Šta je novo?

Železnička stanica Vukov Spomenik

A Kleemann je Grčka firma ;)
Клеманис звучи грчки, а клеман не. Погледај историју фирме. Чак и да су седиште пребацили у Атину, то није грчка фирма. Уосталом представништво у Београду отворено је дамо годи у дана после грчког...


А за цифре које су објављене у тендеру, сигурно си чуо за израз "намештање".
 
Nisu prebacili sedište firme već su otvorili novu, kupili su samo licencu od nemačke firme. Kleemann je 100% grčka firma.
 
Рекао бих да је ова замена ескалатора намештена поменутој фирми само да би имала референцу за уградњу ескалатора приликом изградње метро станица. Ништа друго.

Друго, нивелета колосека не може да се подиже јер су тунели предвиђени да се користе као склоништа и имају чеона бетонска врата која би изгубила функцију у случају подизања нивелете. Истина, и сада су вероватно ван функције јер их нико не одржава.
 
Kleman ima svoju fabriku u Šimanovcima, poznajem jednog od bivšig radnika, ima samo reči hvale za nju. Kaže da je reč o grčkoj firmi, da je odnos prema zaposlenima odličan i da su plate skroz bile korektne dok je radio za njih. Otišao je odatle samo jer je našao bolji posao. Čini mi se da je njima poveren projekat za pokretne stepenice u tržnom centru na Zvezdari.
 
Ми смо на Саобраћајном факултету учили из књига из 1970-тих везано за саму пругу и контактну мрежу, а деценијама се ништа није мењало. Ја сам нисам долазио у посед новијих правилника. Могуће да има та измена пар сантиметара, али то не мења суштину. Горњи део товарног профила теретних возова се сужава у случају простог подизања нивелете колосека.
Upravo tako, od elektrifikacije se nije menjala vrednost minimalne visine kontaktnog voda, koja je oduvek, pa i sada, bila 5020 mm.
Ви сте дошли у додир са пројектантима који умеју да добро одраде статику, исконтролишу уградњу армираног бетона који ће издржати тешке земљотресе, и на крају пусте пругу која не задовољава саобраћајне и траспортне потребе. Ево нам перон на Тошином бунару који не може да прими дупли Стедлер. Ево нам двоколосечне распутнице са стајалиштем Карађорђев парк, која је изграђена као таква, а не четвороколосечна железничка станица, па нам возови из Ресника чекају на улазак на стајалиште у тунелу. Колико је тек примера прекратких колосека за теретне возове, који су такви остајали и после реконструкција?
Ne vidim kako išta od toga ima veze sa kontaktnom mrežom. Jeste li uočili neke nedostatke vezane za temu?
Конкретно, данас се разматрају возови за превоз камиона и камионских приколица на вагонима. Стандардни шлепер је висок 4 метра, широк 2,55 метара, а препоручена висина пода вагона 0,7м (постоје и 0,5м високи вагони, али они су скупљи, за мање брзине, већи ризик искакања из шина, скупље одржавање, краћи живорни век).

Ипак је у Србији бар неко ко има утицај у Србији бар мало писмен па је повисио товарни профил за нове пруге као што можете видети у Правилнику о техничким условима и одржавању горњег строја. Ионако јадна покривеност железничком мрежом у Србији, додатно преполовљених капацитета у Београду године 2018. сада треба да се ојади и по квалитету? Ако се жели удовољити савременим стандардима и у путничком и у теретном саобраћају остаје једино улупати перон на Вуку и направити нови, нижи.
Opet, iz priloženog pravilnika se može videti da je tovarni profil predviđen sa minimalnom visinom kontaktnog provodnika od 5000 mm za tovarni profil GB, i 5020 mm za tovarni profil GC.
Obzirom da se stajalište Vukov spomenik nalazi na magistralnoj pruzi, i samim tim se zahteva tovarni profil GC, apsolutno je moguće spustiti kontaktni provodnik skroz do 5020 mm.
U našem slučaju, potrebno je skratiti samo 400 mm, odnosno kontaktni provodnik bi bio na 5100 mm.
Ne vidim čemu drama.

Spuštanje perona je moguće samo ako se spusti bočni peron, uz novu rekonstrukciju osvetljenja, što je besmisleno komplikovano i skupo rešenje, u poređenju sa nasipanjem 800 kubika tucanika uz regulisanje kolosečne rešetke i kontaktne mreže.
 
Grčka, tačno. A imaju i fabriku u Srbiji.
Potekla od KLEEMANN HUBTECHNIK GmbH, inace Nemacka firma osnovana 1857g.
Ova zamena eskalatora ce ostati upamcena kao najvece pranje ( za toliko " mali " posao ) na zeleznicama Srb. 👌🏼
Posle svega sto citam na forumu nebi me cudilo da uskoro ( za 10ak god ) objave da menjaju Stadler emv zbog " isteka resursa " naprimer, ili izmislice zbog cega jos na nove Siemens emv ili nekog drugog proizvodjaca 😅 ludilo
 
Juče je PR infre na TV prva rekao da će biti spuštanje perona u toku ovog zatvaranja.
Ja iskreno mislim da je pritisak imao uticaja, da se niko nije bunio krenuli bi oni juče sa radovima na eskalatoru pa bi se setili i perona.
Smatram ovo za uspeh.
 
Nije im prvi put da se zeznu. Ovaj izvor pominje da su imali nabavku drezina, gde su takođe prvi tender "omašili".
 
Ekskluzivni inside info: Biće spuštanja perona.
Zeznuli su se kod raspisivanja tendera, sada je u toku ispravka. Zato je zapravo i pomereno ovo sa eskalatorima, ne zbog medijskog pritiska.
Ako je zaista tako da nismo ništa uticali onda ćemo morati još više da stisnemo ekipu iz gumenjare. Mada po tome kako Stanisavljević izbegava pozive novinara mi ne izgleda da im je svejedno. Svi su face kada sede privatno sede za stolom i pričaju priče, a kada trebaju u javnost da izađu manji su od makovog zrna.
 
Ако су се "зезнули" то може да сведочи о две ствари.
1. Да седе најгори делатанти на кључним позицијама
2. Да је због бр. 1 комуникација по новивоима равна нули.

И даље сам присталица идеје да се замене људи на кључним позицијма
 
Uskoro kod Vukovog spomenika.

Screenshot_20230515_160048_Facebook.jpg
 
Vrh