Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Мислим да није било детаљнијих планова. Теоретски могу трамвај да провуку паралелно са магистралом без ширења ње саме, али би то било глупо.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862955#p862955:b0lej37w je napisao(la):
vucko » Sre Jul 07, 2021 5:04 pm[/url]":b0lej37w]Sve je navedeno u studiji javnog prevoza koja je do juče bila na javnom uvidu, jasno je koje će linije, kada i kako bidi ukidane kako bi se upodobile metrou.
Jel ima ova studija negde da se nađe i pročita sada? Tražio ali bezuspešno
 
Na sajtu infrastrukture železnice objavili članak o trenutnom stanju radova na Prokopu, u jednom trenutku u klipu navode da će infrastruktura železnice da počne radove na 1. i 2. kolosek kada betonski radovi budu završeni. Izveli su 80 posto radova.

Može neko da objasni zbog čega ne mogu već sada da postavljaju koloseke sa zapadne strane, to je odavno sve gotovo.
 
Вероватно чекају да приме радове на плочи, бирократија.
 
Izvor: Politika.rs

Gradnja ploče na Prokopu ulazi u završnu fazu
677z381_5-60ffb3d5ce718.jpg

Deo koji se dograđuje nalazi se iznad budućeg prvog i drugog staničnog koloseka, a nadzemna konstrukcija iznad njih trebalo bi da bude gotova do kraja prve dekade avgusta.

Dogradnja nedostajućeg dela nadzemne ploče na Prokopu, čija je gradnja počela u maju prošle godine, ušla je u završnu fazu. Kako su saopštili iz „Infrastrukture železnice Srbije” okončano je 80 odsto posla. Za radove na njoj vredne oko 1,257 milijardi dinara zadužene su kompanije „Elita kop”, „Koto” i „KLM inženjering TM”. Kako su u proleće prošle godine na početku radova saopštili iz „Infrastrukture”, dogradnja ploče trebalo bi da bude završena u prvoj dekadi avgusta čime bi konačno trebalo da bude stavljena tačka na temu izgradnje ploče.

Završetak nedostajućeg dela nadzemne konstrukcije preduslov je i za konačni početak izgradnje centralne stanične zgrade na železničkoj stanici „Beograd centar”, kao i parkinga i drugih sadržaja na Prokopu. Taj posao, kako je još pre nekoliko meseci najavljeno, trebalo bi da počne u trećem kvartalu 2021, odnosno vrlo brzo, i za njega će biti zadužena kompanija „Rejlvej siti Belgrejd”, partner države u izgradnji stanične zgrade i drugih sadržaja na ploči Prokopa.

Prema ugovoru sa državom, Republika Srbija ulaže zemljište i omogućuje gradnju na ploči, a partner ulaže sredstva i gradi staničnu zgradu i komercijalne sadržaje, s tim što je uslov da se prvo gradi stanično zdanje. Kako su još pre nekoliko meseci za naš list naveli u „Rejlvej sitiju”, projekat gradnje na ploči podeljen je po fazama, a prva bi prema planovima trebalo da bude završena do kraja naredne godine, a da onda ceo projekat bude okončan do kraja 2024. To znači da bi stanična zgrada, koju Prokop čeka decenijama i bez koje on nije potpuno funkcionalan, konačno trebalo da primi prve putnike krajem 2022, a da se do 2024. grade komercijalni objekti i višeetažna garaža.

Za organizacije koje se bave transparentnošću i poštovanjem zakonitosti, partnerstvo države i „Rejlvej sitija” je sporno, kao i za građane koji žive u ovom delu grada. Žitelji oko Prokopa negoduju jer postoji mogućnost da partner države u ovom poslu zida i stambene kvadrate na padini uz stanicu.

Posebna priča su i ostali sadržaji na novoj glavnoj železničkoj stanici, koja tu ulogu ima od jula 2018. Na Prokopu trenutno nedostaju i pristupne veze iz pravca niškog auto-puta i prvi i drugi kolosek. Kako su početkom 2021. saopštili iz kabineta ministra finansija Siniše Malog, pristupne veze nedovršenoj centralnoj prestoničkoj železničkoj stanici svrstane su među kapitalne državne projekte. Kada je reč o uređenju prvog i drugog koloseka, kako su istakli u „Infrastrukturi”, ovo preduzeće će započeti njihovo sređivanje kada budu okončani radovi upravo na nadzemnoj ploči. Svaki kolosek biće dug oko pola kilometra.

https://www.politika.rs/sr/clanak/48427 ... vrsnu-fazu
 
Video sam ovaj tekst na još jednom portalu i nije mi jasno na osnovu čega se tvrdi da bi trebalo da uskoro ploča bude gotova? Na osnovu nečega što je rečeno još prošle godine?
A uslov za završetak ploče je rušenje udžerica, pri tom, poslednja dva polja nisu ni započeta (a po jednom od projekata nije ni predviđeno tokom ove izgradnje)...
 
Da li još negde u svetu postoji primer da izgradnja najobičnije glavne železničke stanice u prestonici traje pola veka? U Africi,Aziji,Okeaniji,bilo gde? Bivšu glavnu stanicu na Savskom Trgu je Kraljevina Srbija ranih osamdesetih godina 19. veka sagradila u roku od 2-3 godine,bez bilo kakve mehanizacije,električne energije,kranova,bagera,kamiona i buldožera.
 
