Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859702#p859702:14h6elcn je napisao(la):
milanche » 22 Jun 2021 04:40 pm[/url]":14h6elcn]samo da dodam, da busevi koji sada idu ka juznom bgd, ce verovatno biti ukunitu ili skraceni. 23trojka mozda nece odmah, ali cim izgrade krak do mirijeva i nju ce. Mozda iz olitickog razloga ostave neke buseve do Galerije, ali opet ce presedanje pre biti kod sajma ili na prvoj tacki ukrstanja sa metroom. Daljle izgradnjom druge linije, 17-ca ce biti isto ukinuta. tako da argument presedacke tacke, buseva koji ce biti skraceni ili ukinuti je besmislen.
У систему напредног лудила, не би ме чудило да баш то и ураде. Ни Беч ни Минхен, Ни Праг, ни Минск, ни Варшава нити и један милионски град са јавним превозом за пример није уништио мрежу надземног превоза након завршетка неког сегмента метроа. Нека мања укидања су постојала, као и већа смањења полазака. Густина мреже и могућност кретања са максимално једим преседањем су јако важне компоненте политике квалитета.
Sa druge strane, Prokp preuzima ulogu ukinute glavne zel.stanice. To je stanica sa 10 koloseka, kroz koju prolazi Bg:voz, koji povezuje Batajnicu, Zemun, Zemun polje, Vukov spomenik, Krnjacu, Resnik, Rakovicu.... Tu staju vozovi koji idu za Pancevo, Stari u novu pazovu, Novi sad, Mladenova... svih onih mesta koji skoro svakodnevno gravitiraju ka Beogradu. Kad se jos doda regionalni saobracaj, onda postaje jasno koliko je vazno Prokop povezati sa metroom. Time cemnogo vecem broju korisnika biti grad dostupniji, nego samo onim gradjanima gde metro prolazi.
Управо ка железничким станицама је важно имати систем директних веза, а то значи да је важност доступа надземним превозом чак и већи него метроом. Опет нам се враћају Варшава, Брисел, Амстердам, Минск, Ротердам су направили системе да се до станице у центру стиже за бар 2/3 путника директном линијом. Као, Савски трг до пре три године.... УПС! Ма какво УПС! То са директним превозом и централним лоцирањем железничких станица је заостали остатак Европе ван албано-српске хај тек високо развијене зоне са напредним иновацијама.
Kad se doda jos kliinicki centar, vaznost te ustanove za sve gradjane kako onih u Beograd, tako i van Beograad onda ta predlozena alternativna trasa postaje jos vaznija.

Cak metro da i "krivuda" ima smisla, jer se metro ne gleda da lepo izgleda na karti, vec da pokrije najznacajnije ustanove i da doprinese boljoj mobilnosti, laksoj dostupnosti. To jevalja sustina.
На крају крајева, ту "изувијану" трасу преко Прокопа и КЦ смо имали у свим преднапредним плановима као косензус. Останак Железничке станице Београд на истој локацији у измењеној форми је такође био део тог консензуса. Да подсетимо.
 
Плашим се да ће до редукције аутобуских линија након изградње метроа доћи чисто из пропагандних разлога, а да то неће бити баш функционално као што се очекује.
 
Sve je navedeno u studiji javnog prevoza koja je do juče bila na javnom uvidu, jasno je koje će linije, kada i kako bidi ukidane kako bi se upodobile metrou.
 
Inače, Prokop je juče bio baš živ, bilo je puno putnika i to primetno stranaca. Dole ispod ploče čak postoji i improvizovan kafić gde možete popiti pivo :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864142#p864142:315uif0b je napisao(la):
WLABmz » Uto Jul 13, 2021 1:58 pm[/url]":315uif0b]Pa kod čekaonice i blagajni, tamo je već par godina...

