštede prilikom izgradnje. Level 2 je digitalni-radio sistem. Level 2 omogućava u slučaju nekog incidenta na pruzi ispred voza obaveštavanje mašinovođe na taj incident i očekujući reakciju mašinovođe na primer zaustavljanje, korigovanje brzine i tako dalje, u slučaju da mašinovođa ne postupi u vremenu koje sistem odredi, na primer vozu treba 1000m da se zaustavi sistem će sam aktivirati kočnice i zaustaviti voz pre dolaska do mesta incidenta. Voz sam prati svoju poziciju na pruzi između Eurobaliza, putem više senzora (Akcelometara, radara, odometra i tako dalje). GSM-R služi za komunikaciju sa mašinovođom, dostavljanje dozvole za kretanje u bloku(zeleni signal) i dostavljanje tačne pozicije i smera kretanja RBC-u(Radio Block Centre). Eurobalize služe kao pasivna kontrola pozicije da bi se korigovale eventualne greške i odstupanja sistema za praćenje voza.
Kako funkcioniše Level 3?
Level 3 još uvek nije dobio sve sertifikacije pa je malo informacija dostupno za ovaj nivo. Level 3 je sistem skroz zasnovan na radiu bez ikakvih signala pored pruge, brojača osovina i bez Eurobaliza(može se upotrebiti kao backup).
RBC dobija informacije o poziciji voza putem GSM-R-a u realnom vremenu i računa koja je najmanja moguća distanca između vozova u svakom trenutku. Blokovi više nisu fiksni, nego postaju "pokretni", da bi Level 3 uspeo potrebno je da voz garantuje svoj integritet(ako se vagon otkači, da odmah sistem prepozna da se vagon otkačio) pošto nemamo brojače osovina da odrade taj posao. Da bi se ovo ostvarilo razvija se DAC sistem(Digital Automatic Coupling Level 4 i Level 5). DAC sistem treba da postane rasprostranjen do 2030 kada je Evropska Unija dala rok.
Ispod se nalaze slike komponenata koje su pomenute gore, takođe ispod slika se nalaze linkovi sa svim ovim informacijama i mnogo više.
Eurobaliza:
GSM-R:
RBC:
Eurocab:
Transmisioni modul na vozu:
DAC:
European Train Control System - Wikipedia
en.wikipedia.org
Part I: What is Digital Automatic Coupling and what are its levels?
The Digital Automatic Coupler is a milestone in making rail freight in Europe more competitive: it makes coupling not only easier and safer, but also more efficient.We have answered the most important questions about the DAC in the first part of our series.
blog.railcargo.com
Thales has completed the sale of its Ground Transportation Systems business
Thales (Euronext Paris: HO) announces the completion on 31 May 2024 of the sale of its Ground Transportation Systems Global Business Unit for an enterprise value of € 1,660 million to Hitachi Rail.
www.thalesgroup.com