Šta je novo?

Železnička stanica Vukov Spomenik

спусти се само платформа ка колосецима, не мора средина перона. средина перона може да остане на постојећој висини уз степениште и рампу (или мини лифт као на Теразијама) ка платформама
Znam da može, samo mislim da je opasno imati stepenik i to sa padom ka pruzi.
 
Zar nije bolje podići perone? U svetu je trenutno trend da se grade vislji peroni pogotovo za gradsku železnicu i metro
 
Безмозгло смо здали 80их беовоз, купили гарнитуре јер смо пребијали дуг. Онда смо сто тако безмозгло приликом кренструкција (ради смњења цене правили ниске пероне, и на крају смо ито тако ничим изазвани купили и настављамо да купујемо неке штадлере, али не како нама треба, него како предложе нашим мулцима који нису из те приче.

И нико није крив, а ми имамо срање. За које опет треба се троше паре.
 
"neke" štedlere???
Izvini ali moram reagovati.
FLIRT je možda najbolja kupovina voznih srestava u istoriji železnice u nas.
Toliko niska imobilizacija od samog starta njihove eksploatacije do danas je neviđena na prostoru bivše JŽ.
 
Неки су, јер ми не умемо да сформирамо поруџбину неки у смислу прављени за другога - а не зато што је Штадлер лоша фабрика.
 
Безмозгло смо здали 80их беовоз, купили гарнитуре јер смо пребијали дуг. Онда смо сто тако безмозгло приликом кренструкција (ради смњења цене правили ниске пероне, и на крају смо ито тако ничим изазвани купили и настављамо да купујемо неке штадлере, али не како нама треба, него како предложе нашим мулцима који нису из те приче.

И нико није крив, а ми имамо срање. За које опет треба се троше паре.
За то време је висок перон постављен као стандард за Београдски железнички чвор, али смо до краја 20. века исти имали само у њему. Конкретно 1)Панчевачки мост, 2)Вуков споменик 3) Раковица 4) Прокоп(стари) 5)Земун. Важан разлог за тежњу ка ниским перонима није само промена технике шинских средстава, него и могућност проласка вангабаритних терета кроз путничке станице и стајалишта. Такође у путничко-теретним станицама и укрсницама са растојањем међу станичним колосецима 4,75м није ни могуће направити безбедан висок перон. Чак и у Раковици су постојале примедбе на небезбедан преузак перон за високе пероне.

Нове информације о начину градње Вуковог споменика нам говоре само да цена неће бити цирка милион, већ цирка 10 милиона евра за промену, али не да је то неизводљиво. Ако желимо да доведемо у ред капацитет и квалитет за транспорт Врачарског тунела, много већи изазов је Карађорђев парк, конкретно, продужити пероне и направити излаз са ескалатором ка Народној Библиотеци.

Многи овде сањају неке интервале типа 10 минута за БГ:ВОЗ, али на пругама са мешовитим саобраћајем то је проблем. Овде треба планирати 15 минута на оси Батајница-Панчево, 15 минута на оси Карабурма-Раковица и да могу да се користе градско-приградски возови дужине 150 метара за цирка 1500 путника. Ако се то уради у почетним фазама улагања у озбиљне градско-приградске железнице, биће безболније.
 
Znam da može, samo mislim da je opasno imati stepenik i to sa padom ka pruzi.

не мора да иде окренут степеник директно ка прузи, може да буде паралелно са пругом, као на овој слици што је Панта поставио:

boileau-premetro-station-metro-_-brussel_700_0.jpg


решења има, само треба воље урадити посао
 
не мора да иде окренут степеник директно ка прузи, може да буде паралелно са пругом, као на овој слици што је Панта поставио:

Pogledajte prilog 143378

решења има, само треба воље урадити посао

Jesi li ti ikada bio na Vukovom spomeniku? Gde si zamislio da postave paralelne stepenice? Kako ćeš omogućiti pristup slabo pokretnim licima? Rešenje sa slike užasno (stepenište normalno na prugu, paralelno stepenište bez produžene zaštitne ograde ka pruzi, nema pristupa za slabo pokretna lica, staza sa leve strane je uža od metar, što je zabranjeno itd.), a i predviđeno je za tramvaje, koji imaju značajno manji kapacitet. Bočni peroni na Vuku su već preuski, imaju 2,75 m, a tebi treba 2x1,8 m + bezbednosni prostor na ivici...

