Crne rupe Beogradskog metroa (1): Nema stanice kod Prokopa
Arhitekta i član Udruženja "Po meri metro" Milan Dimitrijević rekao je za Nova.rs da postoji nekoliko ključnih problema vezanih za Plan regulacije metroa, a da je jedna od odluka da trasa metroa ne prolazi pored Prokopa.
Arhitekta Milan Dimitrijević naglašava za Nova.rs da su novim planom gradske vlasti u potpunosti odustale od prvog rešenja, tj da se Prokop i Klinički centar pokriju odmah prvom linijom – u korist toga da se ove dve jako važne tačke u gradu pokriju tek trećom linijom.
„Ovo je sporno jer je Prokop projektovan za 40.000 putnika dnevno. Centar je sistema gradsko-prigradske železnice BG:Voza, čije se širenje i unapređenje planira upravom ovim Planom regulacije. Skoro sve planirane i postojeće linije BG:Voza prolaze kroz Prokop. Neracionalno je potpuno da onda ljudi koji već danas koriste BG:Voz (a u bliskoj budućnost će ih biti još više) da dolaze iz Batajnice, Mladenovca, Rakovice, Ovče, ne mogu da presednu na metro na Prokopu i dalje nastave svoje putovanje po gradu“, rekao je Dimitrijević i dodao:
„Takođe država ulaže ogroman novac u rekonstrukciju pruge (brzi voz Novi Sad – Beograd najavljen je od februara 2022.) a sa druge strane povezivanje glavne železničke stanice sa metroom ostavlja za daleku budućnost“, objašnjava Dimitrijević i dodaje da ćemo imati situaciju po ovom planu da ćemo imati metro, ali da na njega neće moći da presedne neko iz brzog voza iz Novog Sada, već će morati na autobus“, precizirao je arhitekta za Nova.rs.
Dimitrijević kaže da će se u tom slučaju brže stizati od Novog Sada do Prokopa, nego od Prokopa do centra grada.
„Jednostavno, nijedan evropski grad koji ima metro ne ostavlja glavnu železničku stanicu nepovezanom sa metroom. Potpuno je logično da se omogući ljudima da metroom stignu do železničke stanice na svoj voz, tj. da kada siđu sa voza u Beogradu mogu odmah da presednu na metro“, zaključio je on.