Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Cini mi se da je ta prica o napustanju Prokopa i prelasku na stanicu Novi Beograd cista linija manjeg otpora koja je nama toliko svojstvena. Uglavnom imamo velike projekte, velike ideje, a redovno sve zariba negde u izgradji, tako da po zemlji imamo desetine napustenih velikih gradilista. Prokop je dobar projekat na odlicnom mestu i treba ga zavrsiti zato sto je to strateski interes i grada i drzave. Potpuno se slazem da i novobeogradsku stanicu treba razviti, samo ne na ustrp Prokopa.
 
@'vračar' sve tačno u vezi obe želj.stanice.

Ustvari na N.Bgd. je Stajalište, samo veće od stajališta 'T.Bunar' koji je malo dalje.
Kada bi ga 'ukrovili', što i nije tako skupo, tek onda bi dobili Stanicu N.Bgd.

Već se radi na jednom takvom Idejnom rešenju :
stnbgdnb0.jpg

http://www.beobuild.net/discussion/viewtopic.php?pid=2997#p2997
 
A meni nije jasno zasto je toliko vazno da li ce glavna zeleznicka stanica da bude Prokop ili NBG. Obe MORAJU da se srede i stave u funkciju a da li cemo jednu zvati glavna a drugu sporedna i da li ce jedna biti nesto veca od druge je nebitno! Ni Bec nema glavnu zeleznicku stanicu pa mu nista ne fali. Cak bi to bilo mozda i bolje resenje da se ne gusi saobracaj u gradu i da se svi ljudi salju na istu stanicu vec da se to raspodeli na dve.
 
Jeste Milance slazem se s tobom, i Berlin ima dve glavne stanice tj. Hauptbahnhof koji je relativno nov, i Zoologischer G. koji je pre bio Hbf u Zapadnom Berlinu... I njima nista ne fali koliko se ja secam... :)

Ja mislim da je ideja o dve stanice odlicna, s tim sto bi se prvo osposobio NBG, otvorile mogucnosti za supustanje grada na reku, a onda bi se nastavilo so Prokopom polako (posto mora tako...) :)
 
Koncept sa dve stanice je vise nego dobar i opravdan, sa tehnicke i organizacione strane sto se zeleznice tice ne znam koliko je izvodljiv ali je svakako dobra ideja. Decentralizacija saobracaja i polaznih stanica je ono sto Beogradu treba a ne da sav saobracaj naguramo u jedno mesto kao sto je sada slucaj sa BAS-om i zeleznickom stanicom.
 
Igor":1qzcj5os je napisao(la):
Koncept sa dve stanice je vise nego dobar i opravdan, sa tehnicke i organizacione strane sto se zeleznice tice ne znam koliko je izvodljiv ali je svakako dobra ideja. Decentralizacija saobracaja i polaznih stanica je ono sto Beogradu treba a ne da sav saobracaj naguramo u jedno mesto kao sto je sada slucaj sa BAS-om i zeleznickom stanicom.
Potpuno se slazem. Samo hajde da prvo zavrsimo ono sto je zapoceto. Prokop se gradi vec 30 godina, ulozeno je puno novca i konacno je vreme da se i to privede kraju. Nakon toga, treba razmisljati i o stanici NBG i svim ostalim projektima.
 
