Šta je novo?

Železnička stanica Vukov Spomenik

Ако, у овој депримирајућој ситуацији, може да послужи као макар мали трачак наде, управо сам се сетио да сам, пре неколико дана, излазећи код Вука из воза, на перону угледао групу људи (деловали су ми, рецимо, као инжењери), која је у рукама држала неке планове и другу документацију, како стоје на перону, нешто гледају и о нечему дискутују. Стајали су на средини перона, и нису гледали у правцу ескалатора, већ су били окренути ка колосеку (оном који воз долази из Панчева / Овче, и иде ка Карађорђевом парку; то је, ако се не варам, 1. колосек?), и као да су се у разговору бавили стубовима или тунелским цевима, гледали су и показивали су рукама на ту страну, нешто су загледали стубове изблиза, и сл.

Било би сјајно уколико би неко могао да дође до неких поузданијих инсајдерских информација.
Mogo si malo da ih priupitas za zdravlje
 
Mogo si malo da ih priupitas za zdravlje
То је било пре ове скандалозне вести, а и журио сам... Некако сам у том тренутку помислио да је у питању нека од класичних дебилана типа "бројања путника" или нечег таквог. Тек вечерас ми је поново синуло сећање на то, и схватио сам да је морало имати везе са овим новостима.

Узгред, моја жена је видела, исто пре неки дан, да су на станици (у вестибилу) испробавали неке нове инфо табле (стављали су их преко старих), каже – у неким ружњикавим пастелним бојама. Мени лично је прилично безвезе да мењају колорну шему и општи дизајн постојећих табли, пошто су оне својеврсни ликовни "потпис" и присутне су у том простору од његовог отварања. Требало је само израдити нове (истоветно дизајниране, што се мене тиче, са све црвено-сивом комбинацијом и Хелветиком) табле уместо дотрајалих, и ажурирати информације (нпр. у међувремену измењени називи улица и сл).

Но, та информација о таблама се такође уклапа у садржај оног филмића који је Инфраструктура направила. Симптоматично је да се у филмићу нигде не спомиње спуштање перона...

Ову ствар дефинитивно треба истерати на чистину, заиста не би смело да се заврши само на некаквим немуштим и млохавим петицијама! 72 недеље је неописиво дуг период за "замену ескалатора" (на страну проблематичност и, највероватније, политикантска и коруптивна природа саме идеје о замени, уместо ремонта). А о размерама неспособности у управљању станицом говори и чињеница да тек очишћену маску цеви ескалатора нису успели да сачувају од новог вандализовања (сада су зидни панели целом дужином ижврљани маркерима и излепљени неким одвратним налепницама - навијачким и са неким рекламама за еротску масажу!), нити су успели да очисте све графите. На концу, колико је, на скали од 1 до 10, дебилно генерално чистити и кречити станицу, коју ћеш потом да затвориш на годину и по дана, за које ће време по свему очишћеном и окреченом да се несметано и темељно таложи нова прљавштина и прашина...?!
 
Узгред, моја жена је видела, исто пре неки дан, да су на станици (у вестибилу) испробавали неке нове инфо табле (стављали су их преко старих), каже – у неким ружњикавим пастелним бојама
NE NE NE id*** ce i to da upropaste da kažu da su nesto uradili isto kao što su mali reklame sto su stajale od izgradnje stanice i nista nisu novo stavili
 
7j9qfw.jpg
 
Crveno-siva kombinacija izgleda odlično, super bi se uklopila uz onaj logo ŽS-a koji je neko predložio pre nekoliko godina. Čak im je taj logo i kompletan vizualni identitet nuđen za džabe, ali ćorak. Svakako bi mogao da se koristi kao standardan dizajn za info table.
 

Бесрамно! Према овој вести, они стварно НЕ намеравају да у оквиру ових радова спуштају висину перона! И уградиће ескалаторе који одговарају садашњој висини, што значи да ће, ако им ово сад прође, станица у релативно скорој будућности поново бити затварана ради спуштања перона, и да ће веза ескалатора и будућег, спуштеног перона бити нека денивелисана буџевина (степеници или слично), опасна и крајње непрактична приликом масовног протока путника.
 
Ови радови се не смеју дозволити!

- Морају да објасне како то да не можемо да увеземо делове из Русије кад им ми нисмо увели санкције?!
- Морају да објасне зашто није могуће мењати један по један ескалатар?!
- Морају да обајасне да ли пројекат нових ескалатора предвиђа решење будућих ремонта и замена?!
- Морају да објасне зашто не спуштају пероне?!
 
Bio je tender, što se nisu javili, sa ostalim se slažem.
 
