Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Garnitura za sve lepe želje i snove forumaša se nema, pa se samo postavlja pitanje, ko je bitniji, Batajničani ili Resničani, obzirom da su i jedni i drugi na identičan način povezani sa centrom?
 
Најбитније је Панчево јер има највише становника и радних места.
 
А сам град Панчево неће да плати продужетак БГ воза.
 
Plus sve i da se voz produži, morao bi odnekud da kreće Pančevo. ;)
 
Da, čuvena smejurija i tragikomedija sa Pančevom koje je bliže Trgu Republike od Sremčice, a gradski autobus i BG voz može samo da sanja.

Jednom kad pređem na Illustratora ima da napravim veliki poster - infografik sa svim urbanističkim, birokratskim i političkim stupidarijama i kretenizmima koji su Beograd doveli do ovog pičvajza i bezumlja koji je danas.

Već sam pre par meseci imao ideju za ''serijal'' ''100 godina urbanizma u Beogradu - 100 godina slepila'' ali sam shvatio da bi bilo poljuljano suviše zacementiranih stavova i dogmi, pa sam batalio. Ali neki grafičko satirički osvrt na kretenizam sa Pančevom i Vojvođanerskim kompleksaškim papazjanijama (čast izuzecima) koje drže Pančevce kao taoce ATPa definitivno moram da napravim jednom.
 
Maла исправка, АТП је угашен, а већина аутобуса им је исечена. Данас јавни превоз у Панчеву држи Пантранспорт препознатиљв по дречаво зеленим аутобусима.
 
Myeees, na to sam mislio.

A znam da je sad ta nova firma i vidim njihove autobuse po Kneza Miloša. Za sad deluje dobro, bar ovako posmatraču spolja (nEsam se vozao). Ali i dalje ostaje ta sramotna činjenica da ti ljudi koji su bliži Trgu Republike nego neka Beogradska naselja do kojih vozi GSP, moraju da putuju prigradskim i međugradskim autobusima samo zato što imbecilna politika i birokratija ne dozvoljavaju GSP do njihovog grada a BG Voz se kvarno drži (drže ga) podalje od tog grada.

Lakše stići iz centra BG do Batajnice, pa čak i Šimanovaca... nego do Pančeva, iako je bliže. I mnogo mnogo važnije i brojnije.
 
Železnički samit Western Balkans Rail Summit 2021 13. septembra u Beogradu


Železnički samit u Beogradu ‘Western Balkans Rail Summit 2021", održaće se u ponedeljak 13. septembra u organizaciji Transportne zajednice, Evropske investicione banke (EIB) i Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Domaćin događaja je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Samit će okupiti ministre saobraćaja iz regiona i zemalja članica EU koje se graniče sa Zapadnim Balkanom, predstavnike Evropske komisije i profesionalce iz oblasti železnice, sa ciljem da se unaprede regionalne i evropske saobraćajne politike i doprinese bezbednijem, bolje povezanom i održivom železničkom saobraćaju. Održavanje Samita poklapa se sa dolaskom voza Connecting Europe Express. Osmišljen od strane Evropske komisije u okviru Evropske godine železnice, voz će preći kontinent i Zapadni Balkan kao njegov sastavni deo.

Prvi deo programa održava se s početkom od 08:00 časova na železničkoj stanici Beograd Centar (Prokop).

Kratka agenda prvog dela:

08:00 časova – dolazak učesnika i zvanica i obilazak voza

08:30 časova – izjava za medije ispred voza

- Ana Brnabić, predsednica Vlade Republike Srbije

- Tomislav Momirović, Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Vlade Republike Srbije

- Maja Bakran Marčić, zamenik glavnog direktora za sektor mobilnost i saobraćaj, Evropska komisija

Drugi deo programa održava se od 09.15 časova u kristalnoj dvorani hotela Hajat, Milentija Popovića 5, Beograd.