vrachar":298q5cog je napisao(la):
Igor":298q5cog je napisao(la):
Koncept sa dve stanice je vise nego dobar i opravdan, sa tehnicke i organizacione strane sto se zeleznice tice ne znam koliko je izvodljiv ali je svakako dobra ideja. Decentralizacija saobracaja i polaznih stanica je ono sto Beogradu treba a ne da sav saobracaj naguramo u jedno mesto kao sto je sada slucaj sa BAS-om i zeleznickom stanicom.
Potpuno se slazem. Samo hajde da prvo zavrsimo ono sto je zapoceto. Prokop se gradi vec 30 godina, ulozeno je puno novca i konacno je vreme da se i to privede kraju. Nakon toga, treba razmisljati i o stanici NBG i svim ostalim projektima.
Ako ce stanica NBG mnogo pre biti gotova jer tamo ne postoje problemi koji trenutno postoje kod Prokopa onda bi trebalo da se skoncentrisu na nju i srede je a Prokop cim se ukaze prilika (cim se mocnici dogovore) tako da mozemo da pocnemo sa raskrcavanjem savskog amfiteatra. Ovako sve zivo stoji i poucen iskustvom dosadasnjeg (ne)napredovanja radova na Prokopu mislim da ce to jos da potraje.
 
Ja ne znam zašto ne kreču bar sa čiščenjem SA tamo gde nije stanice. Sama putnička stanica (uključno sa prilaznim šinama) zauzima samo oko trećinu površine SA - šta jih tamo sprečava da čiste i pripreme za gradnju? :rolleyes:
 
Od početka planiranja beogradskog zelezničkog čvora, unazad nekoliko decenija, uvek se podrazumevalo da će Beograd imati dve glavne i nekoliko manjih zelezničkih stanica. Naravno, za glavne se predviđalo da jedna bude na Novom Beogradu a druga u starom. Što se tiče one na Novom Beogradu tu nikad nije bilo dileme. Ona je uvek planirana na mestu gde je i danas. Jedino u prvom posleratnom planu iz 1950 predlagalo se da ona bude u Zemun-polju. Velike dileme i polemike su decenijama vođene oko lokacije stanice u starom Beogradu. Dugo vremena se smatralo da če on biti kod Auto-komande i da će tunelima biti povezana sa pančevačkim mostom. To i jeste bio najbolji plan s obzirom na ogroman prostor šire zone Auto-komande pre sadašnje izgradnje. Nazalost od tog plana se šezdesetih godina defintivno odustalo zbog cene. što, po mom mišljenju nije nikakav razlog. Bilo je dosta predloga da stanica ostane na sadašnjem mestu stare s tim da se stara sruši. Srećom, od toga se odustalo kao što se odustalo od plana da se gradi podzemna stanica ispod parka Manjez. Početkom sedamdesetih prihvaćen je plan "Prokop" i to je defintivno rešenje. Na stanici Novi Beograd nije apsolutno ništa urađeno oko 35 godina osim što su napravljene stepenice koje vode na perone.
 
Nije problem da li ce biti 1 glavna ili dve.Mislim da je svima jasno da su Beogradu potrebne obe stanive-i Prokop i ona na NBG.A njihovo korishcenje zavisi od tehnichkih mogucnosti zeleznica Srbije.
Problem je shto prokop stoji u mestu bez ikakvih naznaka pomeranja sa mrtve tachke a o NBG stanici se ni ne pricha.
Ja ne znam...da li je moguce ukoliko bi se zavrshila NBG stanica da ona i stara "iznesu"sav zeleznichki saobracaj do zavrshetka Prokopa?Da li su te 2 stanice dovoljne za pochetak rashchischavanja Savskog Amfietatra i sklanjanja shina odatle?Ako jesu i Prokop se ne moze "pokrenuti"skoro,drzava i grad treba da se okrenu bar toj soluciji.Koliko bi to koshtalo?
 
