UG „Po meri metro“ apeluje na nadležne u Infrastrukturi Železnica” da se istovremeno sa zamenom eskalatora na železničkoj stanici “Vukov spomenik” počne i sa radovima na spuštanju perona, kao i da se vreme izvođenja radova smanji i približi realnom potrebnom vremenu. Ovako dugo zatvaranje stanice je nerazumno, pogotovo imajući u vidu značaj ove same stanice za celokupni javni prevoz u Beogradu i BG Voz, koji u nedostatku metroa, predstavlja jedini pouzdan i brz transport putnika u milionskom gradu kao što je Beograd.
Naglašavamo da je zamena eskalatora na stanici Vukov spomenik, a bez spuštanja perona na predviđenu visinu, ne samo beskorisna, već i ekonomski i funkcionalno izuzetno štetna, jer će stanica neminovno morati ponovo da se zatvara na duži period kada se peroni budu spuštali! Država Srbija će tada potenacijalno morati ponovo da plaća druge, nove eskalatore, sa prilagođenom dužinom u skladu sa novom visinom perona.
Ovako dugačak rok ne može biti opravdan kada vidimo da privatna kompanija gradi potpuno novu zgradu železničke stanice Prokop, za isti rok od od 500 dana.
Na naše zaprepašćenje je, pored nerazumno dugačkog roka, najviše uticala vest o tome koji radovi su planirani i najavljeni od strane nadležnih, odnosno, još bitnije, koji radovi - nisu planirani.
Upravo iz tog razloga, ovim putem želimo da obavestimo širu javnost da je, usled promene standarda visine železničkih perona i usklađivanja sa EU standardima, usvojeno da visina svih železničkih perona u Srbiji bude 55cm. Međutim, na samo dve stanice u Srbiji visina perona je viša od toga - na železničkim stanicama Vukov spomenik i Pančevački most gde visina iznosi 95. Usled toga na ovim stanicama ne mogu da staju novi vozovi koji saobraćaju između gradova u Srbiji, već samo stare plave RVR garniture, koje se koriste samo za BG voz.
Odsustvo najave radova na prilagođavanju visine perona sa spiska najavljenih radova zbog kojih će železnička stanica "Vukov spomenik" biti zatvorena na godinu i po dana, je u UG Ovaj problem je svakako poznat Ministarstvu saobraćaja i Infrastrukturi železnica Srbije. To se može zaključiti i preko sadržaja tendera za izradu tehničke dokumentacije i nadzor rekonstrukcije pruge u okviru Beogradskog železničkog čvora (u januaru 2023. godine) gde je navedena stavka kojom se razmatraju mogućnosti i tehnička rešenja za spuštanje perona na ove dve stanice.
Iskreno se nadamo da je ovo plod sada već, na žalost, neslavne tradicije kod nas - neusklađenosti projekata, a ne plod nečije loše namere.
S obzirom na to da šira javnost nije upoznata sa gore navedenim tehničkim pitanjima, nezadovoljstvo se gotovo isključivo ispoljilo kroz kritiku dužine najavljenog zatvaranja stanice, što svakako samo po sebi nije bez osnova. UG „Po meri metro“ takođe smatra, da je ovako dug vremenski period zatvaranja stanice neprihvatljiv, posebno uzimajući u obzir iskustva na sličnim projektima u inostranstvu.
Kao dobar komparativni primer može poslužiti metro stanica „Karlsplatz“ u Minhenu, gde su sva tri dugačka eskalatora, slične dužine kao i u Vukovom spomeniku (svaki po 56,5m i ukupne težine 100 tona), kompletno zamenjena 2022. godine za samo 2 meseca, što je čak 9 puta brže nego što je predviđeno na Vukovom spomeniku.
Izvor:
www.abendzeitung-muenchen.de/muenchen/muenchen-rollteppen-ausgetauscht-u4-und-u5-halten-wieder-am-stachus-art-81569