Izvor: Beobuild.rs

Zašto se zatvara stanica Vukov spomenik?

vuk-stepenice-01b.jpg

Infrastruktura železnice Srbije i Gradski sekretarijat za saobraćaj objavili su vest da će železnička stanica Vukov spomenik biti zatvorena od 9. maja, kako bi se obavili radovi na zameni velikih tunelskih pokretnih stepenica i da je očekivani rok za završetak radova čak 72 nedelje ili jednu i po godinu. Tokom izvođenja radova biće zamenjena sva tri postojeća eskalatora, a vrednost ugovora iznosi 2 miliona evra.

Prema rečima nadležnih iz “Infrastrukture železnice Srbije” dotrajalost opreme i nemogućnost nabavke zamenskih delova primorala je ovo javno preduzeće da još prošle godine pokrene proces nabavke savremenih i potpuno novih eskalatora. Posao je dodeljen kompaniji “Kleemann liftovi” koja poseduje proizvodne pogone u Šimanovcima i ima dugu tradiciju u ovoj oblasti.

Oprema koja bi trebala da se ugradi čini kompleksno postrojenje namenjeno upotrebi na frekventnim pozicijama u javnim objektima, kao što su železničke i metro stanice. Maksimalni kapacitet novih pokretnih stepenica iznosiće 13.500 putnika na sat po jednom eskalatoru, visina dizanja iznosi 30,8 metara, dok je ugao nagiba 30 stepeni. Raspon svakog sistema imaće impresivnu dužinu od 61,4 metra. Dugački rokovi za ugradnju novog liftovskog postrojenja pravdaju se kompleksnošću radova, ali je teško poverovati da se taj posao ne može organizovati na efikasniji način.

U svakom slučaju, godinu i po dana stanica neće raditi, što je neverovatna prilika da se u ovom objektu uradi jedna važna rekonstrukcija koja se dugo odlaže. Naime, ova železnička stanica ima nestandardnu visinu perona koja otežava funkcionisanje svih modernih kompozicija i niskopodnih vozova. Da bi se peronska visina dovela na odgovarajući nivo, potrebno je spustiti postojeću niveletu sa sadašnjih 1 metar na potrebnih 55 centimetara.

Imajući u vidu značaj ovog objekta za Beogradski železnički čvor i javni prevoz u gradu, ovo prilagođavanje je neophodno izvesti u što kraćem roku, dok je saobraćaj u okviru čvora još uvek slab i dok je moguće relativno bezbolno i bez prekida saobraćaja organizovati radove u tunelu. Rekonstrukcija perona i smanjenje njegove visine završeno je na stanici “Rakovica” tokom 2018, tako da je Vukov spomenik jedna od malobrojnih železničkih stanica koja još uvek nije dovedena na nove standarde u ovom pogledu.

Zatvoriti železničku stanicu Vukov spomenik na godinu i po dana, a pri tome ne obuhvatiti i najvažnije radove vezane za njegovu funkcionalnost bi bila kazna za sve građane i nepotrebna ekonomska šteta za grad i železnicu.
 
Cirkus, kao da će da ugrađuju stepenik po stepenik.. što ih neko ne pita da li se u svetu tako zatvaraju podzemne stanice na godinu dana kada se menjaju stepenice..
 
I dobio bi odgovor da tako rade svi u svetu, isto kao što je dobijen odgovor zaq neizgradnju podzemnih prolaza na Slaviji, da je to prevaziđeno i da to ne radi niko više u svetu.
 
Ne verujem, sama stanica je SPS, JUL, SRS projekat i izvođenje. Ista ekipa tada ista ekipa sada.

Moжеш ти да не верујеш, али су предвидели.

Bio je tender, što se nisu javili, sa ostalim se slažem.

Зашто у условима тендера није стајало: "Током извођења радова на реконструкцији ескалатора станица мора бити у функцији"? То је главни *ајеб.
 
Ako stepenice ne idu i tih ~0,5m niže do nivoa novog perona onda će džabe da rade. Najgore što može da bude je da posle imamo par stepenika i rampu za invalidna kolica da se spustiti još tih ~0,5m dole. Siđeš na peron pa još par stepenika da moraš dole bio bi veliki promašaj.
 
UG „Po meri metro“ apeluje na nadležne u Infrastrukturi Železnica” da se istovremeno sa zamenom eskalatora na železničkoj stanici “Vukov spomenik” počne i sa radovima na spuštanju perona, kao i da se vreme izvođenja radova smanji i približi realnom potrebnom vremenu. Ovako dugo zatvaranje stanice je nerazumno, pogotovo imajući u vidu značaj ove same stanice za celokupni javni prevoz u Beogradu i BG Voz, koji u nedostatku metroa, predstavlja jedini pouzdan i brz transport putnika u milionskom gradu kao što je Beograd.

