Karlo del Ponte
Advanced
У систему напредног лудила, не би ме чудило да баш то и ураде. Ни Беч ни Минхен, Ни Праг, ни Минск, ни Варшава нити и један милионски град са јавним превозом за пример није уништио мрежу надземног превоза након завршетка неког сегмента метроа. Нека мања укидања су постојала, као и већа смањења полазака. Густина мреже и могућност кретања са максимално једим преседањем су јако важне компоненте политике квалитета.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=859702#p859702:14h6elcn je napisao(la):milanche » 22 Jun 2021 04:40 pm[/url]":14h6elcn]samo da dodam, da busevi koji sada idu ka juznom bgd, ce verovatno biti ukunitu ili skraceni. 23trojka mozda nece odmah, ali cim izgrade krak do mirijeva i nju ce. Mozda iz olitickog razloga ostave neke buseve do Galerije, ali opet ce presedanje pre biti kod sajma ili na prvoj tacki ukrstanja sa metroom. Daljle izgradnjom druge linije, 17-ca ce biti isto ukinuta. tako da argument presedacke tacke, buseva koji ce biti skraceni ili ukinuti je besmislen.
Управо ка железничким станицама је важно имати систем директних веза, а то значи да је важност доступа надземним превозом чак и већи него метроом. Опет нам се враћају Варшава, Брисел, Амстердам, Минск, Ротердам су направили системе да се до станице у центру стиже за бар 2/3 путника директном линијом. Као, Савски трг до пре три године.... УПС! Ма какво УПС! То са директним превозом и централним лоцирањем железничких станица је заостали остатак Европе ван албано-српске хај тек високо развијене зоне са напредним иновацијама.Sa druge strane, Prokp preuzima ulogu ukinute glavne zel.stanice. To je stanica sa 10 koloseka, kroz koju prolazi Bg:voz, koji povezuje Batajnicu, Zemun, Zemun polje, Vukov spomenik, Krnjacu, Resnik, Rakovicu.... Tu staju vozovi koji idu za Pancevo, Stari u novu pazovu, Novi sad, Mladenova... svih onih mesta koji skoro svakodnevno gravitiraju ka Beogradu. Kad se jos doda regionalni saobracaj, onda postaje jasno koliko je vazno Prokop povezati sa metroom. Time cemnogo vecem broju korisnika biti grad dostupniji, nego samo onim gradjanima gde metro prolazi.
На крају крајева, ту "изувијану" трасу преко Прокопа и КЦ смо имали у свим преднапредним плановима као косензус. Останак Железничке станице Београд на истој локацији у измењеној форми је такође био део тог консензуса. Да подсетимо.Kad se doda jos kliinicki centar, vaznost te ustanove za sve gradjane kako onih u Beograd, tako i van Beograad onda ta predlozena alternativna trasa postaje jos vaznija.
Cak metro da i "krivuda" ima smisla, jer se metro ne gleda da lepo izgleda na karti, vec da pokrije najznacajnije ustanove i da doprinese boljoj mobilnosti, laksoj dostupnosti. To jevalja sustina.