Bloq72":1klyjcwy je napisao(la):
Nije problem da li ce biti 1 glavna ili dve.Mislim da je svima jasno da su Beogradu potrebne obe stanive-i Prokop i ona na NBG.A njihovo korishcenje zavisi od tehnichkih mogucnosti zeleznica Srbije.
Problem je shto prokop stoji u mestu bez ikakvih naznaka pomeranja sa mrtve tachke a o NBG stanici se ni ne pricha.
Ja ne znam...da li je moguce ukoliko bi se zavrshila NBG stanica da ona i stara "iznesu"sav zeleznichki saobracaj do zavrshetka Prokopa?Da li su te 2 stanice dovoljne za pochetak rashchischavanja Savskog Amfietatra i sklanjanja shina odatle?Ako jesu i Prokop se ne moze "pokrenuti"skoro,drzava i grad treba da se okrenu bar toj soluciji.Koliko bi to koshtalo?
Ja mislim da je stanica na NBGD-u ima više nego dovoljno kapaciteta da iznese saobraćaj narednih 10 godina i to bez prokopa. Pošto je stanica prolaznog tipa ima sasvim dovoljno perona, investicija ne bi bila skupa, treba da se obnove peroni, urede prilazi, uradi nadstresnica koja će da pokriva celu stanicu kao i sadržaji uz i do same stanice, a sve bi moglo jako brzo da se završi pošto su tu imovinski odnosi rešeni a i ima toliko slobodnog prostora okolo da nema potrebe za većim zahvatima u okolini.
 
UDARNE VESTI! :)

IZGRADNJA 'PROKOPA' BIĆE PONUĐENA DRUGOPLASIRANOJ FIRMI
6.8.2007 10:52 BEOGRAD (Tanjug) - Generalni direktor ''Železnice Srbije'' Milanko Šarančić najavio je danas da će to preduzeće započeti pregovore sa drugoplasiranom kompanijom na tenderu za izgradnju železničke stanice u Prokopu, ako prvoplasirani ''Trigranit'' uskoro ne započne realizaciju ugovorenih obaveza.
On je, u izjavi Tanjugu, podsetio da je sa kiparskom firmom ''Trigranit'' pre više od godinu dana potpisan generalni ugovor o finansiranju i razvoju komercijalno-poslovnog prostora i glavne putničke železničke stanice ''Beograd Centar'' u Prokopu, ali da radovi još nisu počeli.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu

Izgradnja Prokopa drugom ponuđaču?

Beograd -- “Počećemo pregovore sa drugoplasiranom kompanijom na tenderu za Prokop, ako Trigranit ne počne realizaciju ugovora“.
Trigranit je u junu 2006. dobio posao procenjen na oko 200 miliona evra
Generalni direktor Železnica Srbije Milanko Šarančić je rekao da će to preduzeće započeti pregovore sa drugoplasiranom kompanijom na tenderu za izgradnju železničke stanice u Prokopu i podsetio da je sa kiparskim Trigranitom pre više od godinu dana potpisan ugovor o finansiranju i razvoju komercijalno-poslovnog prostora i glavne putničke železničke stanice Beograd Centar, ali da radovi nisu počeli

"Čekaćemo još nekoliko dana, vrlo kratko, poslednju odluku Trigranita", rekao je Šarančić i naglasio da rukovodstvo srpskih železnica, u koordinaciji sa resornim ministarstvom, "vrlo ozbiljno" razmišlja da počne pregovore sa Energoprojektom, kao drugim najboljim ponuđačem.

Prema njegovim rečima, ugovor sa Energoprojektom mogao bi da bude potpisan do kraja ove godine, dok bi radovi na Prokopu počeli početkom sledeće godine. "Ukoliko Energoprojekt bude pokazao spremnost i imao validne banke u praćenju realizacije ovog velikog projekta, imamo realne mogućnosti da do kraja ove godine završimo potrebnu proceduru i da od proleća napokon krenu radovi na Prokopu", kazao je Šarančić.

Objašnjavajući razloge zašto Trigranit nije počeo da gradi Prokop, Šarančić je naveo da je ta kompanija imala dodatne zahteve koji nisu mogli biti ispunjeni i dodao da je "jedan od kasnijih zahteva koji potpuno izlazi iz okvira tendera je i da na železničkoj stanici Prokop bude dnevno najmanje 44 hiljada putnika", što železnica ne može i ne mora da garantuje.

