Izvor: Politika.rs
Gradnja ploče na Prokopu ulazi u završnu fazu
Deo koji se dograđuje nalazi se iznad budućeg prvog i drugog staničnog koloseka, a nadzemna konstrukcija iznad njih trebalo bi da bude gotova do kraja prve dekade avgusta.
Dogradnja nedostajućeg dela nadzemne ploče na Prokopu, čija je gradnja počela u maju prošle godine, ušla je u završnu fazu. Kako su saopštili iz „Infrastrukture železnice Srbije” okončano je 80 odsto posla. Za radove na njoj vredne oko 1,257 milijardi dinara zadužene su kompanije „Elita kop”, „Koto” i „KLM inženjering TM”. Kako su u proleće prošle godine na početku radova saopštili iz „Infrastrukture”, dogradnja ploče trebalo bi da bude završena u prvoj dekadi avgusta čime bi konačno trebalo da bude stavljena tačka na temu izgradnje ploče.
Završetak nedostajućeg dela nadzemne konstrukcije preduslov je i za konačni početak izgradnje centralne stanične zgrade na železničkoj stanici „Beograd centar”, kao i parkinga i drugih sadržaja na Prokopu. Taj posao, kako je još pre nekoliko meseci najavljeno, trebalo bi da počne u trećem kvartalu 2021, odnosno vrlo brzo, i za njega će biti zadužena kompanija „Rejlvej siti Belgrejd”, partner države u izgradnji stanične zgrade i drugih sadržaja na ploči Prokopa.
Prema ugovoru sa državom, Republika Srbija ulaže zemljište i omogućuje gradnju na ploči, a partner ulaže sredstva i gradi staničnu zgradu i komercijalne sadržaje, s tim što je uslov da se prvo gradi stanično zdanje. Kako su još pre nekoliko meseci za naš list naveli u „Rejlvej sitiju”, projekat gradnje na ploči podeljen je po fazama, a prva bi prema planovima trebalo da bude završena do kraja naredne godine, a da onda ceo projekat bude okončan do kraja 2024. To znači da bi stanična zgrada, koju Prokop čeka decenijama i bez koje on nije potpuno funkcionalan, konačno trebalo da primi prve putnike krajem 2022, a da se do 2024. grade komercijalni objekti i višeetažna garaža.
Za organizacije koje se bave transparentnošću i poštovanjem zakonitosti, partnerstvo države i „Rejlvej sitija” je sporno, kao i za građane koji žive u ovom delu grada. Žitelji oko Prokopa negoduju jer postoji mogućnost da partner države u ovom poslu zida i stambene kvadrate na padini uz stanicu.
Posebna priča su i ostali sadržaji na novoj glavnoj železničkoj stanici, koja tu ulogu ima od jula 2018. Na Prokopu trenutno nedostaju i pristupne veze iz pravca niškog auto-puta i prvi i drugi kolosek. Kako su početkom 2021. saopštili iz kabineta ministra finansija Siniše Malog, pristupne veze nedovršenoj centralnoj prestoničkoj železničkoj stanici svrstane su među kapitalne državne projekte. Kada je reč o uređenju prvog i drugog koloseka, kako su istakli u „Infrastrukturi”, ovo preduzeće će započeti njihovo sređivanje kada budu okončani radovi upravo na nadzemnoj ploči. Svaki kolosek biće dug oko pola kilometra.
https://www.politika.rs/sr/clanak/48427 ... vrsnu-fazu