Vezano za tehničke mogućnosti primene različitih rešenja, imamo već imamo mesto na površini za liftove između površine i perona,
u Ruzveltovoj 7. Mesto je pogodno da se izgradi par liftova većeg kapaciteta po sistemu uspinjače. To znači da se gornji i donji lift pokreću istovremeno i jedan drugom su preteg.
Prednosti i nedostaci lifta:
+ Pogodniji za kolica (dečja, invalidska)
+ Brzina samog dizanja. Na površini za 15 sekundi.
+ Opsluživanje više lokacija prilaza. Recimo, ako neko živi ili radi u Cvijićevoj, u Ruzveltovoj 7 mu je dosta bliže.
+ Za razliku od stepenica i pokretnih stepenica, ne trebaju mu podhodnici, kao dodatna prateća infrastruktura
- Za regulisanje (ne) preopterećenja potrebno je lice sa funkcijom obezbeđenja i na vrhu i dole. Korisnici dolaze udarno, tada kada voz dolazi.
- Čekanje dole na sledeći lift.
- Bezbednost. pokretne stepenice se čak i kao pokvarene mogu koristiti kao rezervni izlaz. Lift ne može
- Strah od lifta kod velikog broja ljudi. Zbog toga se često prave stakleni liftovi, ali na Vuku bi to bilo malo problematično.
- Kako osigurati mesto na površini? Za Vukov Spomenik to nije problem, već ima.
Interval para liftova je 30-40 sekundi minimum, ali kada vozovi ne nailaze može biti tipa 90 sekundi. Koristan efekat izražen u novcu od rada tih liftova može da prevaziđe iznos investicije. Potreban kapacitet jedne kabine lifta je 40-50 ljudi. Sa takvim liftovima bi stanica mogla da radi u toku remonta pokretnih stepenica, pod uslovom da na pravcu pokretnih stepenica postoji uvek dostupan avarijski izlaz. Čak i nakon zamene pokretnih stepenica, visokokapacitivni lift može ostati jako koristan prilaz stanici.
Na metro stanici De Pijp u Amsterdamu građenoj u skučenim uslovima mnogo ljudi koristi liftove, kojih je mnogo.