Drugi problem je bio zahtev kiparske firme da joj gradske vlasti smanje naknadu za korišćenje građevinskog zemljišta, ali "grad, po njihovoj tvrdnji, nije iskazao spremnost u tom delu i došlo je do dužeg čekanja", objasnio je Šarančić.

Potpisivanjem ugovora, u junu prošle godine, kompanija Trigranit dobila je posao, čija je vrednost procenjena na oko 200 miliona evra, ali i obavezu da novu železničku stanicu u Beogradu izgradi do kraja 2008. godine.

Prva faza radova u Prokopu, kako je bilo predviđeno tenderom, obuhvata izgradnju 128 hiljada kvadratnih metara poslovno-stambenog prostora i deset hiljada kvadratnih metara komercijalnog prostora, kao i izgradnju infrastrukture koja će povezivati stanicu sa okolnim saobraćajnicama.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2007&mm=08&dd=06&nav_id=258336
 
Ima li Energoprojekt kapaciteta za tako nesto?
Mislim, gradjevinarskog znam da imaju, ali pitam o finansijskom:)
 
Cini mi se da je Energoprojekt vise radio za druge investitore (finansijere) nego sto je sam ulagao u izgradnju svojih objekata. Ali mislim da je sada situacija malo jasnija i dobro je da je tako da su se makar prividno probudili i shvatili znacaj projekta. Neka ga gradi ko hoce za koliko god da treba ali samo neka ga izgradi
 
Ako su se uopste prijavljivali na tender, verovatno su imali neku ideju kako bi mogli da dodju do kapitala. E sad, pitanje je da li su ti kanali finansiranja i dalje otvoreni ili ako dobiju posao tek onda moraju da krenu na novo da traze partnere. Licno mislim da za takav projekat ne bi trebalo da bude problema obezbediti €200m jer je projekat atraktivan i verovatno ce biti interesantnih ponuda stranih fondova i investitora. Jedino sto ne znam je kakve bi uslove Energoprojekt ponudio, neku vrstu partnerstva ili cisto kreditiranje.

U svakom slucaju, pozitivno je sto se ovaj projekat bar malo pomera sa mrtve tacke!

A evo i poslednjih vesti iz Energoprojekta...

Beogradska kompanija "Energoprojekt" je ugovorila u prvih pet meseci nove poslove vredne 202,5 miliona evra.
Kompanija "Energoprojekt" holding a.d. iz Beograda ugovorila je u prvih pet meseci ove godine u zemlji i inostranstvu nove poslove vredne 202,5 miliona evra, što je za 42 odsto više od polugodišnjeg plana ugovaranja.. U naredne tri godine očekuje se nastavak rasta poslovnih rezultata "Energoprojekta", po stopi od 20 odsto na godišnjem nivou..
Izvor: B92
 
CrazySerb":1d0n69uu je napisao(la):
Ima li Energoprojekt kapaciteta za tako nesto?
Mislim, gradjevinarskog znam da imaju, ali pitam o finansijskom:)
Kada je konkurisao i bio drugi na tenderu, onda mora da je imao i
finansijsku konstrukciju, tj. garancije neke banke.Ali, to je bilo tada.

Ako mu sada ponude, a on prihvati, moraće da obnovi te garancije ili
uradi novi finanskjski aražman,tj. nađe garanciju kod druge banke.
 
Neizvesna izgradnja „Prokopa“
Nova stanica na čekanju
Autor: D. Ostojić | 07.08.2007 - 11:33

prokop_1.jpg

Direktor JP „Železnica Srbije“ Milanko Šarančić najavio je da će ovo preduzeće raskinuti ugovor sa firmom „Trigranit“ ako uskoro ne počne izgradnja stanice „Prokom“. Šarančić za „Blic“ kaže da je „Trigranit“ podneo zahteve koji nisu u skladu sa tenderom i ukoliko ne dođe do dogovora, izgradnja nove železničke stanice biće ponuđena „Energoprojektu“.