Naglašavamo da je zamena eskalatora na stanici Vukov spomenik, a bez spuštanja perona na predviđenu visinu, ne samo beskorisna, već i ekonomski i funkcionalno izuzetno štetna, jer će stanica neminovno morati ponovo da se zatvara na duži period kada se peroni budu spuštali! Država Srbija će tada potenacijalno morati ponovo da plaća druge, nove eskalatore, sa prilagođenom dužinom u skladu sa novom visinom perona.
Ovako dugačak rok ne može biti opravdan kada vidimo da privatna kompanija gradi potpuno novu zgradu železničke stanice Prokop, za isti rok od od 500 dana.

Na naše zaprepašćenje je, pored nerazumno dugačkog roka, najviše uticala vest o tome koji radovi su planirani i najavljeni od strane nadležnih, odnosno, još bitnije, koji radovi - nisu planirani.
Upravo iz tog razloga, ovim putem želimo da obavestimo širu javnost da je, usled promene standarda visine železničkih perona i usklađivanja sa EU standardima, usvojeno da visina svih železničkih perona u Srbiji bude 55cm. Međutim, na samo dve stanice u Srbiji visina perona je viša od toga - na železničkim stanicama Vukov spomenik i Pančevački most gde visina iznosi 95. Usled toga na ovim stanicama ne mogu da staju novi vozovi koji saobraćaju između gradova u Srbiji, već samo stare plave RVR garniture, koje se koriste samo za BG voz.

Odsustvo najave radova na prilagođavanju visine perona sa spiska najavljenih radova zbog kojih će železnička stanica "Vukov spomenik" biti zatvorena na godinu i po dana, je u UG Ovaj problem je svakako poznat Ministarstvu saobraćaja i Infrastrukturi železnica Srbije. To se može zaključiti i preko sadržaja tendera za izradu tehničke dokumentacije i nadzor rekonstrukcije pruge u okviru Beogradskog železničkog čvora (u januaru 2023. godine) gde je navedena stavka kojom se razmatraju mogućnosti i tehnička rešenja za spuštanje perona na ove dve stanice.

Iskreno se nadamo da je ovo plod sada već, na žalost, neslavne tradicije kod nas - neusklađenosti projekata, a ne plod nečije loše namere.
S obzirom na to da šira javnost nije upoznata sa gore navedenim tehničkim pitanjima, nezadovoljstvo se gotovo isključivo ispoljilo kroz kritiku dužine najavljenog zatvaranja stanice, što svakako samo po sebi nije bez osnova. UG „Po meri metro“ takođe smatra, da je ovako dug vremenski period zatvaranja stanice neprihvatljiv, posebno uzimajući u obzir iskustva na sličnim projektima u inostranstvu.

Kao dobar komparativni primer može poslužiti metro stanica „Karlsplatz“ u Minhenu, gde su sva tri dugačka eskalatora, slične dužine kao i u Vukovom spomeniku (svaki po 56,5m i ukupne težine 100 tona), kompletno zamenjena 2022. godine za samo 2 meseca, što je čak 9 puta brže nego što je predviđeno na Vukovom spomeniku.

Izvor:
www.abendzeitung-muenchen.de/muenchen/muenchen-rollteppen-ausgetauscht-u4-und-u5-halten-wieder-am-stachus-art-81569
Pokretne stepenice Vukov spomenik.jpg
 
Aj da pitam nešto logično.

Da li je moguće da projektanti ove stanice nisu uzeli u obzir ovaj scenario, tj. menjanje eskalatora?

Da li je moguće nekako odraditi ovaj posao za neko normalno vreme ili je zaista nemoguće?
Ja bi dodao pitanje:
Da li eskalatori uopšte mogu da rade ako se jedan demontira? Da li je konstrukcijski moguće da se jedan po jedan zamenjuju?
 
Da li eskalatori uopšte mogu da rade ako se jedan demontira? Da li je konstrukcijski moguće da se jedan po jedan zamenjuju?
Ја могу само да претпоставим да могу. А претпостављам зато што су ескалатори руски и код њих сваки ред има своја два мотора. Један непосредно за степенице, други за рукохвате.
Они када раде ремонт, а то се дешава после 170000 километара (толико прође једна степеница по регламенту), искључују једно по једно стапниште, разабирају га док остала две или ређе три настављају да раде несметано.

Ево га један на пример
1682426471158.png

 
Ја могу само да претпоставим да могу. А претпостављам зато што су ескалатори руски и код њих сваки ред има своја два мотора. Један непосредно за степенице, други за рукохвате.
Они када раде ремонт, а то се дешава после 170000 километара (толико прође једна степеница по регламенту), искључују једно по једно стапниште, разабирају га док остала две или ређе три настављају да раде несметано.

Ево га један на пример
Pogledajte prilog 160120
To me je interesovalo. Hvala.
 
Vrh