Šta je novo?

Železnička stanica Vukov Spomenik

@hromoplast: Da li ti je poznato šta će se raditi pored eskalatora (hajde sada lokale na stranu)? Da li će se spuštati peroni i da li će se sređivati oni "propali" ulazi u stanicu (sa raspalim malim eskalatorima)? Bilo je neke reči da će se menjati i oni stari monitori za polaske...
Infrastruktura je dobila neki opasan keš za Vuk. Od tih para je urađeno krečenje, nabavka mašina za pranje podova, opremanje WCa, zamenjeno osvetljenje i sređena dva ulaza. Raspisani su i tenderi za info table i eskalatore. Koliko sam shvatio, ostaju stari okviri, ali se umesto onih žutih matričnih tabli postavljaju LCD ekrani.
Ulazi u tržni centar su u nadležnosti grada, i verovatno neće biti obnovljeni. Mali eskalatori koji pripadaju stajalištu sigurno neće biti zamenjeni.
Za spuštanje perona sam pročitao u novinama, ali nemam informaciju da li je planirano spuštanje. Na portalu nema ništa na tu temu. U suštini je ovo bila savršena prilika da se tako nešto uradi, jer bi nakon ozbiljnih građevinskih radova moglo i da se izmesti donje okretište eskalatora na novu niveletu perona.
Само размишљам:

Беше, ескалатори у Вуковом споменику су руски?

Е сад, колики је промет био у Вуковом споменику у односу на нпр. једну метро станицу у Санкт Петербургу која има ескалаторе сличне дужине?

Е сад, замислите да станицу метроа у Санкт Петербургу затворе на годину и по дана због ремонта ескалатора...

...која смо ми ____________ (уписати епитет по жељи).
Ne radi se remont, nego se seku eskalatori i ugrađuju novi. Remont se radi dok su eskalatori u eksploataciji. Jedan po jedan se rasklapaju, popravljaju ili zamenjuju delovi i onda vraćaju nazad. Noseća konstrukcija ostaje na mestu. Mislim da su prošli put vučni lanci išli u Mađarsku na remont, a ostalo je rađeno kod nas. Ovaj put bi remont morao da bude obimniji, ali i dalje bez zatvaranja.
Ali avaj, radi se rekonstrukcija, a stajalište zatvara.
Ne razumem ovo baš najbolje. 🤔
Praviće otvor negde gore na trotoaru pa će kranom izvlačiti reduktor na svetlo dana?
Već postoji otvor na ćošku kod tehničkih fakulteta, samo što ga je grad prekrio asfaltom.
Што је сулудо. Зашто би комплетно мењали ескалатор који се 25 година користио у релативно малом интензитету? Кажем, упоредити колико људи пређе преко ескалатора у некој станици у Москву и овде. Управо због ремоната се праве три ескалатора, да би док се један ремонтује друга два били у функцији. Ово је обично прање пара и мучење народа. Још једна недопустива ствар која ће проћи у овој менталној вуко*ебини.
Remont se radi na osnovu radnih časova, nije bitno da li vrti prazan ili sa putnicima. Opterećenje putnicima može eventualno da utiče na period zamene ležajeva u točkićima stepenika, mada je i to normirano radnim časovima.
Gde vodi onaj ulaz za invalide u Ruzveltovoj? Direktno na perone ili? Kontam da ako ide do perona, mogli su njega da koriste dok rade remont pokretnih stepenica.
Direktno na peron.
Ja bi dodao pitanje:
Da li eskalatori uopšte mogu da rade ako se jedan demontira? Da li je konstrukcijski moguće da se jedan po jedan zamenjuju?
Nije moguće, jer za ugradnju novih mora da se ruši cela konstrukcija, uključujući i balustrade.
Što da

Koliko bolje stanica izgleda sa ovim hladnijim svetlom.
Pretpostavljam da je ograničenje originalnih projektanata bilo tehnološke prirode, jer su u isto vreme koristili fluorescentne cevi 6500 K i natrijumove sijalice visokog pritiska koje su 2000 K. Razvojem modernih premaza, fluo cevi su postale toplije, ali verovatno nije bilo zgodne zamene za natrijum, dok nije sve zamenjeno belim LED.
Zar ne bi bilo jednostavnije i brže rešenje, kada dođe na red spuštanje visine perona na VS, da se naspe još 40cm tucanika i tako smanji razlika između perona umesto da razbijaju par stotina metara betona? Šine na VS leže na balastu od tucanika nisu fiksne ko na Prokopu i NBGD. Ili bi onda morali i tunel za toliko da povećaju da bi bilo isto fiksno rastojanje od KM? Da li EMV kao tramvaji mogu da menjaju visinu pantografa tokom vožnje shodno KM?
U suštini bi trebalo da je jednostavno da se to uradi, jedino pitanje je oko visine kontaktnog provodnika. Ako je u tunelu primenjena normalna visina od 5500 mm, moguće je smanjiti do minimalne visine od 5020 mm - taman dovoljno za tih 40 cm.
Napominjem da ne znam na kojoj visini je sada kontaktni provodnik, niti kakve druge posledice bi imalo takvo rešenje. Možda neko ograničenje brzine?
A šta je raj reduktor i koliko velik treba da bude da ne može vozom da se izvuče?
Kao menjač u kolima, samo što ima jednu brzinu.
Ima bar desetak tona i okvirno je 3x3x3 metra. Glavne osovine takođe imaju desetak tona. U suštini nije frka da se iznese vozom, nego je verovatno lakše izvući kroz šaht 10 metara na gore nego spustiti niz kosi tunel 30 metara do perona.
 