аха, ја мислио нешто ново, за то знам, хвала свакако
 
Zove se "Leteći Beograđanin", ništa specijalno i očigledno je privremen ali je gušt. Ja sam tako kao mali išao sa ocem u kafić u Vukovom spomeniku koji godinama ne radi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=864038#p864038:1t4ypz57 je napisao(la):
vucko » 13 Jul 2021 06:36 am[/url]":1t4ypz57]Inače, Prokop je juče bio baš živ, bilo je puno putnika i to primetno stranaca. Dole ispod ploče čak postoji i improvizovan kafić gde možete popiti pivo :)
Koliko vidim, iz Prokopa trenutno ne ide ni jedan jedini medjunarodni voz.

Organizovana tura stranaca koja razgleda?
 
Možda su krenuli na Mokru Goru ili Zlatibor. U celoj Srbiji ima 3 para međunarodnih vozova, od čega su 2 za Crnu Goru (koje nikad nismo tretirali kao međunarodne), a jedan je pogranični Subotica - Kelebija. Iako su međunarodne autobuske linije krenule, taman su iskoristili pandemiju kao izgovor da ćutke ukinu i onih preostalih par međunarodnih linija. Međunarodni saobraćaj je mrtav! Da ne pričam o tome kako je u uslovima pandemije železnički prevoz bezbedniji nego autobuski i avionski...

Da je neko pre 10-15 godina rekao da će danas biti ovako, verovatno bi mislili da je lud. Tad je bilo oko 20 međunarodnih polazaka iz Beograda, a 2008. je uvedena i kupovina karata preko interneta za vozove za Crnu Goru, koja je neobjašnjivo posle kratkog vremena prestala da funkcioniše.
 
I ja ne znam ko šta gde, i nisu da kažemo demografija koja čini migrante. Pomislio sam da su neki sa Exita ali voz za NS ne radi. Baš čudno čudno.
 
Кажу да је уз железничку станицу планиран "нови градски центар" на подручју некадашњег БИП-а:


https://www.euronews.rs/biznis/privreda/9172/ko-kupi-bip-moci-ce-da-gradi-na-mostarskoj-petlji/vest


Kod Mostarske petlje stambeni kompleks
Plan detaljne regulacije prostora oko Mostarske petlje koji je javnosti predstavljen 2019. godine predviđa izgradnju komercijalnih sadržaja na prostoru na kojem se nalazi Beogradska industrija piva. Cilj izrade plana, kako se navodi u dokumentaciji, je formiranje novog gradskog centra uz stanicu "Prokop", stvaranje uslova za razvoj komercijalnih delatnosti, kao i transformacija stare Vajfertove pivare iz 1873. godine zarad industrijskog turizma. Od prvobitnog kompleksa trebalo bi da bude sačuvana Vajfertova kuća u Bulevaru vojvode Putnika 5 i „ležni podrum“ dugačak 69 i širok 31 metar, podeljen u 14 odeljenja u kome je skladišteno pivo u bačvama i tankovima.

Realizacijom ovog plana očekuje se transformacija površina privrednog zemljišta u centralnoj zoni u komercijalne delatnosti u funkciji novog gradskog centra uz železničku stanicu. Takođe, planom će se odrediti kompleks mešovite namene na prostoru između Specijalne bolnice i stanice Beograd Centar i stvoriće se optimalni uslovi za rad Specijalne bolnice formiranjem građevinske parcele i definisanjem urbanističkih parametara za realizaciju potrebnih kapaciteta.

