Šta je novo?

Železnička stanica Vukov Spomenik

Та депонија се уредно уклања на сваких пар месеци али наши суграђани ромске националности се баве делатношћу сортирања отпада управо на том месту и депонију формирају у року од месец дана од чишћења
 
Треба све то рашчистити а нехигијенско насеље довести у ред контејнерима (и за становање и за отпад).
 
Та депонија се уредно уклања на сваких пар месеци али наши суграђани ромске националности се баве делатношћу сортирања отпада управо на том месту и депонију формирају у року од месец дана од чишћења
Ne dovlače oni u toj meri, koliko dolaze sa raznih strana i sipaju tu. A onda ovi iz nehigijenskih naselja razvlače po okolini, pale itd.

Neće tu jedno čišćenje i kontejneri za stanovanje promeniti bilo šta. Oni su jednostavno tako navikli. To je veliki socijalni problem i bez nekog obrazovanja i većeg napora da se dovedu u red, tu nema 'leba. Realno, Centar za socijalni rad (CSR) bi mogao da izmesti odatle decu u relativno normalnu sredinu, ali i sam CSR je mafijaška organizacija koja ne vrši svoju funkciju, već funkciju punjenja džepova rukovodilaca.

Recimo, film "Otac" se bavi malo tom tematikom.
 
За почетак треба да се уреди нормална инфраструктура. Чувени ефекат сломљеног стакла - хаос привлачи додатни хаос и генерише нов.
 
20220820_163848.jpg
 
Боље да се паре уложе у перон, ја сам увек чекао воз доле. Осећај недовршености ми ствара она конструкција плафона изнад перона и онај необрађени зид тунела сада у графитима, а то се лако може решити.
мени ти недовршени зидови дају неки супер шмек станици. оно што треба средити су улаз и међу ниво где су рампе, јер стварно трагично изгледају
 
Зидови ту у тамо, али плафон треба затворити из правца улаза.
 
Da li neko zna gde se tacno nalazi bunar gledano sa povrsine ulice? Znam gde je dole kod perona, ali me zanima gde mu je mesto na povrsini. Pretpostavljam da je negde kod kafica Tramvaj?
 
За то време је висок перон постављен као стандард за Београдски железнички чвор, али смо до краја 20. века исти имали само у њему. Конкретно 1)Панчевачки мост, 2)Вуков споменик 3) Раковица 4) Прокоп(стари) 5)Земун. Важан разлог за тежњу ка ниским перонима није само промена технике шинских средстава, него и могућност проласка вангабаритних терета кроз путничке станице и стајалишта. Такође у путничко-теретним станицама и укрсницама са растојањем међу станичним колосецима 4,75м није ни могуће направити безбедан висок перон. Чак и у Раковици су постојале примедбе на небезбедан преузак перон за високе пероне.

Нове информације о начину градње Вуковог споменика нам говоре само да цена неће бити цирка милион, већ цирка 10 милиона евра за промену, али не да је то неизводљиво. Ако желимо да доведемо у ред капацитет и квалитет за транспорт Врачарског тунела, много већи изазов је Карађорђев парк, конкретно, продужити пероне и направити излаз са ескалатором ка Народној Библиотеци.

Многи овде сањају неке интервале типа 10 минута за БГ:ВОЗ, али на пругама са мешовитим саобраћајем то је проблем. Овде треба планирати 15 минута на оси Батајница-Панчево, 15 минута на оси Карабурма-Раковица и да могу да се користе градско-приградски возови дужине 150 метара за цирка 1500 путника. Ако се то уради у почетним фазама улагања у озбиљне градско-приградске железнице, биће безболније.
Da, to je ta famozna "privremena" mera mešovitog saobraćaja "samo na kratko", jedno pola veka dok se čvor ne završi.

Prilikom rekonstrukcije opet su Tošin Bunar prepolovili i po dužini i po visini (0,55x110m) što ograničava dužinu i kapacitet vozova (ne samo zbog dužine već i visine koja uslovljava konstruktivno rešenje voznog sredstva). Prosto neverovatno da tako nešto dozvole na prometnom stajalištu. Praktično je cela mreža trenutno ograničena na šestodelni FLIRT sa 12 pari vrata za 700 putnika (pri 4p/m2) koji da bi primio 1400 putnika ne može bez perona dužine 220m.

Gradi se skadar na Bojani da bi se odvojio putnički od teretnog, ali pre toga privremeno mora da se mešaju babe i žabe bar pola veka. Ako nisu kadri šta su ga i započinjali? Bolje da su uradili tunel ispod Terazija i stanicu u Karađorđevoj i kod Bajlonija. Na taj način bi imali presedanje na tramvaj na 6 mesta (Novi Beograd, Karađorđeva, Cara Dušana, Vukov Spomenik, Karađorđev park i Rakovica). Novi čvor je promašio dve ključne tačke za razvođenje po strogom centru, za šta je stari imao potencijal.

Dugoročni plan jeste da se deo čvora između Batajnice, Kijeva i Ovče u potpunosti zatvori za teretni saobraćaj. Teretnjaci sever-jug i sever-zapad treba da idu preko Ostružnice, a teretni saobraćaj ka Rumuniji preko Vinče. Prvi deo se trenutno praktikuje, ali je užasno rešenje jer se preko Ostružnice vozi u međustaničnom odstojanju zbog oštećenja i otuđenja pružnog kabla, a drugi deo će morati da sačeka izgradnju nove pruge.

