Šta je novo?

Železnička stanica Vukov Spomenik

Mi baš težimo da završimo na svetskim fakultetima kao primeri kako stvari ne treba raditi. Od tolike divlje gradnje, glupih idejnih rešenja, doći ćemo do toga da jednu od najlepših stanica u državi unakazimo ko zna kakvim vezama perona i eskalatora, dok je sve moglo da se uradi na vreme kako treba, ali eto, retardirani kadar mora da dokaže da je zaista retardiran. Setite se samo kako stvari rade na većini stanica, NBGD je mogao mnogo pametnije da se uradi, a ne da liftove ugradjuju oanko naknadno, pa da ih posle svaki ponaosob zatvaraju barijerama.
 
Ne vidim potrebu da se spušta bilo šta kada može na drugi način i daleko jeftinije da se reši problem. Bez studija, izrade komplikovanog projekta, skupe i dugotrajne izvedbe, već samo ebeno nasipanje tucanika za dodatnih 40cm nivelete.
 
Studiju za sta koliko su glupi
Naravno da moze da se spusti centrno ostrvo perona nije ispod termonuklearna centrala
Ok ako žele da uštede mogu naprave blage kose rampe ako je dozvoljeno
A kakve veze ima osvetljenje sa peronima da nece kroz pod žice da vuku
Već smo pričali o ovome u temi...
Ispod centralnog perona su električne instalacije i kanali protivpožarne ventilacije, morali bi srušiti ceo peron do temelja, iskopati još zemlje, ponovo izlivati armirani beton, polagati nove granitne obloge... Krajnje je besmisleno i previše skupo.
Kvadrat najjeftinijeg granita košta 3000 dinara. Samo bočni peroni imaju oko 1100 kvadrata, znači najjeftiniji materijal za zamenu podnih obloga košta preko 3 miliona dinara, a gde su ostali troškovi?

Što se bočnih perona tiče, ako spustiš perone, povećavaš razmak između izvora svetlosti i osvetljene površine, i postojeće osvetljenje neće više ispunjavati norme nivoa osvetljenosti. Znači u najboljem slučaju zamena svih izvora svetlosti sa novim koji su 35% jači, u najgorem slučaju kompletna rekonstrukcija osvetljenja.
Primera radi, rekonstrukcija osvetljenja koja je izvedena prošle godine je bila oko 36 miliona dinara. Neka je 4 miliona bilo odvojeno za bočne perone, to nije mala količina novca, a pritom je i velika šteta menjati tek postavljene svetiljke.

Poređenja radi, kubik tucanika je 2500 dinara, 800 kubika je 2 miliona. Nasipanje, planiranje, podbijanje može da uradi Infrastruktura, jer ima potrebne mašine i stručni kadar.

Napominjem da su ovo brzi proračuni sa puno pretpostavki, ali mislim da je jasno koja opcija je jeftinija.

Ne vidim potrebu da se spušta bilo šta kada može na drugi način i daleko jeftinije da se reši problem. Bez studija, izrade komplikovanog projekta, skupe i dugotrajne izvedbe, već samo ebeno nasipanje tucanika za dodatnih 40cm nivelete.
To i ja kažem, ali me niko ne sluša. Ovo može Infrastruktura da uradi za vikend, uz minimalna ulaganja.
Jedna valjana primedba koju sam video jeste da će takvo rešenje ograničiti prevoz vangabaritnih tereta, i to bi valjalo detaljnije analizirati. Mada cenim da će se završiti pruga Beli potok - Pančevo pre nego što regulacija visine perona na Vuku uopšte bude u planu.
 
Pominju se nekakvi bočni peroni...

Ja se izvinjzvam ali na Vuku ima samo jedan centralni peron ili se misli na nešto drugo?
 
Ne vidim potrebu da se spušta bilo šta kada može na drugi način i daleko jeftinije da se reši problem. Bez studija, izrade komplikovanog projekta, skupe i dugotrajne izvedbe, već samo ebeno nasipanje tucanika za dodatnih 40cm nivelete.
Jel je tunel dovoljno visok da istrpi tih 40cm tucanika?
 