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk
 
Да, има детаљније на теми о БИПу. Отприлике се руши све осим старе управне зграде горе до булевара Војводе Путника и зидају неколико зграда попут Ерпорт ситија.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862751#p862751:3ijxcr1n je napisao(la):
Karlo del Ponte » 06 Jul 2021, 22:07[/url]":3ijxcr1n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859702#p859702:3ijxcr1n je napisao(la):
milanche » 22 Jun 2021 04:40 pm[/url]":3ijxcr1n]samo da dodam, da busevi koji sada idu ka juznom bgd, ce verovatno biti ukunitu ili skraceni. 23trojka mozda nece odmah, ali cim izgrade krak do mirijeva i nju ce. Mozda iz olitickog razloga ostave neke buseve do Galerije, ali opet ce presedanje pre biti kod sajma ili na prvoj tacki ukrstanja sa metroom. Daljle izgradnjom druge linije, 17-ca ce biti isto ukinuta. tako da argument presedacke tacke, buseva koji ce biti skraceni ili ukinuti je besmislen.
У систему напредног лудила, не би ме чудило да баш то и ураде. Ни Беч ни Минхен, Ни Праг, ни Минск, ни Варшава нити и један милионски град са јавним превозом за пример није уништио мрежу надземног превоза након завршетка неког сегмента метроа. Нека мања укидања су постојала, као и већа смањења полазака. Густина мреже и могућност кретања са максимално једим преседањем су јако важне компоненте политике квалитета.

Autobuski podsistem je najneisplativiji, najvise kosta, najmanje efikasan. On i treba da se bude redukovan maksimalno i redukuju ga svi gradovi koji grade metro. Autobusi trebaju da budu fideri koji ce dovoditi putnike do i od visokokapacitetnog sinskog sistema kao sto je metro i gradska zeleznica. Bas Bec planira da ukine ili skrati linije 13A (najopterecenija autobuska linija) i 14A nakon zavrsetka U5 linije

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=862751#p862751:3ijxcr1n je napisao(la):
Karlo del Ponte » 06 Jul 2021, 22:07[/url]":3ijxcr1n]
Sa druge strane, Prokp preuzima ulogu ukinute glavne zel.stanice. To je stanica sa 10 koloseka, kroz koju prolazi Bg:voz, koji povezuje Batajnicu, Zemun, Zemun polje, Vukov spomenik, Krnjacu, Resnik, Rakovicu.... Tu staju vozovi koji idu za Pancevo, Stari u novu pazovu, Novi sad, Mladenova... svih onih mesta koji skoro svakodnevno gravitiraju ka Beogradu. Kad se jos doda regionalni saobracaj, onda postaje jasno koliko je vazno Prokop povezati sa metroom. Time cemnogo vecem broju korisnika biti grad dostupniji, nego samo onim gradjanima gde metro prolazi.
Управо ка железничким станицама је важно имати систем директних веза, а то значи да је важност доступа надземним превозом чак и већи него метроом. Опет нам се враћају Варшава, Брисел, Амстердам, Минск, Ротердам су направили системе да се до станице у центру стиже за бар 2/3 путника директном линијом. Као, Савски трг до пре три године.... УПС! Ма какво УПС! То са директним превозом и централним лоцирањем железничких станица је заостали остатак Европе ван албано-српске хај тек високо развијене зоне са напредним иновацијама.

Najvise putnika na gradsku zeleznicu u Becu dolazi od putnika koji koriste metro. Zato sto je najbrze, ali i najugodnije, jer se sve nalazi u okviru iste stanice, nema napustanja, ne vezano od vremenskih uslova. Treba imati i vezu sa nadzemnim prevozom, ali to nije krucijalno niti kapaciteta kao metro. Konkretno na Prkopu treba da ostanu linije 40 i 41 i da se spuste do samog ulaza. U nekoj kasnijoj fazi moze i tramvaj od autokomande preko prokopa se spojiti sa resavskom, sto je mnogo racionalnije resenje nego kopati tunel krticom za tramvaj od sajma do prokpa. Jer kad se vec kopa tunel krticom, onda moze i metro, profil tunela je isti, troskovi su isti.
 
А, па неће моћи у Београду да се толико смањи улога аутобуса, као у Бечу. Као прво, немамо ми толико развијен трамвај да покрива све правце, а метро ће их покрити тек неколико. Аутобус остаје од великог значаја за Београд (као што је и за Пешту, која чак и има повелик трамвај, и метро).
 
u Beogradu ce i dalje biti okosnica autobuski prevoz, cak i sa sve tri ove linije. Sa prvom linijom, samo u juznom Beogradu ce se drasticno skratiti linije. 51,52,53,56, 37 (kad se zavrsi deo do pancevca), a mozda i 23 (kad se zavrsi do Mirijeva), do duse mozda nesto ostav do TC Galerije. onda busevi za Obrenovac, Lazarevac, Sremcicu, Mostanicu, Umku i dr naselja ce biti skraceni do Makisa vrv. Jedine linije koje ce vrv ostati su 85,88 i 89.Sa druge strane ce vrv 32 i 35 biti skraceni ili do pancevca ili do gsp garaze karaburma. 43 i 27e mozda budu skraceni do pancevca.

