Šta je novo?

Železnička stanica Vukov Spomenik

"Za 72 dana ne možete da zamenite ni lift u stambenoj zgradi, a kamo li ovakve pokretne stepenice u železničkoj stanici", rekao je Nenad Stanisavljević, iz "Infrastruktura železnice Srbije".
 
У Француској би званичник који би ово изјавио био линчован. У ДЕ, Холандији, по Скандинавијама би био послат на лечење.

На крају, ми ово све заслужујемо.
 
I meni je potpuno sumanuto koliko dugo planiraju zamenu eskalatora i da izgleda nisu u startu razmišljali o istovremenom spuštanju perona, ali glede zamene liftova u stambenoj zgradi, u mojoj zgradi u Barseloni od 7 spratova Schindler komplet menja dva lifta, počeli su sredinom januara, i još uvek ni prvi nisu završili, planiraju za nekih pet nedelja, i onda još 10 nedelja za zamenu drugog, odnosno ~8 meseci za zamenu dva lifta...
 
U suštini bi trebalo da je jednostavno da se to uradi, jedino pitanje je oko visine kontaktnog provodnika. Ako je u tunelu primenjena normalna visina od 5500 mm, moguće je smanjiti do minimalne visine od 5020 mm - taman dovoljno za tih 40 cm.
Napominjem da ne znam na kojoj visini je sada kontaktni provodnik, niti kakve druge posledice bi imalo takvo rešenje. Možda neko ograničenje brzine?
Minimalna visina je 5050mm, ali ta visina je za iznuđena rešanja, ne standardna. (na primer, izbegava se rušenje i ponovna gradnja nekog mosta, nadvožnjaka ili tunela). Ako bi bila pruga samo za gradsku železnicu još nekako, ali ovo je pruga opšte namene, kuda prolaze i vangabaritni tereti (najskuplje plaćen transport na železnici).
- Kada se već radi spustanje bokova korak ka tome da se spusti i sredina perona je minimalan
Ispod perona između stubova su temelji stanice. Tu bi bila dosta skupa rekonstrukcija, ali bi mogla biti izuzetno isplativa. Rizik investicije zavisi od naređenja iz Centralnog komiteta Partije. Po tim naređenjima, recimo, već skoro deceniju imamo 0 (slovima nula) polazaka direktnih vozova između Pančevo Vojlovice i Vukovog spomenika. I ako u Centralnom komitetu Partije ne daju dobro, ni idealne stanice i peroni neće biti iskorošćeni na pravi način. Struka i građani se tu ništa ne pitaju, uključujući i zaposlene u železničkim preduzećima.
- Pristupačnost nije najbolja, ljudi koji se slabo kreću, u kolicima itd. će morati da se “vijugaju” da se spuste do voza.
I mnogo bogatije zemlje, koje mnogo više ulažu u infrastrukturu često imaju strategiju za pristup kolicima "ne može najkraće kao pešaci, ali ima bar neko rešenje". U tom duhu je i onaj lift koji izlazi na Ruzveltovu 9, ne i na sam trg.
- Bezbedonosni razlozi, ako dođe do neke gužve vrlo lako se može desiti da ta razlika u nivoima značajno uspori ili čak i otpomaže evakuaciji.
Da, to je tačno. Ako je neki požar, bomba, pucnjava, formira se stampedo. Svaki stepenik je tu opasan, i ako je moguće manje, što manje to bolje.

Odnosno, sve zavisi od dozvole Partije da postoji poslovni plan, ili od toga koliko mi dozvolimo Partiji da guši poslovnost/stručnost.
 
Довлљно ће бити за почетак заменити људе на одговорним позицијама. Даље иде саморегулација.
 
Sve razumem ali "72 nedelje" :). I još plus svi to prenose po direktivi umesto da preracunaju da čvek zna o čemu se radi. Dobro je da nisu u sekundama izrazili. Koja SNS-ovština.
 
Minimalna visina je 5050mm, ali ta visina je za iznuđena rešanja, ne standardna. (na primer, izbegava se rušenje i ponovna gradnja nekog mosta, nadvožnjaka ili tunela). Ako bi bila pruga samo za gradsku železnicu još nekako, ali ovo je pruga opšte namene, kuda prolaze i vangabaritni tereti (najskuplje plaćen transport na železnici).
Šefe, u rukama držim najnoviji važeći pravilnik koji kaže 5020 mm, ne znam odakle ti ta vrednost...
Pritom sam se u međuvremenu raspitao kod projektanta, minimalna visina KM se može koristiti bez ikakvih ograničenja.
Znači to je definitivno najjeftinije i najbrže rešenje, ako se ikad nabave novi vozovi za sistem gradske železnice.
 
Довлљно ће бити за почетак заменити људе на одговорним позицијама. Даље иде саморегулација.
Prle jel ova zamena pokretnih stepenica na Vukovom spomeniku neko ugradjivanje nasih pojedinaca ili je potrebno? Interesantno da takvi isti u susednim drzavama Rusiji rade od 1970g pa niko nema neku posebnu zelju da ih menja. Nas je 1995g nije mi jasno sta tamo ima da se uopste menja? Elektro motor? Pa zamene njega cemu ovo detaljno skidanje eskalatora koj je relativno nov? Oceni video sa 7 minute sta pricaju
 
Prle jel ova zamena pokretnih stepenica na Vukovom spomeniku neko ugradjivanje nasih pojedinaca ili je potrebno? Interesantno da takvi isti u susednim drzavama Rusiji rade od 1970g pa niko nema neku posebnu zelju da ih menja. Nas je 1995g nije mi jasno sta tamo ima da se uopste menja? Elektro motor? Pa zamene njega cemu ovo detaljno skidanje eskalatora koj je relativno nov? Oceni video sa 7 minute sta pricaju
Ruski eskalatori su neunistivi, jako laki za odrzavanje, a satro tesko dovesti delove iz rusije a lete avioni bg-moskva svaki drugi dan. Ugradjivanje par ekselans
 