Ugovor o finansiranju i razvoju glavne putničke železničke stanice „Beograd Centar“ potpisan je u junu prošle godine, nakon tendera. Međutim, do danas radovi nisu počeli, iako je bilo dogovoreno da budu završeni do kraja 2008. godine.
- „Železnice Srbije“ će započeti pregovore sa drugoplasiranom kompanijom na tenderu za izgradnju železničke stanice u Prokopu, ako prvoplasirani „Trigranit“ uskoro ne počne realizaciju ugovorenih obaveza. U narednih nekoliko dana ćemo izneti svoj stav toj firmi. Ukoliko u narednih mesec-dva ne potpišemo dva preostala ugovora vezana za tehničke uslove gradnje, raskinućemo ugovor i ponuditi ga „Energoprojektu“, kao drugoplasiranom na tenderu - kaže Šarančić.

On dodaje da je problem nastao u naknadnim zahtevima „Trigranita“, koji nisu bili obuhvaćeni tenderom.
- Prvo su se sporili sa Gradom o visini naknade Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, a nakon toga su nam rekli da će radove početi samo ako im obećamo da će svaki dan na toj stanici biti 44.000 putnika. Mi bismo isto to voleli, ali to nikako ne možemo obećati - kaže prvi čovek srpskih železnica i dodaje da se pojavio i treći uslov „Trigranita“, a to je da im se obezbedi učešće i u kasnijim poslovima na Savskom platou, odakle bi trebalo da bude izmeštena postojeća Železnička stanica.
Sa druge strane, George Bobvoš, regionalni direktor kompanije „Trigranit“ za Srbiju i Crnu Goru kaže za „Blic“ da „Železnice“ treba da daju odgovor na predloge rešenja problema koje u tom preduzeću i u Vladi Srbije postoje već sedam meseci, a ne da od te firme očekuju neke nove odgovore.

- Tender je imao mnogo propusta i mi kao ozbiljna firma i kao pobednik, pokušali smo kroz naše predloge da nađemo zajednički jezik sa „Železnicama Srbije“, vladom i Gradom. Međutim, za to je potreban prvo njihov zajednički stav, a oni ga, čini se, još nemaju. Radujemo se tom pismu koje ćemo dobiti od „Železnice“, ali ne vidim zašto oni do sada nisu odgovorili na naše predloge - kaže Bobvoš i dodaje da su neki od osnovnih problema izgradnja novih parking mesta na „Prokopu“, prilaznih saobraćajnica sa i na autoput, kao i iz Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića, a da su za to imali obećanje od Vlada Srbije i Grada.

Potpisivanjem ugovora, u junu prošle godine, za nastavak izgradnje „Prokopa“ kompanija „Trigranit“ dobila je posao, čija je vrednost procenjena na oko 200 miliona evra, ali i obavezu da novu železničku stanicu u Beogradu izgradi do kraja 2008. godine. Prva faza radova obuhvata izgradnju 128.000 kvadratnih metara poslovno-stambenog prostora na armiranoj betonskoj ploči i10.000 kvadratnih metara komercijalnog prostora ispod ploče, kao i izgradnju infrastrukture koja će povezivati stanicu sa okolnim saobraćajnicama. U drugoj fazi radova bilo bi izgrađeno još oko 170.000 kvadratnih metara poslovnog prostora, a vrednost čitavog posla je oko 370 miliona evra.

Gradi se već 30 godina
Izgradnja „Prokopa“ počela je 1977. godine, tada su urađeni samo grubi građevinski radovi, koji su prekinuti sredinom osamdesetih, zbog nedostatka novca. Nastavljeni su od 1996. do 2001. godine, kada je „Prokop“ dobio sadašnji izgled i kad je posao ponovo prekinut zbog manjka novca. Do sada je utrošeno više od 90 miliona evra.
izvor Blic
link http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=10085
 
Neverovatno je da za jedan projekat od sustinske vaznosti za Beograd, pa samim time i za Srbiju i Balkan, ne postoji neka radna grupa koja bi se sastojala od strucnjaka iz gradske i drzavne uprave! Ovi gluvi telefoni preko medija su smesni! "Mi se radujemo pismu koje cemo dobiti od Zeleznica Srbije"! Pa stvarno! Vazno da se Sarancic napravio vazan sto preti Trigranitu preko medija!
Ako daju slicna obecanja i drugom ponudjacu, eto nama jos jedne izgubljene godine! Izgleda da je ipak nedostatak volje u pitanju...
 