Što se Karađorđevog parka tiče, koliko ja znam, on nije originalno bio predviđen, već je improvizovan oko ulaznog portala Vračaskog tunela. Svakako bi trebalo da bude pretvoren u mnogo funkcionalnije stajalište, sa tim što bih ja voleo da se nekako omogući direktan pristup iz pravca autoputa, obzirom da je dole autobusko stajalište 17, 18, 46, 55 i gomile prigradskih linija koja ide autoputem. U principu bi ceo transportni čvor kod Franša mogao biti bolje rešen, za sve vidove saobraćaja.
Stajališta na autoputu bi mogla da se zamene novim kod pruge (što bi bilo super jer bi uklonilo stajališta sa uključenja), ali tu postoji problem stubova u smeru ka Gazeli, kao i skučen postor za uvučeno stajalište sa trakom za ubrzavanje. Sa suprotne strane ima prostora i za servisnu saobraćajnicu koja može da se sprovede između stubova kao isključenje na kojem je sada stajalište sa južne strane.

Stanica je zavučena, autobuska stajališta razbacana iako su lepo mogla da se grupišu oko četvorokolosečne stanice na vijaduktu koji bi imao raspone projektovane za prolazak autoputa sa servisnim saobraćajnicama u oba smera.
 
Prva slika kao teleport u nekakav paralelni univerzum... možda i jedno od objašnjenja stanja u državi.

Inače, lepo je videti da Vukov spomenik ima putnike, nadam se da će skorije da se dosete da nekakvim mini reklamama podsete ljude da stoje samo sa jedne strane eskalatora, a ne sa obe.
 
Prva slika kao teleport u nekakav paralelni univerzum... možda i jedno od objašnjenja stanja u državi.

Inače, lepo je videti da Vukov spomenik ima putnike, nadam se da će skorije da se dosete da nekakvim mini reklamama podsete ljude da stoje samo sa jedne strane eskalatora, a ne sa obe.
nemamo mi tu kulturu. Dobro je sto ljudi ne padaju kada koriste eskalatore.
 
Inače, lepo je videti da Vukov spomenik ima putnike, nadam se da će skorije da se dosete da nekakvim mini reklamama podsete ljude da stoje samo sa jedne strane eskalatora, a ne sa obe.
Када журим и ја бих хтео да људи стоје на једној, а шетају на другој, али то стојање на једној страни је разлог за већину оних лавина људи када се покваре степенице, а пошто су степенице овде стрме и једноделне мсм да би буквл неко погинуо на дну те гомилице људи.
Мсм јако је мала шанса да се то деси, али ипак постоји. Можда би могли оне у средини да оставе као "непокретне", па самим тим и двосмерне па ако се некоме жури нека иде њима.
 
Svaka kanta za đubre da ima slavu, svaka klupa da ima svoju slavu, svaka slava da ima svoju slavu. Ako nema dovoljno slava izmisliti ih.

Izopačeno je da železnička stanica ima slavu. Živimo u sekularnoj državi. U toj stanici nisu svi zaposleni pravoslavni hrišćani niti je stanica živo biće da ima slavu.
 
Mislim kako je ljudima po volji, stvar izbora ali se u načelu mogu složiti sa Biciklistom da objekti, sportska društva, političke stranke ne bi trebale da imaju slavu. Moguće da sam konzervativan pa sam obeležavanje slave doživljavao kao dosta ličan i porodičan čin koji nikada nije prerastao u vašarsko dešavanje. Istine radi kod mene se slavilo i u vreme dok to nije bilo baš po volji nekadašnjeg sistema. Od 90-ih kada je deo naroda otkrio svoju nacionalnu pripadnost i kada se prstom ubadalo u crkveni kalendar postalo je sve moguće nekako liberalno :p
 
Svaka kanta za đubre da ima slavu, svaka klupa da ima svoju slavu, svaka slava da ima svoju slavu. Ako nema dovoljno slava izmisliti ih.

Izopačeno je da železnička stanica ima slavu. Živimo u sekularnoj državi. U toj stanici nisu svi zaposleni pravoslavni hrišćani niti je stanica živo biće da ima slavu.
Za tvoju informaciju u toj stanici ima zaposlenih koji nisu pravoslavni hrišćani,ima ateista,ima svakojakih profila ljudi. A koji svake godine dolaze da uveličaju taj dan i koji ga doživljavaju kao rođendan stanice. Ogromna većina zaposlenih tamo nju doživljava kao svoju drugu kuću i prema tome se tako i ponaša.
I O5 napominjem,ne dolaze na proslavu samo pravoslavci već svi zaposleni i to gle čuda dobrovoljno.
Samo zlonameran i maliciozan čovek može ovakav događaj okarakterisati kao izopačenost!!!
 
Треба увести "Дан станице" уместо славе, то ми некако више има смисла. Леп је то догађај, само некако нема баш и везе са вером. Ово бих применио и на друге јавне институције, итд.
 
Vrh