To su sve ok izmene, i sve druge linije ostaju kakve i jesu. Menjaju se samo one na koje metro diretno utice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866030#p866030:eg7ces8f je napisao(la):
milanche » Uto Jul 20, 2021 12:50 pm[/url]":eg7ces8f]u Beogradu ce i dalje biti okosnica autobuski prevoz, cak i sa sve tri ove linije. Sa prvom linijom, samo u juznom Beogradu ce se drasticno skratiti linije. 51,52,53,56, 37 (kad se zavrsi deo do pancevca), a mozda i 23 (kad se zavrsi do Mirijeva), do duse mozda nesto ostav do TC Galerije. onda busevi za Obrenovac, Lazarevac, Sremcicu, Mostanicu, Umku i dr naselja ce biti skraceni do Makisa vrv. Jedine linije koje ce vrv ostati su 85,88 i 89.Sa druge strane ce vrv 32 i 35 biti skraceni ili do pancevca ili do gsp garaze karaburma. 43 i 27e mozda budu skraceni do pancevca.

To su sve ok izmene, i sve druge linije ostaju kakve i jesu. Menjaju se samo one na koje metro diretno utice.

89 gubi smisao ako se probuče tramvaj do vidikovca, isto tako opstina NBG i Zemun može vrlo lako da se stigne sa M1+M2, dakle tramvaj do ŽS NBGD i Blokova, a M1+M2 do Opšine Novi Beograd i Zemuna
 
Питање је и самог трамваја да ли ће скретати са Ибарске по насељима или ше је пратити до гробља.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866030#p866030:2zwe780j je napisao(la):
milanche » 20 Jul 2021 12:50[/url]":2zwe780j]u Beogradu ce i dalje biti okosnica autobuski prevoz, cak i sa sve tri ove linije. Sa prvom linijom, samo u juznom Beogradu ce se drasticno skratiti linije. 51,52,53,56, 37 (kad se zavrsi deo do pancevca), a mozda i 23 (kad se zavrsi do Mirijeva), do duse mozda nesto ostav do TC Galerije. onda busevi za Obrenovac, Lazarevac, Sremcicu, Mostanicu, Umku i dr naselja ce biti skraceni do Makisa vrv. Jedine linije koje ce vrv ostati su 85,88 i 89.Sa druge strane ce vrv 32 i 35 biti skraceni ili do pancevca ili do gsp garaze karaburma. 43 i 27e mozda budu skraceni do pancevca.

To su sve ok izmene, i sve druge linije ostaju kakve i jesu. Menjaju se samo one na koje metro diretno utice.
A Kneza Miloša je takva da joj sve linije kače metro. :wink:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866202#p866202:2zwe780j je napisao(la):
Пантограф » 20 Jul 2021 23:02[/url]":2zwe780j]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=866162#p866162:2zwe780j je napisao(la):
Дошљак » 20 Jul 2021 20:31[/url]":2zwe780j]Питање је и самог трамваја да ли ће скретати са Ибарске по насељима или ше је пратити до гробља.
Skretaće ka Vidikovcu, bar tako je u planu.
Prati Ibarsku magistralu.

tramvaji plan razvoja vidikovac.jpg
 
Ако трамвај буде само дуж магистрале, онда неће одвући пуно путника са аутобуса.
 
Ne znam otkud ova priča na ovoj temi ali kako god, nek ide život.
Nego, mene zanima jel u planu širenje magistrale od Solunskih boraca na jug?
 
Vrh