Najrobusnije rešenje jeste da se spuste i bočni peroni i centralni peron, spušteni plafoni i rasveta na bočnim peronima, da se probiju novi kanali za odimljavanje i tehnički podhodnik koji se nalaze ispod centralnog perona, da se spuste sva sredstva komunikacije i požarni javljači, da se prerade svi evakuacioni izlazi, i da se uradi novi lift. To nije nimalo jednostavna priča, pogotovo što je ugovor za zamenu tunelskih eskalatora već potpisan i projektovanje istih je verovatno već u toku.
 
За то време је висок перон постављен као стандард за Београдски железнички чвор, али смо до краја 20. века исти имали само у њему. Конкретно 1)Панчевачки мост, 2)Вуков споменик 3) Раковица 4) Прокоп(стари) 5)Земун. Важан разлог за тежњу ка ниским перонима није само промена технике шинских средстава, него и могућност проласка вангабаритних терета кроз путничке станице и стајалишта. Такође у путничко-теретним станицама и укрсницама са растојањем међу станичним колосецима 4,75м није ни могуће направити безбедан висок перон. Чак и у Раковици су постојале примедбе на небезбедан преузак перон за високе пероне.

Нове информације о начину градње Вуковог споменика нам говоре само да цена неће бити цирка милион, већ цирка 10 милиона евра за промену, али не да је то неизводљиво. Ако желимо да доведемо у ред капацитет и квалитет за транспорт Врачарског тунела, много већи изазов је Карађорђев парк, конкретно, продужити пероне и направити излаз са ескалатором ка Народној Библиотеци.

Многи овде сањају неке интервале типа 10 минута за БГ:ВОЗ, али на пругама са мешовитим саобраћајем то је проблем. Овде треба планирати 15 минута на оси Батајница-Панчево, 15 минута на оси Карабурма-Раковица и да могу да се користе градско-приградски возови дужине 150 метара за цирка 1500 путника. Ако се то уради у почетним фазама улагања у озбиљне градско-приградске железнице, биће безболније.

Dugoročni plan jeste da se deo čvora između Batajnice, Kijeva i Ovče u potpunosti zatvori za teretni saobraćaj. Teretnjaci sever-jug i sever-zapad treba da idu preko Ostružnice, a teretni saobraćaj ka Rumuniji preko Vinče. Prvi deo se trenutno praktikuje, ali je užasno rešenje jer se preko Ostružnice vozi u međustaničnom odstojanju zbog oštećenja i otuđenja pružnog kabla, a drugi deo će morati da sačeka izgradnju nove pruge.

Što se Karađorđevog parka tiče, koliko ja znam, on nije originalno bio predviđen, već je improvizovan oko ulaznog portala Vračaskog tunela. Svakako bi trebalo da bude pretvoren u mnogo funkcionalnije stajalište, sa tim što bih ja voleo da se nekako omogući direktan pristup iz pravca autoputa, obzirom da je dole autobusko stajalište 17, 18, 46, 55 i gomile prigradskih linija koja ide autoputem. U principu bi ceo transportni čvor kod Franša mogao biti bolje rešen, za sve vidove saobraćaja.
 
Jesi li ti ikada bio na Vukovom spomeniku? Gde si zamislio da postave paralelne stepenice? Kako ćeš omogućiti pristup slabo pokretnim licima? Rešenje sa slike užasno (stepenište normalno na prugu, paralelno stepenište bez produžene zaštitne ograde ka pruzi, nema pristupa za slabo pokretna lica, staza sa leve strane je uža od metar, što je zabranjeno itd.), a i predviđeno je za tramvaje, koji imaju značajno manji kapacitet. Bočni peroni na Vuku su već preuski, imaju 2,75 m, a tebi treba 2x1,8 m + bezbednosni prostor na ivici...

Najrobusnije rešenje jeste da se spuste i bočni peroni i centralni peron, spušteni plafoni i rasveta na bočnim peronima, da se probiju novi kanali za odimljavanje i tehnički podhodnik koji se nalaze ispod centralnog perona, da se spuste sva sredstva komunikacije i požarni javljači, da se prerade svi evakuacioni izlazi, i da se uradi novi lift. To nije nimalo jednostavna priča, pogotovo što je ugovor za zamenu tunelskih eskalatora već potpisan i projektovanje istih je verovatno već u toku.