@Stefan94d
Вероватно је мотор најдуговечнија ствар, а све остало: степенице, лснчсни меганизми и звезде редуктори као и носећи механизми се троше и мењају. Ово на филму о кијевдком метроу је мало кочоперно речено да има вечни ресурс. Ништа није вечно, али, што би рекао случајни момак, све се да променити или ремонтовати. Руске степенице су могле да се ремонтују, али цена тог ремонта је осетно нижа од нових немачких. Власт зс своје постојање треба новца, због тога нас све толико кошта. Кад кажу пљачкају нас, тачно је јер се плаћс далеко више него што то ситуација налаже. И мањи део иде у лично богсћење с већи део у подмазивање страначке машине. Мада од тога буџету није нимало лакше.
 
@Stefan94d
Вероватно је мотор најдуговечнија ствар, а све остало: степенице, лснчсни меганизми и звезде редуктори као и носећи механизми се троше и мењају. Ово на филму о кијевдком метроу је мало кочоперно речено да има вечни ресурс. Ништа није вечно, али, што би рекао случајни момак, све се да променити или ремонтовати. Руске степенице су могле да се ремонтују, али цена тог ремонта је осетно нижа од нових немачких. Власт зс своје постојање треба новца, због тога нас све толико кошта. Кад кажу пљачкају нас, тачно је јер се плаћс далеко више него што то ситуација налаже. И мањи део иде у лично богсћење с већи део у подмазивање страначке машине. Мада од тога буџету није нимало лакше.
To svakako, ali mislim da je jeftinije i u ovoj situaciji uvesti sta treba i " odrzavati po stanju " pogotovo sto realno Vukov Spomenik godisnje ima protok putnika nikakav ( nikakav gledano na Mos metro ili Spb ) pa je i sam eskalator " ocuvaniji " ovo je interesantno iz metro-a Spb-a
Важно отметить, что действующим эскалаторам больше 50 лет. Они были установлены в 1958 году. При этом срок службы составляет как раз порядка 50 лет», – рассказали в КРТИ.
1958god je eskalator, radi se o clanku o metro-u Spb-a gde je pisano o mogucoj zameni posle 2019g... Mozemo gledati po godinama, a mozemo po kilometrazi ( cak je i tu nas sporiji ili radi u " eko modu " ) takav " remont " nebi trebalo da bude skup.. Koliko sam citao vise je kao plansko " odrzavanje " . Inace me bas zanima koliko m/s je podesen na Vukovom..
Ti eskalatori su neunistivi, mislim da je prerano doneta odluka o njihovoj zameni ili ( prebrzo ).. Moje misljenje glupa odluka ili na prostom bacanje para u vetar 😅
Samo covek koj nikad ne koristi podzemnu zeleznicu moze da poveruje u price o " isteku resursa " i slicno blage veze nema.. Gde su nam sad " razne " organizacije za metro da podrze da je zamena glupa i neopravdana? Nema. 😅
 
Руске степенице су могле да се ремонтују, али цена тог ремонта је осетно нижа од нових немачких.
Po podacima sa portala javnih nabavki:
  • 208 miliona za remont
  • 240 miliona za rekonstrukciju
Najveća razlika je što se uz skuplju varijantu dobija zatvaranje stanice na 72 nedelje gratis.

A Kleemann je Grčka firma ;)
 
Šefe, u rukama držim najnoviji važeći pravilnik koji kaže 5020 mm, ne znam odakle ti ta vrednost...
Ми смо на Саобраћајном факултету учили из књига из 1970-тих везано за саму пругу и контактну мрежу, а деценијама се ништа није мењало. Ја сам нисам долазио у посед новијих правилника. Могуће да има та измена пар сантиметара, али то не мења суштину. Горњи део товарног профила теретних возова се сужава у случају простог подизања нивелете колосека.
Pritom sam se u međuvremenu raspitao kod projektanta, minimalna visina KM se može koristiti bez ikakvih ograničenja.
Znači to je definitivno najjeftinije i najbrže rešenje, ako se ikad nabave novi vozovi za sistem gradske železnice.
Ви сте дошли у додир са пројектантима који умеју да добро одраде статику, исконтролишу уградњу армираног бетона који ће издржати тешке земљотресе, и на крају пусте пругу која не задовољава саобраћајне и траспортне потребе. Ево нам перон на Тошином бунару који не може да прими дупли Стедлер. Ево нам двоколосечне распутнице са стајалиштем Карађорђев парк, која је изграђена као таква, а не четвороколосечна железничка станица, па нам возови из Ресника чекају на улазак на стајалиште у тунелу. Колико је тек примера прекратких колосека за теретне возове, који су такви остајали и после реконструкција?

Конкретно, данас се разматрају возови за превоз камиона и камионских приколица на вагонима. Стандардни шлепер је висок 4 метра, широк 2,55 метара, а препоручена висина пода вагона 0,7м (постоје и 0,5м високи вагони, али они су скупљи, за мање брзине, већи ризик искакања из шина, скупље одржавање, краћи живорни век).

Ипак је у Србији бар неко ко има утицај у Србији бар мало писмен па је повисио товарни профил за нове пруге као што можете видети у Правилнику о техничким условима и одржавању горњег строја. Ионако јадна покривеност железничком мрежом у Србији, додатно преполовљених капацитета у Београду године 2018. сада треба да се ојади и по квалитету? Ако се жели удовољити савременим стандардима и у путничком и у теретном саобраћају остаје једино улупати перон на Вуку и направити нови, нижи.
 
Vrh