Mislim da ima dovolno mesta za gabarit odnosno profil vozila ali ne znam za pantograf, verovatno bi bio više spušten.
 
Ne vidim potrebu da se spušta bilo šta kada može na drugi način i daleko jeftinije da se reši problem. Bez studija, izrade komplikovanog projekta, skupe i dugotrajne izvedbe, već samo ebeno nasipanje tucanika za dodatnih 40cm nivelete.
Da li naši propisi o građenju elektrifikovanih pruga prepoznaju da se umesto sistema nosećeg užeta i ovkačenog voznog voda na vesaljke - krutog voda koristi sistem krute šine, poput metro linija u Barseloni ili na Berlin Hauptbahnhof-u?
 
Minimalna visina kontaktnog provodnika je 5020 mm od GIŠ. Sve zavisi od toga koliko je visina postojeće mreže. Ako je 5420 mm ili više moguće je
 
propisi o građenju elektrifikovanih pruga prepoznaju
У последње време ми ово словоблудије јако пара уши (очи).

Како може неживо и неоудухотворено да препознаје било шта?
 
Могли би да стигну. Уосталом ваљда је логично да се ескалатор наручи мало дужи таман на нову висину. Сад је време дс се диже џева по медијима. Власт сада има вољу да слуша, овај да гаси мале пожаре
Kako volim kad se nadležni prave pametniji nego što jesu, pa upadnu u ovakve probleme. Nedovoljno dugoročno planiranje neizbežno dovodi do neželjenih posledica.

Ako ako, Česi imali 451/452 "Žabotlame" još od tamo 60-neke (za razliku od Nemaca koji su sklepali Desiro ML tek u 21. veku jer su do tada mislili da će narod bez majmunskih sposobnosti sesti u taksi, dok su Srbi u međuvremenu uzeli FLIRT kao lakšu, grbavu Jakobs varijantu idealnu za "krljanje" vratova pri naglom kočenju), a komunisti nisu uskladili visinu perona na vreme. Umesto da su usvojili univerzalnu visinu od 760mm i odmah izgradili ceo čvor (nove i rekonstruisane stanice i stajališta) po propisanom normativu mestimično su dozali na 960mm, ili ostavljali čak 350mm. Da nisu uprskali već u startu, imajući u vidu raspad zemlje i masovno čupanje pruga (kontrakcija sistema) imalo bi smisla bar unaprediti magstralne pruge na taj praktičniji standard. Ovako ne razlikuješ potrebe sporednih i glavnih pruga, niti mađugradskog i gradskog saobraćaja, posledice čega itekako osećamo.

Da je bilo mozga sada bi se u FLIRT ulazilo u nivou (bez tolike grbe) ili silazilo za stepenik, a u ET430 penjalo za stepenik ko na sporednim stajalištima u Štutgartu.

Pa nek se *ebu sad kako znaju i umeju. Samo kokice fale i cirkus mož' da počne. Od svega treba praviti sp*dnju, makar malo džigerice da sačuvamo. :LOL:
 
Meni se ne sviđa ideja o 40cm tucanika, ali se može razmotriti manje, npr 25cm.
Da li bi to moglo da reši problem?
 
Moglo bi, ako mene pitaš. 15 cm razlike u visini je ništa. Udario bi verovatno neki košarkaš glavom, ali isto tako može neko i da se strovali niz eskalator i da vrat skr`a.
 
Da li ima dovoljno prostora da se izvede to, pretpostavljam da prečnik cevi nije isti pre stanice i u samoj stanici, a moralo bi da se dodaje dosta tucanika duž dobrog dela tunela da bi do same stanice stigao na tu najveću visinu.
 
Pominju se nekakvi bočni peroni...

Ja se izvinjzvam ali na Vuku ima samo jedan centralni peron ili se misli na nešto drugo?
Centalni peron je deo pod svodom na koji izlaze eskalatori, bočni peroni izlaze na same koloseke.