био сам на Вуковом споменику. види раније шта сам писао. само треба неко да узме то да испројектује и да се види да ли је и колико изводљиво. најлакше је рећи не може
 
био сам на Вуковом споменику. види раније шта сам писао. само треба неко да узме то да испројектује и да се види да ли је и колико изводљиво. најлакше је рећи не може
Neka iole ozbiljnija rekonstrukcija perona na Vuku iziskuje totalno zatvaranje jedne tunelske cevi u malo dužem vremenskom periodu. I tako dva puta.
Zbog toga bi najpraktičnije bilo da se radi spuštanje perona ujedno i na Pančevcu.
 
Ваљда би било логично да се прво Карабурма заврши. Минимална улагања, велика корист...
 
Што? Шта је проблем? Колико сам схватио потребна су минимална улагања за довршетак (у поређењу са овим безумљем колико се троши пара на инфраструктуру - којих у ствари нема).

Да ли је земља одвојена (парцела) под те потребе?
 
Што? Шта је проблем? Колико сам схватио потребна су минимална улагања за довршетак (у поређењу са овим безумљем колико се троши пара на инфраструктуру - којих у ствари нема).

Да ли је земља одвојена (парцела) под те потребе?

Па управо то је проблем - што су минимална улагања, нема вајде од уграђивања.

На сателитским снимцима се види да је коридор за пругу остављен и да нема грађевина на траси предвиђене пруге.
 
Nema vajde ni od ugrađivanja u rekonstrukciju perona na Vukovom spomeniku i Pančevačkom mostu, pa se o tome priča kao da će sutra da se krene u realizaciju.
 
Što se Karađorđevog parka tiče, koliko ja znam, on nije originalno bio predviđen, već je improvizovan oko ulaznog portala Vračaskog tunela. Svakako bi trebalo da bude pretvoren u mnogo funkcionalnije stajalište, sa tim što bih ja voleo da se nekako omogući direktan pristup iz pravca autoputa, obzirom da je dole autobusko stajalište 17, 18, 46, 55 i gomile prigradskih linija koja ide autoputem. U principu bi ceo transportni čvor kod Franša mogao biti bolje rešen, za sve vidove saobraćaja.
Da, tu je bila planirana rasputnica za 80km/h u skretanju, a stanica u zoni Biblioteke (Hram Sv. Save).
Slažem se da sigurno postoji način da se to stajalište sredi. Bolji pristup, možda pokretne stepenice, neka mala stanična zgrada gore na ploči, koja inače i pripada železnici.
Ako smeju

:bg4:
 
Нема потребе за станичном зградом. Најкорисније би било да се уради веза са подземним пролазом испод булевара пошто је сад одлазак до Бг воза са Врачарске стране булевара са дуплим силажењем и пентрањем.
 
Može da se uradi manja i svakako ne mnogo zahtevna stanična zgrada na onom staničnom platou gore. Tipa, 1-2 šaltera, neka pekara i dovoljno. naravno, ona rupčaga dole da se rekonstruiše.
 
Чему шалтери и чему зграда? Боље да направе монтажну гаражу на плочи да се повећа капацитет. Пекаре постоје преко пута а трафике доле код Франша. Мени би ту код Карађорђевог најкорисније било да постоје дисплеји на надстрешници улаза који показују за колико минута стиже воз.
 
Ta pekara preko puta može i da se zatvori. Nebitno, šta god: zgrada može da ima i drugu svrhu, može se napraviti čekaonica. To je vidno nedovršen prostor.
 
Боље да се паре уложе у перон, ја сам увек чекао воз доле. Осећај недовршености ми ствара она конструкција плафона изнад перона и онај необрађени зид тунела сада у графитима, а то се лако може решити.
 
To je svakako prioritet. Mislim, pošto su se u slučaju "Vuka" odlučili za krpež (mada, realno, više od krpeža nije potrebno, samo neka izdaju lokale), sada su na redu Karađorđev park i Pančevački most.
 
Pošto vidim da je Toma Mona izjavio kako će ipak uskoro da se radi rekonstrukcija Pančevca (hajde baš da vidimo i to čudo), a dotle stiže i linijski park, nadajmo se da će se poraditi i na čišćenju, po meni, najveće beogradske sramote.
 
Vrh