Mislim da je dobro sto je to pismo izaslo pre svega iz razloga sto se opet pricao o Prokopu i sto bi to moglo da ga opet aktuelizuje. Ovako do sad smo imali izgubljenih godinu dana totalne tisine o projektu gde se razdor preneo sa investitora na unutrasnju politicku scenu.
Ako Energoprojekt i dalje stoji iza svoje ponude treba da dobije taj posao po hitnom postupku.
U ostalom ne znam kako je projekat takve vaznosti uopste dodeljen kontroverznom 'Trigranitu'....
 
KiD":2kt75c64 je napisao(la):
Mislim da je dobro sto je to pismo izaslo pre svega iz razloga sto se opet pricao o Prokopu i sto bi to moglo da ga opet aktuelizuje. Ovako do sad smo imali izgubljenih godinu dana totalne tisine o projektu gde se razdor preneo sa investitora na unutrasnju politicku scenu.
Ako Energoprojekt i dalje stoji iza svoje ponude treba da dobije taj posao po hitnom postupku.
U ostalom ne znam kako je projekat takve vaznosti uopste dodeljen kontroverznom 'Trigranitu'....
Dodeljen mu je zato sto je dao najbolju ponudu na prethodnom tenderu i sa pravne strane dobro je da je tako uradjeno jer je time postovan zakon. Naravno potpuno je druga prica u praksi. Kao sto vidimo izgleda da nece biti nista od Trigranita i njihovog sredjivanja Prokopa medjutim veliko je pitanje sta je sve tu bilo u igri... Sve u svemu nadam se brzom resavanju ove pat pozicije i konacnom pokretanju izgradnje te nama preko potrebne stanice.
 
Ja ne razumem duple aršine... propao prokop pa sada pregovaraju sa Energoprojektom. Sa druge strane ne razumem što republika ne vodi onda razgovore sa Swissportom za izgradnju kargo centra pošto je Dyncorp otišao...
 
Баш због овога што Стева каже а и због недавне епизоде са Бором и Дракулићем, ја мислим да је ово један Шаранчићев блеф, мало прети Триграниту мало овде ствара слику "Нисам ја мајке ми".
Мени цела та екипа "за капиталне инвестиције" не улива ама баш ни мало поверења.
 
U tenderu su postojali rokovi i uslovi koje je 'Trigranit' prihvatio.

Vlada,Željeznica i Grad su nešto pregovarali, iako su rokovi odavno prošli.
Javni Tužilac bi trebao da pokrene postupak protiv svih tih 'kapitalaca'
jer se nisu pridržavali Zakona i naneli su štetu Državi ...svoji 'pregovaranjem'.
 
Jao ljudi ne znam da li ste se vozili ikada Beovozom od Vuka do recimo Tosinog Bunara, ali osecaj kroz prokop, pa oda tunel pa se izadje na onaj most, s kog je tako dobar trip sve je duplo vece, onako svuda jure automobili i svetla na sve strane, jer je visok, a grad svetli kao dragulj, i jos plus kada se sa druge strane sagradi novi most i petlje i putevi, i dovrsi stanica, pa ceo prilaz Beogradu od tunela do Prokopa ce biti SVETSKI.

Ako neko jos nije, nek sedne na beovoz na NBG i prodje do Vuka, ili obratno, tacno kad zadje malo sunce....
 
Vrh