Ako je kontaktni provodnik postavljen na normalnu visinu, ima 480 mm "lufta." Tunel je značajno većih gabarita.
Tačno je ovo što kaže spatiotecte da bi pantograf bio nabijen, kao recimo na tramvajima kada prolaze ispod Mostarske petlje.

Da li naši propisi o građenju elektrifikovanih pruga prepoznaju da se umesto sistema nosećeg užeta i ovkačenog voznog voda na vesaljke - krutog voda koristi sistem krute šine, poput metro linija u Barseloni ili na Berlin Hauptbahnhof-u?
U suštini je predviđeno da se prilikom nove gradnje, ili rekonstrukcije, kontaktna mreža izvodi kao kompenzovana lančanica, čak i u dugačkim tunelima.
 
Već smo pričali o ovome u temi...
Ispod centralnog perona su električne instalacije i kanali protivpožarne ventilacije, morali bi srušiti ceo peron do temelja, iskopati još zemlje, ponovo izlivati armirani beton, polagati nove granitne obloge... Krajnje je besmisleno i previše skupo.
Kvadrat najjeftinijeg granita košta 3000 dinara. Samo bočni peroni imaju oko 1100 kvadrata, znači najjeftiniji materijal za zamenu podnih obloga košta preko 3 miliona dinara, a gde su ostali troškovi?

Što se bočnih perona tiče, ako spustiš perone, povećavaš razmak između izvora svetlosti i osvetljene površine, i postojeće osvetljenje neće više ispunjavati norme nivoa osvetljenosti. Znači u najboljem slučaju zamena svih izvora svetlosti sa novim koji su 35% jači, u najgorem slučaju kompletna rekonstrukcija osvetljenja.
Primera radi, rekonstrukcija osvetljenja koja je izvedena prošle godine je bila oko 36 miliona dinara. Neka je 4 miliona bilo odvojeno za bočne perone, to nije mala količina novca, a pritom je i velika šteta menjati tek postavljene svetiljke.

Poređenja radi, kubik tucanika je 2500 dinara, 800 kubika je 2 miliona. Nasipanje, planiranje, podbijanje može da uradi Infrastruktura, jer ima potrebne mašine i stručni kadar.

Napominjem da su ovo brzi proračuni sa puno pretpostavki, ali mislim da je jasno koja opcija je jeftinija.


To i ja kažem, ali me niko ne sluša. Ovo može Infrastruktura da uradi za vikend, uz minimalna ulaganja.
Jedna valjana primedba koju sam video jeste da će takvo rešenje ograničiti prevoz vangabaritnih tereta, i to bi valjalo detaljnije analizirati. Mada cenim da će se završiti pruga Beli potok - Pančevo pre nego što regulacija visine perona na Vuku uopšte bude u planu.
Ма какво ново осветљење због 35 цм висине кад је већ суседна станица К. Парк је**ни метро 2033 и то деценијама! Немој бре да ме зај***ваш овде са рационализацијом поступака ових манијака у ЖС!

Па скуп гранит, па каблови, па нова плоча...Какви несавладиви изазови за наше друштво! Отказуј!

Какав лик, је**те, није ми добро сад.
 

hromoplast:​

Скуп гранит

ЖСНС: У јееее, мљац-мљац, ал нам стар овај железнички чвор, мљац-ц-ц. И главна железничка станица исто, мљац! Дај гаси то! Заменићемо то незавршеним КАО новим чвором и КАО станицом хехехе... У оној рупи испод наших резиденција, гррррреее! Пардонирам. Конобар, дај још кило јагњећег! Ајде, ајде, плаћа мајка Србија!
 
Tačno je ovo što kaže @spatiotecte da bi pantograf bio nabijen, kao recimo na tramvajima kada prolaze ispod Mostarske petlje.
Да ово je логично да ће тако бити. А колико је то критично? Ипак то је 25кВ а код трамваја само 600В.
 
Таман да одмах пусте фамозни ПА воз од Прокопа, па нек прескаче Вука.
 
Vrh