Kratka agenda:

09:30 – 10:20 časova – Otvaranje konferencije

- Nj.E. Oliver Varhelji, komesar Evropske unije za susedsku politiku i proširenje (putem video linka)

- Ljiljana Pavlova, potpredsednica, EIB

- Nandita Paršad, direktorka sektora za održivu infrastrukturu, EBRD

- Maja Bakran Marčić, zamenik glavnog direktora za sektor mobilnost i saobraćaj, Evropska komisija

- Ana Brnabić, predsednica Vlade Republike Srbije

10:20 časova – Potpisivanje deklaracije "Dedication to Rail" (posvećenost železnici)

10:30-10:45 časova – izjave za medije

- Ljiljana Pavlova, potpredsednica, EIB

- Nandita Paršad, direktorka sektora za održivu infrastrukturu, EBRD

- Matej Zakonjšek, direktor Stalnog sekretarijata Transportne zajednice


https://www.ekapija.com/news/3407989/ze ... u-beogradu
 
U utorak na beldocsu dokumentarac o Prokopu :gobb:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WHVzLcWiUZI[/youtube]
 
Nadam se da su intervjuisali i one koje su ga planirali i izvodili -arhitekte, transportne strucnjake, ljudi iz zavoda za planiranje. Iz trejlera se to ne da zakljuciti :(
 
Ti sto su projektovali Prokop su u najboljem slučaju u domu za starce, tako da...
 
Glavni arhitekti iz 1977 su zivi (2 od tri) a aktivni su takode. Mrkonjic kao glavni projektant i direktor CIPa je takode ziv, tako da ta konstantacija ne stoji. Nije prica bitke u Stalingradu ili Sutjeske nego perioda od 1977 do negde 1996, pa su aktivni ucesnici, i pored sto su u poznim godinama, jos na dohvatu. Treba napomenuti da sui amerikcki strucnjaci koji su ucestovali u GUP 1972 zivi i zdravi. Npr. je Thyagarajan jos uvek aktivan. Jedan uspesan projekt je dokumentarac o Hramu Svetog Save iz 2004: ''Uskliknemo u ljubavlju'' u reziji Moma Martinovic. U navedenom dokumentarcu govore Branko Pesic, inzenjeri Mirosavljevic i Marjanovic iz Prve petoletke, arhitekti arhitektonskog biroa ''Studio'' i crkveni duhovnici itd. Tako da je pitanje ozbilnost rezisera. Po samom trejleru se to ne da zakljuciti, istorijsko dokumentaran nije, a da mu je polemika najvece dostignuce, predpostavljam.
 
Jutros smo ministru građevinarstva Tomislavu Momiroviću dali otkazanu metro kartu za Prokop. Nedopustivo je da metro ne prolazi kroz Novu glavnu železničku stanicu! Pomerimo metro!!!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=IMu-VJxylGE[/youtube]
 
Монистар неверуе да неће моћи из кисса у метро.
Саће притегне ВеУправу...
 
Evo i karte :kk:
 

Prilozi

  • karta za metro otkazana.jpg
    karta za metro otkazana.jpg
    298,3 KB · Pregleda: 2.064
Ja se 100% slazem da metro treba da prodje kroz prokop, ali sledeca stanica bi morala ipak da je duza od 500m....... recimo hram Sv.Save
 
Jeste u pravu si, malo sam tendenciozno ali razvukao sam ovako da se vidi da je skoro ceo kompleks KBC je na 500m pa naviše. Može stanica da bude negde kod Dr. Koste Todorovića, sa izlazima ka univerzitetskom i ka novom KCS.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879671#p879671:s0mgev1a je napisao(la):
orjen » 12 Sep 2021 07:26 pm[/url]":s0mgev1a]Nadam se da su intervjuisali i one koje su ga planirali i izvodili -arhitekte, transportne strucnjake, ljudi iz zavoda za planiranje. Iz trejlera se to ne da zakljuciti :(
- Промашили радијале булеварске правце (Кнеза Милоша, Војводе Мишића, Булевар ослобођења)
- У Прокопу где је оптимално 6 направили 10 колосека. На Карађорђевом парку где је оптимално 4 направили 2 колосека.
- Преко површинске станице граде бетонску плочу
- На најновијим скупим подземним деоницама пројектована техничка брзина 70-80.
- Предвидели останак железнице у центру Београда у форми регионалног метроа, али бескичмени да то штите.

Стручњаци у три Лепе...Лукић
 
Vrh