Тешко да је било тако закомпликоване државе као што је била СФРЈ и Србија у транзицији.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871814#p871814:1fxdnjkc je napisao(la):
Дошљак » Ned Avg 15, 2021 12:56 am[/url]":1fxdnjkc]Тешко да је било тако закомпликоване државе као што је била СФРЈ и Србија у транзицији.
Izgradnja Prokopa je krenula 1977. godine, do početka krize i raspada države 1991. su dva puta mogli da je sagrade. Mislim da je prvi najavljeni rok za otvaranje bio još Dan Mladosti 1979.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871807#p871807:2ug3p631 je napisao(la):
Užice » 15 Avg 2021 00:38[/url]":2ug3p631]Da li još negde u svetu postoji primer da izgradnja najobičnije glavne železničke stanice u prestonici traje pola veka? U Africi,Aziji,Okeaniji,bilo gde? Bivšu glavnu stanicu na Savskom Trgu je Kraljevina Srbija ranih osamdesetih godina 19. veka sagradila u roku od 2-3 godine,bez bilo kakve mehanizacije,električne energije,kranova,bagera,kamiona i buldožera.
Tada su i šine na potezu Zoo vrt - Vukov spomenik za nedelju dana prebacili sa sredine ulice da budu uz trotoar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871816#p871816:2l53fbrr je napisao(la):
Užice » Нед Авг 15, 2021 12:04 am[/url]":2l53fbrr]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871814#p871814:2l53fbrr je napisao(la):
Дошљак » Ned Avg 15, 2021 12:56 am[/url]":2l53fbrr]Тешко да је било тако закомпликоване државе као што је била СФРЈ и Србија у транзицији.
Izgradnja Prokopa je krenula 1977. godine, do početka krize i raspada države 1991. su dva puta mogli da je sagrade. Mislim da je prvi najavljeni rok za otvaranje bio još Dan Mladosti 1979.
Прво је и изграђена беднија варијанта станице без бетонског саркофага само са колосецима, перонима и надстрешницама. А онда су средином 90их то срушили и започели објекат који данас знамо, и то је прекинуто 99. због агресије, а реално настављено тек скоро, са изградњом горње приступне саобраћајнице, беше 2016. ?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871807#p871807:bggt27vk je napisao(la):
Užice » Ned Avg 15, 2021 12:38 am[/url]":bggt27vk]Da li još negde u svetu postoji primer da izgradnja najobičnije glavne železničke stanice u prestonici traje pola veka? U Africi,Aziji,Okeaniji,bilo gde? Bivšu glavnu stanicu na Savskom Trgu je Kraljevina Srbija ranih osamdesetih godina 19. veka sagradila u roku od 2-3 godine,bez bilo kakve mehanizacije,električne energije,kranova,bagera,kamiona i buldožera.
Pa znas kako, ovde i izgradnja metroa i klinickog centra traje pola veka, tako da se sve uklapa.
 
У суштини, ефективне изградње оба објекта нема ни 10 година. Овде више имамо паузе и чекања за наставак.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PCSVifE0-II[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=871807#p871807:muxd7j9l je napisao(la):
Užice » Ned Avg 15, 2021 12:38 am[/url]":muxd7j9l]Da li još negde u svetu postoji primer da izgradnja najobičnije glavne železničke stanice u prestonici traje pola veka? U Africi,Aziji,Okeaniji,bilo gde? Bivšu glavnu stanicu na Savskom Trgu je Kraljevina Srbija ranih osamdesetih godina 19. veka sagradila u roku od 2-3 godine,bez bilo kakve mehanizacije,električne energije,kranova,bagera,kamiona i buldožera.

Ima naravno, mozda ne bas 50 (sto nije ni ovde slucaj, jer bilo je prekida kao sto svi znamo zbog ratova i drugih nedaca) ali evo naprimer projekat "Stuttgart 21" koji po meni ima dosta slicnosti sa Prokopom i celim Beogradskim zeleznickim cvorom, se gradi vec 27 god i trebace im jos 3-4 godine (po najavama) do zavrsetka.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MvLpycG2P5Y[/youtube]
 
S'tim sto su nemci tu ipak ispali pametniji od nas jer su novu stanicu napravili na mestu stare u centru grada samo su okrenuli koloseke za 90 stepeni i ukopali ih.
Tako nešto smo mogli i mi da napravimo da je bilo pameti.
 
Код нас је процењено да станоградња доноси већи напредак државе од железничке станице у центру града.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=872153#p872153:2hbygjxz je napisao(la):
spatiotecte » 16 Avg 2021 18:23[/url]":2hbygjxz]S'tim sto su nemci tu ipak ispali pametniji od nas jer su novu stanicu napravili na mestu stare u centru grada samo su okrenuli koloseke za 90 stepeni i ukopali ih.
Tako nešto smo mogli i mi da napravimo da je bilo pameti.
A mi nismo pametni jer upravo planiramo isto to.
 
Мислим да Београд и Штутграт не могу да се пореде по питању железнице.
 
Вероватно управна зграда градилишта, једина што је остала у низу где су већ срушене радничке бараке.
 
Tekst je pun grešaka. Upravna zgrada Beogradčvora (ne Beogradske železničke stanice) u Stjepana (ne Stevana) Filipovića 45.
 
Vrh