Studiju za sta koliko su glupi
Naravno da moze da se spusti centrno ostrvo perona nije ispod termonuklearna centrala
Ok ako žele da uštede mogu naprave blage kose rampe ako je dozvoljeno
A kakve veze ima osvetljenje sa peronima da nece kroz pod žice da vuku
Već smo pričali o ovome u temi...
Ispod centralnog perona su električne instalacije i kanali protivpožarne ventilacije, morali bi srušiti ceo peron do temelja, iskopati još zemlje, ponovo izlivati armirani beton, polagati nove granitne obloge... Krajnje je besmisleno i previše skupo.
Kvadrat najjeftinijeg granita košta 3000 dinara. Samo bočni peroni imaju oko 1100 kvadrata, znači najjeftiniji materijal za zamenu podnih obloga košta preko 3 miliona dinara, a gde su ostali troškovi?
Što se bočnih perona tiče, ako spustiš perone, povećavaš razmak između izvora svetlosti i osvetljene površine, i postojeće osvetljenje neće više ispunjavati norme nivoa osvetljenosti. Znači u najboljem slučaju zamena svih izvora svetlosti sa novim koji su 35% jači, u najgorem slučaju kompletna rekonstrukcija osvetljenja.
Primera radi, rekonstrukcija osvetljenja koja je izvedena prošle godine je bila oko 36 miliona dinara. Neka je 4 miliona bilo odvojeno za bočne perone, to nije mala količina novca, a pritom je i velika šteta menjati tek postavljene svetiljke.
Poređenja radi, kubik tucanika je 2500 dinara, 800 kubika je 2 miliona. Nasipanje, planiranje, podbijanje može da uradi Infrastruktura, jer ima potrebne mašine i stručni kadar.
Napominjem da su ovo brzi proračuni sa puno pretpostavki, ali mislim da je jasno koja opcija je jeftinija.
Ne vidim potrebu da se spušta bilo šta kada može na drugi način i daleko jeftinije da se reši problem. Bez studija, izrade komplikovanog projekta, skupe i dugotrajne izvedbe, već samo ebeno nasipanje tucanika za dodatnih 40cm nivelete.
To i ja kažem, ali me niko ne sluša. Ovo može Infrastruktura da uradi za vikend, uz minimalna ulaganja.
Jedna valjana primedba koju sam video jeste da će takvo rešenje ograničiti prevoz vangabaritnih tereta, i to bi valjalo detaljnije analizirati. Mada cenim da će se završiti pruga Beli potok - Pančevo pre nego što regulacija visine perona na Vuku uopšte bude u planu.