U vezi ovoga da bi morale da se dodaju dodatne stepenice kad ugrade nove eskalatore, tj. kad naknadno budu spuštali perone. Zašto bi se tu uopšte spuštao ceo taj donji nivo, a ne samo ovi bočni delovi perona (iza stubova) gde se ulazi u voz?

Screenshot_20230430_012250_Samsung Internet-01.jpeg
 
@Piccolo
- Kada se već radi spustanje bokova korak ka tome da se spusti i sredina perona je minimalan
- Pristupačnost nije najbolja, ljudi koji se slabo kreću, u kolicima itd. će morati da se “vijugaju” da se spuste do voza.
- Mnogo je veći komfor ako je sve u nivou
- Bezbedonosni razlozi, ako dođe do neke gužve vrlo lako se može desiti da ta razlika u nivoima značajno uspori ili čak i otpomaže evakuaciji.
 
Zato što ne sme da bude stepenik paralelan sa šinama, u slučaju da ga neko ne vidi i padne, može da izleti na šine.

Nije da ja to podržavam samo mi je palo na pamet jer sam viđao takve perone po svetu, tu uvek ide ograda tako da nema tu nekih bezbednosnih rizika.

A ima i ovo iz Kine :p, stanica ima perone različitih visina.
480px-Platform_3_of_Haining_Railway_Station.JPG
 
Eno ti ograda na stajalištima na Autokomandi, pa se ista redovno preskače i zaobilazi, i ljudi dovode u opasnost, kada sa stajališta gradskog prevoza hoće da dođu do stajališta Lastinih i međumesnih linija.​
 
Moze da dodje sve u obzir dok nema prepreka vecih od 2cm (ono sto mogu da savladaju tockovi invalidskih kolica) i dok se postuju propisi sirine tih istih rampi i nagiba ali to nije bas praksa da se tako budzi peron neke stanice.

EDIT: da bi objasnio zasto se ne isplati tako resenje, treba uzeti u obzir da takva rampa ima maksimalni nagib 5%, to znaci da se ona penje 5 cm na svaki metar duzine a jos mora da ima ravne podeste duzine 1.4m na svakih 10 metara. E sad da bi se savladala visina od samo 40 cm treba rampa koja je dugacka 8 m plus podesti od 1.4 m na pocetku i 1.4 m na kraju, dakle ukupno 10.8 metara duzine da se popnes tih 40 cm i to na obe strane platforme posto ima 2 koloseka. Tj ta rampa mora da ima sirinu 1.4m
 
Poslednja izmena:
Зар особе са посебним потребама немају лифт овде? Реално остатак станице им није прилагођен ни најмање. Као ни 90% железничке инфраструктуре у БГ и Србији нажалост.
 
@Дошљак

Taj lift se ne spusta vise na dobru kotu ako ima razlika od 40 cm dakle i on mora da se prepravi ili i za njega da se napravi rampa.

Ali ponavljam sve je to teško budženje.

Jedino pravilno rešenje je da se peron spusti 40 cm u celosti i da nema nikakvih stepenika i rampi.
 
Како исте категорије становништва користе сада градску железинцу? У РВР није баш лако ући са спуштеног перона.
 
Opet isti problem, i kad spustimo perone opet nemamo kompletno rešenje.
Ako bismo hteli da poštujemo u potpunosti propise za pristup osoba sa posebnim potrebama trebalo bi nabaviti i nove garniture jer RVR ne ispunjava te propise jer ne omogućava ulazak u nivou, dok Stadler da.
 
A penzioneri i deca? Ovde se ne radi samo o invalidima.
pa mislim logično je da ako se neki prostor prilagodi ljudima u kolicima da je time olakšan i za sve ostale, kolica sa detetom svakako možeš preko iste rampe, nije potrebna posebna

Како исте категорије становништва користе сада градску железинцу? У РВР није баш лако ући са спуштеног перона.
da je samo gradska železnica u pitanju, nije ovo uopšte pitoma država prema tim ljudima, znam iz prve ruke pošto u porodici imam dve osobe koje se svakodnevno susreću sa tim preprekama

mada ovo što si spomenuo za stanice, možda je čak i manje od 90% pošto na mnogim onim tipskim manjim stanicama postoje rampe tj. nagibi koji se spuštaju ka stazama koje vode do ostalih perona pošto nema pasarela ili podzemnih prolaza.. tu je jedino pitanje da li je prilaz samoj staničnoj zgradi i dalje do prvog perona bez prepreka
1682863604734.png


stanica Vukov Spomenik je svakako zrela za ogroman poduhvat jer u mnogim segmentima ne ispunjava uslove
 
Opet isti problem, i kad spustimo perone opet nemamo kompletno rešenje.
Ako bismo hteli da poštujemo u potpunosti propise za pristup osoba sa posebnim potrebama trebalo bi nabaviti i nove garniture jer RVR ne ispunjava te propise jer ne omogućava ulazak u nivou, dok Stadler da.
Слажем се, РВР треба заменити у наредних 2-4 године са градском верзијом ФЛИРТа. А Вук треба одрадити да ваља.
 
Prvo treba uraditi peron, a postojeće eskalatore iskoristiti za iznošenje šuta.

Mada verujem da će prvo demontirati eskalatore pa onda raditi perone, ili možda napraviti nove eskalatore, pa ih upropastiti za prenos šuta i materijala. :)
 
Prvo treba uraditi peron, a postojeće eskalatore iskoristiti za iznošenje šuta.

Mada verujem da će prvo demontirati eskalatore pa onda raditi perone, ili možda napraviti nove eskalatore, pa ih upropastiti za prenos šuta i materijala. :)
Što bi se šut iznosio gore kada može sasvim lagano da se otera u vagonima prugom?
 
Да ли је могуће да никоме не пада на памет да овом давежу Станисављевићу постави питање намеравају ли да спусте висину перона на Вуковом споменику?!

 
Vrh